Pahoja enteitä:
1) vuodenvaihteen dieselin veronnousu
2) polttoaineiden povatut huippuhinnat (yli 2 euroa?) kesäksi
3) ehdotettu promillerajan lasku lähes nollatoleranssiksi
4) yleinen ostovoiman nopea heikkeneminen
... ja veneilyverokin on oikeastaan vain ajan kysymys.
Palstan elvikset naureskelee että tuleepa vain tuttuja vastaan, mutta todellisuus on että alkeellisimpienkin palvelujen ylläpitäminen vaatii massoittain käyttäjiä.
Veneilijät ahtaalle?
8
334
Vastaukset
- Hauskaa ulkoilua
Sittenpä istutaan paatissa omalla venepaikalla perskännissä, ei kulu bensaa, eikä ole vaaraa edes puhallutuksista :)
Sitten vene siirretään Viron, Latvian, Liettuan tai Ruotsin rekisteriin :) - fvj90
Minulla on vene, eikä ongelmia . Entäs sinulla?
- PuSe
Ihan hyvä vaan että vähenee porukka vesillä. Onpahan rauhallisempaa ajella.
Eipä tuo mun paattiani ole kaksi maailmansotaa, pari öljykriisiä ja talouslamaa vielä kaatanut. Tuskin tällainenkaan tuota paljoakaan heiluttaa....
Neljäkymmentä vuotta sitten vaihdettiin ensimmäinen dieselkone. Laitetaan seuraavaksi vaikka ydinreaktori...- SePuSe
Tekstistäsi päätellen on ikää kertynyt molemmille aikalailla, niin veneellesi kuin sinullekin. Kannattaisiko heivät harrastus, kun asennekin tuntuu olevan vähän tuollainen "ylimielisyyteen" suuntautuva.
- 20
Virallinen ennusteeni: Suomessa ei ole mitään veneilyveroa vielä vuonna 2020:kään. Luuserit semmoista pelkää.
- alvi
onhan meillä alvit ja rankat verot polttoaineissa, mitä vielä
- A.E. Rot
Mikäli haluatte tietää miltä veneily tuntuu kun polttoaine maksaa 5€/l , niin käykää Kuopiossa veneellä. Ja jos kiinnostaa millasta se on kun polttoaine on 10€/litra, niin menkää Pieliselle.
Olen jo nyt huomannut Saimaan alueen palvelujen heikentyneen. Ja siitä seuraavat järkyttävät äkilliset hinnannousut.
Onneksi satamat on yleensä rannassa ja lähellä kaupungin/kylän palveluja, niin tälläinen Pentti Perusveneilijä selviää pienellä jalkatyöllä.
Jos ei ole palveluja niin ei ole laiturimaksua ;-))
Ja mukavahan niissä LUXsuspaateissa on köllötellä ihan vain laiturissa, pääsee hauvelikin oikean puun juurelle pisulle.
Ja me veneilijät saammme koko vesistön käyttöömme, ilman lieveilmiöitä. JEEEEE! - Vihelm Kuurnanpato
Osuit naulankantaan toveri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193154Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622852Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672668Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342576Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582108- 491639
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181629Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131621- 821620
- 571509