Yön hiljaisuudessa

Savuna saavun

Kunpa voisi vain
kuunnella tuulta ja
tuntea kivet jalanpohjissa
sinua kirkkaiden
silmieni kihlattu

katsoa taivaalle ja
nähdä lintujen
piirtämät kuviot,
joilla on
veresi lämmin

se on kuin
katsoisi korteista,
lukisi elämänviivaa ja
löytäisi oman
nykyhetkensä paljaimmillaan

tietämällä missä
on miekka ja
missä ratsu, joka
alitajuisesti iskee
aina heikoimpaan
kohtaan, päähänpistojesi
äkkikäännöksiin

sillä jos
ihmistä odottaa
paha,
hän kärsii jo
ennen pahan
ilmaantumista

rakkauden jättämätöntä lopputiliä

vastakohtaisesti
tarkkailemalla
nykyisyyttä,
on mahdollisuus
tehdä kaikki paremmin,
antaa ytimensä tuoksua

olla kiehtova tuuli
tai jano, joka
kaipaa tyydyttäjäänsä

koska paha ei
ole koskaan
siinä mikä
menee suusta sisään
vaan siinä mikä
tulee ulos

rakkaus ei
kiellä ketään
seuraamasta
elämäntietään

väsymätön aika
vie helposti kesään ja
antaa kauneuden
voiman haihtua
talven peittävään
kouraan

ihminenhän rakastaa
siksi että rakastaa
ei siksi että haluaisi

mutta miksi
unelma on aina
rakennettu
paluusta, kun
pitäisi lähteä,

lähteä tekemään
toista minää,
katsoa lapsen
kauniita kasvoja,
joissa asuu
hellä rakkaus

joka omistaa
sinut niin kauan
kuin elät kukassasi

neitseellisessä puutarhassasi

mutta kukaan ei
elä pelkillä
sirkushuveilla,
aina tarvitaan
viisauden ymmärrys
ja henkinen päämäärä

sydäntä on
kuitenkin vaikea
kuunnella ja
joskus mahdotonta
ymmärtää

liikutuksen kyyneleet
auringonlaskussa
kertovat paluusta

siitä levottomuudesta,
haaveista ja rakastamisesta

kuinka kauneuden
esikuva koskettaa
tulevia sukupolvia

mutta se sydän
esittää vain
takoessaan vaatimuksia

hullaannuttaa ja
tuo naisen lähemmäksi
kuin kangastus
konsanaan tarjoaa
viilentäviä harhojaan

sykkivä pala rinnassa,
jonka ääntä
ei voi vaientaa ja
se kertoo

elämästä ja maailmasta
ja pelkää tuskaa

tuskaa jonka
epäonnistumisen pelko
tuo omantunnon
lepattavaan puseroon ja
kaupittelee unohdettuja
vuorosoja

mutta sellaisia
tapahtumia ei
tarvitse ymmärtää,
sillä kaikki
tapahtuu ihmisen
sisimmässä

aivan kuin
sankka pölypilvi
mahdollistaa
auringon katsomisen
sokeuttamatta katsojaa

oppien lukemaan
mitä tuuli
rakkautena kirjoittaa

sillä tuuli
tuo mukanaan
tuoksun, joka on
helppo tunnistaa,
kun se pysähtyy
huulille ja
kaikuna vastaa

saaden salaisuutesi hetken omakseen

http://www.youtube.com/watch?v=yr9C1hT9ytk&feature=related

13

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunis ja surullinen.

Niin, sen pahan tuntee aina ennen kuin se saapuu. Se on jo siellä hiljaisuudessa, kuin tyyni ennen myrskyä. Ja rakkaus, se vietävän kuriton koiranpentu, se taas tassuttelee hiljaa sinne minne huvittaa, kuuntelematta käskyjä. Ja kun se löytää oikean henkilön, se on yhtä lojaali kuin koira, ei suostu jättämään löytämänsä käsiä vaikka kuinka riuhdot kaulapannasta.

I did not see
      see it coming
      now it's in my blood.
      http://www.youtube.com/watch?v=VnexkG4RrtA&feature=relmfu

Ja tulipa tässä mieleen, että pitkässä liitossa ei aina tiedä kärsiikö se vanha koira, ja oisko parempi päästä se autuampiin metsästysmaihin, vai jaksaako se loppuun asti... tämä oli pelkkä ajatuksen (kanan)lento entiseen elämääni.

Ja nyt alkaa kuulostaa siltä että mun on aika mennä nukkumaan. Tai sormia syövä mies vaihtuu Cujoon :))

• Savuna saavun

Moro,

Niin kaunis ja ehkä hivenen surullinen kuin vastauksesikin.Ehkä siitä kartasta olisi apua joskus ;)

http://www.youtube.com/watch?v=CqOCSvFC7do

Se vaan tuppaa tulemaan esiin aina siinä vaiheessa, kun huomaa olevansa yksisuuntaisella ja oikea liittymä meni jo aikoja sitten...

• Savuna saavun kirjoitti:

Moro,

Niin kaunis ja ehkä hivenen surullinen kuin vastauksesikin.Ehkä siitä kartasta olisi apua joskus ;)

http://www.youtube.com/watch?v=CqOCSvFC7do

Se vaan tuppaa tulemaan esiin aina siinä vaiheessa, kun huomaa olevansa yksisuuntaisella ja oikea liittymä meni jo aikoja sitten...

Kuuleppa! For your information, sir! Mulla on loistava suuntavaisto! Mut olen kuullut että sähköinssit ei osaa pirtää karttoja, ne vaan vetää jotain ihme kaavoja :)))

http://www.youtube.com/watch?v=pceU2F_b3QM

• Savuna saavun
        miss.fire kirjoitti:

Kuuleppa! For your information, sir! Mulla on loistava suuntavaisto! Mut olen kuullut että sähköinssit ei osaa pirtää karttoja, ne vaan vetää jotain ihme kaavoja :)))

http://www.youtube.com/watch?v=pceU2F_b3QM

And for your information, me tehdään mitä me halutaan ja muut mitä ne osaa ;)

By the way mulle tuli mieleyhtymä tosta koirasta tos edellisessä viestissäsi...

"Ihmispari on luotu niin että sen keskinäinen rakkaus on a priori huonompi kuin koiran ja ihmisen välinen rakkaus, tuo todennäköisesti Luojan suunnittelematta syntynyt kummallisuus ihmisen historiassa.

Yksikään ihminen ei voi lahjoittaa toiselle ihmiselle idylliä. Siihen kykenee vain eläin, sillä sitä ei ole karkoitettu Paratiisista. Ihmisen ja koiran välinen rakkaus on idyllistä. Sitä eivät leimaa ristiriidat, ärsyttävät kohtaukset tai kehitys"

ja Mattilalla mennään...

http://www.youtube.com/watch?v=O3T-C3BSFDs&feature=related

• Savuna saavun kirjoitti:

And for your information, me tehdään mitä me halutaan ja muut mitä ne osaa ;)

By the way mulle tuli mieleyhtymä tosta koirasta tos edellisessä viestissäsi...

"Ihmispari on luotu niin että sen keskinäinen rakkaus on a priori huonompi kuin koiran ja ihmisen välinen rakkaus, tuo todennäköisesti Luojan suunnittelematta syntynyt kummallisuus ihmisen historiassa.

Yksikään ihminen ei voi lahjoittaa toiselle ihmiselle idylliä. Siihen kykenee vain eläin, sillä sitä ei ole karkoitettu Paratiisista. Ihmisen ja koiran välinen rakkaus on idyllistä. Sitä eivät leimaa ristiriidat, ärsyttävät kohtaukset tai kehitys"

ja Mattilalla mennään...

http://www.youtube.com/watch?v=O3T-C3BSFDs&feature=related

Ai niinkös teette :)))

Aika hyvä. Korviin jäi soimaan "... tai kehitys". Voihan koiran kasvatuksesta oppia ja tietyllä tavalla, mutta tuossa on kyllä itua, että ihmisten välinen rakkaus vie ihan toisiin laaksoihin ja kukkuloihin kuitenkin.

Tulee väistämättä mieleen, että ihmisen pitäisi olla enemmän kosketuksessa sisäisen eläimensä kanssa, ja päästää jonkun murahduksen tai peräti ulvonnan. Enemmän hyväksyä muiden viat ja heikkoudet, yrittämättä muuttaa ne. Itseäänkin. Tietty äärimmäisyydet on hyvä vähän pyöristellä... Olen itte niin tottunut tukahduttamaan itseäni, luovimaan myrskyjä ja väistämään salamoita, laittamaan itseäni johonkin ruotuun johon en välttämättä kuulu. Sitten kun taivas tummenee, olen nopea nostamaan kädet pystyyn "liian vaikeaa mulle!". Vaan jos luottaa itseensä ja näkee miksi taivas repeää, niin ei se ole vaikeaa. Tai on :)) muttei liian. Ja taas tapahtuu jonkunlainen kehitys. Vai? Oonko oppinut mitään?

Mun piti nokkelana tyttönä kiduttaa sua Donny Osmondin biisillä I'm your puppy, mutta saakeli! Ei sellaista biisiä ookaan!

Tilalle saat aiheeseen liittyvää
        http://www.youtube.com/watch?v=2Umu5mI2Fqs&ob=av2e

Ja tuli vielä kartoista mieleen, että iskä kerran ajoi yksisuuntaisella Hesassa peräkärryn kanssa väärään suuntaan :)) Niin että on mulla vähän sellaista kylttien lukemattomuutta veressä... Ei ollut yksin kaavojen vika.

t. Daddy's girl

• Ich bin...

Huomenta

Olen aina ollut parempi kommunikoimaan kosketuksen kuin sanojen kautta, joten sanon vain: kaunis, kiitos.

• Savuna saavun

• Kahvin ystävä
      • Savuna saavun

Tällä kertaa aatelin jotain oikein hempeää, vaaleanpunaista, mutta ei ihan napakymppiä tullut. Alkaa olla pää hapoilla ja tyhjä, uusia ideoita otetaan vastaan ;)

ja Mattilalla mennään edelleen...

http://www.youtube.com/watch?v=K9682WvW2aU&ob=av3e

Kiitos Kahvin ystävä!

• tule tuulee

Poimin tästä runostasi muutaman jutun, ja niistä rakentuikin itse asiassa tällanen kokonaisuus:

”sillä jos
      ihmistä odottaa
      paha,
      hän kärsii jo
      ennen pahan
      ilmaantumista”

”koska paha ei
      ole koskaan
      siinä mikä
      menee suusta sisään
      vaan siinä mikä
      tulee ulos”

”mutta sellaisia
      tapahtumia ei
      tarvitse ymmärtää,
      sillä kaikki
      tapahtuu ihmisen
      sisimmässä”

Niin, henkiset asiat kiinnostaa ja olen myös miettinyt viime päivinä pahuutta, pahoja ajatuksia ja sanoja…

Käsittääkseni kaikki pahuus ilmenee ensin sisäisinä ajatuksina ihmisen mielessä ja heijastuu sen jälkeen ulkomaailmaan. Jos ajattelee tai sanoo jotain pahaa, näkee pahaa toisessa tai toisissa, merkitsee se että omassa itsessä on jotain ”pahaa”, toisin sanoen jotain ehdollistumia, tuskaa, syyllisyyttä, kärsimystä, pelkoa, ennakkoluuloja jne. Taakkaa menneisyydestä joka tulee kohdata ja käsitellä…ymmärtää ja antaa anteeksi. Itsetuntemus auttaa ja Pyhä Henki auttaa, jos niin haluaa… Elämä muuttuu paljon vapaammaksi monella eri tavalla kun vapautuu oman mielensä kahleista. Rakkauskin ON vapautta. Pieneltä lapselta oppii sitä pyyteetöntä rakkautta, kunhan vaan on läsnä, elää nyt-hetkessä. En paasaa enempää :) Kiitos runosta!

(Raamatussa kai sanotaan jotenkin silleen että ”ei ole niin väliä mitä suustasi sisään menee, mutta sillä on väliä, mitä sieltä ulos tulee, sillä se tulee sydämestä.")

• Savuna saavun

Heips

Mä oon monet monet kerrat miettiny pahan olemassaoloa ja mitä se tarkoittaa ja mikä on sen perimmäinen tarkoitusperä, mistä se kumpuaa ja miksi yleensä kukaan valitsee niin kuin valitsee....miksi satuttaa ja onko se oikea tunne minkä siitä saa vai peittääkö sillä kaikkia muita vajavuuksiaan....kysymyksiä on ollut paljon ja yhtä vähän oikeita vastauksia...se tunne on kaikissa, mutta toiset käyttävät sitä vähemmän kuin toiset...mitä paha yleensä on?

Jep, ei oo helppoja vastauksia, mutta tähän sinun kommenttiisi on helppo sanoa, että kiitos kurkkaamisesta ;)

• särkynyt..siipi..

yön yksinäisyydessä
      mietin sinua
      kaipaan kosketustasi
      kainaloa mihin nukahtaa
      tuntea iho iholla
      suudelmat kaulalla

yön yksinäisyydessä
      kuuntelen hengitystäni
      ulkoa kantautuvia ääniä
      mietin sinua
      sinä siellä jossain
      tuntemattomassa
      ehkä sinäkin kaipaat minua
      ja kosketustani..

hyvää yötä rakas..

• Savuna saavun

Hyvää huomenta

Kukapa meistä ei kaipaisi...kosketusta...

Kiitos sinulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe