Turkin talous kasvoi viime vuonna 8,5% , eli eniten Euroopassa.
Maa on keskittynyt oman liiransa puolustamiseen, mutta ihme kyllä, pyrkii EU:n jäseneksi.
Turkki onkin saanut taloustiikerin arvonimen
Pelkäätteko tiikeriä
11
66
Vastaukset
- Lähde unohtui
mainita.
- *Kukkahame*
Eihän Turkki kuulu EUrooppaan, pieni osa Istambulista pilkistää Euroopan puolelle, ja Bosborinsalmen toiselta rannalta alkaa varsinainen Turkki.
Kuitenkin tämä Euroopanpuoleinen Istambul on suuri kauppapaupunki kaikkine keisarillisine palatseineen hienoine moskeijoineen.
Kaupunki on tosivanha, enpä viitsi kurkkia googlea, mutta kuitenkin sekään ei ole edellytys EUhun.
Turkissa on teollisuutta kaikissa muodoissa taitaa olla autot ainoa jota ei kopioida, merkkivaatteet, laukut, kengät ja paljon muuta on piraattitavarana.
Nyt voi talous näyttää hyviä lukuja, EUn liittymisen jälkeen voi tällainen piraattiteollisuus joutua koville ja talousluvut kuralle.
Ja taas olisi rahankeräystalkoot. - Makriina ek
Vähän pelottava se on, sillä tie pois kristitystä maanosasta avautuu Turkin kautta. Ikäviä uutisia sieltä päin tulee.
Täällä ei uskonto ole politiikan väline, mutta muualla on. Ja mielipiteitten voimaa pönkitetään asein.On minullakin ennakkoluuloja Turkin suhteen. Maa on kuitenkin sotilasjunttien ja siviilihallintojen jälkeen rauhoittunut ja tuplannut talouskasvunsa 10-vuodessa.
EU:n jäseneksi Turkki kuitenkin pyrkii ja voisi ehkä antaa vinkkejä siitä miten talous saadaan kasvamaan.
Kyllä turkissa on auto-,elektroniikka, -ym. teollisuutta. Viime talvena hankin sisarelleni 32 tuuman väritelevision alle 300 eurolla. Toimii kuin muutkin littanat.- jakolasku
Ruuneperi kirjoitti:
On minullakin ennakkoluuloja Turkin suhteen. Maa on kuitenkin sotilasjunttien ja siviilihallintojen jälkeen rauhoittunut ja tuplannut talouskasvunsa 10-vuodessa.
EU:n jäseneksi Turkki kuitenkin pyrkii ja voisi ehkä antaa vinkkejä siitä miten talous saadaan kasvamaan.
Kyllä turkissa on auto-,elektroniikka, -ym. teollisuutta. Viime talvena hankin sisarelleni 32 tuuman väritelevision alle 300 eurolla. Toimii kuin muutkin littanat.Olisit saanut kotimaastasikin samalla hinnalla samankokoisen taulu tv:n. Kävin eilen itse juuri sellaisen ostamassa. Hyvin näkyy, ukko katsoo juuri tietty jalkapalloa.
Tuo oli uutisluontoinen taloustieto täältä Suomi 24:stä. Itse en tuollaisia asioita edes yritä määritellä.
Minusta Turkki on kiehtova maa euroopan ja aasian välillä, vanhoine kulttuuriperintöineen. Valtionuskontoahan siellä ei ole, vaikkakin valtio valvoo eri uskontokuntia, mikä saattaa olla hyväkin.
Tuo talousnousu kertoo vireydestä, mikä ettei voi olla potentiaalinen maa aikanaan liittyäkin EU:hun.
Saattaa olla että itseäni kiehtoo niin bysantin jättämät kulttuuriperinnöt, kuin idän exotiikka ja--tuntemattomuus!Ei tosiaankaan saisi olla niin, että väärät ennakkoluulot ovtaa esteenä kehitykselle.
Useimmat ovat vierailleet Kreikassa ja Turkissa. Maat ovat lähes ilmiriidassa ja molemmat silti Nato-maita.
Karttaa katsoessa näkee helposti turkkilaisten katkeruuden, yhteisestä saaristosta on lähes kaikki kreikkalaisten hallussa, siitä riittäisi saaria kauppahinnaksi EU:lle.- Pär Pillhard
Ruuneperi kirjoitti:
Ei tosiaankaan saisi olla niin, että väärät ennakkoluulot ovtaa esteenä kehitykselle.
Useimmat ovat vierailleet Kreikassa ja Turkissa. Maat ovat lähes ilmiriidassa ja molemmat silti Nato-maita.
Karttaa katsoessa näkee helposti turkkilaisten katkeruuden, yhteisestä saaristosta on lähes kaikki kreikkalaisten hallussa, siitä riittäisi saaria kauppahinnaksi EU:lle.Samalla tavalla Iso-Britannia ja Argentiina taittavat peistä Falklandista. Vielä nyttenkin.
- urhoko?
Minä olen suomalainen mies, enkä pelkää tiikeriä.
Minä pelkään hirvikärpäsiä ja hyttysiä! - ja minä
kärttysiä akkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770