6v alushoususilleen autoon?

rajulta tuntuu

onko laillista viedä 6v lapsi 20 asteen pakkasella alushousillaan autoon pukemaan kun pistää aamulla eskariin lähdössä rajusti vastaan ja useita kertoja annettu mahdollisuus pukea ja varoitettu että viedään alushousuissa jos ei pue?
varoituksista huolimatta vain riehuu ja kieltäytyy

4

505

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalaisjärki.

tapahtuuko siinä lapselle harmia? Me ainakin pienenä saatiin mennä ulos kokeilemaan että tuleeko kylmä jos ei suostu pukemaan. Oltiin syömättä jos ei ruoka kelvannut, jne. :) Ja ihan ehjiä ja hyvin kasvatettuja aikuisia meistä tuli.

Nykyisin hyssytellään ja kauhistellaan kaikkea maan ja taivaan välillä. Pitäisi vaan keskustella, maanitella ja neuvotella, niin nämä vapaat kasvattajat olisivat tyytyväisiä.

Jos olette varoittaneet 3 krt., niin sitten pitäisi myös toimia sen mukaan. Eihän hän usko kun tietää äitin vaan sumuttavan. Jos kyse on pelkästä kiukkuamisesta (muut syyt olla haluamatta eskariin suljettu pois) niin samankaltaisessa tilanteessa olen vain pukenut raivoamisesta huolimatta.

• maalaisjärki.

tuli mieleen että entäpä jos sanot hänen myöhästyvän tällä menolla eskarista ja saa sitten itse selittää opettajalle. Kylläpä hävettäisi kavereiden kuullen kertoa kiukkuamisestaan.

• 11+16

No joskus kyllä voi käydä pieniä ylilyöntejä, mutta ei niistä pidä olla huolissaan. Välillä tulee sanottua jokin uhkaus "jos et nyt tottele niin..." ajattelematta sen enempää mitä tuli sanottua kun kuvittelee että uhkaus tehoaa. Ja sitten kun ei tehoa, onhan se uhkaus pakko toteuttaa, vaikkei se sitten niin hyvä idea olisikaan.

Kerran olen jättänyt 5 vuotiaan yksinään hetkeksi parkkipaikalle, kun ei suostunut tulemaan autoon. Ajoin sitten "nurkan taakse" ja kurkistin miten toinen meni ihan paniikkiin. Ei siitä mikään hyvä-äiti -olo kyllä tullut, ei.

:)

• Julmalta kuulostaa

Tosi julmalta tuo minusta tuntuu. Lapsikin on ihminen enkä ainakaan itse haluaisi joutua alasti 20 asteen pakkaseen. Monesti tuntuu aamulla jo aivan kauhealta nousta lämpimän peiton alta 22-asteiseen huoneeseen.

Kauanko lasta pidetään kylmässä? Onko vaarana, että hän vilustuu? Tai saa esim. rakkotulehduksen. Autohan on tosi jäinen pakkasyön jälkeen.

Jos itse kuulisin tuollaisesta asiasta saattaisin tehdä lastensuojeluilmoituksen. Täytyykö perheen tilannetta kartoittaa viranomaisten toimesta?

Kylmällä rankaiseminen on ihan sama asia kuin ruumiillinen kuritus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      405
      1706
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      145
      1111
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      87
      1055
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      66
      1046
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      95
      958
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      142
      802
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      731
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      691
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      669
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      644
    Aihe