1970- luvun draama, joka kertoo suomalaisten sodanjälkeisestä elämästä.
Ohjelma on käsittääkseni 6 osainen sarja. Nähtävissä myös Yle areenassa ja ostettavissa DVD:nä.
Yle teemassa tänään myös.
Klo 21.00 Sisällissodan soturit. Perheet sodassa.
Kaikki sodat ovat vaikuttaneet voimakkaasti isovanhempien, heidän lastensa elämään, ihmissuhteisiin, parisuhteisiin, perheisiin
Lue lisää Solveigin laulu ohjelmasta linkissä.
http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/solveigin-laulu
--------------
SOLVEIGIN LAULU Yle teema tiistaina 3.4.2012 klo 21.50.
3
193
Vastaukset
- Äityliiini
Katsoin ja siinä jo fammu uhkasi lastensuojelulla. Mutta onneksi kykeni itse huolentimaan lapsenlapsestaan. Eipä tuohon aikaan hevillä huostattu lapsia, vaikka tuossakin aihetta oli kerrakseen. Nyt lapsia viedään ihan tavallisista kodeista, milloin milläkin tekosyyllä.
- Sodan jatkoa
Ei mitään voi kadota jäljettömiin. Nyt suojelijat vievät lapsia normaaleista perheistä. Mutta todennäköisesti myös heidän omat lapsenlapsia kokevat samoja.
Ei kannattaa erottaa lapsia omilta vanhemmilta. Mihin enempää mielisairauksia? - Ahdistaa ajatellakin
Minä kyllä sympatisoin eniten omapäistä, vapaudenkaipuista ja itsenäistä Saaraa, joka ei olisi lasta halunnut, mutta 30-luvulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin synnyttää. Ja jumissa vielä alkoholistimiehen kanssa - avioeroakaan ei tuolloin taidettu saada (valitettavasti) niin helposti kuin nykyään. "Puret vain hammasta ja kestät." Eihän siitä seuraa muuta kuin onnettomuutta kaikille. Koko elämä menee pilalle.
Olisin varmaan ollut samassa tilanteessa kuin Saara: onneton ja kahlittu (perheeseen jota ei halua). Onneksi ajat ovat muuttuneet eikä enää tarvitse mennä naimisiin tai tehdä lapsia, jos ei halua! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1481997Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3041691- 931547
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001180Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761162- 661104
- 221027
- 48987
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73926Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23907