Minulla on lapsi edellisestä suhteesta ja olen nyt uudessa avioliitossa. Tarkoituksena on muuttaa miehen kotimaahan Kanadaan. Olisin kysynyt, että miten tuon lapsen biologisen isän kanssa menetellään? Siis lapsen biologinen isä ei pidä mitään yheyttä lapseensa, ei edes vastaa puhelimeen, jos lapsi yrittää hänelle soittaa. Olen miettinyt ja pohtinut, miten menetellä, mutta jotenkin alkaisi tuntua siltä, että ympäristön vaihdos voisi olla erittäin postiivinen juttu. Ei tarvitsisi lapsen miettiä isää, joka ei edes vastaa puhelimeen. Tämä täydellisen yhteyden pidon lopetus on jatkunut jo vuoden verran ja erostakin on jo 5 vuotta kulunut.
Aikomus olisi siis muuttaa ulkomaille ja antaa uuden miehen adoptoida lapseni. Lapsen biologinen isä ei pidä yhteyttä, kuten tuli jo mainittua ja elää sellaista hulttio-juoppo elämää.
Onko ulkomaille menolle esteitä? Minulla on yksinhuoltajuus lapseen.
Voiko uusi mieheni adoptoida lapseni? Bioisä ei pidä yhteytttä kuten tuli jo sanottua. Uusi mieheni hoitaa lastani kuin bioisä, ottaa vastuuta ja haluaa olla isä, minusta hänelle kuuluisi virallinen isyys.
Voiko adoption tehdä ilman bioisän suostumusta, jos minulla on yksinhuoltajuus? Bioisä saattaa ihan periaattesta pitää oikeudestaan lapseen kiinni. Ex-mieheni on mm. aikonut tappaa meidät n. 1-2 vuotta sitten ja sen takia aikoinaan muutin toiselle puolelle Suomea karkuun.
Siis käsitän kuinka raskasta se olisi, jos joku adoptoisi minun lapseni tällä tavalla, mutta minusta tälle hullulle ex-miehelle ei kuulu isyys. Väkivaltainen, alkoholisoitunut ja ei pidä yhteyttä lapseensa. Uusi mieheni on lapselleni kuin oikea biologinen isä.
muutto ulkomaille
4
137
Vastaukset
- Tsemppiä!!
Jos sinulla on yksinhuoltajuus niin voit tehdä kaiken mielesi mukaan eikä lasten isän mielipiteillä ole lainsilmissä painoarvoa.
Onnea uuteen elämään ! - jur
ilman bioisän lupaa ei adoptio onnistu..
- uusi liitto
Vähän tätä epäilinkin. Se on vaan sitten mentävä pois Suomesta ja odotettava, että lapsi on sen ikäinen, että voi itse päättää. Toisaalta, jos olisin itse samassa tilanteessa, kun tämä ex-sekopää antaisin luvan ja yrittäisin olla vanhempi lapselleni muutoin kuin paperilla. Toisaalta, jos exälläni olisi näin paljon järkeä päässä ei tätä tilannetta edes olisi. En edes harkitsisi tällaista, jos exäni olisi jotenkuten järissään. Tälle exälleni lapsi on vaan oman itsen jatke. Samassa tilanteessa olevat tietävät varmaan, mitä tällä tarkoitan.
- OUP10v
uusi liitto kirjoitti:
Vähän tätä epäilinkin. Se on vaan sitten mentävä pois Suomesta ja odotettava, että lapsi on sen ikäinen, että voi itse päättää. Toisaalta, jos olisin itse samassa tilanteessa, kun tämä ex-sekopää antaisin luvan ja yrittäisin olla vanhempi lapselleni muutoin kuin paperilla. Toisaalta, jos exälläni olisi näin paljon järkeä päässä ei tätä tilannetta edes olisi. En edes harkitsisi tällaista, jos exäni olisi jotenkuten järissään. Tälle exälleni lapsi on vaan oman itsen jatke. Samassa tilanteessa olevat tietävät varmaan, mitä tällä tarkoitan.
Lueppa tämä: http://www.laki24.fi/pepe-adoptio-tarkoitusedellytykset.html
Siellä sanotaan:
Jos lapsi on täyttänyt 12 vuotta ja on terve, tarvitaan hänen suostumuksensa adoptioon. Myös alle 12-vuotiaan tahtoa on kysyttävä, jos hän on niin kehittynyt, että hänet voidaan katsoa kykeneväksi ymmärtämään asian merkityksen. Alaikäisen lapsen adoption vahvistamiselle vaaditaan hänen vanhempiensa suostumus huoltajuuskysymyksestä riippumatta. Suostumus on saatava myös avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen isältä, jos isyys on vahvistettu. Ilman vanhempien tai toisen vanhemman suostumusta lapsen adoptio voidaan myöntää vain erittäin painavista syistä.
Eli asia on siitä kiinni, onko lapsi syntynyt avioliitossa/onko isä tunnustanut lapsen omakseen. Jos näitä ei ole, ei isän hyväksymistä tarvita.
Onnea tulevaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455250Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1301691Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511680Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141315
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41220No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22114081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171067Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60867