Moikka...
Olen ehkä ottamassa asuntoa Turun Runosmäeltä, Lipunkantajankatu 8:sta. Olen kuitenkin lukenut pari viestiketjua tällä palstalla siitä, että olisi erittäin levotonta asuinaluetta (varsinkin tuo Lipunkantajankatu) ja kyselisin nyt että onko tää jotain urbaanilegendaa, tai vanhentunutta tietoa, vai onko alue ihan oikeasti levoton ja vaarallinen?
Pyydän asiallisia vastauksia, koska en Turkua tunne.
Runosmäki maineensa arvoinen?
11
5015
Vastaukset
- 18+6
Kyllä se ikävä vaan on totta. Kulkijoilla melkein kaikilla 2 laatikkoa kaljatölkkejä mukanaan kun menevät kotiin, puolen yön aikaan alkaa meteli kun tulevat pois paikallisista pubeista.
Nostoväenkadulla ja sen toisella puolella on rauhallisempaa, sitten tuolla missä talot ovat toinen toistansa vasten on taas levottomampaa, kun äänet kaikuvat talojen välissä.
Nyt reilut kaksi vuotta olen asunut Runosmäessä, Nostoväenkadun varressa.
Liikun paljon koiran kanssa ulkona silloin näitä porukoita aina näkee.
Meteli on lähinnä se häiriötekijä vaaralliseksi en sanoisi. - 6+20
Jäi sanomatta, että liikenneyhteydet ovat tosi hyvät, arkipäivisin bussit kymmenen minuutin välein ja peruspalvelut lähellä.
- kyselevämies00
Kiitos vastauksesta. Minulle on toinenkin asunto kyllä tarjottu, mutta tähän kaksioon jota kaupunki tarjosi tulisi mukaan nettiyhteydet ja asunnossa on jopa saunakin. Metelistä en pidä, enkä missään pahimmassa osassa kaupunkia kyllä halua asua, mutta luuletko että paikkaa kestäisi katsella pari kuukautta? Voin sitten siinä asuessani katsella rauhassa muita asuntoja, kun tällä hetkellä pääasiassa on vain tarve päästä Turkuun asumaan.
Kuuluuko tuo Lipunkantajankatu ns. Aurinkolaaksoon?- 7+19=nainen ja pieni
Aurinkolaakson reunaa tavallaan on huomasin tuon kysymyksen jälkeen päin.
Noin kokonaisuutena ihan mukava kaupunginosa on.
Kannattaa vaan pysytellä niistä humupekoista erillään, niin eivät tunge kylään.
Aivan turvallisesti minä olen tähän asti liikkunut alueella, ei henkilökohtaista häirintää mitenkään.
- 20+13
Kyllä voit, ei ole niin paha ja aika paljon se itsestä riippuu. Tervetuloa vaan!
- zelda_a
Menin itse katsomaan Runosmäkeen vuokra-asuntoa, ihan mielenkiinnosta ja avoimin mielin vaikka maineen tiesinkin. Matkustin bussilla ja kyllähän tuo muuttopäätös tuli tehtyä jo ennenkuin oltiin ehditty edes kaupungin ulkopuolelle. Heti matkan alussa 3 aikuista ihmistä alkoi riitelemään istumapaikasta, joka yltyi Runosmäen puolella käsirysyksi niin, että päälleni tönäistiin150gk ei niin pieni mies.
On varmaan turha sanoa, että itsestäni ei tullut runosmäkeläistä. - 22
Olipa sinulla tuuri, mutta vaikuttaako päätökseesi bussimatkan tapahtumat.
Jos tuollaista käytät perusteena voitko muuttaa mihinkään tai edes asua missään.
Joka paikassahan jotakin tapahtuu! Ite asun nelosessa, eikä täällä kyllä oikein mitään tapahdu. Ikkunat on tuonne sisäpihalle päin. Täältä kun tulee tuohon kadulle, niin toisella puolen tietä onkin sitten metikkö jo piha täynnä roskaa. Ilmeisesti vaikuttaa mikä talo kyseessä.
Ihan turvallisin mielin mie olin koiraani ulkoiluttanut vaikka keskellä yötä ilman että mitään ongelmaa olis ikinä ollut kenenkään kanssa.
Kerran oli joku nuoripari paskalla metikössä ja kerran joku ukko sammunu talvella yöllä bussipysäkille, siinä ainoot erikoisemman tapahtumat. Humalainen ukkokin oli kovin kiitollinen kun herätin hänet pakkasesta, tarjos tupakankin. Viinaakin olis tarjonnu mutta kiltäydyin.
Ihan nortsi lähiö, kaikkiallahan Suomen lähiöistä on jos jonkinlaista ukkoa asumassa. Soneralla vaan kamalan huono kuuluvuus täällä, muuten ihan kivaa.- Pelkoska
Nyt ei sitten kannata kenenkään enää tulla Runosmäkeen, kun kohta tulevat tekopakolaiset entiseen kouluun.
- Anonyymi
Vanhentunutta tietoa.
Ihan hyvä asua. Tyttäreni asuu käyn joka viikko monta kertaa hänen luonaan.
Hyvin on ollut rauhallista. - Anonyymi
tietojen mukaan kiinniotettu on mies. Naapurin mukaan asukkaat olisivat jo saaneet varoituksen parin kuukauden asumisen jälkeen. Hän todisti, kun poliisi otti epäillyn kiinni pienen juoksun jälkeen.
– Hän juoksi tuonne portaikon viereen, poliisit saivat hänet kiinni ja panivat rautoihin.
Paikalla oli sunnuntai-iltana runsaasti raskaasti varustautuneita poliiseja. Kiinnioton jälkeen paikalla tehtiin rikospaikkatutkintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849