Pitääkö pöytäkirjan otteen todellakin todistaa oikeaksi kaksi henkilöä? Olisi paljon helpompaa todistaa pöytäkirjan ote itse ja yksin oikeaksi kun otteen joutuu sihteerinä muutenkin tekemään.
Oppaissa puhutaan kahdesta todistajasta. Kuitenkin eräs tuomari sanoi ettei kahta tarvita ellei yhdistyksen säännöissä sitä vaadita. Laissa tai asetuksissa vaatimusta ei ole.
Pöytäkirjan ote
5
2250
Vastaukset
- 5g4f3dsq
"Olisi paljon helpompaa todistaa pöytäkirjan ote itse ja yksin oikeaksi kun otteen joutuu sihteerinä muutenkin tekemään."
Öh, mikäs idea siinä todistamisessa sitten olisi? Voisit tehtailla itsellesi minkätahansa kaltaisia "oikeaksi todistettuja" pöytäkirjanotteita, jos jokaisen voisit itse todistaa oikeaksi.
Kirjoittaisit vaikka alkusi itsellesi yhdistyksen tilinkäyttöoikeuden ja siirtäsit jonkun varakkaan yhdistyksen varat itsellesi. Sitten vain ulkomaille ja heippa.- Ote-Automaatti
Jos rötöstellä haluaa ei kaksi todistajaa ole mikään ongelma. Pari töherrystä ja alle tekstaamalla keksityt nimet. Mieluimmin tekisin asian kuitenkin oikein.
- 7+10
En ole pariin vuoteen otteita kaupparekisteriin toimittanut, mutta ainakin aimmin yksi oikeaksitodistus riitti. Riippuu varmaan kelle ote menee. Kaupparekisteri hyväksynee yhdenkin oikeaksitodistuksen (hyvä jos vaatii edes sitä), mutta esim. pankit ovat yleisellä tasolla nihkeitä hyväksymään yhtään mitään.
- nasse-setä.
>>Oppaissa puhutaan kahdesta todistajasta. Kuitenkin eräs tuomari sanoi ettei kahta tarvita ellei yhdistyksen säännöissä sitä vaadita. Laissa tai asetuksissa vaatimusta ei ole.
- Ote-Automaatti
Kahden nimikirjoituksen tekaiseminen on tietysti kaikkein helpoin ja vaivattomin tapa. Paljon käytetty ja tietääkseni ei edes rikollista.
Tuli vielä sellainenkin mieleen ettei todista oikeaksi mitenkään.
Minulla on sihteerinä yhdistyksen nimenkirjoitusoikeus. Teen otteen ja kirjoitan otteen alapuolelle nimeni ja sen alle teksti.
Ankkayhdistys ry
Aku Ankka, sihteeri
Eikö tuo ole silloin yhdistyksen virallinen paperi eikä oikeastaan kopio ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057