Olisin syvästi kiitollinen, jos joku opastaisi kuvan tiedostokoon pienentämisessä yksinkertaisesti ja seikkaperäisesti. Ongelma tulee esiin sähköpostiviestiin liitettävissä kuvissa, kun viestiin pitäisi liittää useita kuvia tietokoneen kansioon tallennetuista kuvista. Viestin lähettäminen ei onnistu kovien suureen tiedoskoon vuoksi.
Kamerana meillä on Canon 1100 ja sen mukana tulleet ohjelmat. Osaamiseni rajoittuu siihen, että saan kuvat siirrettyä kamerasta tietokoneelle, muistitikulle tms. En sinnikkäästä etsinnästä huolimatta ole löytänyt kuvankäsittelyohjelmasta tai Gmailista kohtaa, jossa saisin pienennettyä kuvan tiedostokokoa, kaikkiin muihin korjauksiin kyllä löytyy systeemit, esim kontrastiin, värikylläisyyteen yms.
Tietokoneessa meillä on Windows XP käyttöjärjestelmä, tekstinkäsittelyssä Open Office.
Kuvakoon pienentäminen
5
1802
Vastaukset
Lataa koneeseesi vaikka Picasa ja anna sen löytää kaikki kuvasi.
Voit lähettää kuvia suoraan Picasan avulla ja säätää sen koon jossa haluat niiden lähtevän. Pitkän sivun saa valittua välille 160 - 1600 pix jota suurinta itse käytän.- kjjklklfgfh
Kuvan pienentäminen onnistuu Openofficellakin.
Avaa kuva ja näpäytä sitä. Valitse skaalaa, tai muuta kokoa. Kuvalle uudet mitat ja pakkaustiheys. Talleta jpg:nä, ei OO-tiedostona.
Voi olla hieman hankala ensin löytää.
Kuvan koon muutto pitäisi olle myös Canonin mukana tulleissa ohjelmissa, jos ne on asennettu.
Kuvan voi pienentää myös windows paintilla.
Ei siihen mitään lisäohjelmia tarvita, ne vain tekee koneen sekavaksi. - Ryssin usein
Sulla on tullut mukana ZoomBrowser.
Suomenkieliset ohjeetkin on mukana
Avaa se ja sillä onnistuu. Yhdessä levyssä on kaikki pdf-tiedostot. Etsi sieltä kaikki -FI.pdf tiedostot ja kopio ne koneeseesi. - ohjekirjanen
Mulla on cyberduck ftp-siirtoja varten.
Käyttöohjeiden ja helppien lukeminen ohjemlista valaisee usein aika paljon varsinkin tällaisissa ihan perustehtävissä. - 5 6 11
Mä pienennän (ilmainen) Paint.Net ohjelmalla.
Tiedosto-avaa kuva.
Kuva - Muuta kokoa, prosentin mukaan ja sieltä vaan liuttaan pienemmäksi.
Lopuksi tietysti "Tallenna nimellä", että alkuperäinen pysyy ennallaan. Itse nimeän aina alkuperäisen mukaan ja loppuun p.jpg. vaikkapa siis 010p.jpg niin kuvat pysyvät vierekkäin, ja kirjain erottaa nopeasti, kumpi on pienennetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452388
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1531613Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311598Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451289- 641287
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121155Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2491070- 156956
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58869Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20859