vanha kissa uuteen kotiin

kissapois

Moi
meillä on oikein viisas ja mukava kissa mutta meillä on vielä viisaampi ja mukavampi pikkuinen tyttö ja tyttö on allerginen kissalle ja lääkärin ohje on että jomman kumman on lähdettävä eikä oikein tyttöä viitsis.....
joten kissa lähtee, mutta ei millään haluais kissaa lopettaa joten onko kokemusta/tietoa voiko vanhan kissan sijoittaa uuteen kotiin?
kissa on 7v eli ei vielä kovin vanha

7

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisu

Hei! On kokemusta! Meille tuli juuri eläinsuojeluyhdistyksen kautta 9-vuotias tyttökissa toisen 13-vuotiaan tyttökissan kaveriksi. 9-vuotiaan kisun emäntä nimittäin menehtyi. Nyt pari kuukautta myöhemmin molemmat kisut vaikuttavat tosi onnellisilta! Kolmisen päivää siinä meni kun kyräilivät toisiansa, mutta sen jälkeen kaikki on mennyt tosi hyvin. Ei hätää. :)

• uppaluppa

Mielenkiintoista että lääkäri on kehoittanut kissasta luopumaan, sillä nykytietämyksen mukaan allergisoivasta eläimestä ei tarvitse eikä kannata luopua sillä eläin toimii siedätyshoitona. Toki kissaa ei kannata päästää lapsen makuuhuoneeseen ja muutenkin kodin hygieniasta ja pölyttömyydestä täytyy pitää hieman normaalia parempi huoli, mutta eläimestä luopuminen ei paranna allergiaa - sen sijaan eläimen pitäminen mitä luultavammin sen parantaa.

Kannattaa ottaa yhteyttä alan spesialisteihin jos ette halua luopua lemmikistänne. Jos haluatte, niin ei siihen allergiaa syyksi tarvita.

Itse olen diagnosoitu kissa- ja koira-allergikoksi yli 10 vuotta sitten ja molempia edelleen kodistani löytyy. Allergiankin kanssa tulen toimeen ja jopa ilman lääkitystä.

• kissapois

kissasta luopumisen syy on siinä että käytimme tyttöä spesialistilla joka sanoi että koska tytöllä on todettu allergia kissaan ja vaikkei siitä koskaan tulisi allergista reaktiota on parempi luopua kissasta koska ajanollen siitä voi kehittyä tytölle astma.
        siks kissa lähtee

• roope ja minä

Kyllä voi jos ei ole kovin nirson. Itse sain Hesystä syyskuussa kissa joka on noin 5-7 vuotias, alkuun arasteli, mutta pienin askelin menimme eteenpäin, ja nyt olemme mitä parhaimmat kaveriit. Ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut

• ulkokissi

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa.
      Yhtä oikeaa vastausta ei ole.
      Mieti kissasi luonnetta. Onko se yleensä rento vieraiden ihmisten seurassa, pelkääkö vieraita paikkoja vai onko rohkea seikkailija?
      Jos et heti halua kallistua eutanasian puolelle,voit antaa kissalle mahdollisuuden ja sopia mahdollisen tulevan omistajan kanssa koeajasta.
      Kissan ikä ei ole niinkään merkityksellinen, jollei se ole tosi vanha ja hieman seniili.Luonne ratkaisee.

• Astmaa

Mahdollistat lapsellesi astman joka tapauksessa. Itselleni todettiin 12vuotiaana kaikki allergiat ja eläimet lähti. No kun aikuisikään pääsin otin silti eläimiä. Kävin pahat oireet läpi ja tätä ennen myös todettiin astma. Oireet helpotti ajan kanssa. Astmalääkettä käytän enää vain puitten siitepölyjen aikaan. Kissoja ja kaneja on ja pysyy. Lääkäreitten mukaan siedätyshoito olisi pitänyt käydä jo sillon kun allergiat todettiin. Olisi ehkä astmakin jäänyt saamatta. No joka tapauksessa jos olet kissasta luopumassa niin eihän se vielä edes vanha ole. Minulle tuli 14vuotias kisu ja hyvin kotiutui:-)

• havemercy

Tiedän perheen, jossa olleet rakkaat kissat vietiin kuolemanpiikille, kun perheeseen odotettiin ensimmäistä lasta. Tulos: kaikki 3 lasta pahasti allergisia! Eivät ehkä olisi, jos olisivat saaneet kissoista siedätyshoitoa, eikä koti olisi ollut ylihygieeninen. Lisäksi vanhemmilla ikuinen trauma rakkaiden kissojen lopettamisesta :(.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe