Perheeseemme on tulossa vauva ja meillä on kaksi isoa koiraa, joilla ei ole kokemusta lapsista. Miten olette itse toimineet koirien kanssa? Onko ihan huono idea laittaa yksi pienehkö makuuhuone olohuoneen yhteydessä koirien huoneeksi ja oven tilalle korkea portti? Koirat näkisivät mitä olohuoneessa ja keittiössä tapahtuu, mutta olisivat omassa tilassaan. Uroskoiramme on vahtiviettinen ja herkkä murisemaan, en halua ottaa mitään riskejä vauvan ja noin ison koiran kanssa.
Koirille oma huone?
24
1634
Vastaukset
- Eihelvetti
Olet vastuuton jos et ole tutustuttanut koiriasi lapsiin, minkä takia? Ja minkä takia rupesit lapsia vääntämään jos tiesit, että koirasi ei välttämättä suhtaudu niihin hyvin??
- mitähänihmettä
Kenenhän lapsiin nämä koirat olisi sitten pitänyt tutustuttaa?? Onko sinusta vastuutonta tehdä siis koirille oma huone?
- eihyväluoja
No eikö teillä ole ketään tuttuja tai naapureita joilla on lapsia?? Ja on vastuutonta tehdä lapsi jos epäilee sitä, että pärjääkö koirat niitten kanssa.
- kikkelitonttu
En tiedä miten neuvoa!
- pyhäjysäys taas
Koirien PITÄÄÄÄÄÄ saada tutustua lapsiin rauhassa.
Mikäli eristät koirat lapselta, niin seuraukset saamme kait lukea lehdestä :((
Anna koirille nuuhkittavaksi vauvan vaippoja, peittoja yms. että pikkuhiljaa tiottuvat vauvan tuoksuun.
Juuri tolla ehdottamallasi käytännöllä luot lisää koirille paniikkia ja niillä mustasukkaisuus vaan kasvaa ja tilanne pahentuu.
Yleensä vauvan tullessa taloon, koirat tulevat mustasukaisiksi , koskka eivät enää saa huomiota samalla määrin kuin ennen vauvaa.
Mikälil tuntuu vaikealta, niin sitten vaan koirat kiertoon, mikä osoittaa taas kerran omistajien tyhmyyden. MIKSI hnkki KOIRIA, jos näköpiirissä on vauva, johon ei koiria halua tutustuttaa ???????
VOI A A P UU VA mistä ihmeestä teitä sikiäää ???????????? - esgrds
Vitun idiootti. Et voi kirjoittaa tuollaista kun et tiedä mistään mitään. Haista paska.
- jnhsdf
Mitähän helvettiä sinä sitten luet lehdestä?! Ai että jollain on talossaan koirien huone?! Jos ne on siellä vitun huoneessa ni ne ei varmaankaan sillon pääse mihinkään lehteen vitun vajukki!!!!
- Joobax
Nooo minä ainakin totutin oman koiran lapsiin ihan täällä lähiön pihoilla hyväksikäyttäen naapureitten lapsia...ihan tuota silmälläpitäen, kun ne omat mukulat on vielä tekemättä ja koiran ois paree tottua.
Älä eristä niitä pois mihinkään huoneeseen. Eristä mieluummin vauvan hoitopaikka portilla ja pidä se koirien nou-nou alueena. Yleensä koirat ottavat vauvan hienosti vastaan, jos suhteet on kaikinpuolin kunnossa. Kannattaa nyt jo laittaa kaikki tavarat kuin ne ovat sitten kun vauva tulee, ettei kaikki tapahdu yhdessä rytäkässä. Jos on herkkiskoissuja, ni voi tulla ressiä, jos yhtäkkiä kämppä on täys jotain kaikkee kummallista, mihin ei saa koskea (vauvan pedit, lelut...), paikkoja jonne ei saa mennä (vauvan hoitohuone), ääniä (vauva itkee) jne. Pohdi jo etukäteen, miten toimit, jos koirat reagoivat vauvan itkuun...eli ole itse täysin rauhallinen vaikka kuu tippuisi olohuoneeseen.
Vauva on helppo, kun se ei liiku. Se ei yritä viedä koiralta sen leluja, eikä kisko turkista. Vauva on helppo pitää sitterissä niin kauan, että koirat on opetettu kiertämään se ja opetettu ettei yli kävellä, eikä iholla riehuta yms. Itse pidin koiraani päivän remmissä, jolloin oppi olemaan taaperoiden kanssa. Oli silloin vielä pentu ja aaaaivan vallaton. Juoksi taaperoreppanan kumoon. Ei mennyt montaa hetkeä, kun koira ymmärsi, että taaperon läsnäollessa ollaan rauhassa, mitään ei oteta kädestä eikä saa nojata eikä muutenkaan häslätä. Hihnat ottaisin teilläkin käyttöön, jos jotain päälleastumisongelmaa tai muuta vastaavaa ilmenee. Useimmiten koirat osaavat varoa luonnostaan pieniä ja ennemminkin jähmettyvät ja vähin äänin perääntyvät pois "vaaravyöhykkeeltä". Riippuu niin paljon koirasta.
"Uroskoiramme on vahtiviettinen ja herkkä murisemaan"
Niin mille se murisee?- harminpaikka.:
On murissut miehelleni ja joskus minullekin, vieraille useammin. Aitauksessa haukkuu aggressiivisesti ohikulkijoille, ei voi pitää irti missään.
Johtuu todennäköisesti epävarmuudesta eikä dominoinnista. Tai sitten molemmista.
Ehkä on ainakin viisasta kastroida koira..jos olisi vielä jotain hyötyä, vaikka koira on jo 4v. - Joobax
harminpaikka.: kirjoitti:
On murissut miehelleni ja joskus minullekin, vieraille useammin. Aitauksessa haukkuu aggressiivisesti ohikulkijoille, ei voi pitää irti missään.
Johtuu todennäköisesti epävarmuudesta eikä dominoinnista. Tai sitten molemmista.
Ehkä on ainakin viisasta kastroida koira..jos olisi vielä jotain hyötyä, vaikka koira on jo 4v.Siis mille koira murisee? Missä tilanteissa? Ruuasta? Leluista? Makuupaikalla? Komentaessa? "Huvikseen"? Aina koiralla on joku syy...
Nyt olisi koulutuksen paikka ennen kuin vauva tulee. Yhteys pikimmin johonkin kouluttajaan, niin saatte aseita epävarmuuden poistamiseksi. Itse en ota koiralta murinaa vastaan. Jos koira murisee mulle, olen tehnyt jotain hyvin ristiriitaista, mistä aiheutuu epävarmuutta. Syy on minun..ja syy on minun käytöksessäni. Suhde kuntoon ennen vauvan tuloa. Jos sulla on yhtään syytä olla epävarma tuon koiran kanssa, suhde ei ole kunnossa edes sinun suunnaltasi. Sun pitää luottaa koiraan, ja koiran suhun. Sun pitää tuntea koira niin että tiedät viiksikarvan asennosta, mitä on tulossa, ja reagoida pitää jo siinä viiksikarvan asennon muutoksen aikana, eikä vasta murinassa.
Miksi ei voi pitää irti missään? Mitä rotua nämä koirat ovat? Lähteekö jäljelle vai mikä siinä on syynä?
Mulle tulee aina surku olo, kun ihmiset havahtuvat ongelmiin koiran kanssa vasta sitten, kun pulla on jo uunissa...tai pskat housussa. - VoiHyväLuoja
harminpaikka.: kirjoitti:
Ehkä on ainakin viisasta kastroida koira..jos olisi vielä jotain hyötyä, vaikka koira on jo 4v."***** idiootti. Et voi kirjoittaa tuollaista kun et tiedä mistään mitään. Haista *****."
"Mitähän helvettiä sinä sitten luet lehdestä?! Ai että jollain on talossaan koirien huone?! Jos ne on siellä ***** huoneessa ni ne ei varmaankaan sillon pääse mihinkään lehteen ***** vajukki!!!!"
Kirjoituksistasi huomaa ettet kovin kypsä ole joten suosittelen, että luovutat koirasi ja lapsesi samantien jollekkin muulle. Jos olet niin saatanan tyhmä, että rupeat eristämään koirat ja lapsen jollain vitun portilla niin tätä toimenpidettä suosittelen. Luuletko, että joku vitun portti estää koiria vittuuntumasta pentuusi?? Jos et tutustuta niitä pentuun niin ei ne hauvat sitä hyvällä katsele. Ja sekin vielä, että rupeat vääntämään pentuja kun tiedät ettei koiras välttämättä tykkää lapsista. Ja miten olisit voinut tutustuttaa koirat lapsiin?? Eikö tää maailma ole niitä täynnä? Onko nykyään lapset jotain harvinaisuuksia että pitää ettimällä ettiä? Vittu miten ihminen voi olla noin saaatanan tyhmä!! - harminpaikka:.
Joobax kirjoitti:
Siis mille koira murisee? Missä tilanteissa? Ruuasta? Leluista? Makuupaikalla? Komentaessa? "Huvikseen"? Aina koiralla on joku syy...
Nyt olisi koulutuksen paikka ennen kuin vauva tulee. Yhteys pikimmin johonkin kouluttajaan, niin saatte aseita epävarmuuden poistamiseksi. Itse en ota koiralta murinaa vastaan. Jos koira murisee mulle, olen tehnyt jotain hyvin ristiriitaista, mistä aiheutuu epävarmuutta. Syy on minun..ja syy on minun käytöksessäni. Suhde kuntoon ennen vauvan tuloa. Jos sulla on yhtään syytä olla epävarma tuon koiran kanssa, suhde ei ole kunnossa edes sinun suunnaltasi. Sun pitää luottaa koiraan, ja koiran suhun. Sun pitää tuntea koira niin että tiedät viiksikarvan asennosta, mitä on tulossa, ja reagoida pitää jo siinä viiksikarvan asennon muutoksen aikana, eikä vasta murinassa.
Miksi ei voi pitää irti missään? Mitä rotua nämä koirat ovat? Lähteekö jäljelle vai mikä siinä on syynä?
Mulle tulee aina surku olo, kun ihmiset havahtuvat ongelmiin koiran kanssa vasta sitten, kun pulla on jo uunissa...tai pskat housussa.Koirat ovat sekarotuisia, uros saksanpaimenkoiran ja huskyn sekoitus.
Murisee nukkuessaan esim olohuoneen matolla, alkaa vaan tuijottamaan.. - 0+9
harminpaikka:. kirjoitti:
Koirat ovat sekarotuisia, uros saksanpaimenkoiran ja huskyn sekoitus.
Murisee nukkuessaan esim olohuoneen matolla, alkaa vaan tuijottamaan..Murinoissakin on eroa. Mullaki koira joskus murpattaa unissaan mutta kyllä siitä kuulee että ei se vihanen oo. Se vaan tavallaan puhuu unissaan.
Murisee nukkuessaan esim olohuoneen matolla, alkaa vaan tuijottamaan..Jos tää saksanpaimenen ja huskyn sekotus on se joka murisee nii teillä on ongelma. Huskyt pitää totuttaa koiriin ja ihmisiin jo pennusta pitäen tai niistä voi tulla dominoivia. Ja epäilen että kun teidän koira ei oo ollu nuorempana tarpeeks tekemisissä toisten koirien tai vieraitten ihmisten kaa siitä on tullu dominoiva.
- Joobax
Murisee nukkuessaan esim olohuoneen matolla, alkaa vaan tuijottamaan..Todella harminpaikka... hmm... mahtaako se murista unissaan? Murraako se niin, että tää on mun paikka, mää nukun tässä, tee ootte ny liian liki mun makuupaikkaa menkää pois, vai mitenkä? Koira murisee mm. silloin, kun se haluaa ittelleen lisää tilaa. Murina on varoitus/kehotus perääntymään. Muriseva koira makuupaikallaan on ottanut sen paikan omakseen. Jos se sattuu olemaan keskellä olohuonetta, sehän on aika huono, eikös niin?
Jos se on keskellä huonetta tai käytävää, väistyykö se, jos kuljet siitä? Vai pitääkö sun hypätä yli? Muriseeko se?
-> Jos koira ei väisty, sulla on ongelma.
Mitä tapahtuu, kun koira murisee olohuoneen matolla, ja lähestyt sitä?
- soteutuvat
Omat koirani ottivat vauvan osaksi laumaansa. Kun neuvolasta tultiin kotikäynnille niin koirani vartioivat tarkkaan terveydenhoitajan jokaisen liikkeen. Kun lapseni nukkui vaunuissa ulkona niin koirat makasivat vahdissa vaunujen vieressä.
Vauvasta ei koskaan tehty mitään ekstra numeroa eikä suojeltu koirilta. Kun lapsi alkoi konttailla niin saattoi nukahtaa koiran viereen pehmeälle matolle lattialle. - lapset ensin
Lapsi on koiria tärkeämpi. Minä pistäisin mieluusti koirat kiertoon tai vaikkapa piikille tuollaisessa tapauksessa. Koirien oma häpeä, jos eivät hyväksy lapsia laumaansa. Koirat eivät saa vahingoittaa lapsia sen enempää kuin ihmisetkään.
- kesää odotellessa
Koirat voi tutustuttaa lapsiin sillä tavalla että annat koiralle haisteltavaks vaikka pyyhkeen missä on lapsen haju. Sitten aina kun koira haistelee sitä niin sitä pitäs kehua ja antaa palkkio. Sitten kun vauva tuodaan sairaalasta kotiin ja koira haistaa vauvasta tutun hajun(mikä oli pyyhkeessäkin) se yhdistää vauvan mukaviin asioihin. Kehuihin ja herkkuihin eikä sitten oo ihmeissään kun vauva tulee taloo. Tosin tää tuskin toimii jos koira on luonteeltaan aggressiivinen.
- öhhömmöm
Koiran tottuminen lapsiin ja koiran tykästyminen lapsiin ovat eri asioita. Tottuneen kuuluu suhtautua niihin piittaamattomasti ja tyäkstyneen huolehtivaisesti.
- lapsirakas paras
öhhömmöm kirjoitti:
Koiran tottuminen lapsiin ja koiran tykästyminen lapsiin ovat eri asioita. Tottuneen kuuluu suhtautua niihin piittaamattomasti ja tyäkstyneen huolehtivaisesti.
Pelkästään lapsiin totutettu koira saattaa herkemmin purra lasta kuin erikseen lapsirakas koira. Kyllä lapsiperheen koiran on hyvä olla myös luonnostaan lapsiystävällinen, eikä vain kouluttamalla.
- kesää odotellessa
öhhömmöm kirjoitti:
Tiedän että tottuminen ja tykästyminen on eri asia en mä mikään idiootti oo.
Mutta mä ite noudan Victoria Stilwellin oppeja ja luin sen yhestä kirjasta että näin pitäs toimia sillon kun totutetaan koira vauvaan, eikä musta kuulosta yhtään pöllömmältä suunnitelmalta. Ite ainakin meinaan tätä käyttää jos lapsia siunaantuu. - totuttaisit heti
kesää odotellessa kirjoitti:
Tiedän että tottuminen ja tykästyminen on eri asia en mä mikään idiootti oo.
Mutta mä ite noudan Victoria Stilwellin oppeja ja luin sen yhestä kirjasta että näin pitäs toimia sillon kun totutetaan koira vauvaan, eikä musta kuulosta yhtään pöllömmältä suunnitelmalta. Ite ainakin meinaan tätä käyttää jos lapsia siunaantuu."Ite ainakin meinaan tätä käyttää jos lapsia siunaantuu."
-Eikö olisi järkevää järjestää koirallesi ja pikkulapsille yhteiseloa jo heti koiran hankittuasi, eikä vasta viime tingassa opettaa sitä kunnioittamaan jotain muovinukkea ? Mitä aikaisemmin ja säännöllisemmin koirasi pääsee pienten lasten kanssa tekemisiin, sitä suotuisammin se varmasti suhtautuu sinunkin esikoiseesi.
Toki on yksilöeroja koirien luonteissa ja jotkut koirat eivät pidä lapsista edes oikein totutettuina, yhtä lailla kuin ihmisetkin saattavat olla ahneita ja hermostuneita henkilön synnynnäisestä persoonasta riippuen. Mutta toivottavasti mahdollisimman moni koira on lapsirakas :-) totuttaisit heti kirjoitti:
"Ite ainakin meinaan tätä käyttää jos lapsia siunaantuu."
-Eikö olisi järkevää järjestää koirallesi ja pikkulapsille yhteiseloa jo heti koiran hankittuasi, eikä vasta viime tingassa opettaa sitä kunnioittamaan jotain muovinukkea ? Mitä aikaisemmin ja säännöllisemmin koirasi pääsee pienten lasten kanssa tekemisiin, sitä suotuisammin se varmasti suhtautuu sinunkin esikoiseesi.
Toki on yksilöeroja koirien luonteissa ja jotkut koirat eivät pidä lapsista edes oikein totutettuina, yhtä lailla kuin ihmisetkin saattavat olla ahneita ja hermostuneita henkilön synnynnäisestä persoonasta riippuen. Mutta toivottavasti mahdollisimman moni koira on lapsirakas :-)EN OLE SANONUT ETTEN OLE TOTUTTANUT OMAA KOIRAANI LAPSIIN.
Luin Stilwellin kirjasta että hän käytti tätä samaa tekniikkaan omaan koiraansa silloin kun hän oli synnyttänyt ja ihan varmasti oli nainen jo aikasemminki totuttanut koiransa lapsiin.
Pitänee käyttää vähän suurempaa tekstiä että jotkut jotka lukee ihan omiaan ymmärtää.
- Suffeli-
Koirien oma huone on oikein hyvä idea. Kannattaa totuttaa koirat omassa huoneessa olemiseen jo ennen vauvan tuloa. Koirat ei kärsi omasta huoneesta, kunhan niitä ei pidetä siellä jatkuvasti. Perheenpää päättää, milloin koirat saavat olla ihmisten kanssa samassa tilassa ja vaikka rapsutuksia. Luulen, että koirien eristäminen voisi vahvistaa teidän johtajuuttakin. Huomiota vain siis silloin, kun te haluatte.
Ennen vauvan syntymää varatkaa kuitenkin aika ongelmakoirakouluttajalle (ei nakkikouluttajalle), niin voitte jatkossa luottaa koiriinne paremmin ja ne tietysti teihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078