Oman kämpän kustannukset

aswetwtewte3

Paljon yhteensä ja mitä joutuu maksamaan jos ostaa kerrostalosta noin 25m^2 yhden huoneen? Eikös siinä tule vesi- ja sähkömaksut ainakin. Mitä kaikkea muuta tulee?

Voiko ylipäätänsä opiskelia ostaa yhden huoneen asunnon niin ettei opintotuet ja asumistuet kärsi?

5

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm...

Lainanhoitokulujen jälkeen tulee vesi sähkälasku.Mikäli auto niin parkkimaksu. Saunavuoron jos haluat niin siitäkin. Sitten hoitovastikeosuus yhtiöstä joka vaihtelee 10-400 euron välillä kuukaudessa yhtiöstä riippuen. No todennäköiseti 150-180 euroa yksiöstä..Kannattaa tarkistaa...

• Paljon tai vähän

Ja lisäksi kaikki mahdolliset korjauskulut yhtiössä.

Eli jos parvekkeet rempataan, sinä maksat osuutesi vaikka sinulla ei olisi edes parveketta.
      Tai tulee jokin yllättävä, iso korjaus yhtiössä, sinä maksat osuutesi.

Eli normaalin yhtiövastikkeen lisäksi voi tulla yllättäviäkin menoja.
      Ja tietysti pitää laskea myös lainanhoitokulut, kaikkien normaalien asumiskulujen lisäksi.

• edaywsaye

Mikä ihmeen lainanhoitokulut? Ajattelin ostaa suoraan käteisellä? Vai onko lainalla ostaminen järkevämpi? Ei kai? Eli siis yhtiövastiken lisäksi joka kuukaus pitää maksaa myös sähkö ja vesimaksut?

Mites kela ja sossu ku oon opiskelija niin loppuuko asumislisä ja opintotuki jos ostan oman asunnon vaikka yksiön?

• aswetwtewte3

Mikä ihmeen lainanhoitokulut? Ajattelin ostaa suoraan käteisellä? Vai onko lainalla ostaminen järkevämpi? Ei kai? Eli siis yhtiövastiken lisäksi joka kuukaus pitää maksaa myös sähkö ja vesimaksut?

Mites kela ja sossu ku oon opiskelija niin loppuuko asumislisä ja opintotuki jos ostan oman asunnon vaikka yksiön?

Oon siis aloittaja*

• Ihan itte
        aswetwtewte3 kirjoitti:

Oon siis aloittaja*

No, sossu loppuu varmasti , jos omistat asunnon sinulla on silloin omaisuutta.
        Opiskelija ei kuulu yleisen asumistuen piiriin - ks. kelan sivulta opiskelijoiden asumistuki eli lisä.

Ja kyllä vesi, sähkö, netti ellei kuulu vastikkeeseen pitää maksaa erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2251
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      8
      1878
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      239
      1401
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      251
      1111
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1010
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      100
      1001
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      997
    8. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      92
      882
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      22
      823
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      770
    Aihe