The Sims Elämäntarinat! Simit ei nuku!

Mitä teen?

Siis mulla on kaksi aikusta simiä ne asu kahdestaan ja siten kun ne menni naimissiin niin sen jälkeen ne satavat herättä keskellä yötä ja vaikka unitarvepalki ei oo täysi, siten kun laitan ne nukuun uudestaan niin ne herää taas.
Voiko tää johtua talossa ollevassa haamussa. Siis olen pelanut siin talos yhdellä mummolla jonka tapoin tulipalossa, siten nää kaksi simia muuti sinne ja siel oli kaikki sen mummon tuhkat ja kalusteet. No mie sisustin sen talon uudestaan mut uurnan mie jätin. Välil se mummo sit kävelee siel talos, ja ne simit herää. Mul on siis The Sims Elämäntarinat.

7

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bjöbköjkb

Se voi johtua siitä haamusta joka käy pelottelemassa simejä. Koita katsoa niitä ilmoituksia mielentilasta, jos siellä on jotain kauhistumisesta niin sitten se on varmaa että se johtuu haamusta.

Saat myös sen haamun hiljaiseksi kun laitat sen uurnan toisen simisi tavaraluetteloon. Silloin haamu ei enää kummittele

Toisaalta vielä yksi juttu. Jos tuon uurnan piilottaminen simin tavaraluetteloon ei poista unettomuutta, kyseessä voi olla myös bugi. Jos kyse on bugista, niin silloin jos simit menevät nukkumaan, ne heräävät lähes välittömästi nukkumaanmenosta ja eivät saa käytännössä lainkaan unta.

Kokeile kuitenkin ensin sen uurnan piilottamista tavaraluetteloon ja sen jälkeen nukkumista.

• Mitä teen?

Ei haamu simejä pelotelle, olen tutkinut sitä. Piilotaminen tavaralueteloon ei onnistu. Voiko bugia poistaa, tai voiko sitä jotenkin liementää. Ei ole kivaa aina käytä Maxmotives koodia. :/

• bjöbköjkb

1. Myy se ongelmallinen sänky (eli poista pelistä) ja osta täysin uusi ja erilainen sänky. Kokeile sen jälkeen pelata.

2. Onko sulla asennettu peliin mitään modeja, hiuksia, vaatteita tms?

Jos on, poista ne käytöstä ja kokeile sitten pelata.

3. Ellei nuo keinot auta, niin sitten voit asentaa peliisi Twallanin ErrorTrap modin joka ensinnäkin korjaa pelin savefileen päätyneet bugit (joita voi olla paljon) ja sen jälkeen sallii pelaamisen ja uuden bugittoman saven tallentamisen. En kuitenkaan neuvo tuosta vielä mitään ennenkuin olet kokeillut noita kahta keinoa, mutta jos itse osaat modeja asentaa ja ymmärrät enkkua, niin tuossa on hakusana jolla löydät kyseisen modin.

(Kun kerran et saa uurnaa siirretyksi simin tavaraluetteloon, niin se kertoisi siitä että kyseessä on bugi, tai bugit, jotka sekoittavat pelin. Simsissä yleensä jonkun simin tavaraluettelo sekoaa ja sitten onkin koko peli pilalla. Esimerkiksi minulla kissan tavaraluettelo katosi täysin ja simini ei päässyt nukkumaan. Vasta tuo Twallanin modi pelasti.)

Koska tuo ErrorTrap on nk. core mod, sinun pitäisi ottaa selville se millä päivitysversiolla pelaat, eli oletko päivittänyt pelin aina kun käynnistsovellus on niistä ilmoittanut?

Ellei nuo kaksi ensimmäistä neuvoa auttaneet, kirjoitan tuosta kolmannesta vaihtoehdosta huomanna enemmän. Tällä hetkellä en ehdi siihen paneutua tuon enempää.

• Mitä teen?

Okei, nyt ne nukuvat uskon että johtui jostain aivan muusta, nyt eilen kun pelasin niin se valiti koko ajan että Virhe Ohjelma Suljetaan.
        En oo sit tänään viel kokeilut pelata, täyti kokeilla. Toivotaan et ei oo mitään vakavaa. :/

• bjöbköjkb
        Mitä teen? kirjoitti:

Okei, nyt ne nukuvat uskon että johtui jostain aivan muusta, nyt eilen kun pelasin niin se valiti koko ajan että Virhe Ohjelma Suljetaan.
        En oo sit tänään viel kokeilut pelata, täyti kokeilla. Toivotaan et ei oo mitään vakavaa. :/

Jos sinulla ei ole pelissäsi mitään modeja, niin en ihmettelisi vaikka tallennuksessasi olisi bugeja jotka voivat aiheuttaa ihan mitä tahansa.

EA ei korjaa pelin bugeista kuin kourallisen ja yleensä vain sellaiset jotka hajottavat heidän pelinsä, ei pelaajien pelejä. Sen lisäksi jos he ovat jonkin korjanneet aikaisemmin, on hyvin paljon mahdollista että uusi patch tuo saman bugin uudestaan peliin. LIsäksi bugeista ilmoittaminen on erittäin vaikeaa ja monen mutkan takana, ja neuvo on yleensä aina sama ja tehoton: Asenna peli uudestaan.

Tuo mainitsemani Twallan, on tehnyt useita modeja jotka korjaavat pelin monet bugit kokonaan pois ja tekevät pelistä pelattavan.

Jotkut hänen modeistaan ovat sellaisia että vasta sen jälkeen kun ne haluaa jostain syystä poistaa koneeltaan, poistaminen pitää tehdä tietyssä järjestyksessä. Mitään muuta ongelmallista tai vaikeaa niissä ei sitten ole, eikä modien asetuksia tarvitse käpälöidä itse ollenkaan ellei välttämättä halua tuunata omaa peliään jollakin tavalla. Toinen asia mikä pitää ottaa huomioon (mutta ei ole vaikea juttu) on sellainen että sinun pitää tietää mikä patch versio pelissäsi on että tiedät ladata oikean modin pelillesi. (Uskoisin, että ellet tiedä modeista mitään, että olet ladannut ja asentanut kaikki patchit joita käynnistyssovellus on sinulle koskaan tarjonnut.)

Voin neuvoa noiden asentamisen (joka on käytännössä vain paketin lataaminen, paketin purkaminen ja tiedoston lisääminen yhteen paikkaan) jos haluat.

Omaa peliä en enää pelaa ilman modeja, koska se ei yksinkertaisesti toimi ilman noita modeja. Twallan on korjannut Simsin, koska EA:n rahastajat eivät sitä halua tehdä.

• Mitä teen?
        bjöbköjkb kirjoitti:

Jos sinulla ei ole pelissäsi mitään modeja, niin en ihmettelisi vaikka tallennuksessasi olisi bugeja jotka voivat aiheuttaa ihan mitä tahansa.

EA ei korjaa pelin bugeista kuin kourallisen ja yleensä vain sellaiset jotka hajottavat heidän pelinsä, ei pelaajien pelejä. Sen lisäksi jos he ovat jonkin korjanneet aikaisemmin, on hyvin paljon mahdollista että uusi patch tuo saman bugin uudestaan peliin. LIsäksi bugeista ilmoittaminen on erittäin vaikeaa ja monen mutkan takana, ja neuvo on yleensä aina sama ja tehoton: Asenna peli uudestaan.

Tuo mainitsemani Twallan, on tehnyt useita modeja jotka korjaavat pelin monet bugit kokonaan pois ja tekevät pelistä pelattavan.

Jotkut hänen modeistaan ovat sellaisia että vasta sen jälkeen kun ne haluaa jostain syystä poistaa koneeltaan, poistaminen pitää tehdä tietyssä järjestyksessä. Mitään muuta ongelmallista tai vaikeaa niissä ei sitten ole, eikä modien asetuksia tarvitse käpälöidä itse ollenkaan ellei välttämättä halua tuunata omaa peliään jollakin tavalla. Toinen asia mikä pitää ottaa huomioon (mutta ei ole vaikea juttu) on sellainen että sinun pitää tietää mikä patch versio pelissäsi on että tiedät ladata oikean modin pelillesi. (Uskoisin, että ellet tiedä modeista mitään, että olet ladannut ja asentanut kaikki patchit joita käynnistyssovellus on sinulle koskaan tarjonnut.)

Voin neuvoa noiden asentamisen (joka on käytännössä vain paketin lataaminen, paketin purkaminen ja tiedoston lisääminen yhteen paikkaan) jos haluat.

Omaa peliä en enää pelaa ilman modeja, koska se ei yksinkertaisesti toimi ilman noita modeja. Twallan on korjannut Simsin, koska EA:n rahastajat eivät sitä halua tehdä.

Olen saanut pelin toimimaan nyt moitetomasti. :) Olen tehossa erälle perheelle isoa taloa, sisustus vinkejä olis kiva saada. :}

• bjöbköjkb

Itse olen käyttänyt sisustamiseen ja rakentamiseen esimerkiksi näitä sivustoja:

http://www.jokakoti.fi
      http://www.etuovi.com
      http://www.oikotie.fi/

Tuossa taloja suomalaiseen tyyliin.

Jos haluat ulkomaisia taloja ja sisustusvinkkejä, niin kokeile tätä sivustoa:

http://www.eplans.com/

Sieltä löytyy todellisia sekasotkuja, hyvässä mielessä. Sivustoa joudut itse opetella käyttämään, mutta sieltä löytyy kyllä pohjapiirroksia valtavat määrät eri rakennuksiin.

myös kun lisäät googleen hakusanaksi

pohjapiirros talo

blueprints home house

niin pitäisi löytyä lisää pohjapiirroksia ja vinkkejä sisustukseen.

Sisustaminen ei ole niin hankalaa koska Simsissä ei ole niin paljon sisustamisvaihtoehtoja. Lisäksi sisustamiseen kannattaa käyttää myös muiden naapuruston talojen sisustusvinkkejä. Tietenkin sitten sims3 fanisivuilta voi löytää erilaisia esineitä joita voi käyttää sisustamiseen. Olen kuitenkin itse suhtautunut noihin varauksella ja käyttänyt pelkästään simsin omia tavaroita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe