huonontunut näkö?

Viimeisen puolen vuoden aikana minulla on ollut todella usein,melkeinpä jokapäivä, jonkinlaista päänsärkyä. Lääkärintodistusta hakiessa n.6kk sitten tuli ilmi,että vasemmassa silmässäni oli paljon huonompi näkö kuin oikeassa. (menetelmä oli siis se tuttu: toinen silmä peitossa ja toisella katsotaan niiden kirjainten suuntaa..) Lääkäri ei kehottanut minua menemään näöntarkastukseen,joten en kiinnittänyt asiaan huomiota sen kummemmin.
Olen ainut perheestäni,jolla ei ole laseja,vielä.

Minulla on ollut aina erinomainen näkö,mutta nyt olen alkanut miettimään olisiko näöntarkastus paikallaan? Miettinyt olen myös voisiko päänsärky liittyä stressiin?
Hartiatkin ovat käyneet kovilla kirjoitusten aikaan,mutten usko niiden olevan syy,koska päänsäskyä on esiintynyt ennen kirjoituksia.

Toivottavasti saatte selvää,sillä päätä särkee minulla tälläkin hetkellä. Mitä neuvoisitte minun tekevän? Mennä hierojalle? näöntarkastukseen?

4

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piilarimies

Eihän se näöntarkastus pahaa tee. Toisaalta luulen, että lääkäri olisi sinulle kyllä sanonut, jos toisen silmäsi näkö on niin huono, että lasit ovat tarpeen. Sikäli veikkaisin, että päänsärkysi johtuisi muusta kuin näöstä. Stressi on hyvä veikkaus.

• Ahaa. Paljonkohan sellainen näöntarkastus maksaa vai onko se jopa ilmaista lystiä?
        Opiskelijana kaikki ylimääräiset rahareiät ovat ikäviä,puhumattakaan jos pitäisi kalliit rillit hommata.

Kirjoitusten jälkeen voin onneksi levätä. Ja aion testata voisiko stressillä voinut ollut sellainen vaikutus :DD

• helppo tarkastaa

Näöntarkastuksen hinta optikolla vaihtelee hieman paikkakunnasta ja optikosta riippuen. Jotkut optikot tarkastavat näön ilman korvausta, kun ottaa silmälasit heidän liikkeestään. Keskiverto hinta näöntarkastukselle on 15-20 euroa. Silmälääkäri maksaa jo 70-90 euroa.
      Yksi hierontakerta harvoin riittää. Tärkeämpää on se, että niska- ja hartiaseudulle ja koko keholle on liikuntaa useita kertoja viikossa.
      Näössäsi on ollut pientä eriparisuutta. Osalla ihmisistä se ei haittaa mitään, mutta osa ihmisistä saa päänsärkyä. Ei tuo optikko paljon maksa, kun ajattelee opiskelutehoa tai särkylääkkeiden hintaa.

• Melkeinnelikymppinen

15.4. saa Instrusta ainakin ilmaiseksi näöntarkastuksen ilman ostovelvoitetta. Itsellä ollut päänsärkyä viimeisen kuukauden melkein joka ilta. Kävin viikko sitten spontaanisti näöntarkastuksessa, ja lasien tarve tuli että pätkähti. Toki olin huomannut että näkö varsinkin toisessa silmässä oli toista huonompi. Mutta kun pärjäsin ihan hyvin, en kiinnittänyt sen ihmeempää huomiota. Nyt on lasit tilattu ja pari viikkoa kuulemma menee että ne saan. Toisessa silmässä on -1,25 ja hajataittoa, toisessa 0,25. Optikko suositteli käyttämään tulevia laseja koko ajan, koska eroa on noin paljon, ja aivot ei yleensä pysty fiksusti käsittelemään yli 1D eroja...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      179
      2688
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2519
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2197
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2073
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1444
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1428
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      225
      1163
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1138
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe