Viimeisen puolen vuoden aikana minulla on ollut todella usein,melkeinpä jokapäivä, jonkinlaista päänsärkyä. Lääkärintodistusta hakiessa n.6kk sitten tuli ilmi,että vasemmassa silmässäni oli paljon huonompi näkö kuin oikeassa. (menetelmä oli siis se tuttu: toinen silmä peitossa ja toisella katsotaan niiden kirjainten suuntaa..) Lääkäri ei kehottanut minua menemään näöntarkastukseen,joten en kiinnittänyt asiaan huomiota sen kummemmin.
Olen ainut perheestäni,jolla ei ole laseja,vielä.
Minulla on ollut aina erinomainen näkö,mutta nyt olen alkanut miettimään olisiko näöntarkastus paikallaan? Miettinyt olen myös voisiko päänsärky liittyä stressiin?
Hartiatkin ovat käyneet kovilla kirjoitusten aikaan,mutten usko niiden olevan syy,koska päänsäskyä on esiintynyt ennen kirjoituksia.
Toivottavasti saatte selvää,sillä päätä särkee minulla tälläkin hetkellä. Mitä neuvoisitte minun tekevän? Mennä hierojalle? näöntarkastukseen?
huonontunut näkö?
4
361
Vastaukset
- piilarimies
Eihän se näöntarkastus pahaa tee. Toisaalta luulen, että lääkäri olisi sinulle kyllä sanonut, jos toisen silmäsi näkö on niin huono, että lasit ovat tarpeen. Sikäli veikkaisin, että päänsärkysi johtuisi muusta kuin näöstä. Stressi on hyvä veikkaus.
Ahaa. Paljonkohan sellainen näöntarkastus maksaa vai onko se jopa ilmaista lystiä?
Opiskelijana kaikki ylimääräiset rahareiät ovat ikäviä,puhumattakaan jos pitäisi kalliit rillit hommata.
Kirjoitusten jälkeen voin onneksi levätä. Ja aion testata voisiko stressillä voinut ollut sellainen vaikutus :DD
- helppo tarkastaa
Näöntarkastuksen hinta optikolla vaihtelee hieman paikkakunnasta ja optikosta riippuen. Jotkut optikot tarkastavat näön ilman korvausta, kun ottaa silmälasit heidän liikkeestään. Keskiverto hinta näöntarkastukselle on 15-20 euroa. Silmälääkäri maksaa jo 70-90 euroa.
Yksi hierontakerta harvoin riittää. Tärkeämpää on se, että niska- ja hartiaseudulle ja koko keholle on liikuntaa useita kertoja viikossa.
Näössäsi on ollut pientä eriparisuutta. Osalla ihmisistä se ei haittaa mitään, mutta osa ihmisistä saa päänsärkyä. Ei tuo optikko paljon maksa, kun ajattelee opiskelutehoa tai särkylääkkeiden hintaa. - Melkeinnelikymppinen
15.4. saa Instrusta ainakin ilmaiseksi näöntarkastuksen ilman ostovelvoitetta. Itsellä ollut päänsärkyä viimeisen kuukauden melkein joka ilta. Kävin viikko sitten spontaanisti näöntarkastuksessa, ja lasien tarve tuli että pätkähti. Toki olin huomannut että näkö varsinkin toisessa silmässä oli toista huonompi. Mutta kun pärjäsin ihan hyvin, en kiinnittänyt sen ihmeempää huomiota. Nyt on lasit tilattu ja pari viikkoa kuulemma menee että ne saan. Toisessa silmässä on -1,25 ja hajataittoa, toisessa 0,25. Optikko suositteli käyttämään tulevia laseja koko ajan, koska eroa on noin paljon, ja aivot ei yleensä pysty fiksusti käsittelemään yli 1D eroja...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791