huoh, eikai tätä muutenkaa voi alottaa. oon vaa tosi väsyny tähän kaikkeen, siis aivan kaikkeen. tiedän, kaikki sanoo et tää on tätä 'teiniangstia', tuskin sanon minä. paskaa oloa jatkunu täsä viimeset 4vuotta, kyllä käyn hoidossa ja terapiassa, mulla on ihmisiä jotka välittää musta, mulla on perhe ja sisaruksia. mut mul on myös vakava masennus.
on asioita mistä tuntuu etten oikeesti pääse enää yli. oon kyllästyny odottamaan parempaa, tai 'huomista aamua' jota ei oo koskaan tullut.
joka ilta, itken itteni uneen ja toivon, että heräisin tästä painajaisesta ja saisin olla joku muu.
joku muu, jolla olis henkisesti asiat kondiksessa, joku muu joka ei jaksais välittää siitä, miten paha paikka tää mailma osaa olla, joku muu joka olis ihminen, sellanen mikä tuntee jotain.
mietin kokoajan itsemurhaa ja itteni satuttamista. käsiä en voi enää viillellä, koska ne tarkistetaan joka kerta kun meen psykiatrille tai terapiaan. mä en tiedä miten alas oon vajonnu, aika syvälle. mulla on jalat ja mahakin arvilla, en vaa löydä tilaa ittelleni.
kerran olin tosissani hyppäämässä kerrostalon katolta, kai mä olin vaan niin luuseri etten siihenkään kyenny.
äitikin haukkuu huonoks, kun en saa keväällä peruskoulun lopputodistusta vaan joudun käymään vimpan luokan uudelleen.
mun pieni pää on ihan solmussa. oon eksyny ja hukassa.
oon myös niin väsynyt kuulemaan "oot vielä pieni lapsi, sulla on koko elämä aikaa korjata sun asiat, kato kymmenen vuoden päähän kuinka valosaa siellä on", ite nään pelkkää paskaa. toisaalta, oon mä uinu tässä paskassa tosi kauan, ilonen en oo ollu pitkään aikaan, ja must tuntuu et en elä sinne kuuluisan kymmenen vuoden päähän.
onks joku muu tässä epätoivosessa tilanteesa, oon valmis ottamaan vastaan jotain neuvoja, miten eläisin päivä kerrallaan ja yrittäisin kestää.
ne jotka tuutte haukkumaan, voin kertoa ettei se ainakaan auta eteenpäin.
pystynkö enään mitään muuta tekemään kun rukoilemaan parempaa?
kiitos, jos jaksatte lukea tuon kamalan litanian valitusta, mä arvostan jos joku jaksais auttaa ja neuvoo.
oonko ainut joka on eksynyt maailmaan ?
11
258
Vastaukset
- toinen tyttö
Ensiksikin sanon, että en ymmärrä näitä kahta kommenttia jotka ovat neen tätä tulleet. Jos ei halua toista rohkaista niin jättäisi komentoimatta. Olet menttänyt toivosi ja toteat, että psytyykö tässä enää muuta kuin rukoilemaan. Jos tarkoitat rukoilemisella huutamista Korkeimman puoleen niin ei se ole yhtään se huonoin vaihtoehto. Kun ihmisen voimat ja mahdollisuudet loppuvat niin Taviavaalisen Isän vasta alkavat. Jokin syy sinunkin, nuori ihminen, olemassaoloon ja kärsimykseen liittyy. Se on vain nyt sinulta ja meiltä salassa.
Kerrot että sinulla on ollut iahn hyvä koti. Varmaan niin. Yleensä ihmiset kokevat ja usovat niin, jos ei ole ihan hirveät olosuhteet. Itsellä kun on vain malli siitä omasta kodista ja siihen on tottunut. Voi olla sittenkin että perhessäsi on ollut, esim. ongelmana, että on vaadittu liikaa, ei ole osattu kannustaa ja rohakaista, Vanhemmat ovat olleet pikalla, mutta eivät todella tunnetasolla läsnä. Yleensä lapuus on taustana, että asiat alkavat kiikastaa nuorena tai myöhemmin. Teraputin kanssa kannattaa olla rehellinen ja kertoilla syvällisesti.
Jospa eletään päivä kerrallaan. Ei katsella sinne vuosien päähän. Ihmiosen elämä ei ole monellakaan se helppo tapaus. Jospa onkin niin että sinulla on nyt ne hakalat vuodet ja sitten onkin seesteisempää. Itsellä oli juuri niin. Nuoruus oli vaikeaa, mutta nyt olen todella onnellinen.
Ei ainakaan minua haittaa jos purkaa pahaa oloaan kirjoittelemalla. Annetaan anteeksi noille jotka laittoivat sinulle tuota törkypostia. Se on varmaan heidän tapansa purkaa sisäistä stressiään. - pamsu
Ymmärrän tuskasi ja pahan olosi.Sen kanssa on vaikea elää,tiedän sen.
Masennusta ei kukaan,jolla ei omakohtaista kokemusta siitä,ymmärrä kunnolla.Eikä sitä.millasta on sairastaa ja miten se vaikuttaa ihan kaikkeen.
Hyvä,että olet terapiassa ja lääkityksellä.Olet kai kertonut voinnistasi terapeutille samoin sanoin kun täällä? Tarvittaessa lääkeannosta voi nostaa /laskea/vaihtaa neuvotteluin.
Sitä en ymmärrä lainkaan,että sinua morkataan ja haukutaan kotona.Eivätkö tajua ,että teet jo kaikkesi ja et jaksa tällä hetkellä enempää??? Mutsillesi vois antaa faktatietoa pahasta masiksesta luettavaksi jos heräis vaikka siitä!
Koulunkäynti sujuu jokaisella omalla laillaan ja voinnin mukaan.Hyvä kun jaksat opiskella ,sillä ei mitään merkitystä käytkö vuoden tai 2 enemmän kun joku toinen.
Ootko muuten kertonu itsetuhoisista ajatuksistasi kellekään tai piilotetuista viiltelyistä ?? Kirjotit mm haluavasi tuntea.... masennus osaa viedä melkein kaikki ilon tai tyytyväisyyden tunteet,se on totta.Mutta kuulostat erittäin syvästi tuntevalta ihmiseltä,ikävä kyllä tunnet tuskaa,ahdistusta yms.Toivoisin niin,että saisit purettua niitä edes vähemmäksi.Jos ei muuta,niin kirjota sitä pahaa oloa ulos...tänne tai päiväkirjaan .. tai rajummin hakkaa salilla nyrkkeilysäkkiä tai mitä tahansa kunhan purat sisintäsi (turvallisella tavalla).Joskus musa voi helpottaa,kuunneltuna tai soitettuna etc.
Vaikket nyt usko sitä,niin sinä tulet vielä masennuksesta paranemaan.Vaikeaa se on ja saattaa kestää,mutta ihan oikeesti,tulet vielä tuntemaan iloa,onnea,tavallista hyvää oloa ja olet sen todella ansainnut. - one girl
kiitos kaikille avunantajille tosi paljon, piristi mun synkästi alkanutta päivää tosi paljon!
niin, isäni ei ainakaan ymmärrä et oon masentunu. se haluu asuu jossain lasisessa omassa paratiisissaan ja kehuskella kuinka täydellisiä sen muksut on.
oon sanonu monta kertaa, et mul on pska olo. jankuttanu sitä ja itkeny. se vei mut psykiatrille ja sanos, et ainut asia mitä se haluu, on et mulle tulee hyvä taas olla.
mun paha olo liittyy myös kolmevuotta sitten tapahtuneeseen raiskaukseen, minkä seurauksena aloitin kunnolla viiltelyn. myös mun vanhempien ero oli tosi myrskyisä ja perheväkivaltaa oli mun vanhemmilla toisiaan kohtaan. vieläkin niillä on todella huonot välit, enkä usko et se muuksikaan muuttuu.
mä viiltelin myös sen takia, että mun isä olis huomannu mut. se ei kai osaa käsitellä tätä, et miten paha mulla oikeesti on olla.
viiltelystä ja mun itsetuhosista ajatuksista oon kertonut mun psykiatrille, se sanos et tollanen 'esittäminen' ja nokkismisjärjestyksen näyttäminen kuuluu tähän ikään, mitäköhän silläkin tarkotti.
mut suuret kiitokset kaikille, jotka jaksatte ymmärtää ja auttaa :)! - toinen tyttö
En ole mikään ammattilainen puhumattkaan psykiatrista, mutta usein törmää näillä palastoilla siihen että nuo ammattilasiet eivät hommaansa osaa: he eivät todella näe asiakkaitensa hätää.
Sinulla on todella takan raskaita juttuja ja ei ole ihme jos sinulla on paha olla. Sinussa itsessäsi ei ole mitään vikaa ja olet tavallinen, lahjakas nuori. Ikäsi on herkkä, mutta ei noita oireita voi tuosta noin vain kuitata ikäsi piikkiin. Muista että et ole itse mitenkään paha, ja älä ainakaan halveksi itseäsi. Raiskaamien on järkyttävä kokemus ja siitä ei moni selviä ilman terapiaa. Isäsi ei ole perehtynyt varmaankaan ihmisen psyyken salaisuuksiin ja ei senkään vuoksi ymmärrä sinua. Hän voi aidosti ajatellla etttä sinun asiasi ovat hyvin. Jokainen ansaitsee olla hyväksyttyn ihan vain omana itsenään: ei pitäsisi suoritukset ja menetysket eikä myöskään epäonnistumiset vaikuttaa että tulee hyväksytyksi. Sinnulla on varmaan turvaton olla, kun perheessä räiskyi vanhempien riidellessä. Sinun perusturvallisuuden tunne on järkkynyt. Kuitenkin terapia, asioiden työstämien ja minä uskon rukous voi sinunkin sisimpäsi eheyttää ja ei tarvitse jäädä menneisyyden vangiksi. Kyllä tukea ja ymmärrsytä vielä riittää. KIrjoittle jälleen! Hyvää pääsiäisen aikaa!- one girl
mulla oli tosiaan ehkä normaalia huonompi lapsuus, kuitenkin rakastavien vanhempien kanssa. veli nyt aina on mua alistanu, ja uhannut vetää turpaan jos en tee asioita hänen hyväkseen.
kiitän todella suuresti sun ymmärryksestä, tuli todella paljon parempi mieli kun luin tuon ja alko tuntuu hieman siltä, ettei tää maailma niin pska paikka loppujen lopuks oo :)!
- huohhuhukao
Sun pitäis puhua enemmän jonkun kanssa miten olisi...
Teinit ja niiden ongelmat- Äitinä tässä
Oot kyllä väärässä.
- ÅITI
HEI! RUKOILE ETTÄ JEESUS TULEE ELÄMÄÄSI, NIIN OPIT YMMÄRTÄMÄÄN
JUMALAN SUURUUDEN . SINULLA EI OLE ELÄMÄÄ. KOSKA JUMALAN PYHÄ HENKI EI ASU SINUSSA. ME IHMISET ELÄMME VAIN LYHYEN AJAN TÄSSÄ AJASSA. MUTTA SITÄ EI SAA TUHOTA ITSEMURHALLA .VASTA IANKAIKKISUUDESSA ALKAA LOPULLINEN ELÄMÄ ,JOSSA EI OLE MINKÄÄNLAISTA MURHETTA ,MUTTA SINNE PÄÄSEE VAIN JEESUKSEN KAUTTA.
JEESUS ON TIE .TOTUUS JA ELÄMÄ JOKAINEN JOKA USKKOO HÄNEEN PELASTUU, NIIN ALHAALLA EI KENKÄÄN KULJE ,ETTEI SIELLÄ JEESUS OLE
MUISTA PYHÄ HENKI JOKA JEESUS LÄHETTI TAIVAASTA JUMALAN LUOTA.
PUOLUSTAA JA LOHDUTTA MYÖS SINUA. HUUDA JUMALAA AVUKSI NIIN JEESUS TULEE ASUMAAN SINUUN- P=NP
Jeesus on 2000 vuotta sitten elänyt juutalaisten kapinallisten karismaattinen johtaja, joka on onnistunut luomaan henkilönpalvontakultin itsensä ympärille.
Jumala taas on Jeesuksen luoma konstruktio, jota käytetään massojen hallintaan ja turhien toiveiden elättelyyn. Papisto käyttää tätä konstruktiota aseenaan.
Lyhyt ja mukava elämä on parempi kuin iänkaikkinen, pitkästyttävä ja ankea. Toivon, että muut masentuneet onnistuvat löytämään vähintään sen lyhyen ja mukavan. Sitä varten henkilönpalvonta ei ole oikearatkaisu, tämän olen todennut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837