potkut veivät itsetunnon

epätoivoinen_luuseri

MInut irtisanottiin koeajalla joulukuun alussa työsuhteestani.Itsetuntoni on mennyt ihan pohjamutiin tästä syystä.Kevään aikana olen ollut neljässä työhaastattelussa ja ei ole tärpännyt.
En vaan enää tiedä,että mitä elämälläni teen?Nään vaan ympärilläni epätoivoa ja synkkyyttä.Kaikki unelmat menivät pirstaleiksi. Miten olette selvinneet potkuista henkisesti?Depressiohoitajalla olen käynyt asioista juttelemassa,mutta olen vielä niin alussa potkujen käsittelemisen kanssa,että vielä ei ole siitä ollut hyötyä.

4

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fwwff

Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Yritysmaailmassa ihmisiä otetaan koejalalle jonka lopussa sanotaan että kiitos hei. Ei todennäköisesti susta johdu vaan markkinataloudesta ja muusta olemattomasta paskasta. Eikä se välttämättä susta johdu että oot käyny työhaastatteluissa ja ei ole tärpännyt, vaan siitä että työpaikat ovat yleensäki nykyään kiven alla ja ne haastattelijat on kokemattomia.. Katsovat ihan liikaa koulutushistoriaa ja sellaista. Tsemppiä!

• pää pystyyn

Joskus ottavat firmassa koeajalle jo ihan tarkoituksella jo että siiten lopussa annetaan potkut. Joíssakin tapauksissa jopa saavat jotain tukea kun ottavat jonkun firmaan ja saavat edulllisen työntekijän. Voi olla hyvä, jos kemiat eivät sovi yhteen, että piempää työsuhdetta ei aloiteta. En teidä mikä on ollut se syy?

• samassa veneessä

En osaa auttaa, mutta vertaistukea voin tarjota... Itsellä aivan sama tilanne, mutta noita potkuja koeaikana on takana jo reilun puolen vuoden sisällä kolmet. Aina olen parhaani yrittänyt, en ole myöhästellyt tms., mutta en vain riitä. Nyt olen ollut vakava-asteisen masennuksen takia kolmisen kuukautta sairaslomalla, takana myös sairaalajakso, enkä enää edes uskalla yrittää hakea mitään työtä kun olen jo valmiiksi varma että epäonnistun taas. Niskassa on kuitenkin sen verran velkaa ja huoli asunnon menettämisestä, että jotain tässä pitäisi keksiä :/

• Hylätyksi tullut

Voin kuvitella, miltä teistä tuntuu. Itsellänikin työnhaku aiheuttaa ahdistusta ja itsetunto on alhaalla mm. aiemmin saatujen potkujen takia. Olin kyseisessä firmassa töissä 1,5 vuotta, joten en saanut potkuja koeajalla, mutta jostain syystä he halusivat päästä minusta eroon, enkä sitä syytä koskaan saanut selvitettyä. Tein parhaani töissä, sain projektit ajallaan tehtyä, ja joustin opiskeluistani, koska laitoin työt opintojen edelle. Siksi opinnot viivästyivät ja opintotukikuukaudet loppuivat kesken, joten en enää voi suorittaa opintoja loppuun, kun sossukaan ei suostu opintojani rahoittamaan, vaikka opintolainaa on useita tonneja.

Ei ollut pitkiä sairaslomia, myöhästymisiä tai epäasiallista käytöstä, tai mitään muutakaan, minkä vuoksi en olisi ollut hyvä työntekijä. (Enkä nyt tässä väitä, ettäkö pitkillä sairaslomilla olleet olisivat huonoja työntekijöitä, kukaan ei ole syyllinen omaan sairastumiseensa). En siis kerta kaikkiaan keksi, mikä minussa oli vikana. Arvosanat opinnoistakin ovat olleet hyviä, koska olen niin kovasti halunnut saada itselleni paremman elämän sen jälkeen, kun lapsena kärsin köyhyydestä. Olen siis tehnyt valtavasti töitä tulevaisuuteni eteen, mutta siitä huolimatta sain potkut ilman syytä :( Asia aiheuttaa niin paljon ahdistusta ja masennusta (taustalla vielä koulu- ja työpaikkakiusaamista sekä hylätyksi tulemisia parisuhteissa), että syvällä sisimmässä luulen itsekin, että minussa on jotain vikaa. En usko omiin kykyihini, vaikka opiskelutodistukset ja työtodistukset näyttävät kaikkea muuta. Olen ollut muutamissa haastatteluissa, mutta en ole tullut valituksi sen jälkeen, kun sain potkut edellisestä työpaikasta.

Tekisi mieli vain luovuttaa ja alkaa elää omaa elämää. Olen stressannut niin paljon opiskelujen takia, että sosiaalinen elämänikin on kärsinyt, kun en ole ehtinyt opiskeluilta näkemään kavereita. Olisi vain pitänyt elää, saada huonoja arvosanoja ja paskat välittää, millaisiin töihin pääsen. Luovuttaminen vetää puoleensa, mutta toinen puoli minusta vielä vaatii yrittämään. Miksi minusta ei muka olisi hyviin töihin, kun hyvissä töissä on niin paljon ihmisiä, jotka ovat menestyneet opinnoissa paljon huonommin kuin minä?

Tämä nykyinen kilpailuyhteiskunta tuhoaa ilmapiirin kaikille työpaikoilla ja ihmisten elämissä. Kiltit ja pätevät ihmiset kärsivät, kun toiset puukottavat selkään pönkittääkseen omaa asemaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4234
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      98
      3675
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3379
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2920
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2408
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2379
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2112
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1736
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1577
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1552
    Aihe