Hyvin monet maajussit huijaavat ja kusettavat yhteiskuntaa minkä ehtivät, kaikki mitä ostetaan pannaan verovähennyksiin aivan kaikki, ei maajussit ole rehellistä päivää nähneetkään koko ajan vain valitetaan kuinka huonosti menee, pimeesti myydään ja kuitilla ostetaan sitten valitetaan kuinka huonosti menee ei jää kuin vitonen tuntipalkaksi. Kaikki yksityisajot esimerkiksi lapsien polttoaineet menevät maatalouden piikkiin tilan lämpökeskus antaa ilmaisen lämmön tilan asuinrakennukseen. Tilan asuinrakennus on tehty samaan aikaan tilan tuotantorakennusten kanssa, arvatkaapa minkä vuoksi.....no silloin se tietenkin menee vähennyksiin, jolloin voidaan tehdä vuosittaiset poistot. Kun liityttiin EU:hun oli noin viisi vuotta mahdollista hakea investointitukea, sillooin kun sait omakotitalon (lue navetan) rakentamiseen avustusta 40 % ja loppusummasta vielä noin 30 % verovähennykset ja siihen aikaan vielä arvonlisäverosta 21 % rakennustarvikkeiden hinnasta vähennystä, ei siinä paljon koti maksanut, siksi jussit niitä rakentavat samaan aikaan kuin tuotantorakennuksia, muilla se ei onnistu paitsi tietenkin joillakin yrittäjillä, joilla on esimerkiksi halleja, tämä "menetelmä" käy hyvin, ja kiinni tosiaankaan ei ole yksikään maajussi joutunut 30 vuoteen eli rikos on täysin riskitön koska kiinnijäämisriski on tasan 0 %.
Että minua ainakin vituttaaa ja reippaasti ainanen marina kuinka huonosti menee ja tappiota tulee, totta kai tulee jos pimeesti myy ja kuitilla ostaa...
Palkansaajat tätä yhteiskuntaa pyörittävät kyllä maajussit on tukien perässä juoksevia loisia
Maataloudessa Suomessa tosi paljon keinottelua ja petosta
83
748
Vastaukset
- Maanjunssi
Vain yksi kysymys: Mitä sitten?
- qwerty25
Niinpä, palkansaajat, et sinä!
- KristiinaJe33
Maajussien lapset kun tulee mönkkäri-ikään ei muuta kuin haetaan mönkkäri kaupasta; vähennyksiin menööö että kolisee SE TULEE METSÄTÖIHIN KUTEN TIETTY POLTTOAINEETKIN
Kun ostetaan moottorikelkka sekin tulee metsätöihin ja taas käy verottajalle
Kun rakennetaan huvila ostetaan sadan kilometrin päästä metsää myös järven vierestä ja rakennetaan sinne taukotupa, haetaan rakennuslupa ilman saunaa ja rakennetaan sauna myöhemmin siis samana kesänä, silloin ei tarvi maksaa osaakaan itse; läpi menee verottajalle taukotupana ja saa vielä mökkimatkat vähentää verotuksessa metsänhoitokuluina. Lisäksi voi ostaa uuden moottorisahan........ - Huippujuristi55
Siinä olet oikeassa koska minähän olen huippujuristi ;-D
- Jönnssijadille
KristiinaJe33 kirjoitti:
Maajussien lapset kun tulee mönkkäri-ikään ei muuta kuin haetaan mönkkäri kaupasta; vähennyksiin menööö että kolisee SE TULEE METSÄTÖIHIN KUTEN TIETTY POLTTOAINEETKIN
Kun rakennetaan huvila ostetaan sadan kilometrin päästä metsää myös järven vierestä ja rakennetaan sinne taukotupa, haetaan rakennuslupa ilman saunaa ja rakennetaan sauna myöhemmin siis samana kesänä, silloin ei tarvi maksaa osaakaan itse; läpi menee verottajalle taukotupana ja saa vielä mökkimatkat vähentää verotuksessa metsänhoitokuluina. Lisäksi voi ostaa uuden moottorisahan........Osta metsää ja tee samoin jos se on noin yksinkertaista. Metsää voi ostaa kuka tahansa mistä tahansa. Vapailta markkinoilta löytyy paljon palstoja.
Ei tarvi olla maajussi ostaakseen metsää. Samalla "saat" ilmaiset polttopuut, siellähän ne kasvaa mitään tekemättä, senkun vaan myyt huippuhinnalla ilman kuittia. Eikä tarvi töissä enää käydä. - Je33Kristiina
KristiinaJe33 kirjoitti:
Kun rakennetaan huvila ostetaan sadan kilometrin päästä metsää myös järven vierestä ja rakennetaan sinne taukotupa, haetaan rakennuslupa ilman saunaa ja rakennetaan sauna myöhemmin siis samana kesänä, silloin ei tarvi maksaa osaakaan itse; läpi menee verottajalle taukotupana ja saa vielä mökkimatkat vähentää verotuksessa metsänhoitokuluina. Lisäksi voi ostaa uuden moottorisahan........Etkö sinä ostaisi moottorisahaa metsätöihin? Kyllä naurattaa, varmaan pystyt pokalla sanoon että pokasahalla ja kirveellä pärjäät. Hahahahahahahahhahahaah! siinähän itket ja provosoit pöllö!
Olet säälittävä ihmisraunio (lue ihmispaska), kun viitsit tuollaista vinkumista pitää. Ainiin, meinasin unohtaa laittaa ärsyttävän paljon pisteitä loppuun....................................................................................................................................................................... - Huippujuristi55
Huippujuristi55 kirjoitti:
Siinä olet oikeassa koska minähän olen huippujuristi ;-D
Pyydän kaikilta anteeksi ylimielisiä ja tyhmiä mielipiteitäni. Ei ollut tarkoituksenmukaista antaa itsestäni tällaisen hölmöläisen kuvaa, mutta en oikeasti ole kovin viksu. Nyt aion mennä trollailemaan muille sivuille.
- Huippujuristi55
Pyydän kaikilta anteeksi ylimielisiä ja tyhmiä mielipiteitäni. Ei ollut tarkoituksenmukaista antaa itsestäni tällaisen hölmöläisen kuvaa, mutta en oikeasti ole kovin viksu. Nyt aion mennä trollailemaan muille sivuille.
ALKUPERÄINEN HUIPPUJURISTI ei todellakaan pyytele anteeksi totuudenmukaisia ja oikeita mielipiteitään. Nämä tosiasiat ja niiden esilletuonti varmasti vitutttavat osaa maajusseista sille en voi mitään. Jatkossakin aion kirjoittaa tännekin on hyvä että keskustellaan asioista MAAAJUSSIT VAAN HALUIS ILMAN KUITTia ostaa ja kusetttaa ja haluis järkevätkin mielipiteeet jotenkin poispyyhityiksi , ei muuten onnistu minun kanssani
- Näin tämä meni
Itse isäntien kanssa kauppaa 20-vuotta tehneenä voin sanoa että moni isäntä ihmetteli kun pyysin ostamastani tuotteesta kuittia, millään ei meinannut saada, myyntipuolella ollessa olisi kelvannut kun olisi ollut mieluummin suurempi kuitti kuin oli tuotteen hinta.
- Huippujuristi55
ALKUPERÄINEN HUIPPUJURISTI ei todellakaan pyytele anteeksi totuudenmukaisia ja oikeita mielipiteitään. Nämä tosiasiat ja niiden esilletuonti varmasti vitutttavat osaa maajusseista sille en voi mitään. Jatkossakin aion kirjoittaa tännekin on hyvä että keskustellaan asioista MAAAJUSSIT VAAN HALUIS ILMAN KUITTia ostaa ja kusetttaa ja haluis järkevätkin mielipiteeet jotenkin poispyyhityiksi , ei muuten onnistu minun kanssani
MINÄ olen tuo alkuperäinen huippujuristi anteeksi vaan kaikki viljelijät kun tuo kaksoispersoona ottaa toisinaan vallan nyt on taas vähän parempi olo kun muistin ottaa lääkkeet kyllä nyt kirjoituksestakin näkyy ettei kouluja ole pahemmin tullut käytyä sen takia vituttaakin kaikki
- Huippujuristi55
MINÄ olen tuo alkuperäinen huippujuristi anteeksi vaan kaikki viljelijät kun tuo kaksoispersoona ottaa toisinaan vallan nyt on taas vähän parempi olo kun muistin ottaa lääkkeet kyllä nyt kirjoituksestakin näkyy ettei kouluja ole pahemmin tullut käytyä sen takia vituttaakin kaikki
Tässä olen vielä lääkkeiden vaikutuksen alaisena ja haluaisin vielä muistuttaa, että jos tulen tänne vielä avautumaan turhasta niin se johtuu siitä etten ole itsestäni pitänyt huolta lääkitsemällä pahan persoonan pois.
Todellisuudessa rakastan rehtejä ja ahkeria maatalousyrittäjiä ja arvostan heidän tekemään työtä yhteiskunnan (mukaanlukien minä) hyödyksi, jotta saan ruuan pöytään ja kelasta edullisesti skitsofrenia lääkkeeni. - huippujuristi55
Tässä olen vielä lääkkeiden vaikutuksen alaisena ja haluaisin vielä muistuttaa, että jos tulen tänne vielä avautumaan turhasta niin se johtuu siitä etten ole itsestäni pitänyt huolta lääkitsemällä pahan persoonan pois.
Todellisuudessa rakastan rehtejä ja ahkeria maatalousyrittäjiä ja arvostan heidän tekemään työtä yhteiskunnan (mukaanlukien minä) hyödyksi, jotta saan ruuan pöytään ja kelasta edullisesti skitsofrenia lääkkeeni.Tässä olen vielä lääkkeiden vaikutuksen alaisena ja haluaisin vielä muistuttaa, että jos tulen tänne vielä avautumaan turhasta niin se johtuu siitä etten ole itsestäni pitänyt huolta lääkitsemällä pahan persoonan pois.
NIININ TIEDÄN MAAJUSSEILLE tämä on pirun arka aihe pitäisi kaikkien vaan olla hiljaa ja hyssytellä eikä saisi tuoda tosiasioita esille.
Todellisuudessa rakastan rehtejä ja ahkeria maatalousyrittäjiä ja arvostan heidän tekemään työtä yhteiskunnan (mukaanlukien minä) hyödyksi, jotta saan ruuan pöytään ja kelasta edullisesti skitsofrenia lääkkeeni.
minulla on useita hyviä kavereita maajusseina, sen vuoksi juuri tiedän alasta ja käytännöistä tavallista maatiaista enemmän. Eiköhän me kaikki suomalaiset tehdä työtä Suomen eteen niin lääkärit juristit paperityöläiset ja niin sinä et tee sä oikeasti olet jakautunut kaksimielinen - Huippujuristi55
TERVE PÖSILÖ OLET IHAN OIKEASSA TUO KAKSOISPERSOONA TUNTUU TOSIAAN OTTAVAN SULTA VALLAN, sauraudellesi on olemassa myös diagnoosi eli olet SKITSOFREENIKKO mutta ole rauhassa ja syö vaan pillereitä.
Mutta hei yksi juttu pösilö, sä haluaisit aloitustekstin pois se on vaikeaa siinäkin olet ihan oikeassa että kyllä sun kirjoituksesta näkyy että kouluja ei ole tullut käytyä, no se ei haittaa ne jotka muuhun ei pysty ne alkaa viljelee maata niiin sitä sanotaan tamä taitaa olla totta myös sinun kohdallasi.....no näillä mennään mitä annettu on kun on teelusikalla annettu niin kuin sulle ei voi kauhalla kauhoa - huippujuristi55
huippujuristi55 kirjoitti:
NIININ TIEDÄN MAAJUSSEILLE tämä on pirun arka aihe pitäisi kaikkien vaan olla hiljaa ja hyssytellä eikä saisi tuoda tosiasioita esille.
Todellisuudessa rakastan rehtejä ja ahkeria maatalousyrittäjiä ja arvostan heidän tekemään työtä yhteiskunnan (mukaanlukien minä) hyödyksi, jotta saan ruuan pöytään ja kelasta edullisesti skitsofrenia lääkkeeni.
minulla on useita hyviä kavereita maajusseina, sen vuoksi juuri tiedän alasta ja käytännöistä tavallista maatiaista enemmän. Eiköhän me kaikki suomalaiset tehdä työtä Suomen eteen niin lääkärit juristit paperityöläiset ja niin sinä et tee sä oikeasti olet jakautunut kaksimielinenAnteeksi taas kaikilta! Päivän lääkeannos on taas otettu!
Itsekin alkaisin viljelemään maata, jos vain ymmärtäisin sen päälle jotakin. - Vain unissasi
Näin tämä meni kirjoitti:
Itse isäntien kanssa kauppaa 20-vuotta tehneenä voin sanoa että moni isäntä ihmetteli kun pyysin ostamastani tuotteesta kuittia, millään ei meinannut saada, myyntipuolella ollessa olisi kelvannut kun olisi ollut mieluummin suurempi kuitti kuin oli tuotteen hinta.
Niin varmaan. Hölise omias sen ku kerkeet.
- Vaalit tulossa
Äänestäkää eduskuntavaaleissa jonkin muun puolueen ehdokasta kuin Keskustan. Kokoomus on hyvä vaihtoehto.
Paitsi jos teillä on edes kohtuu kokoinen maatila, niin Teitähän ei tarvitse äänestysasioissa neuvoa!- hefruiigurefviowevra
Keskusta on ajanut kannattajiensa asioita eli siis maajussien äärettömän hyvin.
On suorastaan uskomatonta, että esimerkiksi palkansaajat äänestävät keskustaa, sitä en todellakaan ymmärrä.
Esimerkiksi MYEL- maksun *Keskusta on hallituksessa ollessaan hoidellut puoliksi veronmaksajien maksettaviksi, minkä helvetiin vuoksi on näin ei jummarra
Miksi Keskusta huolehti että metsää sai myydä verovapaasti kaksi vuotta ei jummarra sitäkään - Huippujuristi55
hefruiigurefviowevra kirjoitti:
Keskusta on ajanut kannattajiensa asioita eli siis maajussien äärettömän hyvin.
On suorastaan uskomatonta, että esimerkiksi palkansaajat äänestävät keskustaa, sitä en todellakaan ymmärrä.
Esimerkiksi MYEL- maksun *Keskusta on hallituksessa ollessaan hoidellut puoliksi veronmaksajien maksettaviksi, minkä helvetiin vuoksi on näin ei jummarra
Miksi Keskusta huolehti että metsää sai myydä verovapaasti kaksi vuotta ei jummarra sitäkäänkeskusta hoiti hallituksessa ollessaan myös ruan arvonlisäveron laskun, vasemmiston toimesta sitä hilattu ylöspäin pakostakin.
Eiköhän se todista miten hyvin keskusta ajaa kattajiensa etuja, kun liityttiin EU:hun saatiin keskustan toimesta maatalouteen esimerkiksi kasvihuoneille 80 % investointiavustus, eli jos rakentaa kasvihuoneen joutuu itse maksamaan investointikustannuksista 20 % yhteiskunta maksaa loput
Olen se alkuperäinen muuten enkä se pösilö feikki maajussi-huippujuristi55 :-D - huippujuristi55
keskusta hoiti hallituksessa ollessaan myös ruan arvonlisäveron laskun, vasemmiston toimesta sitä hilattu ylöspäin pakostakin.
Eiköhän se todista miten hyvin keskusta ajaa kattajiensa etuja, kun liityttiin EU:hun saatiin keskustan toimesta maatalouteen esimerkiksi kasvihuoneille 80 % investointiavustus, eli jos rakentaa kasvihuoneen joutuu itse maksamaan investointikustannuksista 20 % yhteiskunta maksaa loput
Olen se alkuperäinen muuten enkä se pösilö feikki maajussi-huippujuristi55 :-DTäällä taas sekoilen sen minkä kerkeän.
- Huippujuristi55
huippujuristi55 kirjoitti:
Täällä taas sekoilen sen minkä kerkeän.
Älkää nyt koko aika tyrkyttäkö noita valenimimerkkejänne tänne täyty alkaa oikomaan taas kun resepti meni vanhaks ja lääkkeet loppu. sit loppu rahatkin eikä sossusta heltiä ennen kuun puoliväliä. ottaa taas maajussit pattiin raskaimman jälkeen oikeen syrämmestä ottaa kun niin vituttaa niiden tukiais ja muut kuittitouhut. On se perkelettä kun oma veli sai puolilmaseksi kotipaikankin nyt ei voi muuta kun täällä palstalla uikuttaa. töissäkin on yt neuvottelut käynnissä ja pomo on niin mulkku että kenkää tulee varmaan no seuraavalla kerralla on tropit otettuna
- Huippujuristi55
Älkää nyt koko aika tyrkyttäkö noita valenimimerkkejänne tänne täyty alkaa oikomaan taas kun resepti meni vanhaks ja lääkkeet loppu. sit loppu rahatkin eikä sossusta heltiä ennen kuun puoliväliä. ottaa taas maajussit pattiin raskaimman jälkeen oikeen syrämmestä ottaa kun niin vituttaa niiden tukiais ja muut kuittitouhut. On se perkelettä kun oma veli sai puolilmaseksi kotipaikankin nyt ei voi muuta kun täällä palstalla uikuttaa. töissäkin on yt neuvottelut käynnissä ja pomo on niin mulkku että kenkää tulee varmaan no seuraavalla kerralla on tropit otettuna
Terve taas pösilö, että oikein kahdella kirjoituksella päätit tykittää vai oliko se sun toinen persoona se vielä pösilömpi, no niin taikka näin niin siitä faktasta että maataloudessa laitetaan esimerkiksi omakotitalon rakentamiskulut navetan rakennuskuluihin, katos sen vuoksi ne tehdään samaan aikaan olemme kuitenkin ilmeisesti samaa mieltä. Tiedätkö pösilö, että esiintyminen toisen identiteetillä on rikos myös täällä, mikäli se tapahtuu vahingoittamis- ja loukaamistarkoituksessa vaan saadaksesi huomion pois erittäin suuresta menoerästä yhteiskunnlle eli siitä että kun maajussit tekevät niin perrrrrrrrkeleesti veropetoksia he eivät maksa lainkaan veroja tai jos maksavat tuntipalkaksi jää vaivaiset kolme euroa tunti tai yleensä maatalous kyntää tappiolla ja sivutyön palkkatuloista saadaan alijäämähyvitystä eli hommataan vielä lisäbonusta......on se vaan helppoo vai mitä pösilö.
PS. vituttaaks vielä enemmän nämä paljastukset eäl huoli lissooo on tulossa
;-D - Huippujuristi55
Terve taas pösilö, että oikein kahdella kirjoituksella päätit tykittää vai oliko se sun toinen persoona se vielä pösilömpi, no niin taikka näin niin siitä faktasta että maataloudessa laitetaan esimerkiksi omakotitalon rakentamiskulut navetan rakennuskuluihin, katos sen vuoksi ne tehdään samaan aikaan olemme kuitenkin ilmeisesti samaa mieltä. Tiedätkö pösilö, että esiintyminen toisen identiteetillä on rikos myös täällä, mikäli se tapahtuu vahingoittamis- ja loukaamistarkoituksessa vaan saadaksesi huomion pois erittäin suuresta menoerästä yhteiskunnlle eli siitä että kun maajussit tekevät niin perrrrrrrrkeleesti veropetoksia he eivät maksa lainkaan veroja tai jos maksavat tuntipalkaksi jää vaivaiset kolme euroa tunti tai yleensä maatalous kyntää tappiolla ja sivutyön palkkatuloista saadaan alijäämähyvitystä eli hommataan vielä lisäbonusta......on se vaan helppoo vai mitä pösilö.
;-DKirjoittelustani puuttuu järki vallan. Katselin lakikirjaani ja totesin ettei olekaan rikos jos kirjoittaa nimimerkillä internetissä. Mutta hieman hölmöä on että hölmöilen yllä olevan kaltaisia höpöhöpötekstejä.
Jos olisin ollut viisas niin olisin ollut kirjoittelematta avausta. - Huippujuristi55
;-DVoi helvetti näitte vilunkinimimerkkien ja väärentäjien kanssa minä olen aito ja alkuperänen huippujuristi55 uskokaa jo pösilöt että seuraamuksia tulee jos tää ei lopu. tosa nimimerkissä tapahtu kyl jonkunlainen lapsus kun eihän meikäläinen pystys juristille päivää sanomaan kun jo olis massi tyhjä ja siemenperunatkin joutus panttaamaa, no ei se mitää kävin aamusella torilla ja sain sieltä kaverilta sen verran mömmöjä että nuppi vähän selkeni tuohon kusivaivaan vaan ei hällä ollu mitään vaan eikös se kekkonenkin sanonu että mitä korkeempi upseeri sen märemmät kenkät. kattelin tosa kaupungin maajusseille myöntämiä rakennuslupia ja ny näyttää siltä et meikä saa kytätä taas niiren rakennusrojekteja kuin mykkä pillua. oliskos muita halukkaita vahtimaan näitä maailveilijöitä kun tuntuu ettei yksin enää kerkee.
- Huippujuristi55
Voi helvetti näitte vilunkinimimerkkien ja väärentäjien kanssa minä olen aito ja alkuperänen huippujuristi55 uskokaa jo pösilöt että seuraamuksia tulee jos tää ei lopu. tosa nimimerkissä tapahtu kyl jonkunlainen lapsus kun eihän meikäläinen pystys juristille päivää sanomaan kun jo olis massi tyhjä ja siemenperunatkin joutus panttaamaa, no ei se mitää kävin aamusella torilla ja sain sieltä kaverilta sen verran mömmöjä että nuppi vähän selkeni tuohon kusivaivaan vaan ei hällä ollu mitään vaan eikös se kekkonenkin sanonu että mitä korkeempi upseeri sen märemmät kenkät. kattelin tosa kaupungin maajusseille myöntämiä rakennuslupia ja ny näyttää siltä et meikä saa kytätä taas niiren rakennusrojekteja kuin mykkä pillua. oliskos muita halukkaita vahtimaan näitä maailveilijöitä kun tuntuu ettei yksin enää kerkee.
Tervehdys Pösilö sä se sitten jaksat tykittää kahdella vastineella koko ajan kun vähän soppaa hämmentää, arvaatko Pösilö miten maajussit saavat henkilöautonkin maatalouden verovähennyksiin ja hei toinen kysymys tiedätkö miten saa Pösilön uteliaaksi.........??????????
----------
-----------
----------
-
----------
--
-
-
--
--
-
--
----------
Tere tere
no joo en mä viitti sua enempää kiusata, mä sanon huomenna, siis sen kuinka saa Pösilön uteliaaksi - LiisaSaarinen45
Tervehdys Pösilö sä se sitten jaksat tykittää kahdella vastineella koko ajan kun vähän soppaa hämmentää, arvaatko Pösilö miten maajussit saavat henkilöautonkin maatalouden verovähennyksiin ja hei toinen kysymys tiedätkö miten saa Pösilön uteliaaksi.........??????????
----------
-----------
----------
-
----------
--
-
-
--
--
-
--
----------
Tere tere
no joo en mä viitti sua enempää kiusata, mä sanon huomenna, siis sen kuinka saa Pösilön uteliaaksikai sitä helppo on rakentaa veronmaksajien piikkiin jos kaikki saa tuotantorakennusten kautta verotukseen siis myös sinne kuulumattomat kuten omakotitalo, jonka me rehelliset työssäkäyvät kustannamme veroina, että maanviljelijät saavat asua miljoonan euron uusissa taloissa ja me asumme kaupungissa homoloukoissa
- Huippujuristi55
LiisaSaarinen45 kirjoitti:
kai sitä helppo on rakentaa veronmaksajien piikkiin jos kaikki saa tuotantorakennusten kautta verotukseen siis myös sinne kuulumattomat kuten omakotitalo, jonka me rehelliset työssäkäyvät kustannamme veroina, että maanviljelijät saavat asua miljoonan euron uusissa taloissa ja me asumme kaupungissa homoloukoissa
Lässytän nappipäissäni sen minkä kerkeän, kuten Lässynlää-Lissukin yllä. Siinähän seuraan hyvien sivupersoonieni kirjoittelua täällä ja jatkan itselleni itkemistä kun taas jäi naposteltavat apteekkiin.
Helppohan se on homoluolassa homoilla kun on vähän hölmöhkö. - Huippujuristi55
LiisaSaarinen45 kirjoitti:
kai sitä helppo on rakentaa veronmaksajien piikkiin jos kaikki saa tuotantorakennusten kautta verotukseen siis myös sinne kuulumattomat kuten omakotitalo, jonka me rehelliset työssäkäyvät kustannamme veroina, että maanviljelijät saavat asua miljoonan euron uusissa taloissa ja me asumme kaupungissa homoloukoissa
Taitaa Saaris-Liisalla ja tuolla vitelillä Huippujuristi55-feikillä olla enemmänkin yhteistä, kyllä vakka kantensa on valinnut. ihan oikeaan paikkaan on Liisa päätynyt asumaan kun homoloukussa asuu. sanotaanhan sitä että tätikin on setä jos sillä on munat. olen tullut siihen tulokseen että tyhmästä päästä kärsii rahapussi jos ei ymmärrä toimia maajussin tavoin. ei nyt täytyy taas käydä kusella ja hermosavut täytyy käydä vetämässä kun seuraavana kateudenaiheena tulee walroosi ja sen maataloustukiaiset mieleen kyllä nyt sieppaakin jo lujasti.
- Huippujuristi 69
Niitä yksityistalouden rakentamismenoja ei saa millään ujutettua maatalouden menoihin muutoin kun veropetoksen kautta ja niitähän voi tehdä jokainen jos haluaa ja uskaltaa, kiinnijääminen on sitten huonompi juttu, en suosittele. Lakikirjasta voi etsiä rangaistukset moisesta toiminnasta.
- MatiasK33
ei muuten voi tehdä jokainen, ei ainakaan palkansaaja. Tosin kaikki maanviljelijät ja jotkut yrittäjät voivat tehdä ja silloin kun voi niin silloin tehdään, viimeiseen kolmeenkymmeneenvuoteen yksikään ei ole joutunut kiinni, se on ikään kuin maan tapa maaseudulla rakentaa samaan aikaan ja veronmaksajien piikkiin
- Huippuhuristi74
MatiasK33 kirjoitti:
ei muuten voi tehdä jokainen, ei ainakaan palkansaaja. Tosin kaikki maanviljelijät ja jotkut yrittäjät voivat tehdä ja silloin kun voi niin silloin tehdään, viimeiseen kolmeenkymmeneenvuoteen yksikään ei ole joutunut kiinni, se on ikään kuin maan tapa maaseudulla rakentaa samaan aikaan ja veronmaksajien piikkiin
Senpä takia niitä ei ujutetakaan maatalouden menoihin, vaikka kateelliset niin luulee! Jos persaukisilla ei ole mihinkään varaa, ne luulee että kellään muullakaan ei ole varaa. Ja onhan siellä kotitalossa yhtymän toimisto? Kyllä yrityksellä korridoorit ja edustustilat pitää olla!
Jos pystyisitte vetään herneen yhtään syvemmälle nenäänne, se olis jo naapurin nenässä. Ja sekös mua naurattaa ku täällä väännätte porua.
Siinähän luulottelette mitä merkillisimpiä salaliittoteorioita. - asioista tietävä
Huippuhuristi74 kirjoitti:
Senpä takia niitä ei ujutetakaan maatalouden menoihin, vaikka kateelliset niin luulee! Jos persaukisilla ei ole mihinkään varaa, ne luulee että kellään muullakaan ei ole varaa. Ja onhan siellä kotitalossa yhtymän toimisto? Kyllä yrityksellä korridoorit ja edustustilat pitää olla!
Jos pystyisitte vetään herneen yhtään syvemmälle nenäänne, se olis jo naapurin nenässä. Ja sekös mua naurattaa ku täällä väännätte porua.
Siinähän luulottelette mitä merkillisimpiä salaliittoteorioita.kuule tasan tarkkaan menee maatalouden menoihin
suomessa nyt mistään kiinni joudu täällä saa kusettaa niin paljon kuin haluaa - Huippuhanuristi
asioista tietävä kirjoitti:
kuule tasan tarkkaan menee maatalouden menoihin
suomessa nyt mistään kiinni joudu täällä saa kusettaa niin paljon kuin haluaaNäin itkee entinen Huippujuristi55, nykyinen "MatiasK33" ja "asioista tietävä". Lopeta nyt jo tuo harhainen maajussien syyttely ja yritä itse tähdätä parempaan. Aina voi laittaa itse paremmaksi eikä kadehtia muita milloin minkäkin varjolla. Yritä nyt öiseen aikaan nukkua eikä täällä netissä roikkua kyttäämässä mitä ihmiset sulle vastailee.
- Kerttu Rintakoski 65
Huippuhanuristi kirjoitti:
Näin itkee entinen Huippujuristi55, nykyinen "MatiasK33" ja "asioista tietävä". Lopeta nyt jo tuo harhainen maajussien syyttely ja yritä itse tähdätä parempaan. Aina voi laittaa itse paremmaksi eikä kadehtia muita milloin minkäkin varjolla. Yritä nyt öiseen aikaan nukkua eikä täällä netissä roikkua kyttäämässä mitä ihmiset sulle vastailee.
sinunko mielestäsi on oikein siis tehdä veropetoksia niin paljon kuin ehtii, törkeää.
Eiköhän se nyt ihmisillä ole tiedossa, että maataloudessa veropetoksia tehdään, se on maan tapa, ei sitä tarvi salata,
Oletko sinä huippuhanuristi joku maajussien yleinen puolustusropotti, kaikki mitä kirjoitetaan negatiivistä maanviljelyksestä Suomessa, on mielestäsi harhaa, ja tässä viestiketjussa kaikki negatiivinen on peräisin huippujuristin kynäsät tai läppäristä...kuule kyllä sä olet huippuhanuristi yksi paska ja täysi pösilö - Huippuhanuristi
Kerttu Rintakoski 65 kirjoitti:
sinunko mielestäsi on oikein siis tehdä veropetoksia niin paljon kuin ehtii, törkeää.
Eiköhän se nyt ihmisillä ole tiedossa, että maataloudessa veropetoksia tehdään, se on maan tapa, ei sitä tarvi salata,
Oletko sinä huippuhanuristi joku maajussien yleinen puolustusropotti, kaikki mitä kirjoitetaan negatiivistä maanviljelyksestä Suomessa, on mielestäsi harhaa, ja tässä viestiketjussa kaikki negatiivinen on peräisin huippujuristin kynäsät tai läppäristä...kuule kyllä sä olet huippuhanuristi yksi paska ja täysi pösilöKuule Horo-Kerttu, vai pitäisikö puhua "Huippujuristi55":stä. Sinun on aivan turha esiintyä tällä palstalla eri nimimerkeillä ja yrittää tuoda harhaista asiaasi julki. Kehittymätön kirjoitustyylisi tulee aina ja iankaikkisesti paljastamaan viestisi lähetetyn samasta pajasta. Jos pyydät naapurin koululaista kirjoittamaan puolestasi niin asia voi muuttua. Ole kuitenkin tarkka miten pyydät ettei synny väärinkäsityksiä.
Jos olet noin satavarma väärinkäytöksistä niin ilmoita hyvä ihminen verotoimistoon, kyllä ne varmasti asiallisen (nimellä varustetun!) vihjeen ottavat vastaan ja tarkistavat. Epäilen silti; mikäli olet tuota jo koettanut samaan tyyliin kuin täälläkin on uskottavuutesi nollassa. Asia ei parane täällä Suoli24:ssä vaikertamalla.
Eikös näin keväällä huippujuristinkin nokkaan käy mukavasti muheva mullantuoksu! - Huippujuristi55
Huippuhanuristi kirjoitti:
Kuule Horo-Kerttu, vai pitäisikö puhua "Huippujuristi55":stä. Sinun on aivan turha esiintyä tällä palstalla eri nimimerkeillä ja yrittää tuoda harhaista asiaasi julki. Kehittymätön kirjoitustyylisi tulee aina ja iankaikkisesti paljastamaan viestisi lähetetyn samasta pajasta. Jos pyydät naapurin koululaista kirjoittamaan puolestasi niin asia voi muuttua. Ole kuitenkin tarkka miten pyydät ettei synny väärinkäsityksiä.
Jos olet noin satavarma väärinkäytöksistä niin ilmoita hyvä ihminen verotoimistoon, kyllä ne varmasti asiallisen (nimellä varustetun!) vihjeen ottavat vastaan ja tarkistavat. Epäilen silti; mikäli olet tuota jo koettanut samaan tyyliin kuin täälläkin on uskottavuutesi nollassa. Asia ei parane täällä Suoli24:ssä vaikertamalla.
Eikös näin keväällä huippujuristinkin nokkaan käy mukavasti muheva mullantuoksu!ei nouse kaveri sullakaan vesi ihan ylössaakka tai niinku hissi yläkertaan jos tiedät mitä tarkoitan, kun tuodaan nämä väärinkäytökset julkisuuteen se on kuule parempi keino kuin viedä selvää Faktaa jollekin maajussin verorahoilla kouluttamalle kersalleen joka nyt istuu verotoimistossa, heistä kuitenkin suurin osa seisoo loppuun asti tämän veropetoskikkailun suojelijana ja antaisi sen jatkua ja jatkua
- Huippuhanuristi
ei nouse kaveri sullakaan vesi ihan ylössaakka tai niinku hissi yläkertaan jos tiedät mitä tarkoitan, kun tuodaan nämä väärinkäytökset julkisuuteen se on kuule parempi keino kuin viedä selvää Faktaa jollekin maajussin verorahoilla kouluttamalle kersalleen joka nyt istuu verotoimistossa, heistä kuitenkin suurin osa seisoo loppuun asti tämän veropetoskikkailun suojelijana ja antaisi sen jatkua ja jatkua
Jaa miksei nouse ylös/yläkertaan? Oletko lähtökohtaisesti sitä mieltä että kaikilla jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi on joku vajavaisuus? Ilmeisesti, ainakin sitä on paska ja pösilö.
En nyt käy henkilökohtaisia ominaisuuksiasi kovin seikkaperäisesti arvioimaan, vaikka en ymmärräkään miten täällä nillittäminen on parempi vaihtoehto kuin toimittaa tuota "Faktaa" viranomaisille. Mahtaa noinkin mittavaa paranoidisuutta potevaa ahdistaa asua näin agraaripitoisella paikkakunnalla kuin Kankaanpää.
Mites muuten, etkö keksinyt enää feminiinille kaksoispersoonallesi uutta nimeä? Saanko ehdottaa: Kyllikki sointuu korvaan ja siihen on olemassa hyvällä maulla valittuja etuliitteitä: Horo-, Nyrkki- ja niin edelleen...
- EX-rouva Hakkarainen
Ex-mieheni omisti maanviljelystilan, meillä oli peltoa omaa 12 ha ja vuokralla 40 ha, hän sai ne luomulle ja käytti siitä huolimatta samoja torjunta-aineita kuin ennenkin ja laittoi muuten apulantaa, että sellaista luomua meillä.
Lisäksi osasta vuokrapeltoja otti mieheni ja hänen serkkunsa hieman extraa EU:lta, en nyt viitsi kertoa kuinka.
Minä kuljin Kankaanpäässä töissä, ja kyllä mieheni patisti minut meidän pakettiautoa käyttämään, vaikka olisin mieluummin itse ajanut uudella henkilöautolla, mutta kun se oli kuulemma sitä bensaa, jota ei uskalla laittaa enempää veroihin, jos kuulemma tulisi tarkastus joutuisi veroherroille tunnin selittelemään miksi on mennyt 2 000 litraa bensaa, Dieseliä ei kuulemma joudu vaikka kuluisi kuinka paljon, kysyin onko verottaja siis todellakin niin tyhmä ettei ymmärrä mitään, ex-mieheni mielestä oli. Eli meidän kaksi traktoria kulutti ja nyt hänen kaksi traktoria kuluttaa hänen uuden muijansa kanssa sen verran polttoainetta että ei varmaan saisi yöksi sammuttaa, mutta kun verottajalla ei ole asiantuntemusta niin ei ole ja huijaus saa jatkua vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen, Taisi muuten Keskusta ajaa vielä veroedun, eli mitä enemmän yksityiajoakin tulee, sitä enemmän saa maatalouden lomakkeella lyödä siis kohtaan käytetyt polttoaineet ja sitä enemmän saa rahaa takaisin....helppoa kuin heinän teko- Vai kuinka
Eikö tarkastajat käy luomutilalla ottamassa maanäytteitä, luulisi jäävän apulannan käyttäjät kiinni.
- Juuri niin
Vai kuinka kirjoitti:
Eikö tarkastajat käy luomutilalla ottamassa maanäytteitä, luulisi jäävän apulannan käyttäjät kiinni.
Tämä eukko oli kyrpiintynyt *oro, joka jakaa kylillä tiedätte kyllä mitä.
Sitten mies sai tietää ja eukko sai sukutilalta lähteä. Nyt katkerana jaksaa valittaa. - vfvfd
Juuri niin kirjoitti:
Tämä eukko oli kyrpiintynyt *oro, joka jakaa kylillä tiedätte kyllä mitä.
Sitten mies sai tietää ja eukko sai sukutilalta lähteä. Nyt katkerana jaksaa valittaa.joo ei koskaan vikaa maajusseissa
- Juuri niin
vfvfd kirjoitti:
joo ei koskaan vikaa maajusseissa
Et sää värässäkään ole
- Älämöly
Vai kuinka kirjoitti:
Tarkastajat käy joka vuosi ottamassa näytteet, että se siitä luomun apulannankäytöstä siis.
- Älämöly
Älämöly kirjoitti:
Tarkastajat käy joka vuosi ottamassa näytteet, että se siitä luomun apulannankäytöstä siis.
Oletetaan että maajussi rakentaa taloa, tästähän menee verottajalle tieto kun talo valmistuu, jos maajussin menot on suhteessa tuloihin liian suuret ja menot eivät muutenkaan näytä natsaavan vuodesta toiseen ja jos samalla vielä rakennetaan maatalous rakennuksia ja on syytä olettaa vertailtaessa vastaavankokoisten tilojen tuloja ja menoja niin koko 6 vuoden kirjanpito joutuu tarkastukseen ja voi sitä laskua mitä siitä tulee jos väärinkäytöksiä löytyy, aikamoiset mätkyt ja sanktiot tulee jota varmaan maksellaan seuraavat 10 vuotta omasta tyhmyydestään, en suosittele kokeilemaan
- Älämöly
Älämöly kirjoitti:
Oletetaan että maajussi rakentaa taloa, tästähän menee verottajalle tieto kun talo valmistuu, jos maajussin menot on suhteessa tuloihin liian suuret ja menot eivät muutenkaan näytä natsaavan vuodesta toiseen ja jos samalla vielä rakennetaan maatalous rakennuksia ja on syytä olettaa vertailtaessa vastaavankokoisten tilojen tuloja ja menoja niin koko 6 vuoden kirjanpito joutuu tarkastukseen ja voi sitä laskua mitä siitä tulee jos väärinkäytöksiä löytyy, aikamoiset mätkyt ja sanktiot tulee jota varmaan maksellaan seuraavat 10 vuotta omasta tyhmyydestään, en suosittele kokeilemaan
Huippujuristi on varaan saanut liian vähän perintöosuuksiaan kotitilaltaan ja myynyt kaikki sen vähän mitä on saanut ja nyt on katkera kun kaikki on mennyt ja rahat kulutettu ja veli senkun viljelee ja rikastuu ja voi paksusti.
- En elä tukiaisilla
Älämöly kirjoitti:
Huippujuristi on varaan saanut liian vähän perintöosuuksiaan kotitilaltaan ja myynyt kaikki sen vähän mitä on saanut ja nyt on katkera kun kaikki on mennyt ja rahat kulutettu ja veli senkun viljelee ja rikastuu ja voi paksusti.
Maanviljelijästä on tehty lain mukaan suurin sossutukien saaja Suomessa, jota kyllä sivistyneesti maataloustukiaisiksi kutsutaan.Se vaan ihmetyttää että he kyllä arvostelee kortistossa olijoita ja heidän pennosiaan sieltä.Vaikka ovat samassa veneessä.
- Muttet järjelläkään
En elä tukiaisilla kirjoitti:
Maanviljelijästä on tehty lain mukaan suurin sossutukien saaja Suomessa, jota kyllä sivistyneesti maataloustukiaisiksi kutsutaan.Se vaan ihmetyttää että he kyllä arvostelee kortistossa olijoita ja heidän pennosiaan sieltä.Vaikka ovat samassa veneessä.
Sossuilta saa sossutuet, yrittäjät käyvät muualla. Omia sepityksiäsi taas kertoilet täällä. Jos tietäisit asioista edes sen vähän mitä luulet tietäväsi niin vastikkeet tukien saamiselle eivät olisi sinulle vieras asia.
Minun puolestani saat ihmetellä aivan rauhassa, kun olet jo noinkin pitkään onnistunut elämään kuin pullossa silmät ummistettuina. - Näin se on
Muttet järjelläkään kirjoitti:
Sossuilta saa sossutuet, yrittäjät käyvät muualla. Omia sepityksiäsi taas kertoilet täällä. Jos tietäisit asioista edes sen vähän mitä luulet tietäväsi niin vastikkeet tukien saamiselle eivät olisi sinulle vieras asia.
Minun puolestani saat ihmetellä aivan rauhassa, kun olet jo noinkin pitkään onnistunut elämään kuin pullossa silmät ummistettuina.Yrittäjät ja työväestö maksaa noin miljardin eri avustuksina jatukina jusseille, tieto on faktaa , eli suurin sossutukien saaja on jussit.
- Huippujuristi55
En elä tukiaisilla kirjoitti:
Ehkäpä maajussit kokevat kilpailijakseen kortistossa olijat, maajussit maksavat Suomen verokertymästä 3 % mutta menokertymästä ottavat tukiaisina 25%, järkyttävää....lisäksi pilataan vielä vesistöt maatalouden päästöillä ja pellon apulannoituksilla josta käytännössä 90 % huuhtoutuu vesistöihin, jolloin ravinnekuormat ylittävät vesistön sietokyvyn, ja alkaa umpeenkasvaminen kuten on usean järven kanssa nähty.
Sitten tuotetaan jotain Antibioottipaskalihaa, joka ei kelpaa edes Venäjälle, vaan oli vientikiellossa lähes vuoden, ja hoetaan samaan aikaan kotimaisen elintarviketuotannon puhtaudesta. HÄVETKÄÄ EDES stanan maajussit - Huippuhuristi74
Näin se on kirjoitti:
Yrittäjät ja työväestö maksaa noin miljardin eri avustuksina jatukina jusseille, tieto on faktaa , eli suurin sossutukien saaja on jussit.
Eipä näkynyt hallitusohjelmassa. Ja kun ei kerran näkynyt, niin ei pidä paikkaansakaan. Taas yksi hölisijä jakaa väärää tietoa.
- ....,,,,
Ehkäpä maajussit kokevat kilpailijakseen kortistossa olijat, maajussit maksavat Suomen verokertymästä 3 % mutta menokertymästä ottavat tukiaisina 25%, järkyttävää....lisäksi pilataan vielä vesistöt maatalouden päästöillä ja pellon apulannoituksilla josta käytännössä 90 % huuhtoutuu vesistöihin, jolloin ravinnekuormat ylittävät vesistön sietokyvyn, ja alkaa umpeenkasvaminen kuten on usean järven kanssa nähty.
Sitten tuotetaan jotain Antibioottipaskalihaa, joka ei kelpaa edes Venäjälle, vaan oli vientikiellossa lähes vuoden, ja hoetaan samaan aikaan kotimaisen elintarviketuotannon puhtaudesta. HÄVETKÄÄ EDES stanan maajussitPOSA- yhteistyön tulosta, avohoitopotilaita entistä enemmän.
- kusiainen
Anteeksi vaan mutta se tuella tuetaan elintarvikkeiden tuottamista, jos tukia ei maksettasi ja hinnat menisi markkinatalouden mukaan ruoka maksaisi kolme kertaa enemmän kuin nykyisin. Tuotantokustannukset ei laskenut eu: n mentäessä yhtään, tuki menee itseasiassa suoraan kuluttajien taskuun tosin välillisesti. Ulkomainen ylituotanto tosin painaa hintoja alas, joka taas vaikeuttaa kotimaisia ruuantuottajia.
- Verottajan apulainen
Ulkomainen ylituotanto painaa hintoja alas, onneksi on kilpailua. Ulkomainen ruoka on aivan yhtä hyvää ja terveellistä kuin kotimainenkin, se on tutkittua tietoa eikä mitään maajussien paskapropagandaa kotimaisen ruan puhtaudesta. Venäjä ei pari vuotta sitten edes huolinut suomalaista antibioottijäämäistä paskalihaa, vaan Suomi oli vientikiellossa että se siitä hyvyydestä ja puhtaudesta.
Kuka muu yrittäjäkunta saa lomittajat töilleen ja vuosilomaa 28 vuorokautta vuodessa ja sairaslomasijaiset. Ajatuksenakin niin pölhöläisten juttua ettei kukaan muu kuin maajussit. Eli riskit sosialisoidaan ja tulot privatisoidaan näin pelaa maatalous Suomessa.
Maanäytteitä ei todellakaan luomutiloillta oteta sen jälkeen kun ne ovat siis pellot hyväksytty luomutuotannolle, on omantunnon asia esim. mansikkaviljelyksillä käyttääkö torjunta-aineita vai ei. Tässä aika moni maajussi öiseen aikaan etenkin on innokkaita kulkemaan torjuntaainekannu kädessä lähinnä öiseen aikaan......:-D (En nähnyt mitään en mä sua tarkoita en se mie oooo :-D)
Vielä kertaalleen verotuksesta:
Oletetaan että maajussi rakentaa taloa,
KORJAAMISESTA EI MENE
tästähän menee verottajalle tieto kun talo valmistuu, jos maajussin menot on suhteessa tuloihin liian suuret
SILLOIN TIETENKIN KIRJANPIDOLLISESTI ASUNTOLAINAA
ja menot eivät muutenkaan näytä natsaavan vuodesta toiseen ja jos samalla vielä rakennetaan maatalous rakennuksia ja on syytä olettaa vertailtaessa vastaavankokoisten tilojen tuloja ja menoja
SIINÄ SE ONKIN MUTTA KUN SE ON MAAN TAPA EI OLE EDES MITTÄÄN POIKKEAVAISUUKSIA
niin koko 6 vuoden kirjanpito joutuu tarkastukseen ja voi sitä laskua mitä siitä tulee jos väärinkäytöksiä löytyy
MITEN VOISI KIRJANPIDOSTA LÖYTYÄ VÄÄRINKÄYTÖKSIÄ, IDIOOOTTIKIN OSAA SEN PUOLEN HOITAA KUNTOON JOS EI ITSE OSAA TILITOIMISTO AUTTAA VOI STATAGA, aikamoiset mätkyt ja sanktiot tulee jota varmaan maksellaan seuraavat 10 vuotta omasta tyhmyydestään, en suosittele kokeilemaan
TÄLTÄ SEUTUKUNNALTA LÖYTYY PALJON URAKOITSIJOITA JOTKA KIRJOITTAVAT PIENEN PIENEN LASKUN OMAKOTITALOSTA JA SUUREN SUUREN LASKUN NAVETTARAKENNUKSESTA TÄMÄ SIIS FAKTAA...ja mieluiten vieläpä niin että ensin iso lasku navetasta seuraavana vuonna pieni lasku omakotitalosta tämä niin kuin varovaisten yrittäjien ja maajussien kesken röyhkeimmät tekee diilin saman verovuoden aikana.
TARVIKKEISTA vielä: ei verottajalla ole mitään mahdollisuuksia puuttua eikä tietoa meneekö navettaan 10 000 metriä lautaa vaiko 15 000 metriä ei todellakaan pysty sanomaan meneekö siihen betoniseen lietelantasäiliöön betonia 500 kuutiota vai tuhannen kuutiota tehtiinkö sinne seinämäpaksuutta 70 senttimetriä vaiko vaan 150 mm eli 15 senttiä. Käytettiinö muotteina käytettyjä vanereita ja terästukia vai rakennettiinko muotit todellakin kaikki uudesta laudasta. Tehtiinkö sinne pohja ja ympärystä metrin leveydeltä Finnfoamin-polyuretaanilevyistä, vai jätettiikö ne pois, ja laitettiinkin kaikki omakotitaloon samaten kun toi betoni ja laudat..........näin ollen ikinä ei ole mahdollista joutua kiinni eikä kukaan ole 30 vuoteen joutunut, ainakaan ei ikinä joudu kiinni jos ei itse tunnusta, siksi tämä menettely on maan tapa.
eli heti seuraavan vuoden helmikuussa huhtikuussa saa arvonlisävero-osuuden pois 23 % ja veroina saa vähentää 10 % vuodessa jäljelle jääneen lopun hinnan
Kevennyksenä: koska maajussi siirtyy pystykauppoihin hankintahakkuun sijaan .....silloin kun lapset tulevat mönkijäikään - Huipputuristi
Verottajan apulainen kirjoitti:
Ulkomainen ylituotanto painaa hintoja alas, onneksi on kilpailua. Ulkomainen ruoka on aivan yhtä hyvää ja terveellistä kuin kotimainenkin, se on tutkittua tietoa eikä mitään maajussien paskapropagandaa kotimaisen ruan puhtaudesta. Venäjä ei pari vuotta sitten edes huolinut suomalaista antibioottijäämäistä paskalihaa, vaan Suomi oli vientikiellossa että se siitä hyvyydestä ja puhtaudesta.
Kuka muu yrittäjäkunta saa lomittajat töilleen ja vuosilomaa 28 vuorokautta vuodessa ja sairaslomasijaiset. Ajatuksenakin niin pölhöläisten juttua ettei kukaan muu kuin maajussit. Eli riskit sosialisoidaan ja tulot privatisoidaan näin pelaa maatalous Suomessa.
Maanäytteitä ei todellakaan luomutiloillta oteta sen jälkeen kun ne ovat siis pellot hyväksytty luomutuotannolle, on omantunnon asia esim. mansikkaviljelyksillä käyttääkö torjunta-aineita vai ei. Tässä aika moni maajussi öiseen aikaan etenkin on innokkaita kulkemaan torjuntaainekannu kädessä lähinnä öiseen aikaan......:-D (En nähnyt mitään en mä sua tarkoita en se mie oooo :-D)
Vielä kertaalleen verotuksesta:
Oletetaan että maajussi rakentaa taloa,
KORJAAMISESTA EI MENE
tästähän menee verottajalle tieto kun talo valmistuu, jos maajussin menot on suhteessa tuloihin liian suuret
SILLOIN TIETENKIN KIRJANPIDOLLISESTI ASUNTOLAINAA
ja menot eivät muutenkaan näytä natsaavan vuodesta toiseen ja jos samalla vielä rakennetaan maatalous rakennuksia ja on syytä olettaa vertailtaessa vastaavankokoisten tilojen tuloja ja menoja
SIINÄ SE ONKIN MUTTA KUN SE ON MAAN TAPA EI OLE EDES MITTÄÄN POIKKEAVAISUUKSIA
niin koko 6 vuoden kirjanpito joutuu tarkastukseen ja voi sitä laskua mitä siitä tulee jos väärinkäytöksiä löytyy
MITEN VOISI KIRJANPIDOSTA LÖYTYÄ VÄÄRINKÄYTÖKSIÄ, IDIOOOTTIKIN OSAA SEN PUOLEN HOITAA KUNTOON JOS EI ITSE OSAA TILITOIMISTO AUTTAA VOI STATAGA, aikamoiset mätkyt ja sanktiot tulee jota varmaan maksellaan seuraavat 10 vuotta omasta tyhmyydestään, en suosittele kokeilemaan
TÄLTÄ SEUTUKUNNALTA LÖYTYY PALJON URAKOITSIJOITA JOTKA KIRJOITTAVAT PIENEN PIENEN LASKUN OMAKOTITALOSTA JA SUUREN SUUREN LASKUN NAVETTARAKENNUKSESTA TÄMÄ SIIS FAKTAA...ja mieluiten vieläpä niin että ensin iso lasku navetasta seuraavana vuonna pieni lasku omakotitalosta tämä niin kuin varovaisten yrittäjien ja maajussien kesken röyhkeimmät tekee diilin saman verovuoden aikana.
TARVIKKEISTA vielä: ei verottajalla ole mitään mahdollisuuksia puuttua eikä tietoa meneekö navettaan 10 000 metriä lautaa vaiko 15 000 metriä ei todellakaan pysty sanomaan meneekö siihen betoniseen lietelantasäiliöön betonia 500 kuutiota vai tuhannen kuutiota tehtiinkö sinne seinämäpaksuutta 70 senttimetriä vaiko vaan 150 mm eli 15 senttiä. Käytettiinö muotteina käytettyjä vanereita ja terästukia vai rakennettiinko muotit todellakin kaikki uudesta laudasta. Tehtiinkö sinne pohja ja ympärystä metrin leveydeltä Finnfoamin-polyuretaanilevyistä, vai jätettiikö ne pois, ja laitettiinkin kaikki omakotitaloon samaten kun toi betoni ja laudat..........näin ollen ikinä ei ole mahdollista joutua kiinni eikä kukaan ole 30 vuoteen joutunut, ainakaan ei ikinä joudu kiinni jos ei itse tunnusta, siksi tämä menettely on maan tapa.
eli heti seuraavan vuoden helmikuussa huhtikuussa saa arvonlisävero-osuuden pois 23 % ja veroina saa vähentää 10 % vuodessa jäljelle jääneen lopun hinnan
Kevennyksenä: koska maajussi siirtyy pystykauppoihin hankintahakkuun sijaan .....silloin kun lapset tulevat mönkijäikäänKoska asia tuntuu kiinnostavan (ja kirjoitustyylistä päätellen on aina sama aloittaja) ja kannustavan pitkiinkin vastineisiin laitan jälleen kerran tähän Iltalehden keskustelupalstalle 30.11. lähetetyn erittäin asiallisen viestin:
"Totuus maataloustuista
Meinaa tässä kahvia juodessa menna sumpit väärään kurkkuun kun näkee jatkuvasti palstalla tuollaista tarkoitushakuista ja vääristelevää tukipropagandaa. On erinomaisen hyvä asia, että Suomessa on maataloustuotantoa ja kotimaisia elintarvikkeita saatavilla. Kahvin joudun kyllä pakon sanelemana ostamaan tuontituotteena, Suomessa kun kahvinviljely ei ole kannattavaa.
Sen sijaan tuoreet ja herkulliset kahvipullani ovat itseleivottuja suomalaisista luomujauhoista - eikä maksa juuri mitään mitään verrattuna vaikkapa Lidlin säilöntäaineellisiin kuiviin ja kalliisiin känttyihin. Juuri leipomotuotteista näkee hyvin sen, kuinka pienen osan raaka-aineet muodostavat lopputuotteen hinnasta! Turha siitä on maataloustuottajia syyttää, kyllä se on kauppa joka sen suurimman pullasiivun poimii vaikka kaikki tuet poistettaisiin. Tämän ei pitäisi jäädä kenellekään omilla aivoillaan ajattelevalle epäselväksi!
Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että jos maataloustuet poistettaisiin, ei kenenkään vijelijän kannattaisi kasvattaa viljaa vaan olla vaikkapa teollisuustöissä. Miksi kukaan tekisi sellaista työtä mikä ei elätä? Ajatelkaa asiaa ja käyttäkää aivojanne, mitä tapahtuisi jos tuet poistettaisiin?
-Viljelijät siirtyisivät hakemaan niistä samoja väheneviä teollisuustyöpaikkoja, joita hakevat myös maataloustuista ja ruoan alv:n alennuksesta pahinta propagandaa tekevät demarit ja persut. Näiden työttömyys tulisi siis varmasti lisääntymään, sitäkö he oikeasti haluavat? (Kommarit eivät vastustaneet tukia eikä alvn alennusta, koska suuri osa sen kannattajista toimii matalapalkkaisina elintarviketyöntekijöinä).
-Maaseutu autioituisi, kaupunkilaisten lomamahdollisuudet vähenisivät ja loputkin maaseudulla toimivat palveluammattien harjoittajat joutuisivat hakemaan töitä em. teollisuustaajamien työpaikoista! Samalla kun väki siirtyy töihin taajamiin, asuntojen hinnat kohoaisivat ja esim. terveyden- ja hyvinvointipalvelujen jonotusajat pitenisivät jne. Myöskin juurettomuus ja siihen liittyvät ongelmat lisääntyisivät.
-Kaikki viljatuottet ja muut elintarvikkeet jouduttaisiin tuomaan ulkomailta, mikä todennäköisesti nostaisi elintarvikkeiden kauppahintaa, koska kotimaista tuotantoa ja samalla kilpailua ei olisi! Samoin joutuisi ostamaan kaupasta paljon enemmän valmiita ja kalliimpia tuotteita, koska esim. jauhoja ym. puolivalmisteita ei olisi kaupan kohtuulliseen hintaan. Myös elintarviketeollisuuden työpaikat ja kaikki siihen välillisesti liittyvät työtehtävät esim. kuljetusalalla vähenisivät ja samalla valtio menettäisi miljoonien verotulot.
-Suomen 1,5 miljardin euron arvoinen elintarvikkeiden vienti ulkomaille laskisi ja vientitulot romahtaisivat. Vienti kääntyisi tuonniksi, ulkomaankaupan vaje kasvaisi ja verotulojen menetys olisi miljoonia! Omavaraisuus esim. kriisiaikojen ja/tai luonnonkatastrofien varalta olisi olematon, oltaisiin täysin maailmanmarkkinoiden vietävinä. Oman tuotannon uudelleen aloittaminen olisi kallista, koska pellot olisivat kasvaneet umpeen ja viljelijöitä ei saataisi enää mistään!
-Kotimaassa tuotetut raaka-aineet ja elintarvikkeet ovat paljon tuoreempia ja maukkaampia (valoisa kesä) sekä tunnetusti hygienisesti tuotettuja, verrattuna vaikkapa "tuontivoileipään", jossa on puolalaisista jauhoista jossain EU:n halpatyömaassa valmistetun leipomotuotteen päällä tanskalaista voita ja romanialaista kinkkua espanjalaiseen lentotomaatin kera! Ja vielä kylmä totuus:
Maataloutta tuetaan kaikissa EU-maissa budjettivaroin, jotka muodostavat EU:n budjetista yli 60 prosentin menoerän! Olemme EU:n nettomaksaja ja Suomen jäsenmaksua käytetään siis kaikkien muidenkin EU-maiden maataloustukien maksamiseen - halusimme sitä tai emme! Vaikka meillä ei olisi lainkaan omaa maataloutta eikä siis maataloustukiakaan, joutusimme silti tukemaan muiden EU-maiden maataloustuotantoa! On varmasti kokonaisuuden kannalta kiistattomasti edullisempaa Suomelle harjoittaa omaa maataloutta ja saada EU:lta takaisin osa jäsenmaksustamme maataloustukien muodossa. Tämän ei pitäisi jäädä kenellekään omilla aivoillaan ajattelevalle epäselväksi!"
Tuohon ei ole edelleenkään juurikaan lisättävää.
- VEROTTAJAN PIKKUAPUL
Lidlin säilöntäaineellisiin kuiviin ja kalliisiin känttyihin.
KOTIMAISET ALIHANKKIJAT HYV IN SUUREN OSAN TEKEVÄT MYÖS LIDLIN TUOTTEISTA
LIDLILLÄ ON HYVIÄ JA KORKEALUOKKAISIA TUOTTEITA
TUETAANKO KUITENKIN NYKYISIN AIVAN LIIKAA JA HEPPOISIN PERUSTEIN ESIMERKIKSI YMPÄRISTÖTUET TÄYTTÄ HUUHAATA VASTIKKEETONTA EI TARVI MITÄÄN TEHDÄ TODELLISUUDESSA YMPÄRISTÖN HYVÄKSI
Juuri leipomotuotteista näkee hyvin sen, kuinka pienen osan raaka-aineet muodostavat lopputuotteen hinnasta! Turha siitä on maataloustuottajia syyttää, kyllä se on kauppa joka sen suurimman pullasiivun poimii vaikka kaikki tuet poistettaisiin. Tämän ei pitäisi jäädä kenellekään omilla aivoillaan ajattelevalle epäselväksi!
NO JOO TÄTÄ LEIPIMOPASKAA ON KUULTU VUOSIKYMMENESTÄ TOISEEN
Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että jos maataloustuet poistettaisiin, ei kenenkään vijelijän kannattaisi kasvattaa viljaa vaan olla vaikkapa teollisuustöissä.
SO WHAT JOS HOMMA EI KANNATA SITTEN SITÄ EI TEHDÄ AIVAN KUTEN SUOMALAINEN VAATETEOLLISUUS TAI LAIVOJEN TEKEMINEN
-Viljelijät siirtyisivät hakemaan niistä samoja väheneviä teollisuustyöpaikkoja
KYLLÄ SE ON KOVA RAHA MIKÄ MENEE MAATALOUSTUKIJAISIIN KYMMENIÄ MILJARDEJA
-Maaseutu autioituisi,
TÄYSIN PASKAPUHETTA, NYKYISINKIN MAASEUDULLA ASUVISTA IHMISISTÄ 20 % KORKEINTAAN HARJOITTAA AKTIIVISTA MAANVILJELYSTÄ
kaupunkilaisten lomamahdollisuudet vähenisivät
IDIOOTTI NEHÄN PÄIN VASTOIN LISÄÄNTYISIVÄT
ja loputkin maaseudulla toimivat palveluammattien harjoittajat joutuisivat hakemaan töitä em. teollisuustaajamien työpaikoista!
TUSKIMPA NE TORVET PÄRJÄIS SAMOILLA MARKKINOILLA SUORAAN VAAN KORTISTOON MUTTA SEKIN OLISI VIISI KERTAA EDULLISEMPI VAIHTOEHTO EIKÄ JÄRVET PILAANTUISI
Samalla kun väki siirtyy töihin taajamiin, asuntojen hinnat kohoaisivat
JA VDUT EI MAAJUSSIT ILMAN TUKIAISIA JA VEROPETOKSIA MITÄÄN KÄMPPIÄ OSTELIS EIKÄ TALOJA RAKENTELIS
ja esim. terveyden- ja hyvinvointipalvelujen jonotusajat pitenisivät jne.
Myöskin juurettomuus ja siihen liittyvät ongelmat lisääntyisivät.
KIRJOITUS ON KYLLÄ NIIN TÄYTTÄ PASKAAAA KUN VAIN OLLA VOI, SIITÄKÖ LISÄÄNTYY JUURETTOMUUS KUN MAAJUSSI MUUTTAIS LÄHIÖÖN HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HHEHEHEHEHHEHEHEHE
-Kaikki viljatuottet ja muut elintarvikkeet jouduttaisiin tuomaan ulkomailta,
VOITAIS TUODA KORKEALUOKKAISIA JA HYVIÄ TUOTTEITA ULKOA SE OLISI KUULE MAHDOLLISUUS
mikä todennäköisesti nostaisi elintarvikkeiden kauppahintaa, koska kotimaista tuotantoa ja samalla kilpailua ei olisi!
KOTIMAINEN KILPAILU HAHAHAHAHHAEHHEHEHEHEHOOHOHHHOHO
Samoin joutuisi ostamaan kaupasta paljon enemmän valmiita ja kalliimpia tuotteita, koska esim. jauhoja ym. puolivalmisteita ei olisi kaupan kohtuulliseen hintaan.
SIIS NIIN HULLUA EI SUOMESTA LÖYDY JOKA TÄLLAISTA PROPAGANDAA USKOISI, NYT JO LAADUKKAIMMAT KUNINGASKULUTTANKIN MUKAAN PARHAIMMAT EUROSHOPPERIN JAUHOT OVAT VIROLAISTA ALKUPERÄÄ
Myös elintarviketeollisuuden työpaikat ja kaikki siihen välillisesti liittyvät työtehtävät esim. kuljetusalalla vähenisivät ja samalla valtio menettäisi miljoonien verotulot.
SOWHAT NYT MENEE MILJARDEJA, IHAN SAMA MUUTAMA MILJOONA, SUURIN OSA KULJETUSYRITTÄJISTÄKIN KUITENKIN KONKURSSIHUIJAREITA, FIRMAA KONKURSSIIN HIUKKA SAMANTYYPPISELLÄ NIMELLÄ JATKETAAN JA TAAS MUUTAMAN VUODEN PÄÄSTÄ PANKIT JA VEROTTAJA NUOLEE NÄPPEJÄÄN JA PALKKATURVA MAKSAA PUOLEN VUODEN AJALTA TYÖNTEKIJÖIDEN PALKAT.
-Suomen 1,5 miljardin euron arvoinen elintarvikkeiden vienti ulkomaille laskisi ja vientitulot romahtaisivat.
TÄTÄKIN TOIMINTAA VERONMAKSAJAT TUKEVAT VEROMILJARDEIN
Vienti kääntyisi tuonniksi, ulkomaankaupan vaje kasvaisi ja verotulojen menetys olisi miljoonia! Omavaraisuus esim. kriisiaikojen ja/tai luonnonkatastrofien varalta olisi olematon,
MITÄ OVAT KRIISIAJAT MITÄ OVAT LUONNONKATASTROFIT
TARKOITTAAKO TAUTEJA TARKOITTAAKO SOTIA TARKOITTAAKO TULIVUOREN RAJUA PURKAUTUMISTA TARKOITTAAKO ISOA METEORIITTIA TÄTÄ H E L V E T I N P A S K A P R O P A G A N D A A MAAJUSSIT MIELELLÄÄN VILJELEE TÄYSIN VAILLA PERUSTEITA
oltaisiin täysin maailmanmarkkinoiden vietävinä. Oman tuotannon uudelleen aloittaminen olisi kallista, koska pellot olisivat kasvaneet umpeen
OLIS KASVANEET UMPEEN MIKSI PITÄISI YLEENSÄ ALOITTAA OOTKO VARMA ETTEI SILTI OLISI MAATALOUTTA VAIKKA EDES HIUKKASEN JÄRKEISTETTÄISIIN TUKIPOLITIIKKAA
ja viljelijöitä ei saataisi enää mistään!
NO SE EI KYLLÄ ERIKOISTA AMMATTITAITOA VAADI
-Kotimaassa tuotetut raaka-aineet ja elintarvikkeet ovat paljon tuoreempia
NIIN VENÄJÄ EI VAAN JOSTAIN SYYSTÄ SYÖTTÄNYT ASUKKAILLEEN SUOMALAISTA ANTIBIOOTTIPASKALIHAA VAAN MÄÄRÄSI LIHAN TUONTIKIELTOON ANTIBIOOTTIJÄÄMIEN VUOKSI
Maataloutta tuetaan kaikissa EU-maissa budjettivaroin, jotka muodostavat EU:n budjetista yli 60 prosentin menoerän!
AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄ
Ol osa jäsenmaksustamme maataloustukien muodossa. Tämän ei pitäisi jäädä kenellekään omilla aivoillaan ajattelevalle epäselväksi!"
MAKSAMME SIITÄ SUURIMMAN OSAN KUITENKIN SUOMALAISIN VEROVAROIN LISÄKSI JÄRVEMME TUHOUTUVAT MAATALOUDEN VUOKSI SE ON LIIAN KOVA HINTA - entinen mv
Kysynpähän vaan montako uutta navettaa tai sikalaa on Kankaanpäähän rakennettu viime vuosina. TUSKIN YHTÄÄN. Joitain navettoja on laajennettu. Toi ämmä pauhaa täyttä propagandaa, mee venäjälle kommunisti.
---
Vuosilomaanoikeutetut maanviljelijät voivat saada 120 h tuettua maksullista lomitusta vuodessa. Jos navettatyöt kestää 2 h aamulla ja 2 h illalla kesto on 30 päivää, käytännössä 4 h aamulla ja 4 h illalla, siis 15 päivää. Lisäksi paikalla on oltava toinen yrittäjä. Lomittaja ei tee yksin mitään, käytännössä puoliso ja jos haluaa puolison lomareissulle mukaan on otettava sijainen, jostain se on hankittava joka taas maksaa, jos joku suostuu tekemään sen ilmaiseksi, lomittaja ei mitään rehuja mistään hae, joten ne on oltava valmiikksi paikanpäällä ja muutenkin kaikki käden ulottuvilla. Jos elukka sairastuu, lomittaja ei jää odottelemaan jos ja kun se eläinlääkäri suvaitsee tulla. Samoin poikimiset sun muut jutut, kyllä maajussin on ne itse hoidettava loman aikana, jos jotain yllättävää tapahtuu, siinä mielessä se ei siltikään ole lomaa, koska ovia ei voi panna kiinni ja sijaisen palkkaaminen on nykypäivänä kallista maanviljeijällekin.- entinen mv
Lomaa siis käytännössä 7 päivää isännälle ja 7 päivää emännälle, joko käy lomapäivät kateeksi. Voihan ne lomat pitää samaan aikaankin.
- Suojelukohde MTK
entinen mv kirjoitti:
Lomaa siis käytännössä 7 päivää isännälle ja 7 päivää emännälle, joko käy lomapäivät kateeksi. Voihan ne lomat pitää samaan aikaankin.
Viljatilallinen pitää lomaa lähes 11-kuukautta , . on tosi että Lidl- ketju teettää paljon tuotteita Suomessa, seuraan asiaa läheltä, pakkauksesta ei välttämättä asiaa huomaa.Miksi muuten moni maanviljelijä ei osta kotimaista traktoria vaikka pauhaa kotimaisuuden perään.Hinta ei ole este.
- entinen mv
Yksi syy on se , että Valmetti kuluttaa paljon enemmän polttoainetta kuin moni muu traktori, esim MF, moni sanoo ettei olisi ostanut Valmettia, jos olisi tiennyt paljonko se kuluttaa. Isoissa tosi suurissa Massikkoissa on sitten sama moottori kuin Valmetissa, tosin Valmettilaiset ostaa aina Valmettia.
Viljatilalliset yleensä käy ansiotöissä tilan ulkopuolella samoin vaimot tai ovat muutoin jonkinlaisia yksityisyrittäjiä, jotain maansiirtourakointia tms, puhdasta viljatilallista en enää ole tuntenut vuosikausiin, pelkkä viljan viljely ei enää lyö leiville, kallille traktorille pitää saada muutakin käyttöä, ei sitä voi talvea tallissa makuuttaa. - Entinen mv
Viljatilallisen työsarka alkaa noin toukokuun alkupuolella, koneiden ja laitteiden ja kuivurin kunnostuksella, jotta ne varmasti pelaavat silloin kun pitää, tähän menee monta viikkoa, myos puimuri pitää laittaa kuntoon ja vaihtaa mm laakereita hyvissä ajoin ennen puintikautta, puimuriremontti saattaa kestää kauankin kun se on hajoitettu koko etupää moneen osaan, myos moottoripuoli saattaa vaatia kunnostusta, kuivurin lukuisat elevaattorit, siilot ja monet sähköviritelmät vaativat korjausta, koska herkkä elektroniikka on arka kuumuudelle ja pölylle. Tervetuloa käymään viljankuivaamossa pystytkö olemaa siinä pölyssä puolta minuuttia kauempaa, vaikka huoppuimurit vetää sitä koko ajan pihalle. Lahjana saat mukaasi ärsyttävän kutinan, joka menee ihan joka paikkaan vaatteiten alle, suihku ei auta mitään, iho punoittaa pistelevistä hienojakoisesta viljan pölystä, sama se on pellolla pöly tulee joka paikkaan, traktorin hyttiin, sisälle asuintaloon vaatteiden mukana, tuollainen työ pitäisi kieltää ihmiselle vaarallisena, kuivaamisen jälkeen vilja pitää vielä myydä, nykyään ei paljoa enää kynnetä maata syksyllä, suorakylvökone maksaa jotain 100 000 euroa traktori 50 000 kuivurin hintaa en uskalla edes laskea mitä maksaa ja sen käyttäminen, tulee varmaan maksuun ihnisen eliniän aikana, yksi sukupolvi ei sitä juuri pysty maksamaan, työt loppuneen joskus syyskuun lppupuolella jos vielä kyntöhommia jossain tehdään,palkattua väkeä tarvitaan paljon ja eri ammattialojen ihmisiä työllistetään paljon, Eu tuet tulee varmasti, mutta syksyn sadosta ei ole takuita, jos tulee katovuosi. Onhan satokorvaukset olemassa, mutta se on lähinnä vitsi, en ole koskaan hakenut, koska omavastuu on niin suuri.
- quiris
Miksi minun pitää verojeni kautta elätää ihmisiä, jotka lähinnä vain asuvat jossain isossa talossa keskellä ei mitään eivätkä tee mitään.
Ai niin: emännät kasvattavat jotain karvaista lapsikatrasta. Sekin menee minun piikkiini.
Eläisivät edes omillaan, jos nyt on pakko jotain ikivanhaa pellonreunaa katsella.- loirsja
Isännät ovat leuhkoja traktoreistaan ja puimureistaan.
- Koisiva.
loirsja kirjoitti:
Isännät ovat leuhkoja traktoreistaan ja puimureistaan.
Eikä syyttä!
- Huippujuristi55
Koisiva. kirjoitti:
Eikä syyttä!
niin vaikka ne traktorit on sinun ja minun verorahoilla kustannettu, itse en todellakaan tykkää kun minunkin ruokapöydässäni periaatteessa ruokailee 1 - 2 maajussia niin kuin laskennallisesti, ymmärrän kyllä että maajussit yhteiskunnan pitää elättää, niinhän on tehty jo lähes 50 vuotta eli kaksi sukupolvea, mutta on se niin väärin jos ajatellaan minäkin tukka märkänä raadan ja maajussi korjaa sadon ; - D
Monilla maajusseilla on tapana rakentaa esimerkikis varastoja ja sinne varastoida rakennustarvikkeita, joista saa tehtyä poistot ja sitten myydä ne pimeästi tietenkin tutuilleen jotka rakentavat. Hyvin yleinen juttu on myös ostaa metsää muutama hehtaari järven vierestä ja rakentaa sinne verovaroin taukotupa, jota jotkut kateelliset myös huvilaksi kutsuvat. - On nähty
niin vaikka ne traktorit on sinun ja minun verorahoilla kustannettu, itse en todellakaan tykkää kun minunkin ruokapöydässäni periaatteessa ruokailee 1 - 2 maajussia niin kuin laskennallisesti, ymmärrän kyllä että maajussit yhteiskunnan pitää elättää, niinhän on tehty jo lähes 50 vuotta eli kaksi sukupolvea, mutta on se niin väärin jos ajatellaan minäkin tukka märkänä raadan ja maajussi korjaa sadon ; - D
Monilla maajusseilla on tapana rakentaa esimerkikis varastoja ja sinne varastoida rakennustarvikkeita, joista saa tehtyä poistot ja sitten myydä ne pimeästi tietenkin tutuilleen jotka rakentavat. Hyvin yleinen juttu on myös ostaa metsää muutama hehtaari järven vierestä ja rakentaa sinne verovaroin taukotupa, jota jotkut kateelliset myös huvilaksi kutsuvat.Moni pikkuisäntä on paljon leuhkempi kuin todella iso isäntä, töiden puitteissa olen heitä paljon vuosien aikaan tavannut.
- huippumaanviljelijä
Ostin pari hehtaaria rantamaata, ei maksanut kuin 6 miljoonaa euroa. Pikkuraha mulle, emmä sinne mitään varastoja rakennellu vaan kunnon lomamökkejä, myin ne lomamökit ja sain tuplahinnat, tienasin 12 miljoonaa euroa. Harmi kun järvenrannalla ei kasvanut metsää, olisin myynyt nekin ja tienanut taas rahaa. Täytyy varmaan tilaa taas laajentaa kun käy pieneksi, Eu tukipapereihinkaan ei tarvinnut kuin nimensä laittaa, kyllä kelpaa, jos kävis vaikka ulkomailla vähän lomailemassa, kun noita mökkejä on suomessa vähän joka puolella.
- hhhhheh
hyvää lomaa! muista käydä josain konenäyttelys tai koneliikkeessä niin saat matkan verovähennyksiin ja ulkomaan päivärahat.meinaan köyhät duunarit maksaa.
- huippujuristi55
nii i maatalouden sivuelinkeino verotukseen ja täydet EU tuoe tämäkin kuvio onnistuisi sinä olet persaukinen rahamiehet ei rehentele tämä on koettu
- traktorimies
On reteetä ajella kylillä omakotitalon hintasella traktorilla, kyllä autot väistää mukavasti kun vastaan tulee, autot näyttää hyttysiltä traktorista katsottuna.
- sivusta seuraaja
niin ja kaikki menee verovähennyksiin meet kioskille ja ostat samalla vielä opiskelijapoikasi autoon naftat....koijarit RULES
- ....,,,,
Kyllä on pimeetä porukkoo Kankoonpeessä.
- eikös
joo, ainakin nää maanviljelijöiden mollaajat, mut niinhän se menee et epäonnistuneista yrittäjistä tulee hyviä kriitikoita :D
- huippujuristi55
TOTUUS SATUTTAA ei voi mitään, toimitaan vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toisiin veropetoksia tehden ikään kuin se olisi oikeus oikeastaan yksinoikeus maajusseille, veroja kierretään minkä ehditään, perustetaan sivuelinkeinoja vaikkapa majoitukseen rakennetaan lomamökkejä, mutta ei ole tarkoituskaan niitä vuokrata, vaan ottaa EU-tuet ja omaan käyttöön.
Kun ostetaan moottorikelkka tai mönkijä mukamas metsätöihin, suurin osa ei todellakaan tee päivääkään metsätöitä mönkijällä' tai moottorikelkalla, mutta verovähennyksiin menee että paukkuu, menee vieläpä bensatkin satoja litroja, ja se taas tietää että tulee rahat takaisin maksetuista arvonlisäveroista 23 % että kopisoo tilille seuraavan vuoden maaliskuussa. Sitten kun palstalla hieman kaavitaan asiaa pintaa syvemmältä aktiivisimmat maajussit meinaa seota, milloin mollaajat on epäonnistuneita yrittäjiä, milloin työttömiä milloin eläkeläisiä ties mitä.
Totuus kuitenkin on että maataloudessa tehdään järkyttävän paljon veropetoksia verrattuna liikevaihtoon, kun jäädään kiinni tai oikeammin kun tulee kyselyjä, kenelläkään ei ole niin vilkas mielikuvitus keksimään hätävalheita kuin maanviljelijällä, aivan siis uskomatonta skeidaa. Kaikki menot mitä tulee kotitaloudesta tai yksityiselämästä yritetään ujuttaa maatalouden piikkiin, kun lähdetään baariin, ostetaan ensin alkosta viinat, jotka tietenkin menevät edustusmenoina verovähennyksiin, sitten viedään korjaaja edustuslounaalle ravintolaan ja vielä päälle kyytipojaksi muutama paukku....kaikki vaan edustusmenoihin.
Kun ostetaan tyttären henkilöautoon kesärenkaat, pyydetään kuittiin traktorin takarengas vaihtotöineen tilalla käytynä rengasliikkeen toimesta. Näin tulee rengaista 35 % veroalennus ja sen lisäksi 23 %:n arvonlisäveron palautus.
Kun hajoaa jääkaappi omakotitalossa, pyydetään korjaajan laittamaan kompressorin vaihto tilatankkiin, jälleen saatiin jääkaappi kuntoon samalla pyydetään vielä korjaamaan samaan piikkiin pesukonetta ja ehdotetaan voisiko myydä uuden pesukoneen ja laittaa suuremman karjauslaskun maatalouteen......helppoa kuin heinänteko sano einari juuh
Kun tuodaan mursketta talon eteen, se on tietenkin mukamsa käyttetty tuotantorakennusten vierustoihin, verottajan on pakko hyväksyä.
Kun tytär ostaa Rovaniemellä uuden seinälampun omakotitaloonsa liiketunnistimella, sekin lasku kiikutetaan tilitoimistolle, ja se onkin navetan sisäänkäyntiä varten turvallisuuden parantamiseksi.
Kun poika ostaa rivariinsa uuden lukitusjärjestelmän sormitunnisteella, sekin onkin mukamas mennyt varastorakennukseen, koska kukaan ei muista kuljettaa avaimia mukana ja jos jättää auki pikkupoijat mukamas vievät bensat mönkijästä....jälleen kerran verottajan on pakko uskoa ei voi mitään vaikka varmasti tietää että ei se sormijälkitunnisteinen lukko kyllä varastorakennuksessa ole.
JOS on yhtiöitetty maatalous, voidaan siirtää vaikkapa kallis arvoton taideesine esimerkiksi taulu kalliilla yhtiön omaisuudeksi ja ajaa yhtiö konkurssiin kun on ensin kupattu vielä osakaslainoilla kaikki varallisuus pois yhtiöstä - eikös
On sulla vilkas mielikuvitus :)
- Tilitoimistonpitäjä
Joskus takavuosina kun isännät osteli uusia koneita traktoreita ja puimureita, niin paikalllinen Hankkijan myyjä unohti usein lähettää laskutustiedot Hankkijalle, ei se siihen aikaan niin tarkkaa ollut. Hankkijalla nykyinen Agrimarket oli rahaa, ei sellaiset, pienet hävikit missään tuntunu. Isännät sai ilmaisia koneita, toimitus kuitenkin pelasi.
Kerrankin tuntemani isännän uuden leikkuupuimurin laskua vaan ei tullut koskaan yhdelle isännälle laskutettavaksi. Sama se oli tuolla osuuskauppapuolella, koko touhu oli mädänneisyyttä laajalti. Työntekijät varastivat sen minkä uskalsivat ja kehtasiat, valvontasysteemejä ei ollut, koko ketju oli kauttaaltaan mätä, tämä on syy miksi osuuskaupat lähti pieniltä paikkakunnilta, nyt siellä häärää vain Kesko jolla on käytännössä monopoli ja paikallinen k-kauppias on vain Keskon renki.
Tämä on kaikki totta, jos ei ole valvontaa ja tarkastusta koko homma lähtee omille urilleen. Ketään ei valvota ja kuseteta enempää kuin maanviljelijät, on monenmoista tarkastajaa ja valvojaa ja lupaa haettava. Vähän sama juttu kuin eräällä ydinvoimatyömaalla.
Omat rahat ja maatalouden rahat täytyy näkyä tiliotteilta erikseen, ja mistä ne on tullut ja mihin rahat on käytetty. Mistä sitä pimeetä rahaa hommaisi ja ostaisi sitten niillä tavaraa ja saisi rahat takaisin poistona ja alv:n palautuksena ei onnistu, suuremmat kirjanpidot tekee tilitoimisto, eikä se lähde tällaiseen väärentelyyn, siltä lähtee toimilupa kirjanpitorikoksesta. Kirjapitotoimisto kyllä huomaa tällaiset vedätykset ja niistä kyllä neuvotellaan asiakkaan kanssa ja jos siitä huolimatta ei päästä yhyeisymmärrykseen, kirjanpitotoimisto sanoo asiakassuhteen irti, sillä on siihen oikeus koska vaan.- Tilitoimistonpitäjä
Jos vaikka ostat moottorikelkan tai mönkijän sinun pitää ilmoittaa siitä yksityiskäytön osuus ja verottaja voi hyväksyä sen tai olla hyväksymättä, se minkälaisella osuudella se menee maataloudeen ja sen kulut ja minkälaiseen käyttöön se tulee riippuu mm. siitä paljonko talossa asuu alaikäisiä lapsia tai muuta väkeä, verottajalla on omat yhtenäistämisohjeensa ja käytäntönsä, joita voit yrittää metsästää netistä. ei sinne maatalouteen mitään yksityistalouden kuluja voi kokonaan ympätä, näissä on useasti vänkäämistä verottajan kanssa mitä se hyväksyy tai hyväksyykö ollenkaan.
Se on kokonaisharkintaa, jonka tekee aina verottaja. jos koneesta on edes pieni osa yksityistaloutta, koko koneen alv:ta ei voi vähentää lainkaan, siis pakettiauto täytyy olla kokonaan maatalouden kalustossa, jotta alv:n voi vähentää. Verottaja voi katsoa sille myös yksityiskäyttöä, jos ei ole toista autoa talossa tai on muuta toimintaa jonka vuoksi sitä ei voi kokonaan maatalouteen laittaa tai liian pieni liikevaihto jne... - Huippujuristi55
Tilitoimistonpitäjä kirjoitti:
Jos vaikka ostat moottorikelkan tai mönkijän sinun pitää ilmoittaa siitä yksityiskäytön osuus ja verottaja voi hyväksyä sen tai olla hyväksymättä, se minkälaisella osuudella se menee maataloudeen ja sen kulut ja minkälaiseen käyttöön se tulee riippuu mm. siitä paljonko talossa asuu alaikäisiä lapsia tai muuta väkeä, verottajalla on omat yhtenäistämisohjeensa ja käytäntönsä, joita voit yrittää metsästää netistä. ei sinne maatalouteen mitään yksityistalouden kuluja voi kokonaan ympätä, näissä on useasti vänkäämistä verottajan kanssa mitä se hyväksyy tai hyväksyykö ollenkaan.
Se on kokonaisharkintaa, jonka tekee aina verottaja. jos koneesta on edes pieni osa yksityistaloutta, koko koneen alv:ta ei voi vähentää lainkaan, siis pakettiauto täytyy olla kokonaan maatalouden kalustossa, jotta alv:n voi vähentää. Verottaja voi katsoa sille myös yksityiskäyttöä, jos ei ole toista autoa talossa tai on muuta toimintaa jonka vuoksi sitä ei voi kokonaan maatalouteen laittaa tai liian pieni liikevaihto jne...terve tilitoimistonpitäjä, sinä olet muuten saman verran tilitoimistonpitäjä kuin minä olen huippujuristi :-D
Osuuskauppaasiasta olemme täsmälleen samaa mieltä, oli käsittämätöntä, kuinka paljon oma henkilöstö varasti osuuskaupoissa rautapuolella sitä jatkui vuosikymmeniä.
Mainitsemissani esimerkeissä ei ole mitään epäselvää menevät varmasti läpi, eihän nyt idioottikaan tilitoimistonpitäjä ala sinun kanssa väitteleen, onko varastossa uusi lukko vai ei ole vai onko maitojäähdytintä korjattu vai eikö ole.
Nämä laskut maksetaan pankkikortilla maatalouden tililtä, joka udeimmiten on juridisesti vielä oma yhtymänsä esimerkiksi maatalousyhtymä tai sitten vaikkapa jos isompi mittakaava niin oy. Maanviljelijät eivät nyt todellakaan joudu normaalitapauksissa erittelemään eivätkä siis erittele mikä on yksityistalouden menoja, koska yksityishenkilönä taas heillä ei ole kuittien säilytysvelvollisuutta eikä kirjanpitovelvollisuutta. Kuiteissa lukee jo valmiiksi mitä lukee ja hyvä kirjanpitäjä lyö todellakin jopa ylimääräistä menoihin ja maksetaan sitten pikkasen sakkoja jos se todetaan valitusrumban jälkeen tarpeelliseksi, niin asia ei todellakaan mene, että kirjanpitäjä alkaisi noukkia pois asiakkaan kuitteja....tämä kohta siis selvästi paljastaa ettet ole mies tai nainen nimimerkkisi takana, muutenhan teksti olisi jossain määrin jopa uskottavaa ja erittäin asiallisesti kaikesta huolimatta kirjoitettu, kuitenkin sisältö vaan huokuu samaa kaveria joka ketjun alkupäässä yritti tuhota asiallisen keskustelun esiintymällä minuna :-D kun se yritys karahti till sten tai to rocks ihan kuinka vaan niin muutettiin strategiaa, ja jos en tietäisi huippujuristina ja vielä yritysverojuristina alaa niin tarkasti olisin jopa valmis uskomaan
kirjoituksiasi :-D
Mönkijästä vielä, jos on mielikuvitusta, ja saa mönkijästä esimerkiksi 75 % metsätalouden menoihin onhan se nyt kuitenkin aika hyvin, kun päivääkään laitteella ei kuitenkaan tehdä metsätöitä.
PS tyhmyys ei ole kiellettyä eikä rangaistavaa, vaikka olisi kuinka pieni liikevaihto hyvänsä ja ostat kerran vuodessa uuden lukon navetan oveen tai kaksi kertaa vuodessa uuden ulkovalaisimen navetanseinään, se ei ole kiellettyä voithan keksiä että vanha hajosi tai maitokuski peruutti paskaksi ja läpi menee ja saat uuden komian valaisimen talosi seinään tai tyttäresi saa tai voit viedä lahjaksi vaikkapa naapurille, ja verottajalla ei ole mitään sanomista.
Palkansaajilla veropetosten tekeminen on kuitenkin käytännössä mahdotonta, yleisin käytetty nyt voisi olla pienellä osalla,jos esimerkikis vaimo tai mies on toiselta paikkakunnalta, muutetaan kirjat sinne pidetään oma asunto mutta statuksella vapaa-ajanasunto asutaankin siinä laskutetaan työmatkat kuitenkin sieltä missä ollaan virallisesti kirjoilla pidetäänn se vuokrattuna otetaan vuokrat kuitenkin pimeesti saadaan verohyötynä työmatkahyvitykset ja vuokratulo täysin pimeästi. Lisäksi jos ollaan vuokralla ja nainen vaikkapa opiskelee asutaan niin että kumppani ei muuta kirjoja, tällöin nainen saa asumistuet 80 % Kelalta ja sossusta loput.
Tarkoitan siis että lähes jokainen ainakin 80 % pettää tilaisuuden tullen muutakin kuin puolisoaan mutta harvalla se vaan on mahdollista niin kuin maatalousyrittäjillä ja muilla yrittäjillä. Isoissa yrityksissä on verojuristit, jotka perustavat lomaparatiiseihin koko ajan yhtiöitä rahanpesua ja veronkiertoa varten. Normaalin kirjanpidon hoitaisi kyllä kauppaopistoa kaksi vuotta käymällä mutta yrityksillä on kuitenkin aina palkattuina verojuristit jos ei omaa niin konsulttina minkäköhän vuoksi - Huippunaturisti
terve tilitoimistonpitäjä, sinä olet muuten saman verran tilitoimistonpitäjä kuin minä olen huippujuristi :-D
Osuuskauppaasiasta olemme täsmälleen samaa mieltä, oli käsittämätöntä, kuinka paljon oma henkilöstö varasti osuuskaupoissa rautapuolella sitä jatkui vuosikymmeniä.
Mainitsemissani esimerkeissä ei ole mitään epäselvää menevät varmasti läpi, eihän nyt idioottikaan tilitoimistonpitäjä ala sinun kanssa väitteleen, onko varastossa uusi lukko vai ei ole vai onko maitojäähdytintä korjattu vai eikö ole.
Nämä laskut maksetaan pankkikortilla maatalouden tililtä, joka udeimmiten on juridisesti vielä oma yhtymänsä esimerkiksi maatalousyhtymä tai sitten vaikkapa jos isompi mittakaava niin oy. Maanviljelijät eivät nyt todellakaan joudu normaalitapauksissa erittelemään eivätkä siis erittele mikä on yksityistalouden menoja, koska yksityishenkilönä taas heillä ei ole kuittien säilytysvelvollisuutta eikä kirjanpitovelvollisuutta. Kuiteissa lukee jo valmiiksi mitä lukee ja hyvä kirjanpitäjä lyö todellakin jopa ylimääräistä menoihin ja maksetaan sitten pikkasen sakkoja jos se todetaan valitusrumban jälkeen tarpeelliseksi, niin asia ei todellakaan mene, että kirjanpitäjä alkaisi noukkia pois asiakkaan kuitteja....tämä kohta siis selvästi paljastaa ettet ole mies tai nainen nimimerkkisi takana, muutenhan teksti olisi jossain määrin jopa uskottavaa ja erittäin asiallisesti kaikesta huolimatta kirjoitettu, kuitenkin sisältö vaan huokuu samaa kaveria joka ketjun alkupäässä yritti tuhota asiallisen keskustelun esiintymällä minuna :-D kun se yritys karahti till sten tai to rocks ihan kuinka vaan niin muutettiin strategiaa, ja jos en tietäisi huippujuristina ja vielä yritysverojuristina alaa niin tarkasti olisin jopa valmis uskomaan
kirjoituksiasi :-D
Mönkijästä vielä, jos on mielikuvitusta, ja saa mönkijästä esimerkiksi 75 % metsätalouden menoihin onhan se nyt kuitenkin aika hyvin, kun päivääkään laitteella ei kuitenkaan tehdä metsätöitä.
PS tyhmyys ei ole kiellettyä eikä rangaistavaa, vaikka olisi kuinka pieni liikevaihto hyvänsä ja ostat kerran vuodessa uuden lukon navetan oveen tai kaksi kertaa vuodessa uuden ulkovalaisimen navetanseinään, se ei ole kiellettyä voithan keksiä että vanha hajosi tai maitokuski peruutti paskaksi ja läpi menee ja saat uuden komian valaisimen talosi seinään tai tyttäresi saa tai voit viedä lahjaksi vaikkapa naapurille, ja verottajalla ei ole mitään sanomista.
Palkansaajilla veropetosten tekeminen on kuitenkin käytännössä mahdotonta, yleisin käytetty nyt voisi olla pienellä osalla,jos esimerkikis vaimo tai mies on toiselta paikkakunnalta, muutetaan kirjat sinne pidetään oma asunto mutta statuksella vapaa-ajanasunto asutaankin siinä laskutetaan työmatkat kuitenkin sieltä missä ollaan virallisesti kirjoilla pidetäänn se vuokrattuna otetaan vuokrat kuitenkin pimeesti saadaan verohyötynä työmatkahyvitykset ja vuokratulo täysin pimeästi. Lisäksi jos ollaan vuokralla ja nainen vaikkapa opiskelee asutaan niin että kumppani ei muuta kirjoja, tällöin nainen saa asumistuet 80 % Kelalta ja sossusta loput.
Tarkoitan siis että lähes jokainen ainakin 80 % pettää tilaisuuden tullen muutakin kuin puolisoaan mutta harvalla se vaan on mahdollista niin kuin maatalousyrittäjillä ja muilla yrittäjillä. Isoissa yrityksissä on verojuristit, jotka perustavat lomaparatiiseihin koko ajan yhtiöitä rahanpesua ja veronkiertoa varten. Normaalin kirjanpidon hoitaisi kyllä kauppaopistoa kaksi vuotta käymällä mutta yrityksillä on kuitenkin aina palkattuina verojuristit jos ei omaa niin konsulttina minkäköhän vuoksiNiin siinä kävi Huippujuristi55:lle kuin mahatautiselle ikään: ripulipaskan päästi ja suolensa tyhjensi - olo helpottui sen jälkeen ihmeesti. Huomaa ettei kellään ole oikeasti mitään uutta annettavaa tästä aiheesta vaan HUUTAMALLA yritetään saada omia käsityksiä läpi. Annetaan nyt sitten olla niin ehkä juristi taas muutaman viikon kuluttua hapuilevalla sanan säilällä aloittaa uuden ketjun. Eat my shorts!
- qweerrty15
Huippunaturisti kirjoitti:
Niin siinä kävi Huippujuristi55:lle kuin mahatautiselle ikään: ripulipaskan päästi ja suolensa tyhjensi - olo helpottui sen jälkeen ihmeesti. Huomaa ettei kellään ole oikeasti mitään uutta annettavaa tästä aiheesta vaan HUUTAMALLA yritetään saada omia käsityksiä läpi. Annetaan nyt sitten olla niin ehkä juristi taas muutaman viikon kuluttua hapuilevalla sanan säilällä aloittaa uuden ketjun. Eat my shorts!
Eipä taida olla järkimiehiä Kankoonpeessä kuin Kake ja Anssi.
- Matti kukkarossa
Suomi maksaa jäsenmaksuja EU:lle ja Eu palauttaa saamiansa rahoja takaisin maanviljelijöille ja moneen muuhun turhaan hankkeeseen, jotka olisivat saaneet jäädä tekemättä, rahaa on niin paljon jaettavana, että niitä osa jää käyttämättä aina joka vuosi ja ne palautuu EU:n kassaan.
Suomalaisten kannalta on positiivista, että rahat tulevat hyödyntämään Suomen kansantaloutta, vaikka Suomi on bruttomaksaja, enempi maksetan mitä tullee takaisin. - Pikku Matti
Minä ostankin aina tukirahoillani joka kolmas vuosi paremman mallin farkkuvolvon ja uuden puimurin (tietysti ulkomaisen) ja kaksi traktoria (tietysti ulkomaisia). Muutakin konetta ja laitetta ostan. Kankaanpäästä en osta muuta kuin maltaat ja hiivan ja sokerin. Yleensä käymme ämmän kanssa Porissa talous- ym. ostoksilla. Ämmä ei tykkää asioida Kankaanpäässä, kun täällä huonot myyjät sinuttelevat.
Pientä tiliä pidän omassa pitäjässä, ja tietysti verovähennysvelkaa pitää olla. Isommat säästöt ja sijoitukset hoitelen Porissa, sieltä ne ei lelluttele sun asioitas pitkin pitäjää. Lääkärissä käydään Porissa samasta syystä, pysyy veneeriset taudit paremmin salassa.
Mukavaa täällä on kuitenkin asua. Naapureita ei ole kilometrin säteellä ja omaa venesjärven rantaa on somaa käyskennellä parin kilometrin verran. Ja aina pidän Kankaanpääläisten puolta joka asiassa. - Hounen -Metalli OYJ
Sillä lailla niin ne toimii muutkin maajussit, ei ne pienet tulot vaan ne suuret tukiaiset
- Viljelijä
NYT olen lukenut näitä juttuja ja huokaillut ihmisten epätietoisuudesta, tuntien myötä häpeää. onneksi näitä ihmisiä on aika vähän.
katkeruutta ja vihaa siitä kun ei aikoinaan pystyneet vaalimaan juuriaan maaseudulla.ja nyt kirjoittavat vasemmisto propagandaa täällä.
Totuushan on ettei maanviljelijät olleet halukkaita liittymään eu-liittoon aikoinaan ,mutta niin vain kävi ja viljelijät ovat sopeuttaneet toimensa sen mukaan, toisin on varmaan monen muun laita.
Tilat ovat kasvaneet koneet suurentuneet etelä ja keski euroopan maliin.
meillä suvussa on tavallaan torppari tausta, isäni aloittti pienen tilan viljelyn noin.1 hehtaarin alalla, käyden palkkatyössä samalla, kasvatti tilaa osti ja teki iltoja viikonloppuja sunnuntaita säästi teki ja teki. Uskoi tekemiseen. nyt viljellään n50 hehtaaria ja metsää n.95. tuntuu hyvältä kun uskottiin tekoihin eu-aikana ollut tiukkaa, mutta yksityisyrittäjänä muualla toimiessa olen saanut pelimerkkejä tilan pyörittämiseen ja kehittämiseen. MUISTAKAA KAIKKI VILJELIJÄT SEKÄ HAAVEILIJAT ETTÄ MAA EI PÄÄLLÄNSÄ KANNA SELLAISTA HERRAA JOKA EI LEIPÄÄNSÄ VILJELIJÄN KÄDESTÄ SAA, IHAN MISSÄ PÄIN MAAILMAA TAHANSA. Ja pitäkää myös mielessänne että ettette puhu asioista joita ette tunne, eu-tuki järjestelmä on kehitetty köyhien maiden tueksi, jotta he pystyvät ostamaan ruokaa paljon halvemmalla kuin sen tuottaminen maksaa eli tuottaja hinnat näin ollen alhaalla. ja tuki järjestelmä huolehtii että yritys talous toimii..KÖYHIEN MAIDEN TUKI SIIS. terv viljelijä 32 - 50 ha omaa on
Niin niin mutta mitä sitten.?
50 ha tilalla saa pureskella kynsiään ei tuu tarpeeksi massia säälliseen elämään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984832Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113860Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801376- 1371334
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1691319En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5581216- 531135