Siis mun äiti kuoli kun olin 2w ja nyt oon 13w mulle on tullu outoja unia mun äitistä miten saisin ne pois?!? Sit mun faija juo se ei oo systerin kans kivaa kateltavaa pystyy kyl töis käyä mut vapaa ajat vetää viinaa mitä mä voisin systerin kans tehä asialle!? En halua et sille käy samal taval ku äitille se kuoli just viinaa
Isä juo äiti delanu
10
235
Vastaukset
- Keissa
Otan osaa murheeseenne. On tosi ikävää että vanhemmat juovat. Voitte vain sanoa isälle, että olis isä kiva jos et joisi. Olette jo varmaan sanonetkin jo monta kertaa. Jospa isä ymmärtäsi hakeutua hoitoon.
Te nuoret ette voi isälle oikeastaan muuta tehdä. Ei se ole myöskään teidän velvollisuus huolehtia hänestä. Te olette nuoria ja teidän pitää elää normaalia ja vapaata nuoren elämää. Toivottavasti teillä on tukena muita aikuisia ja kavereita. Jos ette jaksa ja lkaa olla vaikeaa, ottakaa yhteyttä koulukuraattoriin tai tervydenhoitajaan.
Isäänne ei teidän tarvitse hyysätä. Se käy liian raskaaksi nuorelle.- Keissa
Jatkan vielä. Ovatko nuo unet painajasia. Varmaankin kun ne rasittavat sinua. Voistko kertoa unien sisällöstä hieman tarkemmin.
- Tyttö 13w
Keissa kirjoitti:
Jatkan vielä. Ovatko nuo unet painajasia. Varmaankin kun ne rasittavat sinua. Voistko kertoa unien sisällöstä hieman tarkemmin.
No mä oon kotona sie on mun isä ja systeri sit ovi kello soi ja äiti tulee sielt sillee valkosena ja sanoo "tadaa mä en oo kuollu" sit mä oon sillee okei mitä vittua!! Sit niit on jotain ku olen ulkona se ilmestyy sinne! Sit ku herään luulin et se oli totta ja mietin varmaa joka päivä niit uni ;(
- kokemus
on tosi inhottavaa kun isälle maistuu tuo viina turhan hyvin. alkoholismi on sairaus ja isänne ei hakeudu hoitoon ennen kuin itse myöntää että hänellä on ongelma se on todella raskasta ja masentavaa lapselle
- girlllll
no mun äiti taas on elossa ja ei juo, mutta mun isä teki itsemurhan myrkyttämällä silloin kun olin 8 vuotta, sitä ennen hän joi todella paljon alkoholia ja löi äitiä. pelottavaa varmaan, mutta mun äiti ja mä ollaan oikeasti nähty sen henki kuoleman jälkeen!!! mä en valehtele! sen sielu jäi maan päälle, äiti ja läheiset siunasivat hänet taivaaseen. mulla ei oikeasti ole skitsofreniaa koska olen nähnyt vain kerran hänet enkä siunauksen jälkeen enää. ei tarvitse uskoa, mutta tää on totta
- Keissa
MInusta tuo on lohdullien uni. Äitis ei ole kuollut ja haluaa viestittää taivassta että hän elää.
Sinulla on varmaan surutyö äidistä jäänyt tekemättä, kun kaksivuotias ei ymmärrä mitä kuolemien merkitsee. Sinä olet silloin pienenä odottanut ja odottanut äitiä: miksi hän ei tule ja miksi häntä ei näy. Ja tämä vaihe on sitten jäänyt sinulle päälle. tavallaan vieläkin alitajuisesti odotat.
Sinun kannataisi nyt kysellä asioita noista hetkistä: miten äiti kuoli, sairastiko hän pitkään ja oli sairaalssa? Tai kuoliko hän äkkiä ykllättäen. Millainen päivä silloin oli, Kuka kertoi sinulle äidin kuolemasta? Kerrottinko heti vai vähitellen että äiti ei tulee enää koskaan kotiin. Voi olla että asia salattiin pitkän aikaa? OLisko hautajaisissa?Kuka jatkoi sitten äidin paikalla sinua hoitamassa. Oleko nähnyt kuvia äidistä? Tällaista kaikkea, niin hyviä kuin ikäviäkin muistoja ja tietoa sinun kannataa saada äidistä? Myös tuneista kannttaa kysellä, miten ikävöit äitiä. Sinua silloin pienenä hoitaneet tietävät paraiten ja sinulla on oikeus niistä teitää. Jos nuo sinua hoitaneet läheiset eivät halua tai pysty kertomaan kannattaa jutella sitten jonkun asiantuntijan kanssa.
Kun eron ja surun saat käsiteltyä niin unesikin alkavat muutta. Muista että muistelua ei kannata tehdä uhdellä kertaa liikaa, ettei käy liian raskaaksi. Ei haittaa vaikka muistot itkettävätkin ja tekevät kipeää. Sinulla on ollut kiva äiti ja hän haluaa että et sure eenää häntä.
Tuo isäs juomien on ikävä juttu. Toivottavasti sinulla on lähellä kivoja hulehtivia aikuisa ja ystäviä.- Tyttö 13w
Ainakin sen tiedän miten se kuoli muistan sem, mä näin sen nään vielki sen tapahtuman mun mieles ;(
- girlllll
Tyttö 13w kirjoitti:
Ainakin sen tiedän miten se kuoli muistan sem, mä näin sen nään vielki sen tapahtuman mun mieles ;(
miksei kukaan voi uskoa miten mulle on oikeesti käyny:((
- Tyttö 13w
KIITOS SULLE KEISSA IHAN HIRVEESTI! Täytyypi mennä penkoo valokuvia ja kysyä isältä! Sitä mä mietin miks mun isä tekee samalail ku äiti mun äiti oli alkoholisti ja mun isa ei SILLOI mut äitin kuolema jälkee isä on alkanu tekee samoin! Tuntuu et se syyttää itteensä ;(
- juri kakkad
edelleen halaus piristää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780