Rusehtava vuoto

VauvaaVailla

Moi!

Oon ihan alussa raskaana ja nyt on kolmena päivänä tullut yhtäkkiä paperiin sellaista rusehtavaa/vaaleanpunaista limaa. Sitä vuotoa ei siis vuoda ihan tiputtamalla kokoajan, vaan aina yhtäkkiä välillä tulee paperiin kun käyn vessassa. Pelottaa, että on tuulimuna tai menossa kesken :( Mulla on ennestään jo kolme keskenmenoa. Eikä oo ollut edes mitään raskausoireita tässä raskaudessa. Plussasin viime viikon torstaina ja tän viikon maanantaina tuli ainaki vielä vahvat viivat ja se testiviiva mikä tulee jos on raskaana oli vielä tummempi kun se kontrolliviiva, mutta eipä niistäkään voi mitään päätellä :/ Onko kenelläkään muulla ollut tälläistä ja silti ollut kaikki hyvin vai tarkoittaako se vaan huonoa?

17

1799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+2

Moikka! Mulla tuli myös samanlaista vuotoa, oli kiinnittymisvuotoa. Toista odotan, edellisessä ei semmoista tullut. Jos hirveesti huolettaa, niin soita neuvolaan :)
      Ihanaa odotusta sulle! :)

• näinhän se on

Hei, aloittajalla ei kylläkään ole kyse kiinnittymisvuodosta. Kiinnittymisvuotoa ilmenee noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä ja se johtuu nimensä mukaisesti alkion kiinnittymisestä, eikä silloin vielä voi raskaus näkyä heti edes testissä. Eli jostain muusta on kyse.

• näinhän se on

Onhan sitä ollut vaikka kuinka monella ja niin kuin varmasti itsekin tiedät, ei täällä kukaan voi sanoa, tarkoittaako se sinun kohdallasi hyvää vai huonoa. Jopa kolmasosalla on alkuraskaudessa vuotoja, mutta vuotelu voi tietysti myös tarkoittaa keskenmenoa tai tuulimunaa. Ei sinun kai nyt auta kuin odotella pari viikkoa ja käydä sitten ultrassa tarkistamassa onko siellä ketään ja näkyykö sykettä. Toivotaan, että kaikki olisi hyvin tällä kertaa.

• odottajavain

Itsellä myös tullut rusehtavaa vuotoa jo yli viikon. Viime viikon lopulla katsottiin ultralla, mutta alkio on vielä niin pieni, ettei sykettä näkynyt. Viikon päästä on taas ultra ja sit pitäisi näkyä. Alkio kyllä vastasi kooltaan sitä, mitä kuuluu. Eli vaikea täälläkään sanoa, onko aihetta huoleen. Toivon mukaan ei kummallakaan olisi, vaan odotus sujuisi hyvin :) Ultrassa ei välttämättä kannata ennen viikkoa 7 käydä (ja sekin on sitten yksityisellä käytävä) kun ei niitä sydänääniä välttämättä näy. Tosin näkeehän sen sitten onko pikkuinen oikeassa paikassa, itselläni on ja koitan siis rauhallisin mielin ottaa vaan ens viikkoon. Kun eihän sille minkään voi, tapahtuu mitä tapahtuu. Jos se vuoto runsastuu niin sit kannattaa päivystykseen mennä. Itsellä sentään viime viikosta asti ollut pahoinvointi vaan kovempaa, eli sen puoleen vaikuttaa ihan hyvältä kait.

• VauvaaVailla

Odottajavain: Mikä raskausviikko sulla on nyt menossa? Mä en oikein tiiä et mikä mulla on mut plussasin viime vkolla. Mäkin meen ens keskiviikkona ultraan ja ens tiistaina katotaan verestä mun hCG arvo. Mä olin viime vuonna raskaana ja ultrassa näky sikiö ja syke ja raskaushormoonipitoisuus oli tosi hyvä ja oli myös paljon pahoinvointia jne. Mut huonosti kävi ku sikiön sykettä ei enää
        myöhemmin löytyny ja kasvu oli pysähtynyt raskausviikolla 8 3 et sen takia ei tiiä ikinä miten käy. Nytkin maha kipee ku hermoilee ja stressaa :(

• VauvaaVailla

Odottajavain: Minkä verran sulla tulee sitä rusehtavaa vuotoa? Ja sanoko ne mistä se voi johtua? Onko sulla tuntunu raskauden alussa mahassa menkkamaisesti?

• odottajavain
        VauvaaVailla kirjoitti:

Odottajavain: Minkä verran sulla tulee sitä rusehtavaa vuotoa? Ja sanoko ne mistä se voi johtua? Onko sulla tuntunu raskauden alussa mahassa menkkamaisesti?

Vähän myöhässä vastailen, mutta kuitenkin. Nyt on viikkoja 7, kävin ultrassa uudestaan ja nyt oli sykekin pikkuisella. Vuotoa on hieman edelleen, eli ehkä kerran tai kaksi tulee päivässä kun paperiin pyyhkii. Siteeseen asti ei ole tullut. Eivät ole sanoneet, mistä tuo voisi johtua. Ihan alussa oli vatsa vähän kipeä, hieman ehkä erilaista kuin menkkojen aikaan, tosin menkkakipuja minulla ei juuri koskaan muutenkaan ole. Aika paljon rauhoitti mieltä tuo sykkeen näkyminen, joten toivotaan että menis hyvin jatkossakin ja pikkuinen jatkaisi kasvuaan. Itselläni vasta ensimmäinen kerta kun raskaana olen.

• ...

Mulla on takana yksi keskenmeno.. Siinä raskaudessa tuli juuri tuollaista samanlaista vuotoa, ku sulla.. Vuoto alkoi noin raskausviikolla 8.. Ultrassa sitten viikolla 10 selvisi, että on keskeytynyt keskenmeno..

Esikoisen raskaudessa tuli myös pientä vuotoa, ja juuri kun ne ensimmäiset 12 viikkoa oli takana, niin vuoto voimistui.. Ajattelin jo, että tässäkö tämä oli.. Mutta sillä kertaa vuoto johtuikin kohdunsuulla olevasta istukasta..

Eli joskus se vuoto voi olla keskenmenon merkki, joskus taas jostain muusta johtuva.. Näin sanon oman kokemuksen perusteella

• Hei aloittaja :)

Ei välttämättä tarkoita että raskaus olisi menossa kesken tjn.... Itselläni oli sama homma, vessakäynneillä tuli paperiin veristä vuotoa/limaa, kesti noin 2-4 päivää jonka jälkeen loppui eikä tullut enään mitään :) nyt menossa rv33, eikä vieläkään tiedetä mistä johtui, seksiäkään ei oltu harrastettu juuri tuolloin.
      (seksi saattaa aiheuttaa veristävuotoa limakalvoilta, koska ovat kuivemmat raskauden aikana)

Jos vuotosi lisääntyy ja alkaa olemaan aivan kirkasta verta, tai tulee kipuja hakeudu päivystykseen (jos naistentautien poliklinikka ei ole auki) ja vaadi että ultralla tarkistavat mikä tilanne.
      (joskus on käynyt niinkin että ovat päivystyksessä sanoneet olevan keskenmeno, mutta silti raskaus jatkunut, joten tuon vuoksi kannattaa vaatia sitä ultraa)

• VauvaaVailla

Moi!

Juu toivotaan ettei ois menossa kesken eikä ois muutenkaan mikään tuulimuna jne. Toivottavasti ois vaan jotain normaali raskaudenaikaista vuotoa mikä loppuis pian. Mut kamalasti toi kyllä vaivaa ja pelottaa, varsinkin kun on ennestään ollut jo kolme keskenmenoa. :( Haluaisin niin paljon saada lapsen mut aina tähän mennessä on käyny loppujen lopuks huonosti. Viime keskenmenon jälkeen meistä otettiin kromosomit ja ne keskenmenotutkimukset, mutta mitään syytä ei niille löytynyt eli ei ollut edes mitään vikaa ja molempien kromosomit oli ihan normaalit. Tänäänkin on vähän tullut sitä rusehtavaa limaa ja kokoajan pelottaa et se muuttuu ihan vereks. :/ No jos ei mitään huonoa kerkee käymään ennen ens keskiviikkona niin sitten ois ultra missä näkis onko tuulimuna ja mistä vuoto tulee. Hyvää pääsiäistä teille kaikille :)

• ÖKCTFYUK

Hei! Itselläni menossa viikko 9 ja rusehtavaa vuotoa ollut alusta alkaen tähän päivään. Välillä on ollut runsastakin! Ja kera kipujen. 3 kertaa ultrattu ja joka kerta sikiö voinut hyvin ja kehittynyt normaalisti. Ei kai näistä koskaan voi tietää kellä km ja kellä ei.. itselläni on ollut kunnon keskenmenonoireet runsaine vuotoineen, myös kirkastA verta ja viime ultrasta vrk, ja hyvin menee.

Toivotan tsemppiä ja onnea matkaan

• .................

No mulla oli vähän tuollaista raskauden alussa ja selvisi että mulla oli emätintulehdus johon sain sitten antibioottivoiteen.

• Haisuapina---

Itselläni tuli viikoilla 8 - 11 vaihtelevasti vaaleanpunertavaa tai rusehtavaa valkovuotoa vessapaperiin pyyhkiessä. Välillä sitä tuli vähemmän, välillä enemmän. Välillä oli myös päiviä, ettei sitä tullut lainkaan. Vuoto huolestutti tuolloin kamalasti, sillä aikaisemmassa raskaudessa minulla ei ollut vuotoja. Kuitenkin np-ultrassa vatsassa näkyi terve sikiö, että minun kohdallani tuo oli jotain normaalia alkuraskauden vuotoa.

• VauvaaVailla

Moikka!

Kävin tänään päivystyksessä ultrassa, kun yöllä tuli pönttöön verta ja aamulla tosi tummanruskeaa verta. Katottiin ultralla niin näky raskaupussi kohdussa ja siinä lähellä oli katkennu verisuoni mistä se ruskea veri vuotaa. Mun Hcg oli kuulemma kuitenkin tosi hyvin noussut, se oli eilen otetussa verikokeessa 33000. Lääkäri sanoi, että raskaus on voinut alkaa myöhemmin niin sen takia ei näy vielä muuta ja että tota rusehtavaa vuotoa voi edelleen tullu, mutta jos tulee paljon verta ja hyytymiä niin sitten pitää mennä taas päivystykseen. Nyt seurataan tilannetta, eli ens viikon keskiviikkona otetaan uudelleen hcg ja katotaan mihin päin se on menossa ja sitten katotaan ultralla onko radkaus edennyt vai onko tuulimuna jne..Että vielä jatkuu mulla tää epätietoisuus :( Nyt on kuitenkin alkanut kunnolla pahoivointi mikä aina iltaisin on pahimmillaan, mutta voihan tuulimunaraskaudessakin olla. Mulla on nyt sairaslomaa ens viikon keskiviikkoon asti ja en saa nostella painavia enkä käydä saunassa jne..Pitää nyt lepäillä vaan.

• VauvaaVailla

Sori noi kirjoitusvirheet mitä tuli kun kirjoitin niin pikaisesti.

• VauvaaVailla

Moi!

Tänään kävin sit uudestaan ultrassa ja katottiin hcg. Ja hcg oli noussut lisää ja ultrassa näkyi nyt sikiö ja syke :) Sikiö vastas kooltaan 6 4 raskausviikkoa. Oon niin onnellinen :) Nyt täytyy toivoa et kaikki menis hyvin, vielä tulee välillä rusehtavaa vuotoa mut nyt tietää mistä se johtuu. Toivottavasti toi vuoto loppuis pian ihan kokonaan. Miten sulle kävi ultrassa "odottajavain" ? Toivottavasti kaikki oli hyvin. Mä olin ite jo ihan varautunut siihen tuulimunaraskauteen, mut olikin ihana yllätys et pikkunen oli siellä ja sydän löi :)

• YLOTI57

Onnea VauvaaVailla :) Seuraavissa raskauksissa kannattaa muistaa että ei mene sinne yksityiselle varhaisultraan ennen kuin rv7 alkaen, niin ei koidu turhaa huolta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      9392
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      34
      3893
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2644
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe