Avensis VVT-i koneet?

TH

Olen etsimässä Avensisita jossa VVT-i kone.

Kumpi parempi kone 1,6l vai 1,8l?

Ja millaisia kokemuksia muuten noista koneista, kulutus ja kestävyys?

Kiitos etukäteen!

PS. Mulla oli vuosi sitten Avensis 1,6l 99vm ja kestävin auto mitä ikinä ollut! Ajettu 159tkm-192tkm.
Jouduin vaihtaa pois Nissaniin ilmastoinnin takia ja kun ei löytynyt silloin sopivan hintaista Avea!

8

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wagon

Riippuu siitä haluatko vm. 2003 uudemman vai vanhemman?
      Uudempaan korimalliin ei mun mielestä kannata ottaa 1.6 moottoria koska auto painaa jo sen verran et kulutus nousee samoihin, joillakin suuremmaks ku 1.8 koneella.
      Itsellä 1.8 wagon vm.2005 ja hyvin on pelittänyt, ei oo ollu valittamista.
      Kulutus liikkuu matka-ajossa 6-6.5 l/100km ja kaupungissa 8-11 l/100km (siis pelkkä kaupunki pyöriyys, ei matka-ajoa) ajotietokoneella mitattuna! Oon päässy parhaimmillani kesällä ajotietokoneen kulutusmittarilla mitattuna jopa 5.8 l/100km?? En tiedä olko joku häiriö, mutta muuten pyörii noissa lukemissa.
      Mun ajoneuvolla on ny ajettu hilkkua vailla 140tkm, ja ainut remontti mikä on tehty koneeseen on imusarjan tiiviste talvella. No se oli 100:n remppa. Muuten normaalit huollot ja katsastukset.

• TH

Joo tarkoitin sitä ensimmäistä Avensista mutta päivitettyä versiota!

• Ave02

Minulla on -02 sedan Avensis vuoden 1.6 VVT-i -koneellla, se on siis tämä ykköskoppaisen Aven Facelift-malli, jossa tulit nämä VVT-i koneet aveen.

Ostin auton kolmisen vuotta sitten 168tkm ajettuna ja nyt mittarissa on 210tkm, konetekniikka on toiminut kiitettävästi koko tämän ajan, muutenkin auto on ollut huoleton ja toiminut hyvin käytössäni. Kulutusosia tietysti olen myös joutunut vaihtamaan, jarrupalat ja levyt mm. mutta mitään tekniikan pettämisestä johtuvaa huoltoa ei osalleni ole sattunut, normaaleilla määräaikais- ja öljynvaihtohuolloilla olen pärjännyt.

Huoltokirjan mukaan ensimmäisellä omistajalla oli vaihdettu takuuseen auton imusarja ja etuoven lukko myös, itsellä ei lukkojen tai moottorin kanssa ole ongelmia. Etupenkissä tosin ei kuskinpuolen lämmitin toimi, lämmittimien vastusten kärähtäminen on näissä Aveissa tyyppivika.

Kulutus on ollu tasaisesti 6-7,5 litran välillä riippuen vähän ajon luonteesta. 1.8 tarjoaa tietysti enemmän tehoa ja ainakin farmariin se mielestäni on parempi, etenkin jos on perhettä enempi. Sedaniin 1.6 kone riittää kyllä mainiosti, siinä on riittävästi tehoa ajamiseen aina kaupungista moottoritielle.

Onnea autonmetsästykseen:)

• Ave02

Korjaus ensimmäiseen lauseeseen "Minulla on vuoden -02 sedan Avensis 1.6 VVT-i -koneellla". Painovirhepaholaiset on näin keväisin liikkeellä :S

• TH

Kiitos Tiedosta Ave02!

Juuri tuon mallista Avea etsinkin. Ja perhettä on joten Farkku ja 1,8l kone vähintään!

Mutta kertokaa muutkin kokemuksia :)

• TH

Mä oon jo mun Nissanilla pissittänyt muutaman BMW "pojan" helposti!!!

• ota isompi

Minulla oli vm.2003 TA25 Ave sedan 1,6VVTi:llä. Yllättävän mukavasti sillä matkusteli maantielläkin, ei tietenkään sovellu "kiireisille" sipsuttajille. Ei mikään säästöpossu.
      Ainakin paperilla sen 1,8:n pitäisi mennä samalla bensamäärällä, kuin pienemmänkin ja silti tarjoaa enemmän tehoa ja vääntöä, joten valitsisin kyllä mieluummin sen isompi koneisen.
      Eikä niissä 1,8 koneissa ole ollut öljynsyöntimurheitakaan.

• ajajaa

Kyllä niissä on öljyn syöntiä!
        Dieseleissä varmuudella kunnon mänänrenkaat...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe