Psykiatriset hoitajat narsisteja vaiko narsistit hoitajia?

muna vai kana

Hakeutuuko kaikki narsistit luontaisesti hoitoalalle vai suosiiko hoitoalan valintaperusteet narsisteja ja siksi niitä päätyy sinne paljon? Eli siis jos on 100 aloituspaikkaa hoitoalalle ja 500 ihmistä hakee, 100 narsistia pääsee sisään valintaperusteiden takia. Jos valintaperusteita muutetaan ja 500 ihmistä hakee niin sisäänpäässeissä olisikin vain 10 narsistia? Vai onko niin että 500 ihmisisestä ihan kaikki olisi narsisteja joten jokatapauksessa vain narsistit tuonne päätyy? Jos narsisti saisi saman palkan yhtä pienellä työnteolla joko psykiatrisesta hoitopaikasta tai varastotyöstä jossa ei tapaa yhtään ihmistä niin suostuisiko yksikään narsisti sellaista varastotyötä ottamaan vastaan?
Pohdintaa asiasta.

41

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiksi,

      jos perustelisit sen, että psykiatriset hoitajat ovat narsisteja.

      • Anonyymi

        Siskoni oli 100% narsisti siis helppo todrta nämä samat ilkeät piirteet tosi helppoa


    • Nar5isti siellä

      Joopa joo, nykyisin kaikki jotka eivät ole samaa mieltä ja kehu koko ajan sinua, ovat narsisteja.

      • Anonyymi

        Tarttee vaan puhua totta sitä eivät osaa


    • lk

      varastotyöstä voi kyllä saada enemmän palkkaa helpommalla.

      huomautus vaan.

    • lk

      varastotyöstä voi kyllä saada enemmän palkkaa helpommalla.

      huomautus vaan.

    • aloittaja taas

      En ole varastoalalla enkä hoitoalalla joten palkasta ei ole tietoa, heitin vaan esimerkin.

    • Onhan siellä ne psykologiset testitkin jotka munkin kaltainen "nutshead" läpäisi leikiten. Ehkä niiden tarkoitus onkin nimenomaan löytää kaikki sekopäät ja perverssit sinne ;) ? Hih...

      Tää hoitajien tai lääkärien kyttääminen on ilmiselvä seuraus tästä överibuumista sillä heidän kanssaan (samoin myös poliisit, erinäiset virkamiehet jne) joutuu tilanteisiin jossa kaikki ei välttämättä suju niin kuin haluaa. Lääkäri ei tajua mua, politiikassakin vain tehdään kaikkea inhottavaa eikä ajeta juuri minun etuani tms., poliisit on sikoja kun nappas mut kiinni ylinopeudesta ja mitä vielä.

      Kait ne narsistitkin ottavat tai etsivät sellaisen työpaikan joka täyttää heidän tarpeensa. Toiveensa. Vai pitäisiköhän laittaa sellainen lista, missä olis kaikki ammatit joiden perusteella voisi diagnoosinsa sitten heittää ?

    • riikkaliinumiinu

      Minun oma hoitajani tuskin on narsisti, mutta joku mulkero joka tapauksessa. Jo ensimmäisellä käynnillä vähätteli ongelmiani ja sanoi, että "Kesään mennessä olet jo kunnossa". Eli muutamassa kuukaudessa vakavasti masentuneesta olisi tullut terve. Noh, ensin hän oli käynneillä todella mukava. Sitten alkoi suoraan sanottuna kamala pyllyn nuoleminen. Eikä se ollut mitään normaalia yritystä kohottaa itsetuntoani, vaan hyvin ylitsevuotavaa kehumista. Miten upeat hiukset minulla on, kauniit silmät ja huulet. Olen niin kaunis, että pitäisi laittaa säkki päähän kaupungilla, ettei kaikki miehet vie minua mennessään. Olen niin älykäskin, että oksat pois. Kuitenkin samalla vähätteli edelleen ongelmiani.

      Tuon jälkeen alkoi kausi, jolloin hän pälpätti vain omista asioistaan. Monet tunnin menivät siinä, kun kuuntelin hänen ongelmiaan tai kehujaan omasta elämästään. Samalla hän alkoi mitätöimään minua. Jos sanoin vaikka olevani yksinäinen, niin hän selitti, kuinka paljon hänellä on ystäviä. Sanoin olevani yksin uutena vuotena, niin hän alkoi selostaa kaikkia menemisiään tuolloin. Lopetti yhtäkkiä minun kehumiseni, ja aloitti mollaamisen. Hänen piti jatkuvasti tuoda sitä esille, kuinka hyvä mies ja lapset hänellä on. Kaikki on pärjänneet niin hyvin elämässä ja ovat hyvissä ammateissa. Usein hän vääristeli tai unohti asioita, joita olin sanonut aikaisemmin. Tai teki omia aivan vääriä johtopäätelmiä asioista.

      On myös rikkonut vaitiolovelvollisuutensa moneen otteeseen. Pystyisin ulkoisten piirteiden avulla kertomaan monen potilaan diagnoosin. En tiedä, mikä tämän ihmisen ongelma on, mutta mielestäni on hyvin väärällä alalla. Miksi ihmeessä pitää päteä omilla asioillaan koko aika, ja mollata toista ihmistä.

      • Ehkä hän on vain ammattitaidoton ?


      • riikkaliinumiinu
        lynett kirjoitti:

        Ehkä hän on vain ammattitaidoton ?

        Sitäpä juuri. Täysin väärällä alalla. Missään tapauksessa ei saa potilaita mollata, vähätellä ongelmia, puhua jatkuvasti itsestään tai päteä omilla asioillaan. Sellainen ei ole mikään kunnollinen psykiatrinen sairaanhoitaja.


      • riikkaliinumiinu kirjoitti:

        Sitäpä juuri. Täysin väärällä alalla. Missään tapauksessa ei saa potilaita mollata, vähätellä ongelmia, puhua jatkuvasti itsestään tai päteä omilla asioillaan. Sellainen ei ole mikään kunnollinen psykiatrinen sairaanhoitaja.

        Tai sitten hän ei vain tajunnut toimivansa väärin vaan kuvitteli jeesaavansa.
        Jokainen tuo kuitenkin ammattiinsakin sen oman persoonansa ja henkkoht näkemyksensä. Mä en sano että olet väärässä vaan että ehkä olette eri mieltä.
        Varsinkin kun toimitaan mm masennuksen tai ahdistuksen kanssa, pitäisi muistaa että vastaanottava asiakas ei ehkä ole ihan samalla aaltopituudella.

        Kun aikanaan pohjalla hain apua mm päihdeongelmiin, mä koin ihan perskohtelua. Eihän mulla mitään ongelmia ole. No ei sitten. En mä toista kertaa mee ovea kolkuttelemaan mutta se veti herneet nenään kun mä en halunnut lääkitystä. Kuka muutenkaan tarjoaa ensimmäisenä addiktille lisää lääkkeitä ?
        Hih.... ;) Voinhan mä vetää... ;)

        Mutta anyway. Mun peruslääkäri aina tilittää asioitaan ja kaikkea. Nykyään se vain naurattaa mutta aiemmin vähän katoin vinoon kun kuitenkin yksityisellä mennään ja toivois vähän palveluakin. Mutta sainpahan silloin mitä halusin, eli laillisia huumeita ettei sikäli.

        Mutta, tällaista tää on. Tsemppiä


      • A
        lynett kirjoitti:

        Tai sitten hän ei vain tajunnut toimivansa väärin vaan kuvitteli jeesaavansa.
        Jokainen tuo kuitenkin ammattiinsakin sen oman persoonansa ja henkkoht näkemyksensä. Mä en sano että olet väärässä vaan että ehkä olette eri mieltä.
        Varsinkin kun toimitaan mm masennuksen tai ahdistuksen kanssa, pitäisi muistaa että vastaanottava asiakas ei ehkä ole ihan samalla aaltopituudella.

        Kun aikanaan pohjalla hain apua mm päihdeongelmiin, mä koin ihan perskohtelua. Eihän mulla mitään ongelmia ole. No ei sitten. En mä toista kertaa mee ovea kolkuttelemaan mutta se veti herneet nenään kun mä en halunnut lääkitystä. Kuka muutenkaan tarjoaa ensimmäisenä addiktille lisää lääkkeitä ?
        Hih.... ;) Voinhan mä vetää... ;)

        Mutta anyway. Mun peruslääkäri aina tilittää asioitaan ja kaikkea. Nykyään se vain naurattaa mutta aiemmin vähän katoin vinoon kun kuitenkin yksityisellä mennään ja toivois vähän palveluakin. Mutta sainpahan silloin mitä halusin, eli laillisia huumeita ettei sikäli.

        Mutta, tällaista tää on. Tsemppiä

        > Hih.... ;) Voinhan mä vetää... ;)

        Siitä ei hyvä seuraa.


      • A kirjoitti:

        > Hih.... ;) Voinhan mä vetää... ;)

        Siitä ei hyvä seuraa.

        Tell me about it.... ;)

        Kyl mäkin kato opin jotakin, vähitellen. Tuli käveltyä sekin tie loppuun mutta arvaas mitä, se olikin umpikuja.


      • A
        lynett kirjoitti:

        Tell me about it.... ;)

        Kyl mäkin kato opin jotakin, vähitellen. Tuli käveltyä sekin tie loppuun mutta arvaas mitä, se olikin umpikuja.

        Olet reipas. Kaikille kun sattuu ja tapahtuu, niin uudelleenaloittamisenkyky täydentää mukavasti ennaltaväistämisenkykyä. (Turpiinvetämisenkykyähän useimmille opetetaan muutenkin, se ei kaivanne yhteiskunnallisia lisäresursseja.)


      • A kirjoitti:

        Olet reipas. Kaikille kun sattuu ja tapahtuu, niin uudelleenaloittamisenkyky täydentää mukavasti ennaltaväistämisenkykyä. (Turpiinvetämisenkykyähän useimmille opetetaan muutenkin, se ei kaivanne yhteiskunnallisia lisäresursseja.)

        Totta =)


      • A kirjoitti:

        > Hih.... ;) Voinhan mä vetää... ;)

        Siitä ei hyvä seuraa.

        *reps*

        Aika hauska, kun ei tiennyt ensin, mistä tässä puhutaan...


    • psyk.esh.

      Et ymmärrä että tuo kuuluu hoitoon, no sinähän et olekaan ammattilainen.
      Narsistista potilasta pitää mollata jotta hänet saadaan palautettua todellisuuteen.

      • Tai sitten narsistinen potilas lopettaa hoidon koska ammattitaitoinen ihminen herättelee asiakkaan itse ajattelemaan eikä opasta ja moiti kuin pikku-lasta.
        Mun mielestä ihminen nimenomaan oppii neuvomalla, moittimalla ja ohjaamalla ennemmin kuin itse heräämällä .... ;)

        ;)

        ;)


      • riikkaliinumiinu
        lynett kirjoitti:

        Tai sitten narsistinen potilas lopettaa hoidon koska ammattitaitoinen ihminen herättelee asiakkaan itse ajattelemaan eikä opasta ja moiti kuin pikku-lasta.
        Mun mielestä ihminen nimenomaan oppii neuvomalla, moittimalla ja ohjaamalla ennemmin kuin itse heräämällä .... ;)

        ;)

        ;)

        Noh, minulla ei narsismia ole, mutta muuta sitten löytyy senkin edestä. Ei kaikki tänne kirjoittelevat ole narsisteja. Sairaanhoitaja olen itsekin ammatiltani. No, olen joka tapauksessa sitä mieltä, että tuolla tavoin ei hoideta mielenterveyspotilaita. Ei myöskään paapomalla. Ja psykiatrisen hoitajan ei ole tarkoitus antaa terapiaa, vaan kuunnella potilasta. Terapiassa käydään sitten ihan erikseen, jos sitä haluaa. Mutta ehkäpä tuo hoitaja on itse terapian tarpeessa. :) Leipääntynyt työhönsä. Siltä se ainakin kuulostaa, kun laskee päiviä eläkkeeseen.

        Ehkä tämä hoitaja ajatteli, että saa minut kateelliseksi jutuillaan ja sitten alan työstämään elämääni siihen suuntaan, että saan kaikki asiat kuntoon. Muistan vaan, kun hän joskus selitti, että kateus toimii joskus motivoivana voimana. Ja ehkä häntä harmitti se, kun hänellä ei ollut mitään tarjottavaa minulle. Kaikki asiat olivat itsestäänselvyyksiä. Ei päässyt pätemään tiedoillaan.


      • LK

        Jos teillä potilaalle vittuilu kuuluu hoitokäytäntöihin niin minne voi lähettää työhakemuksen?

        Tosin ehkä tämmöiset erikoiset hoitokäytännöt vaativat nimenomaan erikoissairaanhoitajan. Onkohan se vähän sama kun erityisoppilas.


      • LK
        riikkaliinumiinu kirjoitti:

        Noh, minulla ei narsismia ole, mutta muuta sitten löytyy senkin edestä. Ei kaikki tänne kirjoittelevat ole narsisteja. Sairaanhoitaja olen itsekin ammatiltani. No, olen joka tapauksessa sitä mieltä, että tuolla tavoin ei hoideta mielenterveyspotilaita. Ei myöskään paapomalla. Ja psykiatrisen hoitajan ei ole tarkoitus antaa terapiaa, vaan kuunnella potilasta. Terapiassa käydään sitten ihan erikseen, jos sitä haluaa. Mutta ehkäpä tuo hoitaja on itse terapian tarpeessa. :) Leipääntynyt työhönsä. Siltä se ainakin kuulostaa, kun laskee päiviä eläkkeeseen.

        Ehkä tämä hoitaja ajatteli, että saa minut kateelliseksi jutuillaan ja sitten alan työstämään elämääni siihen suuntaan, että saan kaikki asiat kuntoon. Muistan vaan, kun hän joskus selitti, että kateus toimii joskus motivoivana voimana. Ja ehkä häntä harmitti se, kun hänellä ei ollut mitään tarjottavaa minulle. Kaikki asiat olivat itsestäänselvyyksiä. Ei päässyt pätemään tiedoillaan.

        Vaativa persoonallisuus?


      • riikkaliinumiinu
        LK kirjoitti:

        Vaativa persoonallisuus?

        Vaativuutta löytyy persoonasta, kyllä. Ei kuitenkaan täytä täysin kriteerejä. Vaikka tarviiko jokaisen kohdan edes täyttyä.


      • LK
        riikkaliinumiinu kirjoitti:

        Vaativuutta löytyy persoonasta, kyllä. Ei kuitenkaan täytä täysin kriteerejä. Vaikka tarviiko jokaisen kohdan edes täyttyä.

        Ei jokaisen kohdan täyty, vaan neljän tai enemmän.


      • LK kirjoitti:

        Jos teillä potilaalle vittuilu kuuluu hoitokäytäntöihin niin minne voi lähettää työhakemuksen?

        Tosin ehkä tämmöiset erikoiset hoitokäytännöt vaativat nimenomaan erikoissairaanhoitajan. Onkohan se vähän sama kun erityisoppilas.

        Haaah hah haa !

        Hitto kun en tajunnut tuota aikoinaan, olisin varmaan paremmin viihtynyt alalla =)
        Vittuilun kun oon oppinut koulun sijasta ihan elämän oppisopimuksella.


    • ent.ilkikurimus

      Enpä osaa sanoa. Itse en ole kyseisen psyk.esh....enkä minkään muunkaan....
      Mutta erikoinen ajatus. Ei hoitoalan valintaperusteet ole kaikki psyk. valinnassa. Siellä on paljon muitakin testejä, joista pitää tulla hyväksytty, jotta valituksi tulee.....

      • Noh ei olekaan pelkästään siinä testissä kriteerit mutta tämäkin tapaus (siis minä ;) ) päästettiin läpi. Eli toisin sanoen ihan tavallinen ihminen piäseepi lävitse.


      • LK
        lynett kirjoitti:

        Noh ei olekaan pelkästään siinä testissä kriteerit mutta tämäkin tapaus (siis minä ;) ) päästettiin läpi. Eli toisin sanoen ihan tavallinen ihminen piäseepi lävitse.

        Aika paljon ilmeisesti hoitoalan ihmisiä täällä... mikä nyt ei ole mikään ihme minusta.


      • LK kirjoitti:

        Aika paljon ilmeisesti hoitoalan ihmisiä täällä... mikä nyt ei ole mikään ihme minusta.

        Entisiä... entisiä... ei ollut mun ala.


    • krurree

      Joka aloilla on varmasti narsisteja ja ties mitä sosipaatteja. Ja tietenkin narskut/sosiopaatit ajautuvat mm. johtaviin asemiin tai sellaisiin asemiin, että voivat alistaa toisia. Hoitoala on yksi niistä. Mutta en silti usko, että kaikki tai edes suurin osa hoitohenkilökunnasta olisi narsisteja. Eihän niitä narskuja ja sosiopaattejakaan niin helkkaristi sentään ole. Ja mun käsittääkseni suurin osa narskuista/sosiopaateista on miehiä. Hoitoala on naisvaltainen ala.

      • LK

        Narsisteista en tiedä, mutta psykopaateista kyllä ihan selkeä valtaosa on miehiä (naisilla se ilmeisesti vaatii vähän perustavammanlaatuista aivotoiminnan poikkeavuutta kuin miehillä).

        Niin, minä luulen että onhan niitä ilman muuta hoitoalallakin, mutta tuskin kuitenkaan niin paljon että kaikki tai valtaosa olisi. Tai edes kymmenesosa. Enkä usko kahdeskymmenesosaankaan.

        Mutta hoitoala on yksi niitä aloja missä asiakkailla tulee paljon konflikteja työntekijöitten kanssa koska hoitajalla on aika iso valta käytännössä asiakkaaseen. Silloin on potentiaalia tulla niitä ristiriitojakin. Lisäksi jos tämmöinen ristiriita tulee kioskin myyjän kanssa, senkun kävelee toiselle kioskille mutta hoitajan kanssa tämä ei usein ole mahdollista.

        Ja sitten tietysti se että psykiatristen hoitajien asiakaskunta on keskimäärin psyykkisesti heikommassa voinnissa kuin kioskin myyjien niin sekoilua väistämättä tapahtuu siltäkin suunnalta.


      • LK kirjoitti:

        Narsisteista en tiedä, mutta psykopaateista kyllä ihan selkeä valtaosa on miehiä (naisilla se ilmeisesti vaatii vähän perustavammanlaatuista aivotoiminnan poikkeavuutta kuin miehillä).

        Niin, minä luulen että onhan niitä ilman muuta hoitoalallakin, mutta tuskin kuitenkaan niin paljon että kaikki tai valtaosa olisi. Tai edes kymmenesosa. Enkä usko kahdeskymmenesosaankaan.

        Mutta hoitoala on yksi niitä aloja missä asiakkailla tulee paljon konflikteja työntekijöitten kanssa koska hoitajalla on aika iso valta käytännössä asiakkaaseen. Silloin on potentiaalia tulla niitä ristiriitojakin. Lisäksi jos tämmöinen ristiriita tulee kioskin myyjän kanssa, senkun kävelee toiselle kioskille mutta hoitajan kanssa tämä ei usein ole mahdollista.

        Ja sitten tietysti se että psykiatristen hoitajien asiakaskunta on keskimäärin psyykkisesti heikommassa voinnissa kuin kioskin myyjien niin sekoilua väistämättä tapahtuu siltäkin suunnalta.

        Mä oon funtsinut (tiedän, ei sovi mulle ;) ) sellaistakin, että monesti samantyyppinen vaiva (eri ilmiasunsa vuoksi vaikka lähtösyy olisi sama) diagnosoidaan naisilla ja miehillä eri vaivaksi.

        Miehillähän on tunnetusti tapa purkaa mm aggressiota ulospäin kun taas perusnainen imee sen sisäänsä esim suklaan, nukkumisen tms muodossa. Miehet on niin "acting out" kaikessa verraten naisiin yleisesti.

        Siks mun mielestä naisten "sekoilu" jää vähemmälle huomiolle. Stereotyyppinen esimerkki voisi olla mies joka vetää kirveellä perheen matalaksi ja nainen joka myrkyttää äijänsä hitaasti. Esim naisen kosto on monasti paljon epäsuorempi eikä samaa ongelmaa ole niin helppo tunnistaa.

        Sitä paitsi monet, niin monet, viranomaiset suhtautuvat naiseen missä tahansa ongelmissa ihan eri tavoin kuin mieheen. Mä olen kokenut sen monia kertoja ja musta se on aivan naurettavaa miten niitä pystyy viemään kun on "äiti" ja kaikkea pahaakin on tapahtunut. Voi voi.

        Mies taas saattaa olla paskasäkkinä vuosikausia ja sitten kun se purkautuu "perinteisin keinoin" niin se on sikapsykopaatti ja naisen vastaava teko on ymmärrettävää. Bullshit.

        Naisten keinot on vain erilaisia.


      • lynett kirjoitti:

        Mä oon funtsinut (tiedän, ei sovi mulle ;) ) sellaistakin, että monesti samantyyppinen vaiva (eri ilmiasunsa vuoksi vaikka lähtösyy olisi sama) diagnosoidaan naisilla ja miehillä eri vaivaksi.

        Miehillähän on tunnetusti tapa purkaa mm aggressiota ulospäin kun taas perusnainen imee sen sisäänsä esim suklaan, nukkumisen tms muodossa. Miehet on niin "acting out" kaikessa verraten naisiin yleisesti.

        Siks mun mielestä naisten "sekoilu" jää vähemmälle huomiolle. Stereotyyppinen esimerkki voisi olla mies joka vetää kirveellä perheen matalaksi ja nainen joka myrkyttää äijänsä hitaasti. Esim naisen kosto on monasti paljon epäsuorempi eikä samaa ongelmaa ole niin helppo tunnistaa.

        Sitä paitsi monet, niin monet, viranomaiset suhtautuvat naiseen missä tahansa ongelmissa ihan eri tavoin kuin mieheen. Mä olen kokenut sen monia kertoja ja musta se on aivan naurettavaa miten niitä pystyy viemään kun on "äiti" ja kaikkea pahaakin on tapahtunut. Voi voi.

        Mies taas saattaa olla paskasäkkinä vuosikausia ja sitten kun se purkautuu "perinteisin keinoin" niin se on sikapsykopaatti ja naisen vastaava teko on ymmärrettävää. Bullshit.

        Naisten keinot on vain erilaisia.

        Bullshit. :)

        Tuollainen seläntakana kieroilu on ainakin minusta aika säälittävää.


      • dizel kirjoitti:

        Bullshit. :)

        Tuollainen seläntakana kieroilu on ainakin minusta aika säälittävää.

        Mutta kun se valitettavasti on usein naisten keino tehdä se "sama".

        Joskus se on jopa fiksua jos ei tahdo linnaa. Jos kostonhimo jyllää, sen voi hoitaa "oikeinkin" omalta kannaltaan. En puhu nyt siitä onko se oikein vai ei. Siksi "heitä" ei tunnisteta.


      • lynett kirjoitti:

        Mutta kun se valitettavasti on usein naisten keino tehdä se "sama".

        Joskus se on jopa fiksua jos ei tahdo linnaa. Jos kostonhimo jyllää, sen voi hoitaa "oikeinkin" omalta kannaltaan. En puhu nyt siitä onko se oikein vai ei. Siksi "heitä" ei tunnisteta.

        Jokainen saa olla pelkuri jos itse haluaa. Ja järkeä voi käyttää monella tavalla.
        Kosto nyt esimerkiksi ei ole minusta ainakaan kosto, jos siinä joutuu menettämään samalla itsekunnioituksensa.


      • dizel kirjoitti:

        Jokainen saa olla pelkuri jos itse haluaa. Ja järkeä voi käyttää monella tavalla.
        Kosto nyt esimerkiksi ei ole minusta ainakaan kosto, jos siinä joutuu menettämään samalla itsekunnioituksensa.

        Ja kosto nyt voi olla paljon muutakin, kuin päätöntä riehumista.


    • 6+5

      En tunne psykiatrisia hoitajia, paitsi yhden, joka mielenterveysonglmien vuoksi jätti työelämän. Voisin kuvitella hoitoalan ylipäätään kiinnostavan ihmisiä, jotka haluavat käyttää valtaa toisiin ja edetä hierarkioissa. Mitä soveltuvuuskokeisiin tulee, kuka tahansa vähänkin ihmisten kanssa tekemisissä ollut selviää niistä. Narsismiin taipuvainen hallitsee sellaiset tilanteet suvereenisti.

      • LK

        Hoitoalalla tuossa vallankäytössä tulee jossain määrin vastaan se että hoitoalalla on tosi kova kollegiaalisuus ja eetiikka (verrattuna moneen muuhun alaan). Käytännössä siis. Jos toimit asiattomasti, ennen pitkää joku työtoveri puuttuu siihen. Toki poikkeuksia on, mutta yleisesti ottaen hoitajat vaikuttavat olevan aika vaativia itseään ja työtovereitaan kohtaan.

        Ne soveltuvuuskokeet nyt ovat vähän mitä ovat.


      • "Voisin kuvitella hoitoalan ylipäätään kiinnostavan ihmisiä, jotka haluavat käyttää valtaa toisiin ja edetä hierarkioissa"

        Joo, varmaan joku voi ajatella noin mutta kyllä suurin osa taitaa lähteä sinne ihan "puhtain paperein". En mä ainakaan miettinyt että voi kun kiva kun pääsen ihmisiä kiduttamaan vaan kelasin mm EA-puolen tai päihdepuolen kiinnostavan. Yksinkertaisesti. Ei vaan sitten kuitenkaan ollut mun juttu.
        Mites luokkatoverit... noh... ne oli sellaisia 16-vuotiaita (silloin alkoi pääsemään alle 18v) koulunsa päättäneitä tavallaisia nuoria jotka eivät todellakaan olleet mitään sekopäitä. Ihmisiä vain joita ala kiinnosti.

        Ihan sama kuin kuvittelee esim kaikkien hakevan poliisiksi jotta pääsee pamputtamaan. Höpsköps.

        Kaikkiin ammatteihin mahtuu koopäitä mutta joidenkin alojen kohdalla vain asiakas useammin joutuu vastahankaan...


      • 12
        lynett kirjoitti:

        "Voisin kuvitella hoitoalan ylipäätään kiinnostavan ihmisiä, jotka haluavat käyttää valtaa toisiin ja edetä hierarkioissa"

        Joo, varmaan joku voi ajatella noin mutta kyllä suurin osa taitaa lähteä sinne ihan "puhtain paperein". En mä ainakaan miettinyt että voi kun kiva kun pääsen ihmisiä kiduttamaan vaan kelasin mm EA-puolen tai päihdepuolen kiinnostavan. Yksinkertaisesti. Ei vaan sitten kuitenkaan ollut mun juttu.
        Mites luokkatoverit... noh... ne oli sellaisia 16-vuotiaita (silloin alkoi pääsemään alle 18v) koulunsa päättäneitä tavallaisia nuoria jotka eivät todellakaan olleet mitään sekopäitä. Ihmisiä vain joita ala kiinnosti.

        Ihan sama kuin kuvittelee esim kaikkien hakevan poliisiksi jotta pääsee pamputtamaan. Höpsköps.

        Kaikkiin ammatteihin mahtuu koopäitä mutta joidenkin alojen kohdalla vain asiakas useammin joutuu vastahankaan...

        Tuskinpa monikaan hierarkioista tai vallankäytöstä kiinnostunut tunnistaa itsessään nimenomiasta poltetta, vaikka se olemassa onkin. Tavallisempaa on "tuntea vetoa" johonkin tai "viihtyä" jossakin. Innostus haalia valtaa, käskyttää, toimia sulavasti niin virallisissa kuin näkymättömissäkin rakenteissa katsotaan osaksi kunnianhimoa, sosiaalisuutta, ulospäinsuuntautumista.

        Soveltuvuustesteillä pyritään varmistaan esim. tulevan oppilasjoukon (näennäinen) sosiaalisuus, mutta kääntöpuoli on, että saadaan myös tämän luonnetyypin kielteiset ominaisuudet. Kokonaisuutena ottaen hoitajat ovat kyllä reipasta, hymyilevää porukkaa, jolta tulee vuolaasti puhetta. Toisaalta kaikenlainen juonittelu ja työpaikkakiusaaminen kukoistavat hoitoalalla.


    • Anonyymi

      Olen todennut suuri osa narsisteja erinomaisia valehtelijoita ja haluavat potilaasta kertoa itselle mieluisia potilaalle ei mieluisia asioita kieltämättä saa pinnan kiehumaan sairastuu oikeasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe