Epilepsia ja vauvakuume

mimis

Olen 26 vuotias nainen ja paha vauvakuume ollut jo pari vuotta.
Onko täällä muita vauvakuumeilijoita?
Tai onko täällä äitejä jotka jo synnyttänyt?
:)

15

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surtu on............

      poikani sai ensimmäisen kohtauksen 2pv vanhana ja siitä saakka on seurannut epilepsia häntä. koska minulla oli epilepsia ja söin lääkkeitä raskauden aikana nyt hänellä todettu kehitysvamma-

      onnea yritykseen ei varmasti heikommin tule käymään mitä meillä

    • 17+3

      Hei!

      Ollaan samanikäisiä. Itsella ei varsinaista vauvakuumetta oo koskaan ollu, enkä usko että koskaan tulee olemaan. Silti olen alkanut pyöritellä ajatusta lapsesta ihan neutraalilla tasolla. Uskon että kaikki menisi hyvin, olen ollut vuosia kohtaukseton ja Lamictalilla ei tietääkseni ole juurikaa merkitystä lapsen kehitykseen,onneksi. Oon käsittäny et monet lääkkeet vaihdetaan ennen raskautta juuri Lamictaliin, joten sikäli oon onnekas ettei tarvi alkaa lääkevaihtoa luultavasti tekeen.

      Itse huolettaa ehkä eniten oma jaksaminen ku lapsi on syntynyt. Raskaus ei niinkään pelota. Miten sitä selviää jos yöt pitää valvoa tai yleesäkki et ei saa unta tarpeeks? Sehän ristialtistaa kohtaukselle... Kauhu tarinoita oon lukenu todella väsyneistä äideistä.. :/ Eihän se mieskään saa ollla lomalla ku sen 3viikkoa ku lapsi syntyy niin eipä se hirvee auta ja omat vanhemmat ovat myös vielä työelämässä.

      Kerrohan omia mietteitäs :)

    • Se on lasten kanssa sellaista.

    • Jokuvaaan....

      Moikka! Oon 23v. nainen. Välillä vauvakuumetta on ilmassa, mutta onneksi tää nuori ikä vielä suojaa jonku verran. Lääkityksenä on Keppra 1500 mg aamuin illoin sekä lisäksi aamulla Deprakine 800 mg ja illalla 500 mg. Että näin... Kuulostaa paljolta. Siksi en ole uskaltanut lastensaantia edes miettiä.

    • Ninuzki19

      Lääkärin kanssa kun alkaa ajoissa juttelemaan raskaudesta, niin kyllä hän auttaa pohtimaan, mikä lääkitys on turvallinen odottamiseen. Mun lääkitys on Keppra 1000mg 1000mg ja Trileptal 600mg 900mg. Lääkäri sanoo, että tällä voisi jo mennä odotus. En tule olemaan raskaana vielä ehkä pariin vuoteen, mutta lääkäri kehui minua kyllä, että olen näin ajoissa liikenteessä.

    • markkinat

      Moi! Minulla on kaksi lasta ovat jo aikuisia itse olen 46 vuotta epilepsia ei haittaa vauvojen tekoon kontroloivat vain sinua ja vauvaa vähän tiheämmin. Eikun vauvojen tekoon ja elämä ihan normaaliksi niin kuin muillakin ei epilepsia haittaa vauvojen tekoon.

    • Äitijoskus

      25 v ja lapsia haluisin! Kohtauksia vaan niin paljon välillä että katsotaan mitä lääkäri sanoo... Nuo lääkkeet/ vaihto vähän ongelma.

      • rv34+3

        Hei,

        Ainakin omalla kohdallani poissaolokohtauksia tulee joka viikko eikä lääkkettä ole millä ne pystyttäisiin estämään. Olen viimesilläni raskaana ja asiasta on sovittu neurologin kanssa ja asia oli ok. 'Poissaolokohtausten ei kuulemma pitäisi vaikuttaa sikiöön ellen loukkaa vatsaani tai muuten itseäni, mutta tietysti lääkkeissä on aina oma riski joka täytyy vaan hyväksyä ja jokainen tekee tämän
        kannalta oman valintansa.Foolihapolla kuitenkin pyritään suojaamaan sikiön kehitystä lääkkeiden haittavaikutuksilta.


    • yks,,,,,

      Foolihappoa syöty riittävästi mutta kuka aivojen kehityksen takaa sairas lapsi syntyi

      • !

        mikään ei takaan mitään näin en ole väittänytkään. Jos omalla lapsellasi on kehitysvamma se ei tarkoita että kukaan muu ei voisi saada terveitä lapsia!!!


      • !

        älä siirrä omaa pahaa oloasia muiden kannettavaksi vaan opi elämään asian kanssa! Kehitysvammainen lapsikin on ihminen siinä missä muutkin eikä ole yhtään sen vähäarvoisempi!!!!!


      • !!!

        Olisit tutustunut useamman vuoden ajan siihen mihin ryhdyit niin ei tarvitse nyt jälkäteen valittaa ja siirtää omaa pahaa oloa muille.


    • yks.....

      En vaihtaisi terveeseen poikaani on aivan valloittava. Mutta tiedoksi vain että tällänen tapauskin on olemassa.
      Mistä päättelette muka katkeruutta??? saanen kysyä ? kuka on väittänyt sen olevat taakka ei suinkaan ihmettelen kuinka paljon voi jotakin lasta rakastaa niin paljon kun rakastan poikaani.
      Asia on sillä lailla kaikki ei aina vain mene putkeen kaikkien kohdalla joten tiedoksi oli tarkoitus vain antaa tämä asia

    • -92, -94, -96

      Kolme lasta. Toisen lapsen odotusaikana tuli aivoverenvuoto ja sitä kautta epilepsia.
      Vauva syntyi terveenä ja kaikki meni hyvin. Imetyksen lopettamisen jälkeen oli vähän "vieroitusoireita".
      Kolmas lapsi oli tarkkailussa odotus aikana paljon, epäiltiin kehityshäiriötä joka oli kuitenkin turhaa. Vauva syntyi terveenä. Leikkauksen jälkeen n.2h. sain epilepsiakohtauksen, muuten kaikki meni hyvin.
      Söin Neurotol Slowta raskauden imetysajan.
      Raskauden aikana sain muutamia kohtauksia, en kuitenkaan enempää kun muuten.

      Onnea tulevalle, suurinosa menee ihan hyvin.

      • Fioone

        Itsellä on lapset suunnitteilla, ja toivon mukaan pian odotan ensimmäistä. Miten toisen ja kolmannen lapsen kanssa hoitaminen meni, kun tiesit että kohtauksia saattaa tulla? Oliko vaarallisia tilanteita lasten kannalta? Jännittää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      362
      1990
    2. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      496
      1800
    3. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      89
      1552
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      245
      1026
    5. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      48
      937
    6. Kuljetusliike j maito

      Kännissä ojaan vuosien kännissä ajelu päättyi ulosajuun
      Suomussalmi
      4
      834
    7. Alkavan syksyn galluppi..

      Ajattelin että olisi sen aika. Gallupin. 1. Mikä on lempivuodenaikasi? Ja miksi? A) kevät B) kesä C) syksy D) talvi 2
      Sinkut
      133
      820
    8. Vetoomus tietyille Miehille

      Suomi on Euroopan toiseksi turvaton maa naisille! Mitä ajatuksia miehet jotka ovat turvattomia naisille? Olisiko korke
      Ikävä
      169
      772
    9. En voi elää täyttä elämää

      Ilman sinua mies. Minun on pakko saada sinut elämääni. 😢
      Ikävä
      45
      755
    10. Kuinka paljon

      Sä oikeen tiedät minusta nainen? Nimi ja ikä näyttää olevan hyvin tiedossa. Itse tiedän sinusta vain nimen ja ammatin.
      Ikävä
      49
      754
    Aihe