Siis miten voisin toteuttaa yksinkertaisen kaavan, jossa kahden solun kertominen onnistuisi niin, että yhdessä on vakioluku ja toinen solu jos siinä ei ole mitään niin arvo olis 0 .
=TULO(B3;B4) niin, että B3 ollessa tyhjä kaavassa näkyisi luku 0
Yksikertainen kaava
3
96
Vastaukset
- ""
=JOS(B3="";0;TULO(B3:B4)) - ja jos haluat että vastaussolu jää täysin tyhjäksi niin korvaa nolla "" -merkeillä (kaksi lainausmerkkiä)
- onnistuuko?
Kiitos kaavasta hyvin toimii, mutta en tarkoittanut ihan tuota vaan minulla on kaavassa F4xG4 ja tuossa G4 solussa on ns. kertojana kiinteä luku ( esim. 3 ) ja tuossa F4 solussa on muuttuja joka syötetään siihen joka kerta erikseen ja sen perusarvo ennen muuttamista pitäisi olla tuo haluamani 0, jolloin myös sen kaavasolun arvo on tietysti 0
Tiedä, että se tehdään juuri tuolla JOS funktiolla, mutta tieto/taito ei riitä, kun en ole tätä exeliä juurikaan käyttänyt - onnistuuko?
onnistuuko? kirjoitti:
Kiitos kaavasta hyvin toimii, mutta en tarkoittanut ihan tuota vaan minulla on kaavassa F4xG4 ja tuossa G4 solussa on ns. kertojana kiinteä luku ( esim. 3 ) ja tuossa F4 solussa on muuttuja joka syötetään siihen joka kerta erikseen ja sen perusarvo ennen muuttamista pitäisi olla tuo haluamani 0, jolloin myös sen kaavasolun arvo on tietysti 0
Tiedä, että se tehdään juuri tuolla JOS funktiolla, mutta tieto/taito ei riitä, kun en ole tätä exeliä juurikaan käyttänytNiin vielä selvennykseksi: Onko mahdollista, että tuossa F4 solussa sen ollessa arvossa 0, tuo luku 0 olisi näkyvissä solun ollessa perusarvossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954