Siis miten voisin toteuttaa yksinkertaisen kaavan, jossa kahden solun kertominen onnistuisi niin, että yhdessä on vakioluku ja toinen solu jos siinä ei ole mitään niin arvo olis 0 .
=TULO(B3;B4) niin, että B3 ollessa tyhjä kaavassa näkyisi luku 0
Yksikertainen kaava
3
105
Vastaukset
- ""
=JOS(B3="";0;TULO(B3:B4)) - ja jos haluat että vastaussolu jää täysin tyhjäksi niin korvaa nolla "" -merkeillä (kaksi lainausmerkkiä)
- onnistuuko?
Kiitos kaavasta hyvin toimii, mutta en tarkoittanut ihan tuota vaan minulla on kaavassa F4xG4 ja tuossa G4 solussa on ns. kertojana kiinteä luku ( esim. 3 ) ja tuossa F4 solussa on muuttuja joka syötetään siihen joka kerta erikseen ja sen perusarvo ennen muuttamista pitäisi olla tuo haluamani 0, jolloin myös sen kaavasolun arvo on tietysti 0
Tiedä, että se tehdään juuri tuolla JOS funktiolla, mutta tieto/taito ei riitä, kun en ole tätä exeliä juurikaan käyttänyt - onnistuuko?
onnistuuko? kirjoitti:
Kiitos kaavasta hyvin toimii, mutta en tarkoittanut ihan tuota vaan minulla on kaavassa F4xG4 ja tuossa G4 solussa on ns. kertojana kiinteä luku ( esim. 3 ) ja tuossa F4 solussa on muuttuja joka syötetään siihen joka kerta erikseen ja sen perusarvo ennen muuttamista pitäisi olla tuo haluamani 0, jolloin myös sen kaavasolun arvo on tietysti 0
Tiedä, että se tehdään juuri tuolla JOS funktiolla, mutta tieto/taito ei riitä, kun en ole tätä exeliä juurikaan käyttänytNiin vielä selvennykseksi: Onko mahdollista, että tuossa F4 solussa sen ollessa arvossa 0, tuo luku 0 olisi näkyvissä solun ollessa perusarvossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579