Kerrostalokämppäämme on tulossa myrkytys, joten ajattelin jättää kissan kuukaudeksi vanhempieni hoiviin. Kissa saisi olla sielä ulkona ja nauttia keväästä. Pelkään kuitenkin, että kissa lähtee ikävissään lätkimään. Sisällä sitä ei saa pidettyä, kun on tottunut siellä ulkona olemaan. Uskallanko jättää kissani vanhemmille?
En tiedä onko kyse ennemmin vain omasta mielenterveydestä, tai siitä, että kissaa tulee mahdoton ikävä :D
Osaako kissa ikävöidä omistajaansa?
14
3570
Vastaukset
- ............
Mikäli kissa on tottunut kerrostaloasunnossa olemaan vain sisällä, en itse ainakaan suosittelisi ulkoiluttamista ilman valvontaa. Koko elämänsä sisällä ollut kissa ei todennäköisesti osaisi ulkona liikkua - ja kyllä, kissa todennäköisesti yrittäisi myös päästä takaisin vanhalle "reviirilleen".
Uskon, että kissa muuten tulisi toimeen vanhemmillasi, mutta kannattaa vielä harkita tuota ulkoilutusta. Mielummin sitten vaikka valjaissa jos kissa on tottunut niihin, tai jonnekin tarhaan.- kissan mamma
Se on kaikki elämänsä kesät ja lomat siellä ulkona viettäny, et se ei nyt ehkis oo se ongelma (:
- kissan mamma
kissan mamma kirjoitti:
Se on kaikki elämänsä kesät ja lomat siellä ulkona viettäny, et se ei nyt ehkis oo se ongelma (:
Siis se on siellä ollu aina nii, että itekki oon ollu. Sitä mietin, et muuttuuko se tilanne, jos se on siellä ilman minuu. Kolli on kuiteki kovasti kiintyny minuu.
- lainakissa
kissan mamma kirjoitti:
itse lainaan aina lapsenlapseni kissaa tässä kuussa tulee4v.
on tottunut olemaan terassilla ulkona kun asuivat kerrostalossa.viimevuoden puolella muuttivat maalle omakotitaloon,mut ei ole ollut vapaasti ulkona.itse asun rivitalo asunnossa ja yks päivä kokeilin ulkoiluttaa sitä tuossa terassillani.kohta ollut minulla lainassa2kk:ta ja hyvin tykkää olla täälä.kuun lopussa lähtee taas kotiinsa.uskon että kissasi viihtyy siellä,kun tottunut olemaan siellä.
tätä kissaa ei uskalla ulos laittaa,ettei eksy.kun opetettu kotikissaksi. - muistakaapa tämä:
kissan mamma kirjoitti:
Olipa sitten kissa valjaissa tai vapaana, on se aina ulkoilutettava valvotusti!
- 9+6
No jos kissa kerran on tottunut kyseisessä paikassa olemaan ulkona, niin ei toimivaa käytäntöä kannata muuttaa. Kissalle se on suuren riemun aikaa kun saa nauttia keväisen luonnon antimista.
- ....................
No joo, sittenhän tilanne on eri, jos kissa on kerran tottunut ympäristöön! Sitten huoletta vain vanhempien hoitoon! Ja muista ottaa itsekin rennosti! (:
- ulkokissi
Ikävöikö kissa omistajaa? siihen en osaa vastata. Kissa on utelias eläin ja se lähtee helposti tutkimaan uutta ympäristöä/ kautta etsimään omaa tuttua, turvallista reviiriä. Jos varman päälle haluaa pelata, kissa ulkoilee tuon evakko ajan vain valjaissa. Tykkääkö se siitä? Tuskin, mutta eipä ainakaan joudu hukkateille, auton alle jne..
- Miccro
Onhan kissalla mikrosiru, jotta päätyy takaisin omistajalle mikäli sattuu katoamaan?
- Paksut posket
Mitä tuo mikrosiru tulee maksamaan. Itselläni on leikattu uros joka on sisäkissa. Kesällä ulkona valjaissa. Vahinkoja voi tietysti sattua ja siksi ajattelin, tai voisihan sitä joskus käyttää ehkä näyttelyssäkin.....
- gfsgggdgf
En nyt viittaa tuohon, että kannattaako kisu jättää vanhemmillesi. Siis ehdottomasti voit sen sinne jättää :) kyllä kissat pärjää ilman sitä "omistajaansakin".
Mutta olen kyllä huomannut, että jollain tasolla kissat ikävöivät omistajiaan. Ei välttämättä edes seuramielessä vaan ehkä ruokkijamielessä. Itse ainakin olen huomannut, että kun puolisoni ei ole muutamaan yöhön kotona kissamme alkoi aina käyttäytyä vähän hassusti. Se maukui ovella ja oli muutenkin outo. Puolisoni on ruokkinut useammin kissat, joten varmaan se vain ajatteli, ettei minulta sitten saa niin hyvin ruokaa..Who knows..
Toisaalta kisu oli myös outo aina kun minä olin poissa.
Nyt otimme sille kaverin ja nykyään se ei kyllä huomaa vaikka olisimme poissa molemmat :) - riippuu kissasta
Ainakaan oma kissani ei piittaa kenestäkään ihmisestä. Siitä on ihan sama kuka laittaa ruokaa kuppiin, kunhan ympäristö on mieluista. Luultavasti se jäisi innoissaan asumaan vanhempieni luokse, koska siellä on ns. paremmat puitteet.
- 1+1
Meillä tuo itämainen 100% ikävöi . Se huutaa sydäntäsärkeväti perään jo siinävaiheessa kun poistun kotoa ja kun on hoidossa tai meillä käy hoitaja niin kissa on kokoajan piilossa eikä syö ensimmäiseen 3-4 päivään mitään ....ja voi sitä riemua kun tulen takaisin...kissa kiipeää väkipakolla syliin ja ei ensimmäisinä päivinä päästä minua silmistään .
Onneksi ei ole tarvetta juurikaan jättää tuota hoitoon vaan kissa reissaa sulavasti mukana . Vieraat paikatkaan eivät ole ongelma jos vaan olen itse mukana . - kisu-rakas
hoidin vastikään naapurin kissaa, ja huomasi että se ikävöi jo ihan seuraa! sain sen vastaan aina oven avatessani kovan naukumisen kanssa, eikä ruokakupille menty ennen kuin oli saanut olla 10-15 minuutiia sylissäni hellittävänä. Vappuna teinkin niin, että otin sen luokseni koko päiväksi ettei yksin tarvinnut olla. ja sehän kävi helposti, kun asumme kerrostalossa vastakkaisissa asunnoissa.
Naapurikin sanoi palattuaan että oli ollut häntäkin vastassa riemuissaan kissa, ja todella hellyydenkipeä : )
Aloittajan kissalla on kyllä seuraa hänen vanhemmillaan, mutta kyllä kissa aina omaa omistajaansa jonkin verran kaipaa, muut ovat vain korvikkeita sille. Itse olen myös viettänyt nuoruusikäni kissojen kanssa, vanhemmillani on tälläkin hetkellä kolme kissaa, joista tosin yksi on sisareni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770