Ootteko tyytyväisiä kotikaupunkiin?

lusikka.

On tehty tollanen tutkimus että mikä on houkuttelevin kaupunki
http://www.taloustutkimus.fi/ajankohtaista/?x1541726=2486678

Niin siihen liittyen kyssä että oletteko tyytyväisiä nykyiseen kotipaikkaanne vai haluaisitteko muuttaa muualle?

Meidän paikkakuntaa ei ollu tossa kymmenen joukossa mutta olen tosi tyytyväinen enkä haluaisi muuttaa. Parasta täällä on mun mielestä lapsille järjestetty toiminta ja aktiivinen koiraporukka. :) Olis oikeestaan kamala ajatus muuttaa jonnekin toiseen paikkaan. Muutin tänne kun tapasin mun miehen enkä ole koskaan katunu.

Nää oli ne tutkitut kaupungit

Espoo
Helsinki
Hämeenlinna
Hyvinkää
Iisalmi
Imatra
Joensuu
Jyväskylä
Järvenpää
Kajaani
Kemi
Kerava
Kokkola
Kotka
Kouvola
Kuopio
Lahti
Lappeenranta
Lohja
Mikkeli
Naantali
Oulu
Pietarsaari
Pori
Porvoo
Raahe
Rauma
Rovaniemi
Salo
Savonlinna
Seinäjoki
Tampere
Tornio
Turku
Vaasa
Vantaa
Varkaus

23

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisin kyllä

hyvinkin ajatella listan loppupään paikasta jollekin pienelle merenrantapaikkakunnalle vaikka pieneen saareen erakoksi. Varusteiksi pakkaisin haulikon jolla pidän tunkeilijat suolapanoksin poissa. Kasvattaisin itse rehupuntit ja keittäisin pontikat. Ja merestä tulisi kalaa itujen lisukkeeksi. Mikäs siinä olis koiran kanssa ollessa.

Vaikkei tää nykyinenkään silti paha paikka ole, mutta ihmiset vähän joskus ottaa pattiin.

• Myy-Pikkuinen
    • issu56

Tämä nyt ei ollut tuossa luettelossa, mutta mahtavampaa paikkaa ei voi olla olemassa, kuin tämä kyläpahanen meren rannalla. Eli olen enemmän kuin tyytyväinen asuinpaikkaan!

• itärajan ellu

Laita kuule videoo että nähtäisiin missä se sellainen paratiisi on :)))

• =)))))))

Kyllähä niitä kyläpahasia merten rannoilla riittää.

• riittää riittää
        =))))))) kirjoitti:

Jossain vaan haisoo niin turska että yrjö lentää

• Kuullostaa hyvältä

onko kylässä vielä pontikankeittotaito tallessa? Se kun alkaa olla katoavaa kansanperinnettä.

• 1883901213
        riittää riittää kirjoitti:

Jossain vaan haisoo niin turska että yrjö lentää

Mielummin tuore turska ko härski silli YÖK

• issu56
        itärajan ellu kirjoitti:

Laita kuule videoo että nähtäisiin missä se sellainen paratiisi on :)))

Älä jaksa...mitä tuosta nälvinnästä itsellesi oikein saat???

• :O
        issu56 kirjoitti:

Älä jaksa...mitä tuosta nälvinnästä itsellesi oikein saat???

?? missä sä nälvintää näet?

• absolutisti,
        Kuullostaa hyvältä kirjoitti:

onko kylässä vielä pontikankeittotaito tallessa? Se kun alkaa olla katoavaa kansanperinnettä.

sinullako ei muu ole mielessä kui väkevät ?eiks turkkuses voi elää ilman niitä ?

• 20-4-3-1
        absolutisti, kirjoitti:

sinullako ei muu ole mielessä kui väkevät ?eiks turkkuses voi elää ilman niitä ?

Sinullako ei muu ole mielessä kuin Turku? Mikset sä pakkaa kimpsujas ja muuta sinne kun koko ajan siitä jauhat?

• hei kuule ,
        =))))))) kirjoitti:

Laita kuule videoo että nähtäisiin missä

• pilkuakinmpilkummppi

Sun kandeis opetella pilkkusäännöt !!!!!!!!!!

• sekä ja että

No, en antas varmaan tyytyväistä kuvaa jos joku kysely tehtäs mun paikkakunnasta, mutta olen tyytyväinen omaan elämääni täällä. Mulla on mukava työ, ihania ystäviä, asunto rauhallisella paikalla ja pari kivaa harrastusta. Eipä se mun arkea tällä hetkellä hetkauta että kunnalliset päättäjät on niin syvältä. En vois ehkä kuvitella koko elämän ajaks jääväni tänne mutta näillä mennään nyt,,,

• Onhan tämä ihan mukava paikka asua, ei liian suuri eikä liian pieni kaupunki...järviä, ja luontoa ympärillä, ja mikä on hyvä, niin täältä on helppo lähteä mihin suuntaan suomea vaan...en muuttaisi pois, onhan tämä mun syntymäkaupunki...vaikka jotkut asiat täällä ei toimikkaan, mutta sama se on varmaan muissakin paikoissa, jokapaikassa löytyy jotain moittimistakin...

• kippaskappaskippura

Kippaskappas, siinäpäs sulle ongelmaa kerrakseen. Ilmoita sit ku oot suuren ongelmasi ratkaissu ja tule se sitte kertomaan palstalle. heipat sulle ja antoisia miettimis hetkiä.

• xxx-leipäveitsi

Nimim. Lusikka..heh, ihme ettei haarukka, tai veitsi. Otappas nyt lusikka kauniiseen käteen ja mieti oisko joku muu nimmari parempi, kun tyo ruuan suuhun työntöväline :))))))))))))))))))))))))))))

• Ennustan!

Huomena se käyttää nikkiä vessan pönttö, tai hyyskän reikä.

• nimim. reikä

Veikkaan, että hyyskänreikä. Krookkuksin koristeltu polku ja hyyskä. Mikäs sen enemmän tunteita herättää " lusikalle "

• ihanaa elämääää
      • rakkaita muistoja

Ohho, muistoja tulee tuolta mieleen. Eno asu Hankasalmella.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1132
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      144
      1069
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe