Haluaisin Lammi kivitalon

Eskopekka

Olen ajatellut rakentaa Lammi talon. Onk kenelläkään tietoa Turun alueelta josko olisi hyvää suunnittelijaa?

13

668

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Decodeco

Voi eskopekka minkä meinaat tehdä. Et taida tietää mihin ryhdyt. Eikös olis kivempi seurata kun aloitat kesäkuussa ja lopetat syyskuussa... Eli deKova pöytään

• Homesweethome

Soita 020202 ja kysy mitä tahansa suunnittelijaa joka on joskus edes luonnostellut talon. Se riittää

• herahera

vsr.fi

• Eskopekka

Nää toimii höttöharkkojen kanssa. Haluan Lammi suunnittelijan.

• Ystävän neuvo
        Eskopekka kirjoitti:

Miksi juuri Lammi tässä vaiheessa? Jos suunnittelutat talon yhden valmistajan harkoille niin se on käytännössä avoin laskutuspiikki Lammille....

Ja loppujenlopuksi harkon valmistajalla tai tyypillä (leca, valu, kevytbetoni) ei ole lopputuloksen kannalta mitään merkitystä. Suunnittele talo mielummin modulimitoituksella ja pyydä tarjoukset kaikilta toimittajilta.

Jos haluaa lukita harkkotyypin jo suunnitteluvaiheessa niin kannattaa ennemmin piirrättää talo kevytbetonirakenteisena. Silloin on kolme toimittajaa joita voi kilpailuttaa samoilla kuvilla..

Tietysti jos omistan oman betoniaseman niin nimenomaan valuharkon suosiminen voi kannattaa..

• SK
        Eskopekka kirjoitti:

Vastailinkin jo alempana kysymykseesi joka oli niin ympäripyöreä että kuvastaa hyvin rakennusmateriaali tietämystäsi kuten myös "höttöharkko" mainintasi. Meinaatko että tässä maassa on joku sertifikaatti eri talofirmojen suunnittelijoilla? Kyllä ne arkkitehdit osaavat piirtää talosi oli se mitä materiaalia tahansa ja rakennesuunnittelun puolella eri materiaalien ominaisuudet löytyy ihan taulukoista joita rakennesuunnittelijat käyttävät. Unohda sittenkin alempana mainitsemani Alex-Ark sillä koska he ovat sotkeutuneet "höttöharkko" projektiini ja tiedän myös ihan pitkän tavaran puutalon jonka ovat suunnitelleet niin ei ne ole "sertifiotuja" Lammi suunnittelijoita.

• myyjätär21

Eikös lammi mene enää kaupaksi.
      Ei sitä kukaan enää osta kun u-arvot on pielessä.

• ky-piintynyt

Sähköroilotus on lammitaloissa perseestä.
        Odottelet sähkäriä jokaista valua ennen vetämään piuhojansa ja rasiareikiä.Siinä menee ainakin 2 viikkoa taloa kohden.
        Siinä ajassa on tehnyt kevytsoraharkkotalon 1 kerroksen.
        (ei sähkäri elä yhdellä lammitalolla niinkuin lammin mainostajat luulevat.)
        SIIS TEHKÄÄMME TALOT KEVYTSORAHARKOISTA.
        Tästä varmaan saa lammimyyjä herneet sanonko minne.

En urakoi enää yhtään LAMMItaloa.

• Elä noin...

Mä tiedän Tampereelta yhden hyvän....

Kai niitä Turussakin on, soita Lammille ja kysy.

Mutta kuten tuossa joku totesi niin yhtä hyvin voit samalla antaa Lammimyyjälle verkkopankkitunnuksesi ja säästöporsaasi.

Itse en näe mitään syytä ostaa nimenomaan Lammia, kilpailuta kaikki ja valitse halvin (urakka mukaanluettuna). Kun talo on rapattu niin se on yksi lysti mikä harkko siellä seinän sisällä on.

• Jämerä rulez

Jämerää sen olla pitää! Täyttä kiveä, ei eristeitä tai muita muoveja.

• V_tun kylmä
        Jämerä rulez kirjoitti:

Jämerää sen olla pitää! Täyttä kiveä, ei eristeitä tai muita muoveja.

Jämerän seinärakenne on kylmä kuin ryssän helvettii.

• Tulta rakkaan
        V_tun kylmä kirjoitti:

Jämerän seinärakenne on kylmä kuin ryssän helvettii.

Eli cool. Laita lämmitys takas päälle. Ei se mikään passiivitalosukkula olekaan... Onneksi

• SK

Laitetaanpa edes yksi asiallinen vastaus esitettyyn kysymykseen. Ilmoitit tarvitsevasi suunnittelijaa mutta rakenne vai arkkitehti? Jos arkkitehti niin Naantalista Arkkitehtuuritoimisto Alex-Ark Oy on suunnitellut useita Lammin taloja ja sieltä arkkitehti Nina Helinillä on itselläänkin Lammin kivitalo. Itse käytin kyseistä arkkitehtia lähinnä piirtämiini kuviin parannusehdotusten tekemiseen mutta olin tyytyväinen ja hyväksyin kaikki ehdotukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1679
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. 71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe