Mie se meinasin seurata isäukon jälkiä eli olla niinkin sekopää kuin alkaa yrittäjäksi tässä jossain vaihesssa kun hommat etenee siihen malliin.On tässä jo 10 vuotta tullut näitä kuorma auto hommia ajeltua.En tiedä miksi tämäkin piti tänne kirjoittaa kunhan laitoin
Yrittäjän poika
32
1174
Vastaukset
- mies vaan
ei ihme jos kohta ensimmäiset valitus kirjoitukset tulee
- vai siihen malliin
Sekopää kyllä olet ja jos vielä jatkat isäsi hommia ehkä maksamalla siitä jotain, niin otan osaa. Etsi toinen ammatti itsellesi nopeasti vai haluatko kilpailla jatkossa ulkosuomalaisten kanssa. Suomalaisilla ei ole enään mitään jakoa kuljetushommissa ja tämähän on ollut jo selvä trendi pitkään.
Yritä nyt isäsi kanssa etsiä joku hölmö jatkamaan, joka olisi valmis vielä maksamaan työstä. Saat siitä ehkä pienen pesämunan uuteen elämään.- trcg
ei muuta kun yrittäjäksi vaan, en ainakaan renkipoikana viittis ajella..
- Lervolle ajunn
LerVo ainakin ajaa kalaa Norjaan ja paluuna pappatunturin tulpankipinöitä kärrissä villisti kossua kaksinkäsin tempoen. Sano että keikkaa on sitte ihan saatanasti, ei ees kolmee viikkoo kerkee Hilkan ja Timpan baarilla kaljoitella kun ajussa pittää olla.
- J86P
Eiköhän se ole jokaisen ihan oma asia,ajaako renkinä vai yrittäjänä. Annetaan kaikkien tehdä niin kuin haluaa,sillä moni meistä ajattelee asiat aivan eri tavalla ja monella on eri juttuihin aivan eri lähtökohdatkin. Esim. minun mielestä on eri asia lähtee kuljetusyrittäjäksi jos on alkupääomaa reilusti,kun taas sitten toinen vaihtoehto että ottaa kaiken kalliilla velkarahalla. Nämä on tämmösiä perus kysymyksiä... Jokainenhan saa tietysti esittää oman mielipiteensä,mutta ei anneta sen vaikuttaa toisen päätöksiin. Voitaisiin myös kunnioittaa toisen päätöstä yrittäjäksi rupeemisessa,sillä yrittäjiähän tarvitaan. Ei kaikki voi olla palkansaajia,myös niiden töiden työnantajia tarvitaan. Eikö? :-)
- EX REKKAMIES
jos sinulla on sama laskuoppi ja uskonto kuin isälläsikin niin varmasti jatkat. Uskonto 10 ja laskento 4.
- rekkisss
Jos ajatus on kappaletavarasta, niin katsoppas mitä valtiollinen Itella ja Transpoint käyttää alihankkijoina (transiittoliikenne suomen sisällä) ja on käyttänyt jo vuosia.
Mieti kannattaako.- syteen menee
bulkki ja säiliö sekä kontti vielä kovemmin kilpailtu ,ei tahdo riittää enää mikään.Enkä kyllä enää lähtis alalle yrittäjäksi ,mutta omapa on terveytesi,jos et usko ni eiku kokeileen mutta luulis,että tarpeeksi nähnyt isäs touhuja ,ettei jälkipolven tarttis samaa paskaa kokea,jos joku sanoo ,että autohomma on tervettä ni on kyllä pahasti päävikanen.
Missään nimessä en antaisi omien jälkipolvien jatkaa kuljetus yrittäjänä tänä päivänä.
- myös yrittäjän poika
Itse tein päätöksen etten jatka isäni kuljetusfirmaa, isä vastasi ettei hän sitä voi kenellekkään susitellakkaan. Tosin alalla pärjää kyllä kun saa luotettavan maineen, osaa laskea ja minimoida kulut, ei ota liian isoja riskejä ja painaa töitä. Kyllä sillä taloudellisesti mukavan elämän saa itsellensä. Monella muulla alalla vaan paljon helpompaa.
- F89
Myös minä päädyin pitkän pohdinnan jälkeen pizzeria yrittäjäksi,
volvo lähti myyntiin. - Autoilija
Jos teillä vakioasiakkaat/vakioajot ja sopimukset vuosiksi eteenpäin ni ei muuta ku yrittämään. :) Tuollaisesta lähtökohdasta ihan hyvä lähteä liikkeelle ja siirtyä sukupolvenvaihdoksen yhteydessä itse yrittäjäksi.
Helppo tie se ei ole ja ei kannata liian suuruudenhulluksi ruveta vehkeiden kanssa, vaikka ammattilaiset tarviikin kunnon kalusteet. Nöyrää asennetta vaan ja hyvistä asiakkaista kannattaa pitää kiinni.
Itse olen 1,5kk painanu yrittäjänä, pienemmällä kalustolla ja henkilöliikenteen puolella. Noin 60 tuntisii viikkoi tullu tehtyy ja kuski ollu parina päivänä ajossa. Voin kertoo et tiukkaa tekee tälläkin työmäärällä, et kaikki laskut saa maksettuu. Tosin näin alussa erääntyy paljon enempi kaikkea, että eiköhän tää tästä lähde parempaa suuntaan pikkuhiljaa. Siltä ainakin tuo yritystilin saldo alkaa vähitellen näyttää, on jo varaa syödäkkin.. ;) - mies vaan
Minä olen nähnyt mitä tämä touhu on ja siksi ehkä olenkin niin hullu päästäni että niihin hommiin itse rupeaisinkin.Sitä ei jotenkaan osaa vieraan hommissa olla kun on tavallaan tottunut olemaan aina kun joku pikku johtaja nyttenkin kun ei mitään määräilyjä tarvitse kuunnella.Molemmissa hyvät ja huonot puolet
- mies vaan
paitsi tietysti on niitä sellaisia toisia renkityöntekijöitä joiden pitää valittaa joka asiasta.Keksimällä keksii jotain en tiedä taitaa kateellista porukkaa olla jotkut en tiedä eikä kiinnosta
- mies vaan
jostain pitäisi startti rahaa saada että saisi uuteen firmaan tulta auton alle.Sitten ei muuta kun kontin ajoon
- mies vaan
jostain cursorista saa jotain hölynpöly neuvoja noihin raha juttuihin
- ei tipu
kuorma auto alalle et saa mistään mitään rahallista tukea.
- mies vaan
ei tipu kirjoitti:
kuorma auto alalle et saa mistään mitään rahallista tukea.
kyllä muuten saa kun mol sivulla täytät starttiraha hakemuksen niin sieltä kun jotain saa niin sillä ainakin lyhentelee auton maksuja aluksi sillä rahalla sitten
- jankaatte
mies vaan kirjoitti:
kyllä muuten saa kun mol sivulla täytät starttiraha hakemuksen niin sieltä kun jotain saa niin sillä ainakin lyhentelee auton maksuja aluksi sillä rahalla sitten
usko jo vähemmälä.Kuljetusalala on tukipiirin ulottumattomissa ,jos ei mee jakeluun käy kysymyssä saatko tukea.
- toinen miäs
jankaatte kirjoitti:
usko jo vähemmälä.Kuljetusalala on tukipiirin ulottumattomissa ,jos ei mee jakeluun käy kysymyssä saatko tukea.
Usko itte. Starttirahan saa niinkuin muutkin. Sillä tosin ei autoa paljon lyhentele. Se onkin tarkoitettu estämään aloittavan yrittäjän nälkäkuolema heti kättelyssä, ei muuhun.
Samoin lainaa ja takauksia vo ELYn kautta saada - faktaa ei paskaa
toinen miäs kirjoitti:
Usko itte. Starttirahan saa niinkuin muutkin. Sillä tosin ei autoa paljon lyhentele. Se onkin tarkoitettu estämään aloittavan yrittäjän nälkäkuolema heti kättelyssä, ei muuhun.
Samoin lainaa ja takauksia vo ELYn kautta saadakerroppa lisää näistä Ely,n lainoista ja takauksista sekä yhteystietoja,kun kerran olet asioista perillä.
- toinen miäs
faktaa ei paskaa kirjoitti:
kerroppa lisää näistä Ely,n lainoista ja takauksista sekä yhteystietoja,kun kerran olet asioista perillä.
Aloita vaikka näistä:
http://www.mol.fi/mol/fi/04_yrittaminen/05_starttiraha/index.jsp
http://www.te-keskus.fi/Public/?app=6&area=7648
Mun kanssa samalla liikenneyrittäjäkursilla olleista tiedän kaksi jotka saivat starttirahan ja ELY-keskuksen kautta rahoitusta/takausta.
Kurssin siis maksoivat itse ja kävivät omalla ajalla. Se oli sitä valmiuksien hankkimista olemassaolevan kuljettajakokemuksen lisäksi. Kurssin jälkeen tukibyrokratia liikeyoimintasuunnitelmineen ja yrityksen perustaminen - tukea ei saa
toinen miäs kirjoitti:
Aloita vaikka näistä:
Mun kanssa samalla liikenneyrittäjäkursilla olleista tiedän kaksi jotka saivat starttirahan ja ELY-keskuksen kautta rahoitusta/takausta.
Kurssin siis maksoivat itse ja kävivät omalla ajalla. Se oli sitä valmiuksien hankkimista olemassaolevan kuljettajakokemuksen lisäksi. Kurssin jälkeen tukibyrokratia liikeyoimintasuunnitelmineen ja yrityksen perustaminensielähän lukee ,että kuljetustuki myönnetään tavaran vastaanottajalle tai lähettäjälle ja mainitaan vielä ettei tukea myönnetä kuljetusyrityksille jotka autoilla toimivat.
Mistä sitä tukea nyt saikaan autoilija/kuljetus yrittäjä,kun jäi epäselväksi. - R730+lastu
tukea ei saa kirjoitti:
sielähän lukee ,että kuljetustuki myönnetään tavaran vastaanottajalle tai lähettäjälle ja mainitaan vielä ettei tukea myönnetä kuljetusyrityksille jotka autoilla toimivat.
Mistä sitä tukea nyt saikaan autoilija/kuljetus yrittäjä,kun jäi epäselväksi.kuljetustuki ja starttiraha ovat kaksi eri asiaa kuljetustuki on tarkoitettu kuljetusten mahdoillistamiseen tietyillä alueilla joista muuten teollisuustuotanto loppuisi kuljetusten kalleuden vuoksi starttiraha taas yritysten perustamiseen
- mies vaan
toinen miäs kirjoitti:
Aloita vaikka näistä:
Kurssin siis maksoivat itse ja kävivät omalla ajalla. Se oli sitä valmiuksien hankkimista olemassaolevan kuljettajakokemuksen lisäksi. Kurssin jälkeen tukibyrokratia liikeyoimintasuunnitelmineen ja yrityksen perustaminensaakohan tuolta elyn kautta moni kuljetusyrityksen perustava avustusta.Ei tässä tarkoitus olekaan mitään r730 Scanioita ostell.Riittää kun saisi vähän alkurahoitusta että saisi jonkunlaisen Vanhemman Scanian ostettua ja aloitella ajot
- mies vaan
toinen miäs kirjoitti:
Aloita vaikka näistä:
Kurssin siis maksoivat itse ja kävivät omalla ajalla. Se oli sitä valmiuksien hankkimista olemassaolevan kuljettajakokemuksen lisäksi. Kurssin jälkeen tukibyrokratia liikeyoimintasuunnitelmineen ja yrityksen perustaminense on varmaa että vanhalla piirturikiekko mallilla olevan auton ostan kun auton hankin
- senkin nähnyt
yrityksen perustamiseen saa startti rahaa ihan niin ku parturitkin
- todista väittees
tarkista faktat ja huutele täällä sen jälkeen.Kuljetusalan perustamiseen et saa mitään rahaa ,jos saat lyö faktat pöytään. jään tässä odottamaan todisteita.
- ex yrityspoika
Sama tilanne oli minulla, n. 25 vuotta oli perheessä yhdistelmä,välillä sora sitten taas rahti/vaihtolava laitteet. koko nuoruus meni kun ihmetteli miten tuo iskä jaksaa tuolla pihalla nuohota tuon kuorma-auton kans, saunaan kerkes joskus samaan aikaan.
Tietenkin tuli "yhteistä" aikaa kun mieheks kasvoin, ruuvailtiin kuorma-autoa/ varusteita pitkin iltoja niin ettei meinannut tyttööjä keretä jallaamaan!
Valitsin palkkakuskin roolin säiliökuljetusliikkeestä myös isäukon suosituksesta, auto myyntiin (konkurssiuhka pian päällä) ja vietin aika normaalia aikuisikää lapsien / vaimon kera.
Näitä jälkiviisaita (ei omaa kuljetusliikettä omaavaa) sitten riittikin vuosia, :Mikset jatkanut isäs aikaansaannosta...Miksi ette ostanut tuliterää yhdistelmää niin olisitte pärjänneet paremmin huoh.. ja jatkui vaan.
Tuli vaan tuon kuorma-auton kanssa elämisen kanssa niin kuppi täyteen.- järki voitti
Voin kertoa sinulle,että katua eikä harmitella tarvitse,kun et isäsi saappaisiin alkanut.
- 87k
Kyllä ala on oikea kultakaivos
Jos omistat esim irtokorillisen pikkukuormurin, voit laskuttaa jopa 30€ tunnita
Kuljettajan minimipalkka on muuten nykyjään 12,49€ ja pakollisten kulujen jälkeen tulee kuljettaja maksamaan firmalle 15,76€/h sitten vielä päälle kesälomat ja pekkaset, ja arkipyhäkorvaukset, mahdollsiet sairauslomat niin lähennellään jo 20 euro tunnilta....
Ja jos joskus tulee kuljettajalle enemmän tunteja esim 10 tunnin päivä 6 kertaa viikossa, tuleekin tuntipalkaksi jo 18,8€ ja pakollisten kulujen jälkeen SINUN maksettavaksi 23,73€ kaikki lomat ja pekkaset yms...
Eli hyvällä tuurilla saattaa jäädä autoa kohden pahmmillaan noin vitonen tunnissa, ja auto saattaa liikkua 110 kilsaa 5 tunnin aikana jakoajossa, jolloin saat 25€ 110 kilsasta
Tosin voi olla että joudut ajamaan jotain maaselutulenkkiä, jolloin tuleekin 6 tunnin päivässä esim 250 kilsaa, jolloin saat 30€ 250 kilsasta.
Eli UNOHDA
Perusta sen sijaan siivousfirma, siivoojat saa pitkälti alle kympin tunnissa, ja voti helposti laskuttaa kotisiivouksesta 50€ tunnilta - Mies Vaan
Minä alan näihin auto hommiin
- R730+lastu
ei ton 87k(usettajan) jutuista kannata välittää jos noita viestejä lukee enempi putkeen kuolee nauruun....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770