Metelistä lisälasku

Pettynyt mökkeiliä

Vietimme mieheni 30 vuotis juhlia 10 hlö porukalla kalajoella mökillä. Aamulla tuli viesti, että metelöinnistä on koitunut harmia naapurimökkiläisille ja he ovat lähteneet poisa meidän mökkälän takia. Myös mikäli metelöinti jatkuu, mökki tyhjennetään.

No mehän vietettiin krapula päivä rauhassa ja annettiin kaikille rauha. Seuraavalla viikolla postiluukusta napsahti lasku, jossa vaadittiin maksamaan 40e korvausta aiheuttamastamme mielipahasta naapureille.Laskuun kirjattu NAAPUREILLE AIHEUTUNUT MÖLYHAITTA/ HYVITYS HEILLE.

Onko tämä oikein, koska "bile" illan aikana kukaan ei pyytänyt meitä hiljenemään, eikä ko naapurit soittanu esim. poliisia hiljentämään meitä. Hassua sinänsä, ko käytössä pahanen keittiö mankka joka soi hiljasella ja ulkona tietty tupakan ajan mökkälää.. Baariinkin lähdettiin n. klo 1.00 sieltä tullessa alko porukka sammahella.. :D

Onko kellekkään käyny vastaavasti? Tuntuu aikas väärältä että laskua pistetään tulemaan vaikka meidän mielipidettä asiasta ei olla kysytty ja ketään sillon yöllä ei tuntunut häiritsevän vasta ko aamulla.

187

12255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvalla..

      Jopa halvala selviät.

      • PULTERI

        EI TÄLLAISELLA OLE JURISTA VOIMAA...LÄHETÄ TAKAISIN......

        TEKSTILLÄ LASKU AIHEETON


      • ääliöt
        PULTERI kirjoitti:

        EI TÄLLAISELLA OLE JURISTA VOIMAA...LÄHETÄ TAKAISIN......

        TEKSTILLÄ LASKU AIHEETON

        kyllä jurrissa on voimaa,roskaporukalle kunnon lasku.


    • o-o-o

      No on kyllä outoa, että he eivät käyneet ensin valittamassa teillekin! Kyllähän kerrostalossakin yms. on suositeltavaa, että käydään ensin itse huomauttamassa asiasta ja jos ei sittenkään melu lopu niin ilmoitetaan poliisille/isännöitsijälle. Ainakin meidän kerrostalossa on tämmöinen sääntö.

      • Aivan älytöntä!

        Tuo on aivan älytön sääntö eikä tuon noudattamista voi mitenkään vaatia.

        Eihän kukaan voi tietää, millainen hullu sitä myökkää siellä toisessa asunnossa pitää. Tulee pahimassa tapauksessa nyrkki silmään tai puukko vatsaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812308844420_uu.shtml

        Tuokin ylläoleva tapahtuma oli AAMUPÄIVÄLLÄ!

        Itse en todellakaan menisi ikinä huomauttamaan itse, vaan soittaisin poliisit paikalle.


      • jdrklfj

        Olisi omituista lähteä valittamaan itse naapurille sitä että heiltä kuuluu liikaa meteliä. Kyllä siinä saat itse nyrkistä tai puukosta. Suomalainen ei tykkää siitä että hänelle tullaan valittamaan.


      • kokemusta on

        Tuo suositus on väärä!Nimenomaan poliisilta saatu ohje kieltää menemästä möykän aikana soittelemaan ovikelloa,vaan heti soitti poliisille jos tilanne sitä vaatii.Ikinä ei nimittäin tiedä mitä saa vastaansa, kun yrittää hyvällä saada porukat hiljaiseksi.


      • Mistäs tietää

        vaikka mökillä olisi käytykin huomauttamassa melusta, muttei kukaan "juhlijoista" enää aamulla muistanut sitä...
        Voihan olla, että kyseessä on vartiointifirman lasku siitä, että mökillä on käyty rauhoittelemassa.


      • Yörauha
        Aivan älytöntä! kirjoitti:

        Tuo on aivan älytön sääntö eikä tuon noudattamista voi mitenkään vaatia.

        Eihän kukaan voi tietää, millainen hullu sitä myökkää siellä toisessa asunnossa pitää. Tulee pahimassa tapauksessa nyrkki silmään tai puukko vatsaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812308844420_uu.shtml

        Tuokin ylläoleva tapahtuma oli AAMUPÄIVÄLLÄ!

        Itse en todellakaan menisi ikinä huomauttamaan itse, vaan soittaisin poliisit paikalle.

        Ihmettelen millainen on porukka, joka tulee mökkialueelle sillä mielellä juhlimaan, että muutkaan eivät saa nukkua. Se pitäisi olla itsestään selvä, että kunnioitetaan yörauhaa, siihen pitää olla kaikilla olla oikeus. Olen katsellut kuinka nykyään mökin vuokralaiset saa yhden yön aikaan ainakin mökin ympäristön näyttämään kaatopaikalta, sisälle en halua edes mennä. Kunnioitetaan mökin omistajaa ja jätetään roskaaminen pois kulttuurista.


    • vsdvsdvcd

      Älä nyt vaan mee maksamaan tota "laskua"

      • fiksu mies

        Niin just. Ei todellakaan ole pakko maksaa tollasta maksua. Ei ole laissa määrätty eikä sulta voida periä mitään rahaa. Et siis missään tapauksessa maksa.


      • No jos on niin

        tampio, että menee johonkin mökkikylään meuhkaamaan niin saisi maksaa toisten mökkivuokrat kokonaan.
        Eikö voisi käyttää hiukan järkeä ja miettiä myös muita ihmisiä?


      • MIlitantti Antti

        Moraalisesti on oikein, että maksatte aiheuttamanne mielipahan. Eikö se oma järki sano mitään edes pään selvittyä! Teikäläisille en ainakaan minä ole koskaan vuokrannut mökkejäni, sen verran on kokemusta! Sitäpaitsi: eikö se järki edes sen vertaa leikannut,että olisitte etukäteen käyneet ilmoittamassa naapureillenne, että teillä on juhlat. tyypillisiä häiriköitä olette koko porukka!!! Minä olisin laittanut saman tien 500 euron laskun. 40 eurosta ei kannattaisi paljoa itkeä! Jos olisitte vähänkään fiksuja, niin laittaisitte edes 100 euroa naapurien tilille!


    • juhannusrieha

      tommosta valivalia vetelisin turpaan.. mölyän aina mökilläni niin paljon ku haluan eikä naapurit valita,tietävät että mulla palaa hermot ja sitte lätisee :)))) sano niille valeille haistakoo v ittu ja heitä arseeseen pyyhitty lappu silmille jos et muuta uskalla..

      • Noutaja

        Se ei mitään jos sinulla palaa hermot. Jos minun kohdalle osuisit, niin et enään edes hermoja omistaisi. Veisin nurkan taa ja lopettaisin moisen öykkärin.


      • *****

        Juhanusriehalle.

        Ja paskat sinun hermoistas.
        Niin kauan kun möliset omalla tontillas , et ole suuressakaan vaarassa.
        Mutta varo tulemasta minun tontilleni mölisemään.Silloin lätisee sinun leukaperissäs ihan varmasti,mitään et voi läskimaha.


      • kapteeniluutnantti

        .... ja taas kakara uhoo....


      • kaikkea sitä näkee

        Onneksi ei tarvitse kuunnella tuollaista örveltäjää.Sielläpä mölyä ihan rauhassa,Luulisi kyseessä olevan uhmaikäisen lapsen kiukuttelua kun ei saa tikkaria.


      • Sukulaisen mökin

        lähistöllä asui myös mölyävä naapuri,huuti kun teurastettava sika humalassa,mutta sitten se kuoli ja sen jälkeen on ollut rauhallista.


      • juhannusrieha
        Noutaja kirjoitti:

        Se ei mitään jos sinulla palaa hermot. Jos minun kohdalle osuisit, niin et enään edes hermoja omistaisi. Veisin nurkan taa ja lopettaisin moisen öykkärin.

        kävis toisippäi :))) hakkaisin paskat pihalle,ei tarviis tommosta reppanaa viiä mihinkään..samalla menee pari kaveriaski.jos et uskos ni jatkasin sukulaisillas :)) hyvää päivän jatkoa :) ainiin milläs veisit mihinkääs ku et enää naamaas etkä niveliäs tuntis,ikinä.


      • juhannusrieha
        ***** kirjoitti:

        Juhanusriehalle.

        Ja paskat sinun hermoistas.
        Niin kauan kun möliset omalla tontillas , et ole suuressakaan vaarassa.
        Mutta varo tulemasta minun tontilleni mölisemään.Silloin lätisee sinun leukaperissäs ihan varmasti,mitään et voi läskimaha.

        et pärjää :)))) rääpäle :)) tuun leipoo sua lättyyn ja käyn panee muijaas(taas) :))) niinku kuulemma on käyny aika moni muukin äähähähääää mahtaa nysää vituttaa ku naises saa MIESTÄ!!!!!


      • juhannusrieha
        kapteeniluutnantti kirjoitti:

        .... ja taas kakara uhoo....

        ei oo muuten kakara,eikä uhoo,turpaansa on saanu naapurit monessa paikkaa:))) turpaas saisit sinäkin:)


      • Anonyymi

        Hakeudu pikaisesti hoitoon!


    • -ada-

      Mistä/keneltä tämä lasku oli tullut??

    • hups vahinko

      laskua ei tarvitse maksaa, koska naapurilla ei ole asiaan nähden laskutusoikeutta. Lisäksi möly on seikka että jokainen kokee sen eri tavalla.. ja koska haitta ei ole päivittäistä ja jatkuvaa..niin lasku on aiheeton.

      Laskuun tietenkin kannattaa reagoida siten, että lähettää sen takaisin ja kiistää laskun ja sen perusteet.

      Poliisi ei ota asiaan kantaa, koska kyseessä ei vahingoitettu ketään, eikä haitta ollut jatkuva. Mutta naapurisopu on naapuri sopu...joten sovun eteen kannattaa uhrata,..joko työtä tahi rahaa

      • lja77

        Vitut moisia lappuja makseleen ! .. Polttaa lappu ja unohtaa koko homma, jos tulee vikinää niin sanoa että eipä paljoa kiinnosta, kiitos&näkemiin


    • adgfhsgfh

      Lähetä puolta isompi lasku niuhoille idioottinaapureillesi aiheutetusta mielipahasta. Tai sitten maksa "lasku" , ota siitä kuva ja laita paikkakunnan kotisivuille nettiin, kyllä siitä 40 edestä hupia löytyy. Voihan sen sinne laittaa maksamattakin.

      • sryertyk

        Printtaa tämä ketju ja lähetä se laskun liitteenä takaisin.....


      • hulluseon!!!!!!!!!!!
        sryertyk kirjoitti:

        Printtaa tämä ketju ja lähetä se laskun liitteenä takaisin.....

        Just näin.
        Laskuttele vaikka koko porukan mielipahasta 40euroloista/tyyppi mielipahasta. Muutaman isommankin laskun voit heittää mielenteveyden järkkymisestä ja sen aiheuttamasta sairaslomasta ja mahdollisesta työkyvyttömyydestä!

        JA ILMAN MUUTA TÄSTÄ KESKUSTELUSTA PRINTIT MUKAAN!

        Ps. LAita vielä laskulle eräpäivä "heti" ja perintätoimistoksi voit sopia paikallisen mopojengin...


      • toiset huomioon

        Miten voi lähettää naapureille laskun kun ovat kirjautuneet ulos ja lähteneet näitten mölyäjien takia.Olisiko sinusta kivaa olla viereisessä mökissä lasten kanssa jos vieressä mölyttäisiin ja herätettäisiin lapset keskellä yötä.
        Lasku olisi voinut olla isompikin kun menettivät mökkirauhan,mistä maksoivat.
        Se voi olla jos näitä idioottimaisia ohjeita noudattaa,että hymy hyytyy kun lasku suurenee.


    • alle nelikymppinen

      Kovinkaan moni ei uskalla mennä känniselle apinalaumalle valittamaan metelöinnistä suoraan ja poliisia ei taida Kalajoella moinen kiinnostaa pätkääkään. Kannattaisi 30-vuotiaiden jo opetella käyttäytymään ja huomioimaan hieman itsekin muita ihmisiä, ettei aina tarvitsisi poliisin olla opettamassa käytöstapoja.

      Itse ainakin maksaisin tuon 40€ mukisematta, jos ja kun kerran häiriötä on tullut aiheutettua. Aikuisille ihmiselle se ei ole raha eikä mikään ja osoittaisi hieman aikuismaisuutta ottaa edes hieman vastuuta tekemisistään. Köyhiltä teineiltä kitinät 40 eurosta vielä jotenki ymmärtäisi, mutta ei enää 30-vuotiailta!

      • KOHTA NELIKYMPPINEN

        ÄLÄ NYT MISSÄÄN IHMEESSÄ MAKSA!!! KUINKA JOKU VOI OLLA NOIN PIKKUSIELUINEN KERMAPERSE, ETTÄ VIITSI EDES VAIVAUTUA LÄHETTÄMÄÄN LASKUN - HEI HALOO!!! TSISSUS KYLLÄ ON NAAPUREILLA MURHEET!!!


      • AlfMelmac

        Juuri näin. Kännikalat eivät tajua möykän kuulumista, kaikumista ku on nii hauskaa. Ja ikuinen selitys tilitys ei ollut kuin taskuradio. Möykkä lisääntyy promillemäärän lisääntyessä. Se väkivaltainen kirjoittaja omistaa mökkinsä suurimman ureapään. Tuollaiselta voisi koko mökkeilyn kieltää tai paremminkin vieköön mökkinsä erämaahan, missä lähin naapuri on 100 km:n päässä, siellä voi örveltää eikä kuulu parhaaseen A-ryhmään. Kaikenlaisten mulkeroiden takia koko mökkeilyidea romuttuu.


      • lja77

        Jos laitan sulle sitten 100e laskun kun sun tekstisi oli puhasta sontaa, niin maksat iloisena sen varmaan ?


      • Ei juhlita häiriöksi
        AlfMelmac kirjoitti:

        Juuri näin. Kännikalat eivät tajua möykän kuulumista, kaikumista ku on nii hauskaa. Ja ikuinen selitys tilitys ei ollut kuin taskuradio. Möykkä lisääntyy promillemäärän lisääntyessä. Se väkivaltainen kirjoittaja omistaa mökkinsä suurimman ureapään. Tuollaiselta voisi koko mökkeilyn kieltää tai paremminkin vieköön mökkinsä erämaahan, missä lähin naapuri on 100 km:n päässä, siellä voi örveltää eikä kuulu parhaaseen A-ryhmään. Kaikenlaisten mulkeroiden takia koko mökkeilyidea romuttuu.

        Varmasti valittaja mökkiläinen on maksanut ehkä vuokran mökistä uskoen saavansa olla rauhassa. Itse olen ollut monen monta kertaa lomaosakkeissa joista maksetaan rahalla oleskelu ja siellä ei ole koskaan kuulunut minkäänlaista meteliä, joten jos siellä valitetaan joidenkin metelistä niin se on varmaan ollut aiheellista. Vuokralleantajalta on ihan oikeus lähettää lasku jos vuokralainen valittaa. Itse kyllä en pilaisi juttua vielä sillä, että menisin meluajilta pyytämään hiljaisuutta.


      • Mut jos ne

        viimeiset kympit laitettiin tarjouskaljaan...

        Samaa mieltä kuitenkin kanssasi!


      • poookkana

        Millähän tavalla se 40e piristää niiden mieltä? Jos on useampi ollut mökillä niin kymmpi per nokka siitä että naapurit piti mankkaa päällä yhteen asti yöllä yhden yön ajan? Salli mun nauraa sille joka siitä 40e tulee tyytyväiseksi, eihän se oo summa eikä mikään.

        En kyllä maksais, makiat naurut saisin:D Eihän sillä oo mitään todisteita edes. Aattele jos sitä joka rasahuksesta alettais 40 laskuja lähetteleen...:D


    • mk

      Ei mitään hättä koska metelin raja on 85 desipeliä ja se mitataan naapurin pihata ja voi nauraa vaan tuollaisille laaskuille koksa niilla ei ole mitään pohjaan.

      • mökin omistaja

        Mitäs jos siellä vuokramökissä oli järjestyssäännöt,eikä niitä noudatettu.Silloin on aiheellista maksaa ns.sakko.
        Jos menee yleiselle leirintä paikoille,on syytä osata käyttäytyä,ettei toisten tarvitse kärsiä känniääliöistä.Lapsiperheitä ei naurata jos kännissä huudetaan ja pienet lapset herää kesken unien peloissaan.
        Jos on pakko mölytä ja kännätä,kannattaa ottaa mökki syrjemmästä paikasta tai sieltä missä muitakin mölyäjiä koolla.
        Kaikki nauttii olosta kun ottaa toisensa huomioon.


    • O tempora! O mores!

      Ihan tyypillistä suomalaista suvaitsemattomuutta naapureiltasi, eli naapurikateutta. Hyvä olisi ilmoittaa lähinaapureille isoimmista juhlista etteivät kadehdi ja lähetä laskuja kun eivät päässeet mukaan. Jos se lasku ei ole viramomaisilta veisin sen viramomaisille ja tekisin kanteen, ja jos se lasku on viramomaisilta sitten niiden täytyy perustella ja todistaa lasku ja siihen on oltava valitusaika.

      • Milläs niitä

        ilmoituksia viet johonkin vuokramökille kun et tiedä, että kuka siihen naapurimökkiin on tulossa..?
        Aloituksessa on selvästi, että heitä uhattiin mökin tyhjennyksellä jollei möykkä lopu. Tämä ei ole mahdollista muuta kuin vuokramökissä. Ikävää, ettei rymyseuruetta heitetty jo illalla ulos. Normaalit ihmiset olisivat saaneet nauttia mökkeilystä.
        Törkeää porukkaa jollei edes 3-kymppisenä osaa ajatella muita...
        Naapurimökissä on varmasti ollut mukavaa lasten kanssa!


    • elämän ääniä

      Lähetä siis pahoittelusi naapureille, mutta mitään laskua älä rupea maksamaan. Ei tuommoinen ole oikein. Siis jos mökä häiritsee, niin kunnon ihminen marssii itse paikalle ja pyytää ystävällisesti laittamaan voluumia hiljemmalle. Eihän sitä välttämättä itse edes tajua häiritsevänsä. Jos sitten rokki soi koko yön ja pyyntöön ei millään tapaa reagoi, voi naapurisi soittaa poliisit, joka sitten selvittää tilanteen. Ei silloinkaan mikään raha vaihda omistajaa. Ei mitään laskuja tuommoisesta aleta maksamaan, kyllä sitä nyt joskus voi ja saa möykätäkin... elämäähän se semmoinen on.

      • NAAPURISOPU

        TÄMÄ VASTAUS ASIALLINEN....NÄIN TOIMITAAN KUN JÄRKI ON PÄÄSSÄ

        PAHOITTLE JOS ON AIHEUTUNUIT MELUA MUTTA TOTEA SAMALLA ETTÄ ET VOI MAKSAA LASKUA VIERAITTESI PUOLESTA.....


      • Toivottavasti

        mökkikylä vie laskun perintään jollei möykkääjät maksa.
        Ilmeisesti mökinvuokraaja on joutunut hyvittämään naapurimökkiläisille heidän vuokrahintaansa.


    • yxccc

      Älä maksa, laita lasku raameihin seinällesi.

    • joojuujaa11111

      Ei tarvi maksaa, saahan sitä toki yrittää mutte tuo lasku perustu mihinkään pätevään juttuun kuten laki- ja asetus :-)

      Ensinnäkin melusta olisi pitänyt omistajan tulla valittamaan ja jos se ei auta niin poliisit paikalle mutta kun näin ei ole tehty niin on aika turhaa jälkikäteen yrittää laskulla nakata koska laksu ei perustu teidän väliseen sopimukseen tai rikkomukseen ja sen perusteella tehtyyn ns. valitukseen esim. poliisin tekemä käynti. Laskun ei pistäisi olla edes ulosottokelpoinen koska se ei perustu mihinkään johon omistaja voisi vedota.

      Ja jos ulosottoon tuo menisi niin siinä kohtaan voidaan jo puhua ns. "laittomuudesta" eli eräällä tavalla kunnianloukkauksella kun kyse on toisen maksukyvystä ja siihen liittyvästä haitasta ja perusteettomana se loukkaa antaen väärän kuvan henkilöstä joka ei maksa "laitonta laskua"

      OIkea tapa toimia olisi tietenkin mennä sanomaan mölyäjille että homma on menny överiksi ja jos ei tehoa niin polisiit sitten paikalle ja mölyäjille kenkää paikasta ja tämn perusteella myös voi sitten laittaa sitä laskuakin.

    • hylätty juttu

      Huikeampia juttuja tosi elämästä.
      Homppelipoikien naapurissa oli bileet, mistä aiheutui meteliä. Olivat huomauttaneet asiasta, mutta kun naapurit olivat olleet niin agressiivisen oloisia/näköisiä, niin homppelipojat eivät enää uskaltaneet olla kotosalla vaan olivat menneet viikonlopuksi hotelliin.
      Ja myöhemmin sitten vaativat oikein viranomaisen kautta hotelliviikonloppua korvattavaksi. Ja näitä pitäisi sitten kuunnella vakavalla naamalla.
      Kun katsellaan liikaa elokuvia ja vieraannutaan tosi elämästä, niin luullaan ihan vakavissaan, että korvausvaateita voisi esittää ihan mistä tahansa.
      Ei se ole tyhmä, joka vaatii vaan se joka auliisti maksaa.

      • homppelipojatihq

        Kuulostaa jotenkin päästä heitetyltä, ei kukaan tuollaista tee. Sekä tuo "homppelipojat" -asia ei myöskään oikein vakuuttanut.

        Mutta olet oikeassa kyllä siinä, että ei yleensä se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.


    • joku raja hei

      kalajoella on aina ollut pikkusielusta porukka kalajokiset on silleen vähä erikoisia:/ mutta itse asiaan,en maksais itse tuollasta laskua eihän se edes ole tullut miltään poliisilta ja 40e on naurettava , ite en maksais sellasten laskujen päälle voi vaikka kusta ja kaataa bensaa ja sytyttää sytkällä ihan vaikka miten ite haluaa:)

    • Juhannusriehanlätty

      Miten olisi, jos ihan keskustelisit naapuriesi kanssa asiasta? Ja pahoittelisit aiheuttamaasi häiriötä? Yleensä on kohteliasta ilmoittaa naapureille että aikoo järjestää bileet. Nykymaailmassa (jos koskaan onkaan) ihmiset ei paljoa muita huomioi. Minä minä minä ja heti heti heti. Sitten tullaan Suomi24 palstoille avautumaan? Haha. Näinhän aikuiset ne asiat hoitaa. Tai teinipoika juhannusriehan malliin, oikein lätty lätisee? Noh lapset tietysti on lapsia ja pojat poikia.

      • Luuletko,

        että nämä häirityt naapurit jättivät yhteystietojaan känniläisille?
        Mökkikylästä nämä häiriköt tuskin saavat kenenkään henkilötietoja.


      • Pettynyt mökkeiliä

        Mökkiä vuokratessani ilmoitin mihin että kekkerit on tulossa, se oli ok. Olisin jutellut valittaneen naapurin kanssa, mutta hän ei halunnut jutella minun kanssa. Muilta naapureilta ei ollut tullut valituksia eikä heillä ollut sanottavaa, että tais siis olla valittavalla naapurilla jotain muita ongelmia.


    • fdgdgtthg

      älä maksa sitä.
      sinulla ei ole velvollisuutta maksaa, koska ette kuitenkaan itse asiassa ole tehneet mitään jos kukaan ei ole edes valittanutkaan.

      se on ihan sama sille, jos joku ei tykkää olla ja lähtee pois..
      se joka on lähtenyt, niin itse menetti vain rahansa.

      että itse et ole mikään velvollinen hyvittämään mitään kenellekkään.

      • Pettynyt mökkeiliä

        Kompromissi tuli, 20e. Ulosotossahan se lasku on jos maksamatta jättää.


    • Juhannusriehanlätty

      Muutenkin, miten paljon luulet 10 känniääliön aiheuttavan meteliä? Yllättävän paljon voin sanoa. Ja muutekin häiriötä, kännissä kun tulee näitä ns. älynväläyksiä. Joillakin voi olla oikeasti rankka duuni ja vapaalla haluaa rentoutua, ja ihan ilman alkoholia.

      Ja yöllä metelöinnistä ei todellakaan ole mitään 85dB sääntöä. Täytyy muutenkin olla pikkuisen tyhmä että mittaisi dB ja mussuttaisi sitten siihen vedoten jotain. Jessus miten tyhmää porukkaa täälläkin pyörii.

      Mulla muuten on ongelma, en osaa solmia kengännauhoja. Pitäskö kysyä täältä?

    • Hildur Antavainen

      Kehotan maksamaan laskun tuplana, kun örveltäminen oli ollut kohtuutonta.
      Mikään ei inhota rivarissa asuessa kesällä enemmän, kun naapurit, jotka pitää
      kaljajuhlaa ulkona ja möykkää pitkälle yöhön.

      • että semmosta

        Muuta omakotitaloon jos oot niin kateeellinen että elämisen äänet harmittaa...turha valittaa


      • Voiristus
        että semmosta kirjoitti:

        Muuta omakotitaloon jos oot niin kateeellinen että elämisen äänet harmittaa...turha valittaa

        Känninen möykkä ja örveltäminen ei ole normaalia elämistä, vaikka täällä aika monet tuntuvat luulevan niin. Juhlia voi viinankin kanssa hillitysti, jos osaa. Kovin moni ei tunnu osaavan, sääli naapureita.


      • ihme touhua
        että semmosta kirjoitti:

        Muuta omakotitaloon jos oot niin kateeellinen että elämisen äänet harmittaa...turha valittaa

        Kuka voi kännäämisestä olla kateellinen.Näillä kaljaveikoilla on ihme mielikuvia,ollaan olevinaan niin isoa miestä ja fiksua kun ollaan kännissä.Ei osata hävetä ollenkaan isot äijät,käyttäytyvät pahemmin kuin uhmaikäiset lapset.Ja entäs ne känniset puheet ja jankutukset.Ällöttävää.
        Mitä luulette vanhempienne olevan käytöksestänne mieltä? Ei ainakaan ylpeyden aihetta.
        Elämisen äänet ja yöllinen meluaminen on aivan kaksi eriasiaa.
        Etkö vioelä sitä ole edes oppinut ,vai oletko pieni lapsi vielä?


      • Pettynyt Mökkeiliä
        Voiristus kirjoitti:

        Känninen möykkä ja örveltäminen ei ole normaalia elämistä, vaikka täällä aika monet tuntuvat luulevan niin. Juhlia voi viinankin kanssa hillitysti, jos osaa. Kovin moni ei tunnu osaavan, sääli naapureita.

        Hassua sinänsä, että ei ollut möykkää eikä örveltämistä. Näin tämä juttu vain täällä näköjään vääntyi. Mutta hyvä pistää maksumieheksi, koska näkee että paljon ihmisiä paikalla.

        Mutta vois itekki hommata ilmaisen mökkiviikonlopun valittamalla naapureista.


    • aasdcaddfaf

      Mietippä jos naapurimökissä on ollut lapsiperhe.
      Lapset menee nukkumaan vaikka klo 22. Siinä ei paljon lohduta että menitte klo 1 baariin.
      Ja kyllä sen tietää että sitä meteliä tulee takastullessakin, vaikka kuinka sammuttais nopeesti.
      Kännissä aina luulee olevansa hiljaa ja käyttäytyvänsä, mutta selväpäisen silmin asia voi olla hieman toinen.
      Itse maksaisin heti vikisemättä sen 40euroa, se olis pieni lohtu niille joiden mökkeily on mennyt teidän takianne pilalle.
      Eikä monikaan viitsi lähteä känniselle apinalaumalle valittamaan yksin, kun ei sitä koskaan tiedä millaisen vastaanoton sieltä saa.
      Luulis että 30v osais jo käyttäytyä, kun minä 11v nuorempikin sen jo osaan

      • Tilpaååå

        Jos ei uskalla itse mennä puhumaan, aina voi soittaa poliisin. Aivan naurettavaa lähetellä tuollaisia laskuja.


      • sikamaista
        Tilpaååå kirjoitti:

        Jos ei uskalla itse mennä puhumaan, aina voi soittaa poliisin. Aivan naurettavaa lähetellä tuollaisia laskuja.

        Nyt on kyse maksavista mökkeilijöistä, Siellä on myös säännöt miten elettävä ja toiset mökkeilijät otettava huomioon.
        On väärin ettei osata käyttäytyä ja siksi joutuu naapuri mökistä ihmiset lähtemään pois.Etkö sinä maksattaisi jos omistaisit mökkikylän ja känniääliöt pilaavat toisten mökkiläisten loman?
        Käyttäkää järkeä örveltäjien puolustajat.


    • mikä mökki?

      Tapahtuiko tämä siis jossain lomakylässä, josta vuokrataan mökkejä? Jutussa on vähän viitteitä sellaiseen.

      • Pettynyt mökkeiliä

        Lomakylän vuokramökit 10 hlölle. Ja edelleen vuokran antajalla oli tiedossa meidän kekkerit. Ja sana örveltäminen kuulostaa kyllä vastenmieliseltä, mitä ei todellakaan ollut.


    • kuluttaja asiamies

      Halpa summa, mutta ei sitä silti tarvi maksaa. Valita asiasta kuluttaja-asiamiehelle ja käske hänen soittaa mökin omistajalle. Hänen tehtävänsä on sitten selittää että elämän äänet ovat ihan normaaleja ja ette melunneet.

      Vaade on kohtuuton ja vuorkaehdossa olisi pitänyt lukea kohtana möliseminen erikseen.

      • Yleinen hiljaisuus

        "...elämän äänet ovat ihan normaaleja ja ette melunneet."

        Olitko oikein paikalla vai mistä "tiedät".

        Onneksi meidän naapurit eivät harrasta "normaaleja ääniä" jos se tarkoittaa möykkäävää kännilaumaa.


    • ÄLLITÄLLI

      Unohtakaa koko "lasku". Vai pitäisiköhän itsekin alkaa tekasemaan laskuja millon mistäkin syystä. No, oliko tuo eds totta? Tyhmähän ei ole se kuka pyytää vaan se joka maksaa. Eli unohtakaa koko juttu ja pyyhkikää sillä "laskulla" persiinne

    • Orrrrvokki

      Kyllähän noita laskuja lähetellä saa, mutta älkää vain sitä virhettä tehkö, että maksatte. Ei kukaan voi tuosta vaan ruveta naapurille laskuja lähettelemään, sellainen juttu pitäisi viedä oikeuteen ja oikeuden päätöksellä voisitte joutua sitten maksamaan korvauksia. Mutta siinä voisi käydä niinkin, että ette joutuisi maksamaan mitään, vaan lasku koko oikeudenkäynnistä menisikin naapurille. Eli olisivat edes kerran käyneet pyytämässä metelin vähentämistä, miten te muuten olisitte edes voineet tietää häiritsevänne jotakuta. Kyllä laskuja lähetellä voi, mutta tyhmä se joka sellaisia maksaa.

      • maksakaa pois

        Kyllä voi ja varioitettukin varmaan on mutta kun kännissä seilataan ei kuunnella kehoitusta.Jos ei maksa 40 e,maksaa sitten korkojen kanssa enemmän tai menee ulosottoon.
        Luulisi tuon ikäiset ihmiset osaavan pitää hauskaa jo ettei äitiä tarviis vahtimaan.Mutta näköjään ei.


    • rullliina

      Aivan oikeesta tuli..Tommonen ei oo kivaa niih

      • vaviina

        Että laskuu vaa maksuu, kerta ootte mellunnu!!!!!


    • tex willer

      älä sä miettimään ala, vaan käy syöttään se lasku lähettäjälle.täysin idioottimaista lähetellä korvausvaadetta,kun asiasta ei ole tullut vairoituksia tahi poliiseja paikalle .tää taitaa olla LESTIS juttuja.

    • älä mene maksamqn???

      on niin väärin kuin olla voi, älä vain mene maksamaan sitä laskua1

    • kokemusta on.

      Liian pieni lasku. Olette niitä nykyajan mölyapinoita jotka luulee että saa mölytä mielensä mukaan välittämättä naapureista. Itse hoitaisin mölyongelman toisella tavalla ja takuulla tehoaisi.

    • eujiujnv hcxvghjm,mb

      älä maksa

    • Ettekö tajua??

      Täällä ei nyt suurin osa porukasta näytä ymmärtävän perusasioita.

      Ei se ole se NAAPURI joka on laskun lähettänyt, vaan mökkikylän omistaja!

      Siis tässä on kyse kahdesta vuokramökistä. Tuon möykkäporukan vieressä on ollut toinen vuokraajaporukka, vaikkapa lapsiperhe. He sitten eivät ole kestäneet meteliä ja lähteneet kesken vuokrauksen pois. Ovat sitten valittaneet mökkien omistajalle, joka on suostunut maksamaan heille vahingonkorvausta tuon 40 euroa pilalle menneestä oleskelusta (aika pieni summa muuten; vuokraushintahan on tietysti ollut korkeampi).

      Mökkikylän omistaja sitten tietysti haluaa, että hänelle korvataan hänen maksamansa summa, kun hän ei kerran syypää tähän tilanteeseen ole.

      Eipä tuota lain kannalta katsottuna kannata maksaa, mutta moraalisesti asia on toinen. 10 humalaisesta ihmisestä lähtee todella paljon ääntä. Toisen mökin asukkaat ovat ehkä halunneet nauttia mökistään ilman musiikkia ja mölinää.

      Aloittajan kannattaisi kasvaa aikuiseksi; asenne on aika lapsellinen kun on jo 30 mittarissa.

      • Eleenaa

        anonymous puhut asiaa!


      • Laskun lähettäjä

        voi olla myös vartiointifirma, josta on lähdetty hälytyksestä mökkiläisiä rauhoittelemaan.
        Kuvittelisin, että perintään menee jollei maksa.


      • Pettynyt mökkeiliä

        Ja moraalisesti halusin selvittää asian, pyytää anteeksi ja olisin maksanut vaikka tuplasti, mikäli OIKEASTI olisi ollut aihetta, mutta koska naapuri ei halunnut selvittelyjä, niin ompa kiva maksaa.

        Syyttelyt siis=
        Lumipallojen heittely naapurin mökin katolle
        Yön yli jatkunut jatkuva autoralli
        Möykkä läpi yön aamuun asti

        Meni jo vähän yli hilseen!
        Ja näköjään suomen kansa siis ei ymmärrä, että 10 henkilön porukka osaa myös juhlia ilman huutamista, tappelua, naapureiden rääkkäämistä ym! Ja todellakin oli naapurimökkiläiset mielessä!


    • Juntitmölyää

      Mikäli olette vuokranneet mökin leirintäalueelta yms. olette sitoutuneet noudattamaan alueen sääntöjä. Ja voipi hyvinkin olla, että säännöissä löytyy nk. yleinen hiljaisuus pykälä, jonka rikkomisesta seuraa sanktioita.

      Ennenkuin lähdette uhoamaan keskustelussa ehdotettuun perisuomalaiseen tapaan ("ja minä perkele kun teen ihan mitä tykkään, välittämättä siitä mitä muut sanoo"), niin kannattaa tarkastaa tuo asia ja soittaa laskun lähettäjälle (joka todennäköisesti on vuokraaja, ei suinkaan se toinen mökkiläinen...).

      Ja hitusen huomaavaisuutta illanvieton aikana on sekin aina fiksu tapa.

    • Ph.D.

      Myös sitä mieltä, että halvalla selvisit. Tapoihin kuuluu, että mökkiä tilattaessa sanotaan, että on juhlat. Samoin naapurimökkiläisille käydään sanomassa, että on juhlat, tulkaa sanomaan, jos häiritsemme.
      Näin menettelen kotonakin, kerron naapureille, jos on juhlat. Hotelleihin, mökkeihin yöpyessä, kerron, että on koira (ja kissa) mukana.

      Hyvien tapojen kanssa on helpompi elää!

    • kotirauha lomallakin

      Nyt jäi epäselväksi, kuka tuon laskun lähetti?
      Jos olitte alueella, jossa on vuokrattavia mökkejä ja naapurimökin asukkaat tekivät mökkien omistajalle teistä valituksen ja saivat näin ollen hyvitystä esim. alennuksena vuokrasta, on kai kohtuullista, että te maksatte mökin omistajalle tämän kokeman tappion.
      Jotkut saavat toimeentulonsa noista mökeista ja silloin, kun siellä metelöidään, häiriköidään tai rikotaan paikkoja se koituu vuokraajan tappioksi. Usein alue saa myös huonon maineen remuajista, jolloin mökkejä on vaikeampi saada vuokrattua.

    • KITT CARSON

      nyt tuli selväksi tää tosiaan on LESTIS JUTTUJA.

    • Nipotus

      Teitä pitäisi laskuttaa mielipahasta jonka tuotatte rääkkäämällä suomenkieltä. Teen kuten mökkinaapurinne, poistun paikalta.

    • Antti

      jos mökki missä olitte on omanne ,ei tätä maksua minusta tarvitse maksaa

      • Miksi miinusta

        Tottahan tuo. Jos on oma mökki ja oma tontti, ei kenelläkään ole oikeutta laskuttaa "aiheutetusta mielipahasta".

        Valituksen voi tehdä, ja soittaa poliisille, mutta ei lähettää laskuja, joilla ei ole mitään juridista pohjaa. Oikeastaan tuollaisesta "laskusta" voisi tehdä rikosilmoituksen, jos on naapurien laittama.


    • kerastero

      Kossu vetoa, että ruikuttaja oli Nousiainen. Sillä on tapana laskuttaa älyttömistä asioista.

    • Kyllä naurattaa :-DD

      Hassuinta tässä on että tämä kirjoitustaidoton ("mökkeiliä") tyhmä hutsu on kirjoittanut tämän jutun jo 5. huhtikuuta, mutta idioottina laittanut sen otsikon "Matkakertomukset" alle! (????????????????????????????????) No eipä täällä olisikaan ollut kuin ehkä 100 parempaa paikkaa tällekin.

      Ei ollut tullut YHTÄÄN vastausta, kunnes ylläpito nyt lähes kaksi kuukautta myöhemmin löysi vahingossa tämän helmen ja päätti nostaa sen "huippuaiheiden" joukkoon. Ja vastauksia satelee; nämä tällaiset viestithän tällä saitilla ovat sitä puhdasta kultaa!

    • juhkuosm

      tuosta mailista ei käy selville olitteko niissä vuokramökeissä... vai omistamassanne mökissä. Jos olitte omassa niin saa meluta niin paljon kuin vaan poliisin tuloon asti. Mutta jos olitte vuokramökeissä niin käytännössä on samat säännöt kuin hotellissa naapureita ei saa häiritä.. mutta jos ei tilausehdoissa ole mainintta tällaisesta korvauksesta 'sakosta' niin ei tarvitse maksaa

      • PECCA C

        Kuuleppas nyt ei sitä mölistä kuule omassakaan mökissä loppu tulee ja sille leikille aika äkkiä ja menee mökki sitten puoliilmaseks kun et siellä voi oleskella mikäli olet aiheuttanut ympäristölle mielipahaa tai muuten rellestänyt.


      • No jos joku

        tulee uhkaamaan mökin tyhjentämisellä niin tuskin on omasta mökistä kyse.
        Vai mitä luulet?


      • Ei tuu
        PECCA C kirjoitti:

        Kuuleppas nyt ei sitä mölistä kuule omassakaan mökissä loppu tulee ja sille leikille aika äkkiä ja menee mökki sitten puoliilmaseks kun et siellä voi oleskella mikäli olet aiheuttanut ympäristölle mielipahaa tai muuten rellestänyt.

        eikä mee.


    • Malla

      Mikäli olen ymmärtänyt oikein, Suomen laki ei tunne mielipahasta maksettavaa korvausta. Sitä paitsi kyllä häiriöstä pitää huomauttaa ensin. Ei niin, että lähdetään pois ja naristaan jälkikäteen.

    • kakskytkuus

      Harvoin pystyy juhlimaan iltamyöhään ilman meteliä. Meillä on naapuri kyllä niin fiksu, että ilmoittaa etukäteen. Niin olisi parasta. Joukkohysteria ja juomat piristää purpattammaan.

    • erä mökillä juhlia

      Meidän vähävarainen perheemme vietti perhelomaa Kalajoehiekkasärkillä telttaillen toissa kesänä. Olipa silloinkin erehtynyt rellestävää juoppoporukkaa leirintäalueen mökkiin. Humalassa ihmiset eivät ymmärrä miten ääni nousee kun on paljon ihmisiä viinaksia nauttimassa pienessä mökissä ja sitä tupakalla ramppaavaa rähinöintiä. Alueella alkaa hiljaisuu yleensä 23.00 jolloin ei äänekkäästi häiritä kanssa matkailijoita. Ryyppyporukka rellestäköön ja juhlikoon sielunsa kyllyydestä koska voi varata mökin sellaisesta paikasta jossa ei ole muita matkailijoita. Huomaa kyllä , että kyseessä on minä itse ja minun juhlat/ laapsettomia matkailijoita.

      • unkarilainen0

        Alueella alkaa hiljaisuu yleensä 23.00 jolloin ei äänekkäästi häiritä kanssa matkailijoita. Tämä on totta, mutta ei voi todista mitäan, eikä poliisi ollut paikalla, jotta voidaan tarkistaa metelin tasoa.


    • iprhgäarepigaeov

      Ilmoita asiasta poliisille, eiköhän he selvitä tuollaisten perättömien laskujen kohtalon.

    • unkarilainen0

      Mitä oli kirjeessä? Rikosilmoitus poliisiasemalla: kiristys ja omankädenoikeus. Voi onnistua.

    • täsratkis

      Osta rahalla dildo ja työnnä se naapurin isännän perseeeeseeeen..... rauhottu ja halajaa lisääää.......

      • unkarilainen0

        Jeee! Kyllä, kannattaisin!!!!


    • bodies

      Kuka tyhmä nyt tollasta laskua maksaa........??

      • PECCA C

        Yleensä tälläistä ei maksa perseuakiset häiriköt joitten elämäntehtävänä on toisten elämän pilaaminen, mietippä jos siinä naapurimökissä oli vaikkapa pieniä lapsia joilla oli kerrankin mahdollisuus päästä mökille viettämään kivaa vanhempien kanssa. Kyllä varmaan oli kivaa kun vieressä mökelletään ja huudetaan ja kuseskellaan minne sattuu.


    • ...

      Mielipaha ei ole korvattavaa vahinkoa.

      • Mutta se on

        jos olet vuokrannut mökin nukkumiseen etkä siellä voi nukkua.
        Vuokramökeillä ei todellakaan saa elellä niin kuin itse haluaa.

        Ei vois uskoo, että tähänkin ketjuun on löytynyt näin paljon itsekkäitä ihmisiä.


    • Kännit aikaisemmiksi

      Jos meteli jatkui myöhään yöhön klo 1 asti, jolloin suurin osa ihmisistä on yrittänyt nukkua jo parikin tuntia, niin olette varmasti pilanneet muiden illan...ja mikäs pakko se kännissäkään on huutaa asioitaan kovaan ääneen ulkona käydessä?

      Laskulla toki voit pyyhkiä vaikka persettä, ei sillä mitään lainvoimaa ole.

    • awefaesfgaw

      voe voe.. Kitiskää lisää, jokainen on varmasti mölissyt joskus elämänsä aikana liiankin äänekkäästi ja häirinneet muite jos ei mökillä/kämpässä niin jossain muualla.
      Tuollaisia ei tarvitse maksaa ellei ole vuokramökki ja lasku tule mökin vuokranneelta firmalta ja jos maksaakin ni pyyhkäsee takamuksen ensin seteleillä siinä sitten samalla näkee onko rahan ahne pummi kyseessä jos se paskaiset setelititkin kelpaa kukkaroon.

    • Tyhmästäpäästäkärsii

      Mikäli kyseessä oli vuokramökki ja ehdoissa sanotaan esimerkiksi häiriön ja melun aiheuttaminen kielletty klo.10-06, niin joudut maksamaan.

      • vuokraehto

        Eli aamulla 06-10 välillä saa sitten möykätä?

        :D


    • Mökkiläinen

      Sitä saa mitä tilaa,rauhallista kesää!

    • ENmaksais

      Kelle lie maksu loppupeleissä edes menee ja mihin tarkoitukseen :D Tuskin ainakaan näille mökkinaapureille. Ei siinä saahan tolla 40 eurolla ostettua vähän kaljaa ja grillattavaa viikonlopuksi..

      • Peace

        Soitin vastaavassa tilanteessa poliisin naapurimökille, ja kyllä tuli hiljaista ainakin siksi ajaksi, kun vuokramökillä pari viikkoa oleilimme.

        Kaupunkiurpot kuvittelivat, että maalle voi mennä kuin sika vatukkoon, mutta toisin kävi.


    • PECCA C

      Vähintä mitä voit tehdä tuollaisen jälkeen on maksaa tuo lasku ja sitten mennä peilin eteen ja hävetä jos edes sitä osaat, jota tosin epäilen koska käytöstavat eivät ole hallussa. Enpä itse viittisi maailmalle huudella mokailuistani ja typerästä käyttäytymisestäni. Tosinuijia ootte koko porukka.

      • tyhmät0

        Lähetitkö sinä sen laskun? :D


    • määmy

      Kannattaa lukea ensin, mitä mökin vuokrasopimuksessa lukee. Mikäli siinä on maininta asiasta, maksatte.

      Mikäli ei löydy mainintaa kohtaa, pyydätte mökin vuokraajaan kertomaan kohdan mökin vuokrasopimuksessa missä korvauvelvollisuudesta mainitaan.

      Kyse voi myös olla, et mökin vuokraaja yrittää vain nyhtää teiltä lisää rahaa.

      Periaatteessa, jos teille ei ole ensin tullut valitusta metelistä, ei teidän kuulu maksaa mitään.

    • ...............

      Ainahan rahaa saa pyytää, tyhmä on se joka maksaa :D

    • Ei oo eikä käy.

      Luuleeko arvon neiti, että kukaan mökkiläinen lähtee selittelemään toiselle puolen järveä kalsarikänneissä sekoilevalle porukalle, ettei heidän diggaamansa Jamppa Tuominen ehkä kuitenkaan ole se mitä muut mökkitienoon ihmiset kesäyöstä hakevat kuunteluelämyksekseen?

      Pikkuisen on köyhää kaveria piirissä jos ei löydy neljää euroa hönöttelijää kohden tuota sinänsä lain ulottumattomissa olevaa "laskua" maksaa. Vaikka oletkin nyt kohdannut "vääryyttä", niin eikö laiha naapurisopu ole parempi kuin lihava riita? Maksat pois, pahoittelet ja pidät niitä känniörvellyksiäsi muissa maisemissa. Kaikki eivät ole mökkiretkillään yhtä kiinnostuneita alkosta kuin teidän seurueenne, oli synttärit tai ei.

      • laskun maksu

        Oikein jattelin just samaa.Jos ei kymmenen äijää saa maksettua neljänkympin laskua ,ei kannata juoda ja juhliakkaan.
        Kaikesta vielä valitetaankin-Maksaa lasku ja hävetkää aiheuttamastanne mielipahasta.


    • Pirskatti_84

      No Kalajoella Hiekkasärkillä alkaa oikeastaan joka paikassa hiljaisuus klo 23. Johtuen siitä, että alueella on myös vakituista asutusta niiden vuokramökkien lisäksi. Oliko teidän mökki vuokrattu suoraan yksityiseltä. Koska kuulostaa sellaisen toiminnalle. Itsekin monesti vuokrannut särkiltä mökin keskusvaraamon kautta. Ja juhlittu on, tosin ei meille kukaan koskaan ole metelistä huomauttanut.

    • Mikä witun lisälasku

      Oliko ne laskuttaneet teittii jostain muustakin?
      Ettäs kehtaavat, hyi olkoon ja ihan neljä kymppiä!!! Mihin tää maailma oikeen menee kun ei saa edes mökkiryyppäjäisissä meluta kuten haluaa, voi että.

    • unkarilainen0

      Toinen ehdotus: Yritä löytää Romanian romaneita (EI oo vaikee, onpas paljon Suomessa) ja kerro heille, että naapurissasi on paljon kultaa! :DD

    • j k

      eiolekäynyt vadstaavasti

    • töppöteppo

      Jos naapurisi olisi ollut fiksu niin se olisi tullut ja pyytänyt illan aikana teitä hiljentämään meteliä. Tuollainen jälkeen päin laskun lähettäminen on lähinnä naurettavaa ja lapsellista. Älä vaan mene maksamaan mitään. Muuten ns. annat naapurillesi pikkusormen ja se on pian laskuttamassa sua jokaisesta mielipahan kärsimyksistä (grillin savuhaitoista, pieraisusta liian lähellä tontin rajaa, tms. hauskaa)

      • sinitiainen

        Kuka nyt grillin tuoksuista valittaisi. Hyvällehän se tuoksuu ja Suomen kesälle. Niin Myös savusaunan, tervan, hien ym. tuoksut sekä offi mukaanlukien. Pieru on luonnollinen tapahtuma, johon luulen jokaisen ihmisen syyllistyneen rajallisissa tai rajattomissa tiloissa. Kyllä laskua saisi vääntää. Kalajoella yritimme yöpyä joskus, mutta mökki haisi helteisenä kesänä niin urealle ja hielle, likaiselle ihan että pakko oli matkata kotiin yötä myöten.


    • laskutoimitus.

      VAIN 4e jos jokainen laittaa, on 40e kasassa. :)

    • Käytöstavat hoi

      Ihan oikein. Lapset huutaa mutta ei aikuiset tai oletan että 30v on aikuinen osaavat olla rauhassa huutamatta. Jos kännissä aletaan huutamaan tarkoittaa se sitä että tappelu on päällänsä ja silloin on oikein saattaa lasku tuollaisesta typeryydestä ja häiriöstä tavallisille ihmisille. Itse en ainakaan mene minkään mökä porukan sekaan valittamaan että olkaa hiljaa. Joko saa vittuilut, nyrkistä, puukosta tai pahimmillaan joku känniääliö ampuu. Selvittele siinä sitten asiaa. Niin olen itsekin iältäni kolmekymppinen ja silloin tällöin alkoholin kanssa juhliva mutta ainakin meidän porukka osaa käyttäytyä kuin aikuiset ja huomioida muut ennenkuin kenenkään edes tarvitsee puuttua juhlimiseen.

    • Tosi on

      No pöljä et sitten vienyt ajoissa ilmoitusta naapureille tai kutsunut heitä juhliin mukaan. Aika monta kertaa asian voi hoitaa oikein ajoissa tehdyllä ilmoituksella.

    • juujuujaaaaaa

      Eikö nämä vuokramökit ole lähinnä ryyppyjuhlia varten? Kun viina virtaa niin vaatteet vähenee ja estot häviää - eli ympäristö ei todellakaan sovellu lapsiperheille.


      Sellaiset vuokramökit, joita vuokrataan vain useamman viikon ajalle, soveltuu hieman paremmin lapsiperheille.

      • kaikenikäisiä

        Vuokramökkejä käyttävät perheet siinä missä muutkin.
        Ei ole tarkoitettu juopottelua varten yksistään,vaan hiljaisuus on kl-23. ja muutenkin otettava toiset huomioon.
        Pitää pysyä kotona tai korvessa jos ei osaa mökkeillä aiheuttamatta toisille harmia.


    • Kismitti silti

      Olin kutsunut pientaloalueella olevaan kotiini muutamia ystäviäni Juhannusaattona makkaraa grillaamaan. Pikkujuhlamme alku oli oikein onnistunut, Mutta sitten viereisen tontin pihalle ilmestyi noin kello kymmenen valtava kaivonporauskalusto paineilmakompressoreineen - ennalta ilmoittelematta. Tyäporukka alkoi kallion porauksen välittönmästi. Porausta kesti aamuun asti. Melu oli niin kova, ettemme pystyneet edes puhumaan toisillemme makkaran paistumista odotellessa. Kaiken kukkuraksi sakea kivipölypilvi tupsahteli tuon tuosta suoraan grillipaikallemme. Lopulta oli pakko siirtyyä sisätiloihin Juhannusta vastaanottamaan. Onneksi ilma oli kuin linnunmaitoa - ulkona! Ei tullut lähetettyä laskua!

    • Nonrock

      kyseisenlaisissa tilanteissa on viranomaisella mahdollisuus kirjata sakko.

      Vuokrasopimukseen voidaan kirjata asioita, joista joutuu maksamaan lisäkorvauksen.
      Tälläisiä voi olla: sotkeminen, huonekalujen/paikkojen rikkominen, kiinteistön välineistön kadottaminen, avaimien hukkaaminen...

      Näitä kaikkia ei tarvitse kirjata vuokrasopimukseen, vaan osa voidaan kirjata yleisiin ehtoihin, jotka sitten ovat julkisesti nähtävillä jossain ilmoitustaululla tms, yleensä huoneen kirjassa, jossa on muutkin pakolliset paperit, kuten hätäohjeet, puhelinnumerot, elvytysohjeet jne.

      Näissä voi ihan hyvin olla maininta "häiriökäyttäytymisestä", ja siihen liittyvästä maksusta.

      On kuitenkin varsin totta, jotta häiriökäyttäytymisen todentamistapa tulisi kertoa.

    • W.B.

      "Naapurimökissä saattoi olla lapsiperhe" - hui kamalaa!! Niinhän se menee et lapsiperheiden edessä joutuu kyyristelemään ja varomaan askeleitaan etteivät vaan lapset häiriinny. Miten ihmeessä ne oppii tästä maailmasta mitään jos pumpulissa kasvatetaan... Ja muutenkin, jos lähtee mökkikylään lomalle, pitää osata varautua että siellä myös on muita ihmisiä paikalla.

      Häiriköinnistä kuuluu ilmoittaa poliisille. Laskuttaminen jälkikäteen on aivan naurettavaa ja missään nimessä tuollaista laskua ei kuulu maksaa! Vaikka pieni summa onkin mutta rajansa kaikella. Suomessa on aina juhlittu ja tullaan juhlimaan ja ikävä kyllä viina usein kuuluu asiaan, piti siitä tai ei.

      • Niin jos lähtee

        lomailemaan niin ei todellakaan tarvitse sietää idioottien kännäämistä. Eihän tässä ketjussa puhuttu "muista ihmisistä" vaan toisten ihmisten häiritsemisestä. Niissä on vissi ero eikä se liity mitenkään siihen, että onko lapsia vai ei.
        Minäkin olen yli 40v (en ihan lapsi enää) ja oletan ihmisten osaavan käyttäytyä.
        Jos haluaa ryypätä niin miksi pitää mennä lomakylään tmv? Kyllä täällä Suomessa korpimökkejä piisaa jos haluaa vähänkin ajatella muita.


    • heh wat

      Pettynyt mökkeiliä... Onko tää sitä sarkasmia? Vai oletko naapuri valepuvussa?

    • maksa pois

      On oikein. Naapureita pitää ajatella myös mökillä ja juhlat pitää älytä lopettaa ajoissa. Ja vuosia sitten on jo ollut tiedossa ettei itse saa lähteä kenellekkään huomauttamaan metelistä, voi tulla esim. kirveestä jne.

    • Omistan korvatulpat

      Eihän tuollaisten herkkä korvien jutuista kannata välittää. Isompia stereoita vaan kehiin, jatkakaa samaan malliin josko tulis edullisia mökkejä myyntiin.

    • p9uioykhjgfd

      voi jeesus mitä ääliöden lätinää täällä on! Lukekaa ensinnäki kahteen kertaan mitä aloittaja sanoo ja miettikää sitte mitä vastaatte.

      Kalajoen mökit on pääasiassa just päihtymistä ja biletystä varten ja ne on rakennettu melkeen toisiinsa kiinni eli varmaan iso pieruki kuuluu sinne naapuri mökkiin asti.

      Kaikki tietää, että vkl ja hyvän sään aikana meteliä riittää, mutta on sitä voluumia ennenki saatu pienemmäks sillä, että ite menee siitä sanomaan ja/tai soittaa poliisit niin ne vähintäänkin käy siellä jos ei mitään elämää suurempaa satu just oleen meneillään.

      Jos kukaan ei tuu illan aikana valittaan niin tuskinpa kukaan muukaa rupee bileitään 22.00 lopettaan, koska jossainhan saattaa jänis mennä nukkumaan ja meteli vois häiritä sitä.

      Jos on absolutisti perhe ja pakko mökilläki mennä 22.00 nukkuun niin pakkoko se on siitä keskeltä särkiä hommata mökki jossa baari on 500m päässä sama mihin suuntaan lähtee. Sehän se vasta onki rauhallista paikkaa! Kyllä niitä mökkejä löytyy syrjemmästäki jossa saa olla rauhassa.

      • astu suonsilmään

        Niin eli siis muilla kuin juhlijoilla ei ole oikeutta lähteä kalajoelle ? En ole kyllä sellaisesta kuullut. Jos ei osata juhlia ilman isoa mölyä, niin sellaiset on niitä jotka lähtevät korpeen ja syvälle, ei ne jotka tajuavat ja hallitsevat juomisensa, niin etteivät ole häiriköksi naapurille.

        Kumma että toiset osaa kerrostaloissakin juhlia niin, ettei valituksia tule, toisilla se ei onnistu missään. Suurin osa kuitenkin on sitä asiallista porukkaa, jotka eivät häiritse, niin enemmistönkö tässä pitää lähteä ?


      • tuota.

        Voisiko mökit merkitä tarkemmin esim: bilettäjille ja ei-bilettäjille.


      • Sulle ei viina

        sitten loppahuuli maita sielä metsän keskellä? Pakkoko sun on sinne keskelle särkkiä mennä juopporemmisi kanssa kohmottaan? Se viina tekee ihan saman tempun sulle syrjemmälläkin.
        Tunturin laelle teille pitää juottola pistää pystyyn, aita ympärille ja sähköt siihen, sielä saisitte olla rauhassa ja ilman jälkilaskua.


      • Enpäs huomannut

        nettisivuilta, että kyseinen paikka olisi vain kännääjille.
        Mekin (perhe) olemme varanneet sieltä välietappimajoituksen emmekä todellakaan ole varautunut siihen, että viereisessä mökissä olisi jotain apinoita.
        Miksei osata käyttäytyä? Luuleeko nämä kännääjät olevansa kovinkin cooleja? Sorry, mutta taitaa olla juuri päinvastoin.
        Kännääjät voisivat mennä sinne korpeen, että kunnon ihmisille jäisi mökit, joihin on helppo ja nopea majoittua.


    • OOTTE HÖNÖJÄ

      LESTIS JUTTUJA

    • lapset pelkäsivät

      Meidän perheellä meni mökkeily aivan pilalle erään mökkiporukan koko viikonlopun juopottelun aikana.
      Ei sitä kannata mennä valittamaan kun musiikkia, tappelua ja huutoa kuulee koko ajan.
      Pelottavaa mennä nukkumaan korvatulppien kanssa koska ei tiedä jos sekopäät eksyvät omalle tontille.

      Onneksi saimme myytyä mökin, sillä tuossa vuokramökissä oli usein samanlaista riehuvaa porukkaa.

      Kyllä hyvät naapurit ovat kullan arvoisia.

    • yksi ulkomaalainen

      Laita sen mölyporukan nimet ja osoiteet tännen näkyville, että tiedetään syrjiä nuo paskiaset "siviilielämässä". Se tehoa paremmin kuin laskut.

      Finskipaskat kiusavat työpaikoilla ja vapaa-aikana,milloin selvinpäin ja milloin humalassa.

    • lampunkeksijä

      Lähetä naapurille haaste...afrinkantähteä paras kolmesta. Mitä se tähän auttaa? No ei ilmeisesti mitään, mutta pelailu on aina mukavaa ja naapuri toden näköisesti ihmettelee vielä pitkään, että mitä ihmettä.

    • Hannu Karppo

      Ensin on valitettava ja pyydettävä asianomaisia toimimaan häiriötä välttääkseen jos pyyntö/ kehotus ei toimi tulee sanktiointi.
      Et todellakaan maksa.
      Hatara peruste,ei todisteita vai kävikö mökkivuokraaja pyytämässä vähentämään melua ja kuinka lähellä olikaan se seuraava mökki jos oli yli 8 metriä saa olla jo kovakin meteli.
      Leirintä-alueilla on hiljaisuus aika ja taloyhtiöissä.

    • HAH Hah...

      Vieläkö joku hullu menee kalajoelle. Niillä ei kiinnosta ku ihmisten rahojen kusetus. Heh. Sieltä on monet lapsiperheet lähteneet rahattomina mut kusetettu maku suussa. Juku juku juku..nyt kusetetaan koko suku.

    • ihihihihi

      Joudut antautumaan naapurille. Hän raiskaa sut peräsuoleen ja monta kertaa! Olet pelkkä huorrrrrrrraaaa

    • hyvää kesää

      kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet pankkitilin numero tänne niin laitan kympin tulemaan . juotte sittenkaljat ja nauratte !

      • Ja meitsihän

        ei yhellä oluella naureskele, mutta jos useemman pistät niin,,,:)


    • hollannin asukki

      yli moralisointi on mennyt siellä suomessa vähän yli ottakaa ihan iisisti siellä ja lopettakaa se potaskan jauhanta ja ajatelkaa jonkin aikaa ennen kuin alatte jakamaan mielipiteitänne.

    • Körttiläinen

      Anna niiden lestadiolaisten hankkia oma elämä.
      Voihan elämän kevät mitä ihmiset vielä keksivätkään.
      Olet kirjoittanut juttusi jo huhtikuussa ja ei taida olla kaikki muumit lapun kirjoittajalla yläkerrassa kohdallaan.

    • lähettäjä linnaan

      Ilmoita asia poliisille. Kyse on laskutuspetoksesta.

    • heihei ja kotiin

      Kuuleppas, siellä asuu paljon myös vakiasukkaita, että öykkärit vaan kuriin!

      • Pettynyt mökkeiliä

        Juuri siksi mökki otettin paikasta missä ei ole vakituista asutusta.


    • Että näin

      Älä maksa, mutta ilmoita myös heille ettet laskua todellakaan aio maksaa ja pidät sitä aiheettomana.
      Eivät he sitä perimäänkään rupea, kun ei ole perusteita.

      • huomioikaa

        Eiköhän tuo lie maksanut tai ei,kun tämä oli ,tapahtunut huhtikuussa tai aiemmin.Epäilen ettei ole silloin vielä mökillä olleetkaan.
        Perusteet on jos aiheuttabneet häiriötä.On tainnut jäädä järjestys-ym.säännöt lukematta.
        Pitää ymmärtää että monet jmökkeilijät joutuvat aamulla lähtemään tiuenpäälle ajamaan,siksi ei ole liikaa vaadittu että jokainen saa levätä silloin kun väsyttää kärsimättä mölyämisistä.


    • toivota helvettiin

      Laskun lähettäjä on tyypillinen mökkejä vuokraava huijari. He ovat kaikki pelkkiä pummeja.

      • Sulla lienee

        ittelläs sitten useampikin oma mökki:))))?
        Vuokraat ilmeisesti seuraavanakin kesänä mökin paikasta missä saat nauttia kännisten koheltamisen äänistä kaiket yöt? Onnea sinne ja perheelle.

        Olet kuin punaministeri Arhinmäki, kiukuttelee mm-kisojen lippujen hinnoista mutta kyllä kelpaa rouvakin matkaan kun veronmaksajat liput lunastavat, punainen aate nyt on hieman tuollainen,,,sanoisiko kademielistä populismia.


    • 39

      sunnimellä on varmaan turha varata mökkiä suomen leirintäalueilta,kiitos ja kuitti

    • Exmökkiläinen

      Pyyhi ihan ensiksi hanuria sillä laskulla ja laita takaisin lasku roskaamisesta ja aiheettoman laskun käsittelystä 160 €. Mökkejä tehdään vieriviereen ja rauhaa pitäisi olla? Kyllä sitä elämisen ääntä saa olla mökilläkin, eikä kai missään ole rajattu mökillä juhlimista? Häiriötä ette tuolla ole aiheuttaneet, jos tosiaan noin olette olleet. Sano vielä että o livat läxiäiset ja romaanit muuttaa tänne ihan pian :)

      • Ei vallaton ihme

        että olet ex-mökkiläinen. Kuka tuollaisen "hengen jätin" naapurikseen haluaisi? Ai niin,,,just, ne romanit tietty. Jäisit kaupunkiin sen porno-olutpullosi kanssa jos et kestä päivää selvänä mökillä.


    • hyi olkoon

      on siinäkin aikuisia. ootte te kyllä ihan tarkkaan nähneet että naapureissa on lapsiperhe, tai jopa pikkuvauva, joka herää itkemään pienemmästäkin kolauksesa! Ihan tietoisesti olette pitäneet meteliä! Sitä varten on omat tilansa, ei mökkikylä sovellu riehumiseen aamuun asti. Siellä on lapsiperheitä nukkumassa jo 21.00 alkaen. Menkää pitämään bileenne ravintolaan tai yksityismökille, ja kysykää naapureilta lupa.Suomessa on järjestyssäännöt jotka kosee kaikkia ja kaikkialla. Olisitte ensin kysyneet ja tarkistaneet sen.Muutkin ovat maksaneet sievoisen summan, kenties ainoasta lomastaan koko kesänä ja haluavat rentoutua lasten kanssa, ei kuunnelle jotain känniriehumista aamuuan asti!

    • Ti-ti-tyy

      Jos olette vuokranneet mökin, niin lukekaa vuokraehdot. Jos olette aiheuttanut mökin omistajalle taloudellista tappiota möykkäämisellä, niin hänellä voi vuokraehtojen mukaan olla oikeus laskuttaa tulojen menetys/taloudelinen tappio teiltä. Jos laskutukselle on peruste, niin perintäkirje seuraa perästä, jos ette maksa.

      Olisi kohteliasta ajattele asiaa yrittäjänkin näkökulmasta. Mökkinaapurinne tuskin enää vuokraavat tuon kokemuksen jälkeen mökkiä samasta paikasta.

      Sääliksi käy teidän naapureita, jos ette olekaan vain vuokralaisia, vaan omistatte mökin. Mökiltähän usein etsitään nimenomaan luonnonrauhaa, kuunnellaan tuulen suhinaa ja lintujen laulua. Meteliä saa kuunnella ihan tarpeeksi arkena kaupungissa.

    • PISSIKSEN PILEET

      tais mennä perseelleen,,,tai ainakin talous noin valtavasta "laskusta".

      Sama aloittaja kyselee varmaan huomenna ovulaatiotaan ihmetellen; miksi kuukautisvuotoni on punaista vaikka kotilieden sidemainoksessa se on sinistä?

      Tavat ne on porsaslaumallakin. Kun oma napa on lähin mielenkiinnon kohde, niin siitä saa "nauttia" koko mökkimaisema. Kuuskymppisenä tuokin tantta tajuaa pitää monttunsa ummessa ja arvostaa muita mökiltä rauhaa ilman alkoa hakevia,,,,josko sittenkään.

    • Saako naapurin

      maalle paaluttaa,
      kysyy niminerkki paninko turhaan.

      Kääntäen kysyjältä. Mitäs olisitte pitäneet kun sen naapurin pojat olisivat tulleet ajelemaan sen bilepaikkanne ympärille mopedeillaan tai hieman tummempaa verta perimältään omaavat miehet kurmoottamaan teitä terillä kesken "bile" illan. Sehän olisi tietty ollut ihan normaalia rentoa mökkielämää, eikö vaan?

      Jos aloittaja on 30, niin olen Jani-Petterin vielä syntymätön sisar, lapsellisen itsekeskeistä shittiä!

    • Euroopanomistajiako?

      Kännääviä moukkia on pilvin pimein...Kun MINÄ juhlin, niin se ei kuulu kenellekään...mutta kyllä se valitettavasti kuuluu joka tavalla. Eikö teillä nuijilla ole sen vertaa käytöstä, että maksatte laskun edes miettimättä. Pilasitte toisten mökkiloman ja jos siitä pitää uikuttaa, että lasku tuli, niin voi voi. Menkää seuraavalla kerralla johonkin saareen, missä ei ole muita, mutta katsokaa ettei se ole lintusaari, ettette pilaa lintujen pesintää. Teidänlaisia moukkia örveltäjiä on lähes joka paikassa. Ei mitään käytöstä eikä sivistystä. Hävetkää jos osaatte ja maksakaa vaikka 100 euroa, se on vielä kohtuullista...

    • rekisteröitymätön**

      Itse olen joskus käynyt humalaisille örveltäjille kertomassa, että voisi hieman hiljentää, mutta vastaanotto on ollut sellaista, että enpä ehkä uskalla toiste mennä - uhattiin tappaa ja raiskata yms... kivoja ihmisiä.

      Jos teidän melunne on ollut tarpeeksi kovaa, ei naapurimöksäläinen ole uskaltanut ehkä edes tulla siitä huomauttamaan. Mistä tiedät, onko siellä ollut vaikka yksinäinen naisihminen,jota miesten örvellys on pelottanut.

      Et ehkä itse kännätessäsi tajua, mutta humalaiset ovat aikas kovaäänisiä ja häiritseviä - koeta viettää joiskus ilta selvinpäin , niin saatat huomata tämän...

      Nyt vaan opitte tästä ja kiltisti korvaatte ihmiselle, jonka ilta meni typerän ja lapsellisen käytöksenne takia pilalle. Seuraavan kerran sitten olette niinkuin aikuiset ja katsotte, että naapureihin on kunnolla etäisyyttä, jos haluatte kailottaa keskellä yötä. Erityisen kohteliaasti teette, jos käytte naapureille kertomassa tai jättämässä lapun, että teillä on juhlat ja mikäli häiritsevää meteliä kuuluu, voi ottaa yhteyttä numeroon xxxxxxxx.

      Ihmiset menevät yleensä keskelle luontoa hakemaan rauhaa, joten ehkäpä teidän olisi kännäyksenne syytä jättää kaupunkiympäristöön? Vai onko poliisi tullut kolkuttelemaan kotiovellenne bileiden aikaan tai taloyhtiö ottanut teidät tarkkailuun? Ehkä se olisi vinkki siitä, että ette ihan normien mukaisesti käyttäydy.

    • Yrppä

      Ettäkö kokonaista 4 markkaa?

      • tavattoman vetävä

        Tämäpä mieluisa yllätys!


    • Siis...

      Miks pitää maksaa jostain turhista laskuista?

      ``Siis me niinku saadaan rahaa valituksista``

    • LukekaaIHMEESSÄ!

      No, olen 12w ja kiertelen keskustelupalstoja nimellä LukekaaIHMEESSÄ! mutta älkää tuomitko iän perusteella!

      Törkeää!!!!! Oisivat tulleet sanomaan että HILJEMPAA jos se niin häiritsi eikä mennyt äidin helmaan itkemään(tässä tapauksessa poliisin lahkeeseen) että hirvee meteli!!! Voi luoja! Lapsellisia "kakaroita"!

      Voi luoja....

      • lapsellinen 60-vee

        Voi 12-vuotias... Käyppäs kuule sanomassa kymmenelle kännipäissään mölyävälle örveltäjälle, että tsot, tsot, kullanuput, hiljempaa.
        Poliiseilla on varmasti tärkeämpiäkin tehtäviä kuin paimentaa aikuisia lapsia, jotka eivät osaa käyttäytyä.
        Ilmeisesti juhlijoille tuli porttikielto kyseiseen mökkikylään, mikä on ihan oikein. Jokaisen pitäisi osata olla yöllä hiljaa neuvomattakin. Jos haluaa bilettää, niin etsiköön sitten juhlapaikan sieltä missä naapuri ei ole kuuloetäisyydellä.


    • Uusavuttomiako?

      Lukiko mökkinne varausehdoissa, että alueella alkaa hiljaisuus kello 23.00? Jos luki, niin sitten turpa kiinni ja maksatte sen laskun, koska olette rikkoneet varausehtoja ja he saavat laskuttaa teitä. Siis mikäli mökin vuokraaja/hänen edustajansa on laskun teille lähettänyt.

      Kenelläkään ei ole velvollisuutta tulla hiljentämnään teitä, tuon ikäisten pitäisi ymmärtää jo itsekin, ettei yhden mökin vuokraamisella ole omistusoikeutta koko hiekkasärkkiin.

      Lukekaa hyvät ihmiset ne paperit, että millä ehdoilla teille mökkejä vuokrataan. Jos varausehdoissa lukee, että ehtojen noudattamatta jättäminen voi johtaa korvausvastuuseen tms. niin vaikka veisitte jutun oikeuteen, niin joudutte sen laskun maksamaan.

      • rrtttt

        höpöhöpö. Siinätapauksessa siellä varausehdoissa pitää lukea myös siitä korvauksesta.


    • Rauhallista kesää

      Ei tietystikkään tarvitse maksaa..

      Mä jätän alkoholinkäyttäjät rauhaan ja oletan että ne jättää mut ja mun perheeni rauhaan. Jos ei jätä niin pitää vaistyä muualle.

      Suomeen on hyväksytty elämä alkoholinkäyttäjien ehdoilla, ei niitä vastaan auta käydä, itse siinä vaan saa huono maineen. Voimakas nuorimies olen, mut en koskaan ole ajatellut että mulla olisi oikeus satuttaa toista ihmistä, tai olla häiriöksi muille vaikkakin ne juopaleet joskus todella käy hermoille.

      No mut itse haluan olla hyvä esimerkki lapsille ja nuorille. En tiedä onko oma linjani oikea, mut se tuntuu oikealta. Niinhän sitä pitää elää miltä tuntuu, villisti tai hillitymmin..

    • Jepsusjee

      Naurettavinta vähään aikaan. Lasku mielipahasta.
      Siis mökin vuokraaja laittaa laskun perustuen johonkin kuulopuheisiin.
      Kaikenlaista sitä kuuleekin.
      Jos nyt asiaan yrittäisi suhtautua jotenkin vakavasti, niin ei tuollaisella laskulla ole mitään lainvoimaa. Melusta ei ole varoitettu, eikä huomautettu ja kaikenlisäksi kyseessä on jonkun yksityishenkilön oma arvio. Mahdollisesti henkilön joka valittaa aina ja kaikesta.
      En todellakaan maksaisi.

    • Toki korrekti menettely olisi ollut käydä huomauttamassa ensin teille ja pyytää pistämään melutaso alemmas. Tosin humalaiset nuoret aikuiset eivät välttämättä noteeraa ko. pyyntöjä. Vaikea tietysti sanoa, kun ei ole ollut paikanpäällä miten aiheellista teidän ns. metelistänne olisi ollut huomauttaa, mutta jos teitä nyt tuon kokoinen porukka oli nuoria ihmisiä bailaamassa, niin kaiketi teistä vähän turhan paljon ääntä lähti.

      Jos mökki oli vuokrattu, pitäisi nähdä vuokrasopimus ennenkuin voi kommentoida olisiko korvausvaatimus juridisesti pitävä. Jos sopimuksessa oli mainittu mahdolliset korvausvaateet em. kaltaisissa tapauksissa, niin siinä tapauksessa teiltä voidaan korvaus vaatia. Muuten sille ei laillisia perusteita oikein löydy. Ei ainakaan helpolla.

      Tosin minusta voisi olla asiallista maksaa tuo mainittu 40€ ja sanoa olevansa pahoillaan aiheuttamastaan häiriöstä. Ja ensi kerralla hankkia bailupaikka muualta. Neljäkymppiä on niin mitätön summa, ettei sellaisesta kannata riitelemään ryhtyä. Ei pääse tuntipalkoille, vaikka voittaisikin.

      Ja aina voi yrittää miettiä sitä toista osapuolta, joka valituksen teki. Te sentään saitte pidettyä bailunne ja ilmeisesti hauskaakin oli. Heiltä sen sijaan meni loma pilalle.

    • näin se käy

      Näin asia kannattaa hoitaa:

      kirjoita laskuun tämä viesti : Olemme pahoillamme, että häiritsimme teidän mökkeilyänne, toivottavasti kuitenkin teillä toimii vielä jalat sillä laskun maksamisen sijaan toivomme että painutte vittuun.Teidän pitäisi maksaa meille satanen siitä että kannatte tuollaista paskalappua meidän postilaatikkoomme ja häiritsette krapulapäiväämme.Mukavaa päivänjatkoa, mulkut.

    • Diipadaadiipadii

      Tämä ketju on ihan idiootti. Jos sulla on mökkinaapureiden/vuokranantajan yhteystiedot, niin otat niihin yhteyttä ja pahoittelet tapahtunutta ja lupaat sopia ensi kerralla etukäteen heidän kanssaan, jos teillä on juhlat. Maksua ei yksityishenkilö voi noin vain vaatia, ellei sitten ole kyse vuokranantajan esim. järjestyssäännöissä määräämästä maksusta, josta olette tottakai olleet tietoisia kun olette mökin järjestyssääntöihin tutustuneet; silloin voitte joutua maksamaan.

    • korvaus meluhaitasta

      Pettynyt mökkeilijä!
      Maksa pois lasku hyvillä mielin siitä, että olette saaneet mökätä muista välittämättä!
      Pieni korvaus mölyhaitasta. Poliisien tulessa paikalle olisi lasku moninkertaistunut. Mielipahaa olisi tullut teille jo kesken juhlinnan.

      Maksa lasku korkojen kera, jos et ole vielä sitä maksanut!

    • palitiikki

      No mikä ongelma?
      Eihän tuo 40e ole mikään lisä juhlimisen kuluihin. Jos häiriö oli pieni niin mitätön on korvauskin. Eihän se niin mene, että vain toisen pitäisi sietää toisen aivoituksia.

      • kärpäsestä tehdään

        härkänen..
        Todellakin pieni meluhaittakorvaus Eihän tuo 40 € kymmenelle henkilölle tee, kun 4 € per lärvi.


    • ei oikeuttaveloittaa

      vai kärpäsestä härkänen.paskaa.

      yhdelläkään naapurilla ei ole oikeutta vaatia mitään vitun maksuja, siitä tässä on kyse.

      vai maksatko jos tuon sulle luukusta laskun että kirjoittelit nettiin aivotonta paskaa joten olet velkaa satasen? pikkurahahan se on hei maksa pois vaan.

      sama homma kyseessä, ei mullakaan mitään jumalan valtuuksia ole että voin laskuttaa ketä haluan milloin haluan.

      jos poliisit tulis paikalle ne korkeintaan sanois että mankka hiljaa, kuten kerrostaloissakin häiriön sattuessa.ei siitä mitään laskuja poliisilta tule, se on varma.

      älä vitussakaan maksa mitään laskuja jollekin apinalle, et todellakaan ole sitä velkaa.

    • elämä on

      Onko niin vaikea käsittää, että se lasku EI ole tullut miltään naapurilta vaan mökin omistajalta. Jos sopimusehdoissa lukee, että häiriöstä laskutetaan 40 euroa, niin se laskutetaan. Se on sitten eri asia maksatko vai odotatko perintätoimiston kirjettä.

    • nyt vähän vanhempi

      vittu et ootte outoja! Musta oli hauskaa kuunnella pentuna känniläisten örvellystä, ei haittais ikinä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe