Hei!
Paljonko suurinpiirtein pitää varata rahaa 2:si viikoksi rahaa kahdelle aikuiselle,jos aamupala on jo hotellissa,siis ruokailuun ja hieman juominkiin....emme mene shoppailemaan,ostamme toki jos katsomme aiheelliseksi jotakin mukavaa tuliaisiksi ;)
Kiitos asiallisista vastauksista ;)
Paljonko menee rahaa 2:ssa viikossa Alanyassa ruokaan yms. ??
56
3969
Vastaukset
- See ;)
Voitte laskea 45/50 euroa pvä ,niin sillä pärjää hyvin ja suosittelen paikallisten suosimia ruokapaikkoja joissa ruoka on hyvää ja halpaa ,tuonti alkoholit ovat kalliita ,joten suosikaa paikallisia viinejä ,jotka ovat ihan laadukkaita ja olut maistuvaa.
- myös 2 vkoa edessä
Eli varmaankin per hlö 45/50 per pv.., se kuulostaisi realistiselta?
- Ataturk kad
myös 2 vkoa edessä kirjoitti:
Eli varmaankin per hlö 45/50 per pv.., se kuulostaisi realistiselta?
45/50 ekua per nenu tuntuu oikeelta ,sillä kyllä saa hyvääkin ruokaa ja vähän juomaa ;)) ehkä jotkut saavat kulutettua 1500 e kahdessa viikossa ,tuntuu kylläkin aika hebrealta???
Alanya on aika halpa paikka kuitenkin vielä. - H.HL
Jep,tuntuu kohtuulliselta ja kukkaron pohjaan voi jäädäkin vielä liiroja ja kapsäkkiin saa tuolla summalla ostettua jo tuliaisiakin.....ruoka on noin 10-15 Tl ja olut noin 3 Tl ja mäkkärikin paikalla on.......
He jotka kuluttavat 1500 ekua parissa viikossa ovat varmaan sekoittaneet liirat ja ekut :((
- Lentolintu
n.1500,- hyvä, mutta jos tykkäät retkeillä, puuhastella rannalla riippuliitoa yms... kannattaa varata se 2000,- mut siihen saa kyl jo vähän varmaan shoppaillakin.
Loppupeleissähän se ratkaisee, mikä sun kulutuskäytös on, mut on siellä viellä edullisempaa siellä kuin Suomessa.
Mukavaa matkaa, meillä loma varattu taas heinäkuulle, ihanalle kleopatra rannalle Alanyaan. :-) - hallelujaa :O
tämä on mielestäni yksi tyhmemmeistä kysymyksistä mitä ihmiset esittää!! riippuu miten elät ja syöt...tahdotko syödä hienosto paikoissa ja halppis....riippuu mitä juit misä juot ja kuinka paljon!
- turkissa on halpaa
Herraisä, mitä summia! Itsellä Turkissa menee yleensä noin 10-15e/ pvä ilman majoitusta.
En dokaa ja syön paikallisten suosimissa paikoissa. En pihistele, mutten rällääkään.
Toki sitä saa kulumaan vaikka 1000/pvä jos tykkää ja on millä mällätä - KRISTINA.....
Jokainen tyylillään....eivät kaikki ole matkustaneet esimerkiksi Alanyaan,joten alkuperäinen kirjoittaja voi kysyä asiaa tällä palstalla,sinun ei taas ole pakko lukea kaikkia kirjoituksia.........
- Tykästynyt :)
hallelujaa :O ???
Olet varmaan matkannut paljon,jotensa sinun kaltaisille alkuperäisen aloitus tuntunee tyhmältä ,kaikilla ei ole niin paljon kokemusta matkailusta,joten kysymys on kohdillaan!!!
Itselläni menee kahdessa viikossa rahaa noin 300 euroa ilman ostoksia ja olen syönyt ja retkeillyt riittämiin ,kengänpohjat ovat kylläkin kuluneet ,mutta Kleopatra rannan aallokot ovat saaneet siitäkin huolimatta suupieleni hymyyn :))
- nainenanainen
45/50 eur ei kyllä riittänyt meillä todellakaan, Mitä ihmettä te syötte tuohon hintaan ?
tuo 10 - 15 e on jo vitsi - eihän sillä saa kuin 2 olutta tai yhden rullakebabin ja limpsan.- olut 4TL
Hyvää turkkilaista ruokaa saa edullisesti paikallista ravintoloista, alkaen 3TL annos. Ja taatusti on parempaa kuin kansainväliset pihvintekeleet.
- mällätkää, mällätkää
Kalliit on kaljat ja kebabit sulla. Kaljasta olen maksanut yleensä 4TL , korkeintaan 5TL, eli parin euron kieppeillä. Mulla ei niitä kuitenkaan mene kolmea enempää päivässä, harvoin, todella harvoin enempää kuin yksi. En viitsi lähteä islaminuskoisiin maihin dokaamaan, vaan pystyn lomailemaan vaikka ihan selvänäkin. Myöskään kansainväliset pizzapaikat eivät tule kuuloonkaan lomilla, mieluummin syön herkullista paikallista ruokaa edullisemmin.
Aamiaisen saa hintaan 5TL ja ruuan syö 5-15TL hintaan. Ruokajuomana Airan tai vesi, eipä tuosta nyt 10 euroa enempää kerry. - Lavinia
10-15 euroa saattaa olla vitsi, mutta aika lähellä totuutta. Me syötiin viimeinen ateria viime torstai-iltana Sepon baarissa. Ja oli muuten tukeva ateria. Maksoi 12€/lärvi juomineen. Hotellissa kun syö aamulla aamupalan ja illalla sitten päivällisen niin kyllä sillä pärjää loistavasti. Tuppaa jopa lihomaan.
- usein käynyt
Meillä on varattuna 1500e visa. Tallelokero otetaan aina ja joka paikassa, koska siitä vrmaan seuraavaksi....
- Edullista
Itselläni meni viime kesänä muistaakseni 700€/ 2 viikkoa. Söimme kahdesta kolmeen kertaan ulkona päivässä, kävimme yöelämässä juhlimassa 5 iltana sekä jeeppisafarilla ja veneretkellä. Mitään ostettavaa ko. paikassa ei kylläkään ole ellei kopiotuotteet kiinnosta.
- itselläninäin
itse lasken matkabudjetin näin : ruoka 22e/päivä kun käy kerran ravintolassa ja iltapalavärkit hotelliin ja välipalaan 22x15=330e tällä syö reilusti!
tallelokerot ym ilmastointikulut erikseen katso mitä ne maksavat
vesipuistokäynti, retket ym n 60e
tuliaiset shoppailu 100e jos ei kovin innokas ole
baarit huvit max 200e
rantatuolit n 20e jos käy useimmin n 2,5e/tuoli
680e mutta vähemmälläkin pärjää jos ei joka päivä pämppää baarissa ja shoppaile koko kaupunkia :D ruoastakin voi tinkiä, joskus voi löytää hyvän paikan jossa syö juomineen 13e ja sitten ostaa välipalaksi salaatin jostakin kojusta nii jää olusen verran "ruokabudjetista" ja taas joku toinen päivä voi sen drinkin kera nauttia
varatkaa 1200e vähintää 2hengelle :) niin ainakin itse tekisin, mutta riippuu minkälaiseen kulutukseen on tottunut- halvallakin pärjää
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ottaa tallelokero? Sehän on rahastuskikka. Varsinkin matkatoimiston hotelleissa uskaltaa helposti jättää rahat ja systeemit huoneeseen. Typerä maksaa 35e/viikko turvalokerosta.
Rantatuolit ei kohteessa maksa mitään, teitä on huijattu mikäli Turkissa rahaa tuolista ottavat, menkää toiselle tontille, jossa tuolit on ilmaisia kun tilaa jotain.
Tuolla rahakulutuksella ei ole ihme, että ihmiset ihmettelevät kuinka mulla on vara käydä 2-3 kertaa vuodessa lomilla ja viipyä useampi viikko tai parikin kuukautta kerralla. - VISATON
halvallakin pärjää kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ottaa tallelokero? Sehän on rahastuskikka. Varsinkin matkatoimiston hotelleissa uskaltaa helposti jättää rahat ja systeemit huoneeseen. Typerä maksaa 35e/viikko turvalokerosta.
Rantatuolit ei kohteessa maksa mitään, teitä on huijattu mikäli Turkissa rahaa tuolista ottavat, menkää toiselle tontille, jossa tuolit on ilmaisia kun tilaa jotain.
Tuolla rahakulutuksella ei ole ihme, että ihmiset ihmettelevät kuinka mulla on vara käydä 2-3 kertaa vuodessa lomilla ja viipyä useampi viikko tai parikin kuukautta kerralla.Tottapa kirjoitat.
Rantatuolit ovat oman hotellialueen rantsulla ilmaisia ja toisen ostamalla jotakin myös ilmaisia,joten niistä ei kannata maksaa.
Samaten tallelokeroista ei kannata maksaa Matkatoimiston järjestämässä hotellissa,jos joku ? vie,niin henkilökunta,ei hotelleihin ole ulkopuolisilla mitään asiaa!!
Rahaa menee kohtuullisessa käytössä kahdelta parissa viikossa 400-500 ekua . - tyttö9090
halvallakin pärjää kirjoitti:
Tuolla rahakulutuksella ei ole ihme, että ihmiset ihmettelevät kuinka mulla on vara käydä 2-3 kertaa vuodessa lomilla ja viipyä useampi viikko tai parikin kuukautta kerralla.Ihan siksi, ettei tavarat karkaa. Itsehän heräsin MATKATOIMISTON HOTELLISSA keskellä yötä kun joku ukko penkoi mun käsilaukkua ja ja oli tonkinut joka paikan. Onneksi suurin osa arvokkaammmasta oli tallelokerossa. Puhelin ja koruja oli yöpöydällä jotka hävis mutta muut säilyi!!!
- voi voi sua pieni
tyttö9090 kirjoitti:
Ihan siksi, ettei tavarat karkaa. Itsehän heräsin MATKATOIMISTON HOTELLISSA keskellä yötä kun joku ukko penkoi mun käsilaukkua ja ja oli tonkinut joka paikan. Onneksi suurin osa arvokkaammmasta oli tallelokerossa. Puhelin ja koruja oli yöpöydällä jotka hävis mutta muut säilyi!!!
Hahhahahha, kannattaisko valita ne hotelit seuramatkatoimistoje kalleimmasta päästä tai sitten ottaa itse majoitus netistä löytyvistä paremmista hotelleista?
En ole koskaa kuullut, että joku tulisi huoneeseen. Aina olen matkustanut yksin naisena, mutta rauhassa olen saanut olla ja ilman tallelokeroa. - tyttö9090
voi voi sua pieni kirjoitti:
Hahhahahha, kannattaisko valita ne hotelit seuramatkatoimistoje kalleimmasta päästä tai sitten ottaa itse majoitus netistä löytyvistä paremmista hotelleista?
En ole koskaa kuullut, että joku tulisi huoneeseen. Aina olen matkustanut yksin naisena, mutta rauhassa olen saanut olla ja ilman tallelokeroa.A) en ole pieni
B) mitkä on sun mielestä ne seuramatkatoimistojen kalliit hotellit??? Käytän Finnmatkoja ja aurinkomatkoja ja hotellit vähintään 4 tähteä!
C) no nyt kuulit!
Saatiin kyseisessä tilanteessa kuitenkin uusi hotelli heti aamulla ja huone niin korkealta, ettei sinne rimpuile kuin apinat... Hotellin henkilökunta oli ihmeissään ja tutkivat tilanteen, ikkunan lukko oli löystynyt. Huone alakerroksessa.
Ja ei asiasta tarvitse pilailla, olin ihan shokissa pitkään, kun heräsin yöllä ryöstäjän ollessa paikalla ja veitsi kädessä. Mutta lähtikin se ikkunasta ja lujaa, kun huusin niin, että kitarisat vinkui!!! =( - Säästöbudjetilla?
voi voi sua pieni kirjoitti:
En ole koskaa kuullut, että joku tulisi huoneeseen. Aina olen matkustanut yksin naisena, mutta rauhassa olen saanut olla ja ilman tallelokeroa.Eli kannattaa ottaa kallis hotelli, jotta ei tarvitse maksaa tallelokerosta? Säästääkö tuolla tavalla paljonkin rahaa?
- loma lomana
Lasken 100 euroa/pvä/hlo. Päivän päätteeksi siirrän rahaa sivuun sen verran, mitä päivän budjetista on jäänyt yli. Ne ovat vararahastoa ja niillä voi ostaa. Lisäksi Visa varalla tai jos suunnitelmissa on suurempi ostos.
Kaikkea ei ole pakko tuhlata ja usein rahaa on jäljellä kotiin palatessa. Ikävämpää on, jos matka on maksettu, mutta perillä ei voi tehdä mitään, kun ei ole rahaa.- turistina reissuun
Eiköhän nyt lähes jokaisella suomalaisella ole Visa? Mulla ainakin ja ilman eri ilmoitusta tottakai se kulkee mukana. Kysehän ei nyt ole siitä, etteikö sitä rahaa olisi, vaan pikemminkin siitä, miksi sitä pitää väenväkisin törsätä. Mulle menee se 100euroa/viikko ja tottakai on Visa, jolla nostaa lisää, jos tarvetta on. Joskus on ollut, useimmiten ei.
- kukin tyylillään
turistina reissuun kirjoitti:
Eiköhän nyt lähes jokaisella suomalaisella ole Visa? Mulla ainakin ja ilman eri ilmoitusta tottakai se kulkee mukana. Kysehän ei nyt ole siitä, etteikö sitä rahaa olisi, vaan pikemminkin siitä, miksi sitä pitää väenväkisin törsätä. Mulle menee se 100euroa/viikko ja tottakai on Visa, jolla nostaa lisää, jos tarvetta on. Joskus on ollut, useimmiten ei.
Mikä kommentissani oli se ongelma?
Kaikilla suomalaisilla ei ole Visaa. Itse en todellakaan välttämättä ota visaani mukaan jokaiselle matkalle, vaan käytän käteiskassaa, koska käytän mielummin rahaa, joka on jo ansaittu.
Samoin vaihdan mielummin käteistä kuin nostan visalla rahaa automaatista. Tyylit ovat erilaiset ja jokainen voi elää tavallaan.
Nämä palstat ovat sitä varten, että kokemuksia voi vaihtaa. - miuku
kukin tyylillään kirjoitti:
Kaikilla suomalaisilla ei ole Visaa. Itse en todellakaan välttämättä ota visaani mukaan jokaiselle matkalle, vaan käytän käteiskassaa, koska käytän mielummin rahaa, joka on jo ansaittu.
Samoin vaihdan mielummin käteistä kuin nostan visalla rahaa automaatista. Tyylit ovat erilaiset ja jokainen voi elää tavallaan.
Nämä palstat ovat sitä varten, että kokemuksia voi vaihtaa.Itselläni meni 300€ viikon reissulla: kävin kolmella retkellä söin paikallisissa ravintoloissa ja ostin kaupasta aamiaistarvikkeet. Tuliaisiksi ostin marketista paikallisia naksuja, keksejä ja karkkeja.
- Lavinia
kukin tyylillään kirjoitti:
Nämä palstat ovat sitä varten, että kokemuksia voi vaihtaa.Kyllä siellä voi pankkikortilla nostaa rahaa (jo ansaittuakin) ihan samalla tavalla kuin Suomessakin. Kielitaitoa tosin tarvitaan vähäsen, koska ei ainakaan ne automaatit, joista me pari kertaa rahaa nostettiin, osanneet suomea.
- Nauttijanainen
Minulta kuluu noin 500 € viikossa. Sillä syön aamiasen, lounaan rantakuppilas ja illallisen jossain kivassa ravintolassa. Rannalla joka päivä muutama olut ja joka ilta muutama paukku illallisen jälkeen. Etkoja varten ostan huoneeseen viinipullon. Toisella viikolla riittää noin 300 €. Ihaninta lomalla on kun voi syödä ja juoda ilman, että joka kolikkoa pitää laskea. Tuliaisia en osta mutta hamamissa käyn. Voihan sitä halvemmallakin päästä, mutta en lähdekään jos pitää ruveta kolikkoja laskemaan.
- Lavina
Tultiin juuri eilen sieltä viikon matkalta. Meillä oli aika pieni matkabudjetti, mutta siitä huolimatta meiltä kahdelta meni tuommonen 700-800 euroa. Siellä on suunnilleen Suomen hintataso eli siis aika kallista. Tosin me käytiin kolmella deturin retkellä. Ne maksoivat 180euroa. Sitten sitä tippiä pitäisi olla jakamassa joka paikassa. Deturin yhteistyökumppaneita kannattaa varoa, etenkin sitä korukauppiasta, joka järjestää turkkilaisia iltoja eri hotelleissa. Antaa jonkin rihkamalahjan ja odottaa, että sitten ostetaan jotakin vinkuintiasta tuotuja koruja satojen eurojen edestä.
Sepon baari siinä Atatyrkin rantabulevardilla on hyvä ja edullinenkin ruokapaikka. Siellä kannattaa käydä. Ja on siellä Heikin baarikin Deturin toimiston vastapäätä. Sekin on ihan hyvä paikka. Mutta rahaa siellä palaa. Ei ole halpa paikka.- PalmiyeBeeee
Kallista on juu,mekin tultiin juuri pois viikon matkalta,samat hinnat siellä on kuin Suomessa......en ymmärrä ihmisiä kun kertovat Alanyan olevan halpa paikka,sitä se ei tosiaan ole ja tippiä käskevät jo Oppaat bussissa Antalyasta Alanyaan matkalla jakamaan joka paikassa,emme antaneet ja johan oli naama kurtussa:(
- karat
PalmiyeBeeee kirjoitti:
Kallista on juu,mekin tultiin juuri pois viikon matkalta,samat hinnat siellä on kuin Suomessa......en ymmärrä ihmisiä kun kertovat Alanyan olevan halpa paikka,sitä se ei tosiaan ole ja tippiä käskevät jo Oppaat bussissa Antalyasta Alanyaan matkalla jakamaan joka paikassa,emme antaneet ja johan oli naama kurtussa:(
Varmaan onkin suomen hintatasoa kun käytte suomalaisten paikoissa syömässä oletettavasti makaroonilaatikkoa, hinnat ovat puolet halvempia kun käy paikallisten ruokapaikoissa ja kaiken lisäksi monta kertaa parempaa.
- Kac para
Turkissa ei todellakaan ole Suomen hintataso, menkääpä kokeeksi käymää turistirysien ulkopuolella, mitä pidemmälle jaksaa mennä, sen edullisemmaksi elämä muodostuu. Suomessa olemme aina Turkissa tullessa järkttyneet vaikkaa taksien hirveistä hinnoista, samoin vihannekset ja vielä heikkotasoiset voi olla lähes 5e kilo.
Huh huh!- Bikkuliini
Olen ollut viimeksi vko takaperin Alanyassa viikon ja hinnat ovat "pilvissä" verrattuna esim. Hurghadaan,siis kaikki taxeista oluisiin....vihanneksia en ostanut,mutta halpoja ne siellä kyllä ovat ja tuoreita......
Viikon lomalla ei paljoa ehdi kiertää pikku kyliä jos ja kun menee nauttimaan ainoastaan löhölomasta.
- Lavinia Detur..
Hei sinä Laviniassa lomaillut,kerrotko kokemuksia hotellista,kaikki kiinnostaa.
Myös millaista henkilökuntaa.- Panolady
Henkilökunta on kovaa ja taitavaa.
- Lavinia
Ihan hyvä hotelli ja ystävällinen henkilökunta. Heistä minulla ei ole sanottavana muuta kuin hyvää. Kaikkein paras oli se tarjoilija, joka aina aamuisin tuli polkupyörällä töihin leipäkassi pyörän sarvessa. Hän osasi vähän Suomea niin kuin monet muutkin. Sanoi aina "No niin" ja "Höpöhöpö". Opetettiin häntä koskemaan kädellä korvaansa ja sanomaan "Koskenkorvaa". Taisi jopa oppia.
- foranimals
Siellä on varmaan otto-automaatteja ettei tarvi käteistä kuljettaa paljon mukana? Vai miten suosittelette?
- 4+44
On on, ja nimenomaan Otto-automaatteja! :D
- mielumminmaksan
tuosta tallelokerosta pitää hieman sanoa.. itse oltiin blue star hotellissa 4 tähden ja siivooja vei kaikki kolikot yöpöydän laatikosta sellaisesta korulippaasta oltiin kyllä ajateltu jättää ne muutenkin sille mutta kerkesi jo tonkia mitä löytyy. itse en periaatteesta pidä passeja ym rahoja hotellihuoneessa kun kerta sen ensimmäinen kun ne sieltä ovat hävinneet ja sitten kyllä harmittaa kun ei ole enempää rahaa..
- ruususofia
En oo käynyt Turkissa mutta tiedän että halpa maa on.
- KallisOn
Käyppä nyt ensin Turkissa ja kirjoita sitten vasta halpuudesta :((
Maa voi olla halpaa jos sitä tarkoitit ostavasi!! Muuten on hinnat kotimaa Suomi tasossa vaikka käy iltaisin syömässä muuallakin kuin Heikin baarissa. - halpaaON
KallisOn kirjoitti:
Käyppä nyt ensin Turkissa ja kirjoita sitten vasta halpuudesta :((
Maa voi olla halpaa jos sitä tarkoitit ostavasi!! Muuten on hinnat kotimaa Suomi tasossa vaikka käy iltaisin syömässä muuallakin kuin Heikin baarissa.Todennäköisesti on Suomen hinnoissa siellä tuyristimättölöissä? En ole koskaan käynyt. Käyn paikallisten suosimissa paikoissa, joissa ruoka on edullista, mutta myös maukasta ja perinteistä turkkilaista.
Käy näissä paikoissa, niin et väitä ruuan olevan suomen hinnoissa. - Muumitar
halpaaON kirjoitti:
Todennäköisesti on Suomen hinnoissa siellä tuyristimättölöissä? En ole koskaan käynyt. Käyn paikallisten suosimissa paikoissa, joissa ruoka on edullista, mutta myös maukasta ja perinteistä turkkilaista.
Käy näissä paikoissa, niin et väitä ruuan olevan suomen hinnoissa.No....eihän täällä nyt kukaan ole väittänyt mitään,vaan kirjoittanut omista kokemuksista,olen ollut Alanyassa about 11 kertaa,joka vuosi majailen siellä noin 2-3kk ja tuttavani asuu pysyvästi siellä ja on juuri parhaillaan siellä,kyllä hinnat ovat nousseet melkein Suomen tasolle,hedelmiä saa toreilta edullisesti ja paikallisten ruokapaikoissa on vielä suht' edullista,muuten ei ole todellakaan halpaa,kyllä siellä parissa viikossaa kahdelta menee ruokailuun ja juomiin 50/e per nuppi pvä ja kukahan nyt lomallaan menee pihistelemään ja toisaalta tuhlailemaan,ne kellä on varaa matkustavat ihan muualle kuin halpakohde Alanyaan....vaikkakin ihan hyvä paikka vielä ainakin on.
Kaikille hyvää ja antoisaa lomaa alla Alanyan auringon :)) - silti menossa
Muumitar kirjoitti:
No....eihän täällä nyt kukaan ole väittänyt mitään,vaan kirjoittanut omista kokemuksista,olen ollut Alanyassa about 11 kertaa,joka vuosi majailen siellä noin 2-3kk ja tuttavani asuu pysyvästi siellä ja on juuri parhaillaan siellä,kyllä hinnat ovat nousseet melkein Suomen tasolle,hedelmiä saa toreilta edullisesti ja paikallisten ruokapaikoissa on vielä suht' edullista,muuten ei ole todellakaan halpaa,kyllä siellä parissa viikossaa kahdelta menee ruokailuun ja juomiin 50/e per nuppi pvä ja kukahan nyt lomallaan menee pihistelemään ja toisaalta tuhlailemaan,ne kellä on varaa matkustavat ihan muualle kuin halpakohde Alanyaan....vaikkakin ihan hyvä paikka vielä ainakin on.
Kaikille hyvää ja antoisaa lomaa alla Alanyan auringon :))Niinpä, kyllä siellä rahaa menee pakostakin. Eihän altaalla/rannallakaan saa rauhassa makoilla, kun aina on joku puoliväkisin tyrkyttämässä juomia ym.
Ja jos et osta, alkaa tympeääkin tympeämpi palvelu..
Ainut seikka joka TODELLA ÄRSYTTÄ siellä.
- Aleksanteri 22
Mulla meni yksinään 2000 yröö kahessa viikossa
ja kaikki meni bilettämiseen.Ai niin ja maksullisiin miehiin. - lomalle mars
Moi
Mulla meni kahdessa viikossa 1300€. Aamiainen oli hotellista mutta muuten söimme ulkona. Olen kova shoppailija niin se vei suuren osan.
Miehen budjettia en muista, mutta hän maksoi sitten auton vuokraa ym siihen päälle, mutta shoppili taas vähemmän... =)
Retkillä kävimme suoraan paikallisilta, PALJON halvempia kuin matkatoimiston retket ja samoilla retkillä olimme kuitenkin.
Ja on Alanya paljon halvempi kuin Suomi kun osaa kiertää ja tingata, ihan itsestä kiinni mitä maksaa ja missä! ; )- kuukausi Turkissa
Siis melkein satanen päivässä???
Mulla meni satanen 5-6 päivässä ilman shoppailuja.
- annebaba
Pinenellä vaivalla saattaa säästää ruokamenoissa huomattavasti, kun liikkuu hieman pääkadun ja rantakadun ravintolatarjonnan ulkopuolella. Malliesimerkki on lounaspalaksi tarkoitettu kebab, joka maksoi PTT.n läheisyydessä 7 liiraa ja kun siirryimme basaarialueen yläpuolelle, sama annos (vielä hieman isompana) maksoi 1,5 liiraa. Kun liikkuu noiden kahden turistialueen kadun ulkopuolelle, niin seuraamalla, missä paikalliset käyvät syömässä, saa todella maittavaa ruokaa. Osassa paikallisista ravintoloista ei saa alkoholijuomia, mutta kun mainoksissa näkyy Efes, niin silloin saa myös sen ruokakaljan. Sitten nuo kokonais-kustannukset. Kun on ostanut kaksi kultakelloa a 800/euroa tai teettänyt sormuksen, jossa 1.100 euron timantin ympärille, niin kyllä silloin rahaa palaa. Kun on käynyt tarpeeksi monta kertaa Alanyassa ja kaikki omat hankinnat ja tuliaisetkin on hankittu vuosien saatossa, niin mielestäni noin 20 euroa / henkilö / päivä on ihan riittävä, eikä silloin joudu edes pihistelemään.
- Alanya <3
Juu kyllä siellä edullisesti pärjää kun osaa liikkua oikeissa paikoissa. Taas olen lähdössä kolmen lapsen kanssa reissuun. kahden viikon budjetti on n. 1300€ ja sillä kyllä kivasti elelee. Eihän kotisuomessakaan saa tollasta rahaa kulutettua normi arkena. Ruokia tehdään paljon huoneessa jne.. Ja dönereitä jne saa todella edullisesti. Ihanaa mennä jo kymmenennen kerran Alanyaan 27.6.2012 =)
- Alanyaan kesäkuussa
Alanyassa pärjää todellaki edullisella budjetilla. Me otetaan aina huoneistohotelli ja tehdään itse ruokaa, tai siis osa ruuista. Aamupala ja päivällä jotain pientä. Sitten mennään illalla syömään ulos. Yleensä johonkin paikallisten paikkaan missä on edullista ja hyvää ruokaa.
Ollaan myöskin kovia bilettämään, mutta onneksi yökerhoihin ei ole pääsymaksuja. Muutama olut kiva juoda hotellilla ennen illanviettoon lähtöä. Juomat ovat kalliita baareissa ja yökerhoissa. Emme yleensä juo kuin yhden oluen yökerhossa.
Bussilla pääsee joka paikkaan edullisesti. Viime syksynä hinta oli 0,75 eur, liiroina 1,25. En tiedä onko hinta noussut tänä vuonna.
Alanyassa monta kertaa käyneenä tiedän parhaat shoppailupaikat ja mitä mistäkin kannattaa maksaa. Itse kierrän keskustan basaarialueen todella kaukaa ja keskityn pienten katujen ja kujien liikkeisiin ja muutamaan kiinteähintaiseen liikkeeseen kuten Lc Waikiki ja pari muuta liikettä Alanyumin ostoskeskuksessa. 25 metri kadulla ja siitä alas ja ylös haarautuvilla kaduilla on paljon hyviä vaateliikkeitä, leluliikkeitä ja kenkäkauppoja. Koruja en osta 25 metrikadulta vaan muun muassa satamassa, Obassa ja Damlataksella olevista "kojuista" joissa käsityöläiset myyvät tuotteitaan sekä koruja.
Oikeastaan ainoa asia mitä olen ostanut basaareilta on kellot. Kelloista olen maksanut noin 15-16 euroa (siis naisten "koru"rannekello) ja yksikään kelloista ei ole vieläkään rikki. Osa ostettu jo vuosia sitten.
Perjantaina käydään ostamassa hedelmiä ja vihanneksia perjantai-markkinoilta basaareilla linja-autoaseman vierestä. Siellä näkee paljon myös paikallisia. Mielenkiintoinen kokemus kierrellä vaikkei mitään ostaisikaan.
Eihän Alanya toki missään Thaimaan hinnoissa olekaan, mutta mielestäni etsimällä löytää kyllä edullisia ja erilaisia ostoksia kuin mitä suomesta. :)
Rahamäärää on hankala arvioida koska se tietysti riippuu ihmisen omasta kulutuksesta. - Hyvän ruuan ystävä
Onko kellään ehdotuksia/suosituksia hyviä paikallisia ravintoloita Alanyasta, joissa kannattaisi loman aikana käydä.. siis paikallista paikkaa, missä edullinen ja hyvä ruoka? :)
Mekin olemme nimittäin huhtikuussa menossa 2 viikoksi Alanyaan. - köyhäkö
unohda koko reissu: ainoastaan persaukiset kyselee moisia..
hae siwasta näkkäriä.. - ei enää montaa yötä
No paljonkos turkin rahassa mahtaisi maksaa illallinen joka sisältää:
- runsaasti jaettavia alkupaloja satsikia yms. (voisittekin siellä käyneet suositella hyviä alkupaloja ns.mezejä tai mitä ne nyt turkissa ovat.
- yhdet spagetit ehkä jauheliha soosilla
- 2 olutta (vaikka efes jos vain hyvää)
- 3 kokista
- 2 maitoa (vai voiko siellä juoda maitoa ruoan kanssa)
. iso pullo vettä
- pääruoka ehkä jotain broileria yhdelle ja kenties yksi pizza
Alkupalat 3:lle hengelle ja spagetti ja pizza lapsille.
Jos tähän haluaisi punaviiniä, niin onko hyvää Turkkilaista viiniä jota suosittelisitte.
Täältä meidän kylän Alkosta ei löytynyt yhtään Turkkilaista viiniä jota olisi voinut hakea maisteltavaksi.- Maistuvaa matkaa
Siis paremman tason turistiravintolaan olette menossa.
Saat kyllä maksaa ihan reilusti, hitusen halvempaa kuin Suomessa? Ruoka varmaan parempaa kuin Suomessa!
Ja maitoa ehkä saa tai sitten ei: Ayran (airan) on turkkilainen juoma (jugurttia, vettä ja suolaa).
Turkin suurimpia viinitehtaita nimeltään Kavaklidere ja Doluca.
Seikkaile Tripadvisorissa.
- 800 ja VISA
Lokantoissa edullisinta valmista, maukasta, paikallista ruokaa. Vihannesmarkkinoilta saa tosi huokeita kauden kasviksia ja mausteita, jos haluaa kokkailla itse.
Jos olet tarkka, niin kyllä varmasti pärjäätte 800 eurolla ja alle sen kaksi viikkoa.
itse olen shoppailija..kulutan yksinäni 500 euroa viikossa.
Ja Visa on hyvä olla mukana. Kerran jouduin yhdeksi yöksi sairaalaan sydänoireiden vuoksi. Vaikka oli matkavakuutus, piti sairaala maksaa itse. Se oli kallista : yli 600 euroa yö. Sitten kotimaassa vakuutusyhtiö palautti kyllä rahat. - Vähän vaan
Itse olin kesällä kaksin poikani(15v.)kanssa 2vkoa Alanyassa ja ostoksia tehtiin tosi paljon,mutta pelkkään ruokaan ei mene kovinkaan paljoa,kun tietää missä syö.
Eli jos ei ostele mitään,niin sanoisin että 2vko riittää 500€ ruokaan.
Menee vähän syrjemmälle syömään,missä paikallisia,ei suomeksi/englanniksi ruokalistoja vain turkiksi,niin saat syötyä 10€ kaksi ihmistä.
Ja tolla summalla saat myös istua kahvilassakin.
Kortti on tosiaan hyvä kuitenkin olla varalla mukana,
jos jotain yllättävää sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891