Näettekö enneunia ja uskotteko niihin

Järkyttynyt

Järkyttävää nähdä itsensä unessa hautajaisissa.
Oli ystävän hautajaiset.Ystäväni vasta täytti 50vuotta.
Hänellä on kyllä sairauksia.
Voiko tällänen enne toteutua?

18

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unikulmaoio

Muistan itse kanssa joskus nähneeni vastaavanlaista, sitten kysyin joltain viisaammalta. Hän sanoi ettei kuolemaa voi nähdä unesta :)

• Sydämenitännejää

Mä olen nähnyt enteitä. Sukulaisen kuolema,ja se tapahtui vain muutama kuukausi tästä unesta.
        Ehkä se annettiin siksi että oli helpompi sitten kestää se kuolema.En tiedä.

• ehkä en tiedä'

Oisko se alitajuntaa että pelkää ystäväsi kuolemaa ja ajattelet sitä, niin että se tulee sitten uniin.

• WoodooMan

Minä saattasin muutamalle toivoa kuolemaa,kun ei ole muuta kuin kärsimystä heistä.

• fghnklkjhgvcx

mummoni näki ennalta oman kuolemansa.. tavan ja ajan, molemmat piti paikkansa.. vanhuus siis vei ja päivä oli täsmälleen oikea.. tällaistakin tapahtuu

• Käärmeenkantaja

Kyllä, tiedän monta tapausta.
      Kannattaa lukea unikirjoja.Sieltä löytyy merkityksiä monille asioille.
      Käärme unessa merkitsee ainakin jotain,että joku ihminen tulee tekemään kiusaa.Muutaman kerran on käärme luikertanut unissa ja sitten on ilkeä ihminen tullutkin jollain tapaa kiusojaan tekemään.
      Nykysin rukoilen estoa ilkeille ihmisille.

• hilleviid

kyllä käsittääkseni oman kuoleman voikin nähdä unesta ja muutamissa tapauksissa vanhuksille niin käykin, tai ihmisille jotka ovat vakavasti sairaita, he sitten itse kertovat unesta jonka ovat nähneet, jos haluaa. mutta toisen kuolemaa ei käsittääkseni voi nähdä, ellei tosin tiedä jonkun kuolettavasta sairaudesta ja siitä osaa ennustaa.
      "Kuoleman näkeminen unessa on aina pelottavaa ja ahdistavaa. Mutta turhaan. Kuoleman näkeminen unessa merkitsee ennen kaikkea onnea ja pitkää ikää. Kuolema viittaa elämänvaiheesta toiseen siirtymiseen. Kuolema on siis yleensä positiivinen signaali ja tarkoittaa, että elämänsuunta muuttuu kohti parempaa.
      Jos näkee itse kuolevansa, se symboloi sitä, että jatkossa unennäkijä tulee työskentelemään jonkun vaikutusvaltaisen ihmisen palveluksessa. Hänestä tulee rikas ja hän elää pitkään.
      Jos unessa näkee hautaamisen, merkitsee se että unennäkijä kuolee köyhänä. Joidenkin mukaan oman itsensä hautaamisen näkeminen unessa tarkoittaa sitä, että unennäkijä perii omaisuutta, jonka suuruus on suhteessa päällesi lapioidun multakerroksen paksuuteen.
      Jos joku näkee unessa vainajan, ja uskoo tämän olevan elossa, merkitsee se viestiä henkimaailmasta.
      Kuolleen ystävän näkeminen ja hänen kanssaan keskusteleminen unessa merkitsee hyvinvointia. Samaten kuolemasta uneksiminen tai ystävän näkeminen kuolleena merkitsee itse asiassa hyvinvointia unennäkijälle. Yleensäkin ottaen kuolleiden kanssa puhuminen on hyvä asia, sillä se ennustaa hyvää ja merkitsee rohkeaa elämän asennetta.
      Uni kuolleena olosta merkitsee sitä, että sinua kohtaa suuri menestys pian. Kuolemasta unen näkeminen viittaa usein myös mahdolliseen syntymään."

• silleesit

onpas jutut taas sanoisinko... menkää lataamoon siellä höyryt haihtuu..ei ketää voi sanoo mitää faktoi ketä muka voi... hihhulei on paljo mut ei niiden sana paina..kokemus kertoo sitte aikana..

• RaitisPeipponen

jos olet lähempänä 50v tai yli ja käytät alkoholia runsaasti,mä näen että sä et elä kovinkaan monta vuotta.
      Surullista.

• PV

Avomieheni oli urheilullinen, absolutisti, ei ollut maistanutkaan alkoholia tai tupakkaa. Minä tupakoin ja hän aina kyseli, ettenkö pelkää sairastuvani joku päivä syöpään. Sanoin, etten pelkää, koska uskon, että jokaisen elinpäivät ovat ennaltamäärätyt, niin kuin raamatussa sanotaan. Hän oli 26v. kun kuoli syöpään. Tänä vuonna täytän 58, jos maailmanloppua ei tule ja hän on ollut kuolleena jo 32v. Raitis Peipponen voisi vähän miettiä asioita, ennen kuin povaa kenenkään kuolemista. Jumala, joka on antanut elämän, on antanut myös elämisen ajan. Ihan sama, juotko tai tupakoitko, elät täällä niin kauan, kuin on ennalta määrätty. Sairaanhoito-opistossa opiskellessani jouduttiin seuraamaan ruumiinavausta. Patologi kertoi, että eräs vanhuuteen kuollut 95v mies ei ollut ikinä käynyt lääkärissä, mutta ruumiinavauksessa löydettiin häneltä keuhkosyöpä, joka ei kuitenkaan ollut kuolinsyy.

• ;(

joo ei se katso tupakointiin/alkoholinkäyttöön...tiedän täysin raittiin ihmisen joka sairastui parkinsonin tautiin tuosta noin vain melko nuorenA

• Potilas Saarinen

Minulla on Parkinsonin tauti ja Parkinsonilla minun tauti. Huomenna vaihdetaan omat takaisin.

• Tuntematon Potilas
        Potilas Saarinen kirjoitti:

Minulla on Parkinsonin tauti ja Parkinsonilla minun tauti. Huomenna vaihdetaan omat takaisin.

Ookoo.Kuolemasta puheenollen voin sanoa,että en pelkää kuolemaa.
        Se tulee jokaisen kohdalle kun on aika.
        SIksi en pelkää koska monta läheistä kuollut ja hekin siitä selviytyneet,miksen minäkin?

• .....

Nään on inhottavia,kun näkee unia kuolemista.
      Olen kylläkin jo monta vuotta sitten nähnyt mieheni olevan kuolleena,mutta ei hän ole vielä kuollut,eikä edes ole sairastunut.
      En sitten tiedä mitä se uni tarkoitti.
      Ja monta muuta erikoisempaa unta nähnyt suvusta ja tuttavista.
      En osaa ennalta kuitenkaan pelätä kenenkään kuolemaa.

• ....

Olen takavuosina lukenut jotain Unikirjaa.
        Niitäkin on varmaan monenlaisia.

• outoja

pakko unissa on olla perää jotain ne kertoo... mulla oli poika ystäväni kans ihan kamala riita viime jouluna sen jälkee vietettiin viikko erillään silti ihan hyvissä puhe väleissä luottamus oli enemmän ku kunnossa. kun nukuttiin episodin jälkeen vierekkäin taas näin 5 yönä peräkkäin unta siitä että hän petti mua jonku kans... oli eri henkilöitä ja paikkoja mut joka aamu kerron ahdistuneena unesta.. mulla ei käyny mielessäkään että se olis voinu mua pettää kunnes kuudentena aamuna sen oli pakko ku ei pystyny olee kertomatta, sen käytös ja kaikki oli normaalia en hetkeekään epäilly mitään.. ja silti olin unissani tienny.. hmm.. outoo ....

ja mun äiti jutteli n8 vuotta sitte naapurin naisen kans ja se kerto että sillä on ollu ongelmia miehensä kans, äitille jäi siitä outo olo muistan ku se siitä juttelusta seuraavana aamuna kerto mulle että oli nähny unta että mun poikkusisko hukku järveen ja kuoli... viikon sisään tää meidän naapurin täti oli kuollu järvellä kajakilla ollessaan.. ...? wtf? musta aika friikkiä,,

äiti taitaa muutenki olla aika ennustelija ku se kerto mulle että oli nähny unta et makaan pää verilammikossa.. no parin viikon sisää jouduin törkeen pahoinpitelyn uhriks ja naamaan tuli järkevä' vekki olin kokonaan ihan veressä..
      soitin sille sairaalasta nii tuli tää uniki puheeks uudestaa.. näistä voi jokane miettiä et ehkä jotai tiedetää enemmä ku tiedetää tietävämme..

• Etiäisiä

Etiäisiä näen itsekkin,unessa tahi valveilla.
      Hyvin moni asia,hyvä kuin pahakin,on etiäisenä tullut.

• Viäräleukaj

Vasta tuota etiäisen näin ja toteutui. Monesti myös tyyni olo myrskyn edellä,mutta kuten Kari Tapsa hoilas myrskyn jälkeen poutasiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      13
      3817
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      226
      3748
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      132
      3416
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      72
      3374
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2267
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      1799
    7. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      44
      1642
    8. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      36
      1593
    9. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32