Onko kellään pitkäaikaisia käyttökokemuksia kuukupista? Itse tässä laskeskelin, että minulla on ollut ensimmäinen ja ainoa kuukuppini 7 vuoden ajan. Ihan joka kierto en ole sitä käyttänyt, mutta useinmiten. Alkuun opettelu oli hankalaa, mutta sen jälkeen olen pitänyt. Ekologisuutta ehkä heikentää, että teen suihkupesut jokaisella mahdollisella vessakäynnillä menkkojen aikaan. Mutta niinpä teen melkein muutenkin isommalla asioidessa.
Nyt olen huomannut, että kuukuppi "rutisee" kun on vessahätä. Eli ilmeisesti jotenkin liikkuu, olipa sitten kumpi vessahätä tahansa. Fuskannut ei kuitenkaan ole. Kuukupin materiaali on lienee kunnossa, vaikka olen sen ensin vahingossa ja myöhemmin tarkoituksellakin pessyt pesukoneessa. Vanhentunuthan tässä olen, mutta synnytyksiä ei ole, joten edellinen koko lienee yhä sopiva.
Muita pitkäaikaisia kuukupin käyttäjiä ja kokemuksia?
Pitkäaikaisia käyttökokemuksia kuukupista?
2
137
Vastaukset
- fsdfsdfds
En ehkä osaa vastata kysymykseen, mutta heräsi kysymys että miten olet voinut vahingossa pestä kuukupin pesukoneessa?:D Astia- vai pyykkikoneessa?
Olen mä muutamia vuosia kuppia käyttänyt, ehkä kerran tai pari tamponia enää tänä aikana. Sidettä tosin pidän parina ekana päivänä varmistuksena, kuppi ei ole mulla 100% luotettava. Musta tuntuu, että mun menkat ovat lyhentyneet. En tiedä liittyykö kuppiin vai ikään (nyt 30). Ennen tuli runsasta vuotoa varmaan neljä päivää, nyt just ja just se kaksi. Välillä myös tuntuu kuin emätin olisi lyhentynyt. Ennen kuppi saattoi mennä niin syvälle ettei siitä meinannut saada edes kiinni, nyt tuntuu välillä vaikealta saada sitä tarpeeksi ylös. Toki ehkä tekniikka sekä laittaessa ja poisottaessa on muuttunut joten voi johtua siitäkin.
Tuollaista "rutinaa" en ole havainnut. - Nainen40-
Kuukuppi joutui pesukoneeseen vahingossa pyykkien mukana. Olin varmaan työntänyt tilapäisesti johonkin taskuun keittämistä odottamaan. Olen pudottanut myös MP3-soittimen vessanpönttöön ja aikanaan työkännykän siivousämpäriin, joten kuukupin kohdalla lopputulos oli onnellinen:)
Itselläni oli kierukka kuukupin alkuvaiheissa, silloin tosiaankin vuoti läpi. Ja kai anatomiassa tulee jotain muutoksia ikääntyessä, kun itsekin puhuit emättimen lyhentymisestä. Itse katkaisin kuukupin hännän kokonaan jo ihan alussa. Ja kovin syvälle sitä ei kai edes tarvitse työntää - jos nyt ohjeista mitään muistan.
Ihan mukava härvelihän tuo on, ei tarvitse kuukautissuojia ostella. Ja itse koen sen siteitä allergiaystävällisemmäksi, vähemmän limakalvoärsytyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924