Suomalaiset työttömät kerjäläisiä huonommassa asemassa

näin on

Kerjäläinen saa Suomessa rahaa, vaatteita, terveyspalveluja, majoitusta, kuljetusta ja ties mitä _vastikkeettomasti_ hallituksen siunauksella.

On huomioitava, että Romaniassa ei ole sota.

Suomalaisesta työttömästä edellytetään kuoriutuvan milloin kaupan myyjä, milloin metsuri, ilman minkäänlaista alan koulutusta ja tuolloin vastikkeettoman hyödyn saa työnantaja.
Mitenköhän koulutusta niin kovasti vaaditaan ja arvostetaan työnantajataholla, kun sen merkitys poistuu välittömästi työnantajan saadessa vastikkeetonta hyötyä...?

Tässähän voidaan rinnastaa suomalainen työnantaja kerjäläiseen, joka sen vastikkeettoman hyödyn saa.

Eikö olisi parempi laittaa rajat kiinni kerjäläisten osalta ja neuvoa Romanian hallitusta lahjoittamaan vihannesten siemeniä romaneille? Siellähän on paremmat kasvuolosuhteet kuin täällä!

21

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuhon tiellä ollaan

Stubbi järjesti sieltä meille poliisiviranomaisia neuvomaan miten lahjuksien vastaanotto pelaa. Poliisi voi sitten tulevaisuudessa tehdä yhteistyötä helpommin Romanian rikollisjärjestöjen kanssa.

• ............

Kumma kyllä miksei kansan mielipiteitä oteta huomioon, kerjäläiset pois kaduilta, palauttaa heti rajalla omaan maahansa,,
      sinne koulutusta maanviljelykseen ym uudisrakentamiseen.

• näin on

Nyt kun nämä RKP:n, Vihreiden ym. jäsenet ovat niin kerjäläisten asialla olevinaan, niin voisivat järjestää maatyökalujen keräystalkoot. Vietäköön Suomesta lommoiset lapiot ja vääntyneet kuokat Romaniaan ja sitten vähän hitsausopetusta siellä, jotta homma lähtee pyörimään.

Minä en edellytä, enkä vaadi, että kenenkään tarvitsisi terveyttään maatöissä menettää. Tiedän kyllä tukitöitä Suomessa, jossa työtön terveytensä menettää huonon työergonomian tähden, tyyliin joudut työskentelemään ulkona selkä koukussa tai tekemään yhtä ja samaa liikettä käsilläsi 8h päivässä.

Nämä tukiensaajayrityksethän tekevät usein niin, että maksimoidakseen työntekijästä saadun vastikkeettoman hyödyn, he eivät teetä töitä 5h/vrk, kuten jossain ministeriössä on asia teoreettisesti kaavailtu, vaan töitä on 8h/vrk.
        Vanhalle ja huonokuntoiselle kova repäisy.

• näin on

Esim. Suomun luonnonsuojeluliitto edellyttää, että tukityöllistetyt ihmiset repivät paljain käsin (siis hanskat toki on) puun taimet juurineen maasta! Eihän luonnonsuojelutöissä mitään kaivureita ole.

Kenen 60v fysiikka sitä kestää???

• sikamaista touhua

Niin, miksi palkata työntekijää, kun sen saa ilmaiseksikin.

Melkoinen porsaanreikä, joka hyödyntää työnantajia.

• demeter

Paha tuohon on mitään sanoa (aloittaja). Työttömän asema on kurja ja ilmeisesti aina vain kurjistuu, kun heitä nöyryytetään erilaisin pakkotoimin ilmaistyövoimaksi työnantajille, jotka heidän avullaan tekevät parempaa tulosta.

En nyt kuitenkaan ihan vertaisi romanikerjäläistä ja suomalaista työtöntä. Ainakin Suomeen syntyminen on edelleen lottovoitto, vaikka elämä täällä ei sitä enää kaikille olisikaan. Meillä on lähes ilmainen terveydenhoito ja koulutus, hyvät asunnot ja työttömyyden kohdatessa vielä jonkinasteinen tukiverkko.

• Maaninen miellyttämisen tarve? Sekö meitä vaivaa?

Minusta on ilmaistu täysin yksiselitteisesti, että tänne max. 3:ksi kuukaudeksi tulevan EU-kansalaisen on pystyttävä elättämään itsensä!

Ei ole mitään tarvetta eikä perustetta hyysätä kerjäläisiä eikä antaa euroakaan toimeentulotukea kenellekään ulkkarille!

Osoittakaa asiaperusteilla minun olevan väärässä!

• "laiska-lasse"

Haepa Wikistä kopio lainsäädännöstämme, koskien tätä asiaa.
        Löytyy myös valtion virallisilta sivuilta, jos jaksat hakea.
        H.

• Kyllä on erikoista

Kansan ääntä kuulemma kaikki poliitikot kuuntelevat herkällä sydämellä. Niin he sanovat jokaisten vaalien alla. Nyt uudelleen taas kuntavaalien alla. Kas, kuntien rahapussista ne suurimmat avustukset ja menoerät ulkomaalaisille autettaville kiskotaan nousevina kunnallisveroina. Mahtaisivatko kreikkalaiset hyväksyä suomalaisen kunnallispolitiikan eli että ensin Rumanian kulkulaisille ja siten vasta omille? Ehkä eivät. Siksi olemme Euroopan Unionin mallivaltio - nimittäin hölmöilyssä ja vedätyksessä. Oikein Grand Prix-tasolla, siihen eivät muut yllä.

Olihan tässä eräs poliitiikko taannoin sitäkin mieltä,että meidän suomalaisten tulisi jo kiireesti järjestää ulkomailta tulevien romanien lapsille kouluja ja kouluttautumista Suomessa, koska koulujärjestelmä Romaniassa ( ja Bulgariassa) on niin olematon. Näin lapset oppisivat Suomessa lukemaan ja kirjoittamaan, minkä jälkeen romanit eivät enää kerjäisi never ever. Tämä ei ole vitsi.

Poliitikko tiedusteli vielä kärkevään sävyyn, missä ovat ulkomailta tulevien romanien lasten koulut ja opetussuunnitelmat. On jo kiire sellaisille, koskapa kerjäläisvirta on jo alkanut. Onneksi opetushallituksessa on ainakin yksi täysjärkinen virkamies, joka radiossa sanoi,että Suomessa koulutetaan ensisijaisesti täällä pysyvästi asuvat lapset ja että Romanian ( ja Bulgarian ) valtion on syytä kiirehtiä ihan itse oman valtionsa asukkaiden koulutusta. Se ei ole suomalaisten vastuulla. Sitäpaitsi asia kokonaisuudessaan (eli köyhyys em. maissa) ei ole noin naiivin yksinkertainen kuin arvoisa poliitikko luulee. Ja ettei opetushallituksella ole aikeitakaan perusta kerjäläislapsille erillisiä kouluja ja saati rahoitusta siihen. Että näin.

Kaipaan Eila Kännöä ja täysjärkisiä ihmisiä. Onko sellaisia Suomessa enää? Olisiko niin, että nykypoliitikot ja muut päättävät tahot ovatkin oikeasti mutantteja ulkoavaruudesta? Kokeilkaapa rapsuttaa seuraavan kerran kättä tai muuta näkyvää ruumiinosaa. Jospa sieltä paljastuu liskon nahka tai muuta jännää. Jospa se Brysselin suuri virastorakennus on jonkinlainen muuntolaitos eli mennään sisään taviksina ja tullaan ulos alieneina. Uusin aattein ja vaattein. Kannatttaa tarkkailla, onko niillä nykyisin myös monta riviä hampaita. Ja työnantajat, mitähän siellä nahan alla oikeasti muhii? Mihin on häntä piilotettu?

• "Kyllä on erikoista"

Näinhän olemme me jo lukeneet, osan tarinoista jo vuosia sitten.
      Ei jaksais jankutusta, taas.
      H.

• Kyllä on erikoista

Voi rakkaani, kuinka sitten siedät itseäsi? Voisit hyvin kruunata itsesi palstan jankutuskuninkaaksi tai -kuningattareksi. Tai vaikka molemmiksi, mikä vain käy yhtä hyvin kuin sinulta jankutaminen. Huvittavaa,että et tajua jankuttavasi, kuten nyt tuo kommentti - mitäpä muuta se on kuin j a n k u t t am i s t a. Mikään pakko ei ole lukea ja tietsikankin voi sulkea, kun noin ärsyttää. Tekis muuten sulle oikein gutaa. Ei ole minun vikani, että sinusta ei pidetä - vai onko?

• rölli900

minä olen nekrofiili ja impotentti

• Jouko Eronen.

Suomalaiset ovat hyvin poikkeuksellisia,
      kateellisia jopa kerjäläisille.
      Mutta sehän on turhaa, kuka tahansa voi
      aloittaa. Siis pois kateus!

• xyzb

Tuntuu, että suomalainen on niin omaan napaan keskittynyt, että ei näe mitä ympärillä tapahtuu. .
      Ihmiskaupasta tässä puhutaan, oli Stubb sitten mitä mieltä tahansa.

Täällä meidän kulmilla paikallinen jobbari jo raahannut petauspatjoja kaupungin vuokra asuntoihin, odottamaan kesän” työvoimaa”. Joku vuokraa asunnon nimiinsä ja sinne majoitetaan suuri joukko. Yöaikaan sitten kuljetetaan romaaniperheitä, pakettiautoissa missä on takaikkuna peitetty. Viime kesänä joukossa oli paljon pieniä lapsia.

Jobbari asui naapurissani ja päästi aamuyöllä kuljetettaviaan jaloittelemaan ja tarpeilleen meidän parkkipaikalle ja pihalle. Ilmeisen hyvin kannattavaa bisnestä hänen autokannasta päätellen. Naapurikorttelissa missä ystäväni asuu, keltaisiin liiveihin, (mitäköhän esittivät) pukeutuneet virolaiset ovat majoittaneet romanimiehiä jo pari viikkoa.
      Keskustan kerjäläisille leipää ja juotavaa tuo mieshenkilö jonka kansalaisuus on helposti pääteltävissä muuksi kuin romaaniksi.

Pääsiäisen aikana tällä rappukäytävässä kulki romaniporukka hissillä ylös alas ja
      jäivät kerroksiin ovien taakse. Heillä oli lappu missä oli osoite ja ovikoodi. Olivat maksaneet siitä jollekin. Vähän suomea puhuva mies kertoi, että heidän oli annettu ymmärtää, että voisivat majoittua
      tänne johonkin tilaan.

Minusta kerjääminen pitäisi lailla kieltää, se kitkisi pois hyväksikäyttöä mihin lain koura ei ulotu. Jäljelle jäisi silti nämä alihankkijan nimellä kulkevat orjakauppiaat, heille löytyy ahneuden ansiosta loputon markkinarako.

• nyt on ruman sanan

aika,,,, p e r k e l e ,,,, Katainen ja kokoous, kuluttakaa vai aivan itte ,, teillä on suomen kansan rahat omassa taskusanne,,,,, riistopolitiikan seurauksena ,,,,,,,

Suomen köyhät nyt parrikaadeille,

kaikein naurettavin juttu, KATAINEN käskee kansan kuluttaa,,

HAHAHAAAAAAAAAAAAAAHHHHHAAAA m i l l ä rahalla, ne raht on Kataisen omassa taskussa ja eteäeuroopassa,, mihin mennään nauramaaaaaa,,,

onko Katainen hullu vai pöljä, kuka tietää ?????

Suomen köyhät EI saa kaikkea edes tarvitsemaansa , joten olemme maahan muuttajiakin huonommassa asemassa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ??

Mitä sinulta puuttuu?????

• sitroen.

Näin meillä toteutetaan Uutta Uljasta Maailmanjärjestystä.
      Pallon väestöstä 90 % pois keinolla millä hyvänsä (Fukushima, kemikaalilennot, laboratorioissa kehitetyt sairaudet ja rokotteet jne), kansalaiset orjiksi pienelle eliitille joka omistaa koko pallon. Malli toimii jo aika pitkälle Pohjois-Koreassa, vaikkakaan sen populaatiota ei vielä tässä vaiheessa ole pudotettu. Suomessa on meneillään varojen ja omaisuuden siirto Rockefellereille ja kansaa totutetaan orjatyöhön 9 euron päiväpalkalla ns. työharjoittelijoina.
      Mitäpä minä tämän tarkemmin kuvailemaan, kun kaiken voit itse lukea esimerkiksi linkistä http://kotisivu.dnainternet.net/tonisoi/illutavoitteet.html
      Ja se sirukin on jo valmis. Se sisältää sinun ihmisen lukusi - 18 merkkiä. Toimii jo, kokeiltu on eläkeyhtiö Varmassa. Tilasin murentuneen työeläkekortin tilalle uuden ja merkkasin yhteystiedoiksi ihmisen lukuni ja viikon päästä minulla oli uusi kortti. Sirussa on siis vain tuo ihmisen lukusi ja Ison Veljen tietokone etälukee sen ja kirjaa sinusta kaiken.
      Kun käteinen raha poistetaan (esitetty jo Ruotsissa ja siellä osittain jo käytössä), et voi ostaa etkä myydä mitään ilman tuota "Pedon merkkiä" eli sirua. Et myöskään tarvitse eläkekorttia, pankkikorttia, kirjastokorttia jne. Kaikki on Ison Veljen tietokoneella ja siihen saat yhteyden vain sirulla - halusit tai et.
      Näin se menee.

• Utopiaa uskoisin

Älä höyri, kyllä tämäkin kansa tai osa siitä silloin viimeistään nousee takajaloilleen.
        Missä sitä eläkekorttia tarvitsee, en minä ainakaan ole tarvinnut ?

• sitroen.
        Utopiaa uskoisin kirjoitti:

Älä höyri, kyllä tämäkin kansa tai osa siitä silloin viimeistään nousee takajaloilleen.
        Missä sitä eläkekorttia tarvitsee, en minä ainakaan ole tarvinnut ?

Minä olen muutaman kerran junalla ja linjuribiilillä matkustanut ja olen niissä saanut lipun hinnasta alennusta työeläkekortilla. Muuhun sitä en ole tarvinnut. Jotakin pääsylippuja kuulemma jotkut ovat saaneet myös halvemmalla sellaisen esittämällä.

Kyllä se siru tullaan meille myymään niin, että kansa suorastaan vaatii saada sen, usko nyt huviksesi! Tähän kansaan tällainen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

• Puavo!

Älä höyri! Tämä kansa on ollut toisesta
      maailmansodasta alkaen ollut mukana
      mitä kalliimmissa hullutuksissa. Tämä
      kansa on ihmeen helposti höynättävissä.

• Pois kerjäys

Eläkekortilla saa alennuksia...esim. museoissa alle kympin lipusta jaa jopa kaksikin euroa alennusta.
      Mahtavaa ja upeeta!

Mutta se kerjäys kyllä pitäisi lailla kieltää. Meillä vain eduskunnassa ja hallituksessa niin kakkahousua porukkaa, että ei niistä ole mihinkään lakeja säätämään.
      Tai olihan se kännykään puhumiskielto autoa ajaessa. Se kun on vain lisääntynyt näin tiellä liikkujan mielestä. Se niistä laista, kun ei kukaan valvo niitä.

Toivotaan, että se Stuppi tippuu eduskunnasta, vaikka ei siellä kyllä ollutkaan. Katainenhan sen otti Brysselistä, kamuja kun ovat. Voi että sekin ottaa niin verenpaineeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe