Mitä idiootti ostaisi?
Jospa keskusteltaisiin siitä, mitkä autot ovat kaikkein tyhmimmän näköisiä. Ei jaeta mitään palkintosijoja, koska ulkonäkö on kuitenkin hyvin pitkälle mielipidekysymys.
Joskus autotehtaat kuitenkin suoltavat markkinoille malleja, jotka eivät tosiaankaan ole mitään suloista katseltavaa. Onko sitten syynä taitamattomuus vai piittaamattomuus, lopputulos on kuitenkin sama: rumia autoja ja katselijoiden muotoilumaku uhkaa tärveltyä.
Kerro, minkä automallin ulkonäkö jurppii ja miksi.
Tässä pääsee nyt haukkumaan "ihan tuelta", mutta yritetään silti olla ilkeydessäkin asiallisia!
Tyhmän näköiset autot
179
3349
Vastaukset
- Yualle
Skoda Ocutania. Perä on kuin mopsin pennulla. Pieni, mutta läski.
Nissan Primera. Etenkin nuo 2000-luvun "sukkulamallit".
Moni uudempi Mese tulee vastaan tiellä suupielet alaspäin. Siis nokalla alakulmissa olevien LED-valojensa puolesta. Mikä Mesejä surettaa?- mese5
Surettaahan se kun tiet on täynnä halpoja autoja.
- luonto hoitaa
mese5 kirjoitti:
Surettaahan se kun tiet on täynnä halpoja autoja.
tulee siitä kalliistakin joskus halpa ooppeli
- ilmanvastus kerroin
aerodynamiikka sanelee pitkälti tämän päivän muodot.maskeilla yms.klumeruuleilla voi vaikuttaa jonkin verran ulkonäköön.pakettiautot ja muu kuljetuskalusto on sitten asia erikseen.
- muotoilun kukkanen
Toyota prius on kyllä erittäin epäonnistunut ulkonäöltään, muistuttaa kovasti tuota keittiön pöydällä olevaa rikkaimuria.
- Volgalle Pobeda
Luulisi, että muotoilija on tehnyt töitä lähinnä jostakin pimeästä sellistä käsin kun katsoo 70-luvun nk. lerppahuulivolvoja. Jos automuotoilusta jaettaisiin jumbopalkintoja, niin varmaan pitäisi käyttää sitä muotoilijaa ulkoilmassa. Sille se pysti menisi.
- Outoja paakkuja
Kumpi omaksui ensin sen aivan kökkömäisen nökälemuotoilun. Ja kumpi hulluuksissaan kopioi toiselta. Siis sen, jossa keskellä nokkaa on nökäle kuin joku ihme Noitanokinenän finni nenänpäässä. Tätä paakkua markkinoidaan Skodan malleissa ja joissakin Toyotoissa. Kai sitä nyt mokoman nökäleen kestääkin, mutta onhan se aika pöhköä edetä maantiellä finni edellä. Aikuisiässä.
- Kotona hyvin tehty
Jos tarkoitat sitä kun auton merkki on sellaisella kohoumassa. On huomattu, joo. Tuollainen "muotokieli" kertoo enemmän muotoilin puutteesta kuin muotoilusta.
- Ford Edsel 58
Onhan niitä rumanmallisia autoja ollut aina mutta nykyautoista ainakin Nissan-Prius
ja Primera ovat ihme punttiperiä, Seatin maskivärkki, Skoda Fabia, Volvon-7 ja 800
sarjan tiiliskivi farmarit, Renault Megane 2004- leikattu perä, Fiat Pandan laatikko.
Ja jopa MB-CLS Coupe' mallit liian pitkä kaari sivusta katsoen, nämähän on maku-
asioita se joka on nättiä yhden silmään ei välttämättä mielytä toista.- Enempi dataa
Että pysyttäisiin (muka) aiheessa enemmän ja vähemmän haukkumisissa, niin kantsisi pistää tarkemmin, että miksi muotoilu on "sitä itteänsä". Liian helppo vaan haukkua jotain merkkiä.
- baskerien mailta
70-80-luvun ison Sitikan perä katkesi kuin leikaten. Ensin aikaansa edellä oleva virtaviivaisuus etupäässä ja sitten äkkipysähdys. Olisiko ollut jonkinlainen patonkityylisuunta. Eivät kuitenkaan myyneet autoja siivuina.
Ja saman vekottimen etupyörät olivat pyöränaukoissaan avoimina. Takapyörät osittain peitettyinä. Tätähän esiintyy jenkeissäkin. Sitikassa lopputulos oli kuitenkin jotenkin toispuoleinen.- eeerooo!!!
Kauneus on tosiaan katsojan silmissä.
http://onlycarsandcars.blogspot.com/2010/06/citroen-cx-25-gti-turbo-2.html
Minusta auto on hyvin tyylikäs. - Kynä käteen
eeerooo!!! kirjoitti:
Kauneus on tosiaan katsojan silmissä.
http://onlycarsandcars.blogspot.com/2010/06/citroen-cx-25-gti-turbo-2.html
Minusta auto on hyvin tyylikäs.Yksinkertaisen virtaviiva-ajattelun siirtäminen suoraan autoon ei aina tuota silmälle kaunista lopputulosta. Jätti-Lutikka kärsii juuri tästä. Etupää on leveä ja raskas kapeaan peräpäähän nähden. Joissakin urheiluautoissa on lopputuloksessa onnistuttu samoilla lähtökohdilla paremmin, eli ongelma ei ole ratkaisematon. Vanha 96-Saab oli tyyppiesimerkki Sitikkamaisesta ajattelusta. Saabin rumuus kylläkin hiveli jo kauneutta, mutta pisara ei valitettavasti suoraan taivu auton muodoksi tyylikkäästi. Sen verran kelpo Saabin muotoilu oli, että kauppa sentään kävi. Toisin oli Volvon Carioca-mallilla. Aerodynaamisuus vei aiemmatkin asiakkaat, jotka palasivat varovaisesti vasta kun kauhistus oli poistunut silmistä. Nykyään voin kuvitella, että kehnokin muotoilu menee helpommin läpi kun osa autoilijoista viis veisaa muotokysymyksistä. Tai ei niitä tunnista.
- Historia havisee
Kynä käteen kirjoitti:
Yksinkertaisen virtaviiva-ajattelun siirtäminen suoraan autoon ei aina tuota silmälle kaunista lopputulosta. Jätti-Lutikka kärsii juuri tästä. Etupää on leveä ja raskas kapeaan peräpäähän nähden. Joissakin urheiluautoissa on lopputuloksessa onnistuttu samoilla lähtökohdilla paremmin, eli ongelma ei ole ratkaisematon. Vanha 96-Saab oli tyyppiesimerkki Sitikkamaisesta ajattelusta. Saabin rumuus kylläkin hiveli jo kauneutta, mutta pisara ei valitettavasti suoraan taivu auton muodoksi tyylikkäästi. Sen verran kelpo Saabin muotoilu oli, että kauppa sentään kävi. Toisin oli Volvon Carioca-mallilla. Aerodynaamisuus vei aiemmatkin asiakkaat, jotka palasivat varovaisesti vasta kun kauhistus oli poistunut silmistä. Nykyään voin kuvitella, että kehnokin muotoilu menee helpommin läpi kun osa autoilijoista viis veisaa muotokysymyksistä. Tai ei niitä tunnista.
Volvo oli melko suora ideakopio Chrysler Airflow-mallista. Sen epäsuosio oli tiedossa kun Volvo julkaisi Cariocansa. Ei se johtaminen ja järjenkäyttö tainnut niillä hetkillä olla ihan parhaassa huudossa Volvolla. Pieni tehdas autoteollisuuden mittapuilla. Olisi voinut mennä nurin mokomasta seikkailusta.
- Järki sano
Historia havisee kirjoitti:
Volvo oli melko suora ideakopio Chrysler Airflow-mallista. Sen epäsuosio oli tiedossa kun Volvo julkaisi Cariocansa. Ei se johtaminen ja järjenkäyttö tainnut niillä hetkillä olla ihan parhaassa huudossa Volvolla. Pieni tehdas autoteollisuuden mittapuilla. Olisi voinut mennä nurin mokomasta seikkailusta.
Eipä tainnut se Carioca olla teknisesti sen kehnompi auto. Hyvä esimerkki siitä, että kun valmistajan arvostelukyvyttömyys muotoilussa ylittää jonkin rajan, niin asiakkaat voivat reagoida tosi jyrkästi.
- Duettaako?
Järki sano kirjoitti:
Eipä tainnut se Carioca olla teknisesti sen kehnompi auto. Hyvä esimerkki siitä, että kun valmistajan arvostelukyvyttömyys muotoilussa ylittää jonkin rajan, niin asiakkaat voivat reagoida tosi jyrkästi.
Sitikasta Volvoon. 2000-luvun volvoihin ilmestyi jostakin syystä tuota samaa kömpelöä "siivu pois perästä"-muotoilukoulukuntaa. Muotoilu oli muutoinkin raskasta ja sitten perässä äkkipysäys. Onneksi linjat ovat Volvolla selvästi keventyneet sen jälkeen. PV-Volvon ja Amazonin jälkeen pitkästä aikaa silmälle sopivampia. Toivottavasti palkanmaksu jatkuu nykyiselle suunnittelutiimille.
- nbvngf
Duettaako? kirjoitti:
Sitikasta Volvoon. 2000-luvun volvoihin ilmestyi jostakin syystä tuota samaa kömpelöä "siivu pois perästä"-muotoilukoulukuntaa. Muotoilu oli muutoinkin raskasta ja sitten perässä äkkipysäys. Onneksi linjat ovat Volvolla selvästi keventyneet sen jälkeen. PV-Volvon ja Amazonin jälkeen pitkästä aikaa silmälle sopivampia. Toivottavasti palkanmaksu jatkuu nykyiselle suunnittelutiimille.
Tuossa pisaramuotoilussa vaan se toinen vaihtoehto on jatkaa terävään perähelmaan asti vaikkapa kuplavolkkarin tapaan tai pyöristää kuten munavolvossa. Ei tuo CX:n perä sen rumempi ole
- 986y
Nissan Juke ja muutenkin nyky-autoissa alkaa olemaan ihme kanttauksia joka paikassa
- Ehkä onnistui?
Juken linjat ovat sellaiset, että autosta tulee takuuvarmasti tuunaajien suosikki sitten kun pääsee "tuunausikään". Ellei EU siihen mennessä tee omia paranteluja mahdottomiksi. Juken muotoilu on omaperäistä, mutta luultavasti muotoilupuolella on sittenkin tiedetty, mitä tehdään.
- ööröm.
...komppaan 986y:tä:nissan juke,voi v.i.t.t.u. että tyhymän näköinen auto...
- kori3
on kun sarvikuono:)
- seth bwybse
Peräpuikko-Primera ehkä rumin auto koskaan. Nissan Juke on toinen hirvitys, joka kannattaisi peittää jollain. Väyrynen on rumin mersu. Rellu Megane lonksuperä on täysin epäonnistunut.
- Tdadadaa
Toisiksi uusin Fiat Multipla (voitti jossain maailman rumin auto äänestyksenkin) ja E-mersun (uusin) keula (ihme ajovalot)
- Audi ja MB
TOJO AVENSIS
TOJO CARINA
TOJO COROLLA
TOJO AURIS
TOJO YARIS
TOJO SUPRA
TOJO SOARER
TOJO CELICA
TOJO CAMRY
TOJO STARLET
TOJO HIACE
TOJO HILUX
TOJO LANDCRUISER
TOJO RAV4
LEXUS IS
LEXUS GS ´
LEXUS LS
LEXUS RX
Kaikki täyspersseellistä p-askaa isolla kauhalla tuulipukukansan kitaan...- Yksi ehdokas
Voi olla noinkin. Ei silti kannattaisi kopioida mitään automallien puhelinluetteloa tänne. Tympeä ilkeys on vain tympeää ilkeyttä.
Omasta mielestäni Toyotan muotoilu on useimmiten vähintään OK. Mutta poikkeuksiakin on. Kun en Toyotaa niin kovin tarkkaan tunne, niin voi nyt mennä malli hieman väärin. Mutta muistaakseni kysymys on jostakin Yariksesta. Siis se korkean oloinen vekotin, jonka muotoilu on kuin jostakin Niksi-Pirkasta (eli taas yksi tapa käyttää sukkahousuja). On kuin olisi otettu sukkahousut ja täytetty ne jollakin ihme maksamakkaralla. Ja sitten hölskytetty. Ja laardit ovat höllyneet enempi alas. Osa on jäänyt ylös. Kai joku muotoilija tunnustaa tekeleen omakseen, mutta lopputulos on mielestäni kaameimpia tuotoksia, mitä automuotoilun alalla on ikinä saatu aikaan. Negatiivisessa mielessä huomaan liikenteessa tuon mallin aina. Jos katselisi pitkään sen valokuvaa, voi olla, ettei tarvitsisi muuta ehkäisyä. - Katsojan sokeus
Yksi ehdokas kirjoitti:
Voi olla noinkin. Ei silti kannattaisi kopioida mitään automallien puhelinluetteloa tänne. Tympeä ilkeys on vain tympeää ilkeyttä.
Omasta mielestäni Toyotan muotoilu on useimmiten vähintään OK. Mutta poikkeuksiakin on. Kun en Toyotaa niin kovin tarkkaan tunne, niin voi nyt mennä malli hieman väärin. Mutta muistaakseni kysymys on jostakin Yariksesta. Siis se korkean oloinen vekotin, jonka muotoilu on kuin jostakin Niksi-Pirkasta (eli taas yksi tapa käyttää sukkahousuja). On kuin olisi otettu sukkahousut ja täytetty ne jollakin ihme maksamakkaralla. Ja sitten hölskytetty. Ja laardit ovat höllyneet enempi alas. Osa on jäänyt ylös. Kai joku muotoilija tunnustaa tekeleen omakseen, mutta lopputulos on mielestäni kaameimpia tuotoksia, mitä automuotoilun alalla on ikinä saatu aikaan. Negatiivisessa mielessä huomaan liikenteessa tuon mallin aina. Jos katselisi pitkään sen valokuvaa, voi olla, ettei tarvitsisi muuta ehkäisyä.Huomattu kans. Tosi ruubensilainen muotoilu. Kuin ylipainoinen ja suonikohjuinen täti olisi vetänyt kokoa liian pienet sukkikset jalkaan ja sitte pursuaa. Olikohan tarkoitus tehdä kauppaa juuri sen asiakasryhmän kanssa? Vai sokeille?
- Huilaamaan
Katsojan sokeus kirjoitti:
Huomattu kans. Tosi ruubensilainen muotoilu. Kuin ylipainoinen ja suonikohjuinen täti olisi vetänyt kokoa liian pienet sukkikset jalkaan ja sitte pursuaa. Olikohan tarkoitus tehdä kauppaa juuri sen asiakasryhmän kanssa? Vai sokeille?
Tiedä onko tämä sama Variksen malli. Taitaa olla uudempi. Katselin taustapeilistä, että näkyykö nokkamerkki nökäleessä nokan päällä kuten tuolla aiemmin mainostettiin. Olihan se. Muotoilun kukkanen. Noitanokinenä. EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI! Koko maskimuotoilu oli suoraan kuin kataloogin ämmämallistosta. Tosi! Meinasin tosiaan revetäkun kässäsin, että ilmanottohan oli sama näky kuin joku hampaaton mummo, joka kömpii aamu-unisena esiin kammiostaan. Mutta eihän se muotoilu väärin ole, koska aika hampaattomiahan ne ovat. Tehopeleihin sitten kai torahampaat esiin.
Mutta on tainnut tojolla muotoilija tehdä tosi pitkää päivää. Lepo auttaisi joskus.
- Isolla kauhal sulle
Tojo-miehen persemällilistasta unohtui vielä ainakin MR ja Paseo.
- vähemmän kaunis
Puuttuihan sieltä crown ja coronakin. Poikani sanoi, että rumimmat autot on varis verso ja renun kangoo. Lapsen suustahan se totuus kuuluu!
- versokuskiss
Yaris Verso on ruma kuin perse mutta toimii kuin buikki. Jostain piti tojotan tinkiä
- Kaikkien aikojen
Palkintosijaa hamuaa ehdottomasti nk. DKW-Donau paku. Kuva pitäisi löytyä allaolevasta linkistä, seitsemäs kuva pystysuunnassa laskien. Ja netistä löytyy lisääkin kuvia. Älkää katselko liikaa. On selvä sokeaksitulon vaara.
http://www.audi.in/sea/brand/in/company/audi_history/companies_and_brands.html - Omat havainnot
Vuosikaudet on tullut ajeltua lähinnä taajama-ajoa. Liikenteessä tosiaan erottuu tiettyjä automalleja, joissa ei ainakaan itse haluaisi tulla nähdyksi.
Ensimmäiseksi tulee mieleen Nissan Micra. Todellinen mummo ankan auto. Epäsuhtainen kori, liian isot ikkunat. Kaikki vuosimallit tosi rumia.
Hyundai Matrix. Näitä ei näe paljon, onneksi. Mitenköhän näitä on joskus saatu myytyä. Auto on kamala joka suunnasta katsottuna.
Chysler Neon. Ainakin ajovalot ovat humoristisen pienet tuikut. Kaiken kaikkiaan tyylitön ja halvan näköinen.
Skoda Felicia combi. Iso perä liitetty pikkuauton keulaan. Komeuden kruunaa "13" vanteet keskiön peittävillä pölykapseleilla ja kurälätkät. Myös ruoste takaluukussa on ilo silmälle. Takapenkitön diesel malli erottuu vielä erikseen.
Uudemmista malleista BMW X1. Keula on vaan niin ruma.. Tämä jäisi kauppaan vaikka muuten voisi harkita.
Niin ja klassikoita on tosiaan tilaihme Toyota Yaris Verso,viistoperä Renault Megane II ja pyöreälamppuinen E Mersu.- Launis
Audin kaikki mallit ovat rumia. Ford Mustang vm.1966 on kaunis, samoin Toyota Celica 1972.
Sitten Ford Transsit vm.1970 on kans todella kaunis. - Eri mieltä
Launis kirjoitti:
Audin kaikki mallit ovat rumia. Ford Mustang vm.1966 on kaunis, samoin Toyota Celica 1972.
Sitten Ford Transsit vm.1970 on kans todella kaunis."Ford Mustang vm.1966 on kaunis, samoin Toyota Celica 1972."
90-luvun alun Celica, se, jossa ei ollut ylös kääntyviä ajovaloja, oli tyylikäs. Vuosimalli -72 oli kuin suopiru. - kaarinas
Nissan Micran kaikki vuosimallit todella rumia ja kummallisen mallisia. Vaikka uusimmissa on kaunis roosahtava väri, niin se ei korjaa asiaa. Kun näen edelläni Nissan Micran, tiedän jo odottaa ja varautua nissanin kuljettajan epävarmaan ajoon. Yleensä kuskiksi paljastuu vanha pari, kun ajan ohi ja katson pitkään kuskia :-)
- Tojomään
Avensis-2 vaikka Tojomään olenkin. Siinä oli jotain vakavaa mittasuhteiden epäharmoniaa. Jostain kulmasta katsoen oli ihan tyylikäskin ja jostain taas aivan toivottoman näköinen paksu ja pyöreäreunainen lulla josta tuli mieleen Aku Ankan auto. Oliko syynä konepellin, pyörien sijinnin ja takakontin luukun mittojen ja sijoittelun epäsuhdat, sitä tutkikoot muotoilun opiskelijat. Jopa autoliikkeen myyjät ovat myöntäneet etteivät pitäneet mallin ulkonäöstä koska oli jotenkin liian pyöreä.
- Luu kurkussa?
Tämä taitaa edustaa sitä Tojon "hammasrautatyylisuuntaa". Eli auton ilmanotto on kuin sinne olisi tungettu kaikenlaista ylimääräistä. Ei ehkä paras mahdollinen muotoiludynamiikka.
- Perä edellä?
Isoon Crysleriin ja Audiin imestyivät jossakin vaiheessa ylisuuret maskit. Oli varmaan katottu jotakin 30-luvun kilpurinkuvia ja siellähän on tuo tyyli. Cryslerissäkin maski on silti liian iso. Mutta kun se on krominvärinen, niin menettelee. Audissa on musta. Tulee valitettavasti mieleen naaraspuolinen jalkoväli. Eikä siinä muuten mitään, mutta ei uroksena taida olla sopivaa edetä maantiellä "tuhero" edellä. Olisi joku siellä Audilla voinut ajoissa sanoa, että vaihdetaanko.
- 89q7wrg8
Lada 2107
- Kun katselee, niin
Tuhero on Alfojen keulassa.
- roomeot
Alfoissa tosiaan näkyy muotoilussa, kuinka hulluus ja nerous ovat lähellä toisiaan. Kun alfoja katselee, joka toinen muotoilu näyttäisi edustavan toista ja joka toinen toista.
- Tadadaa
roomeot kirjoitti:
Alfoissa tosiaan näkyy muotoilussa, kuinka hulluus ja nerous ovat lähellä toisiaan. Kun alfoja katselee, joka toinen muotoilu näyttäisi edustavan toista ja joka toinen toista.
mutta hulluushan ei tarkoitakaan rumaa. Todella harvassa on ruma Alfa, mutta jänniä ne joskus on.
- jgcdkutxd
roomeot kirjoitti:
Alfoissa tosiaan näkyy muotoilussa, kuinka hulluus ja nerous ovat lähellä toisiaan. Kun alfoja katselee, joka toinen muotoilu näyttäisi edustavan toista ja joka toinen toista.
Kun nyt mainitsit, niin Giuliettan (uuden) keulahan on ruma kuin maitoauto.
- G Armani
Ei voi kuin todeta, että niinkin laadukas merkki kuin Jaguar syöksyy muotoilullisesti alaspäin. Uuden XJ:n ja XF:n keulailmeet on yksinkertaisesti rumia ja liian raskaita. Mutta rumimpien autojen listalla on monet japanilaiset automallit, joiden muotoilussa on otettu mallia yli-inhimillisyydestä ja naivismista. Tuloksena on muovisen oloisia ratilla varustettuja ylifuturismeja, joiden tekninen kestävyyskin on mitä on...Subaru on onneksi virkistävä poikkeus! Jenkeistä kaikki muut ovat menneet alaspäin paitsi Chrysler, joka on selvästi saanut kaikella lailla potkua Fiat-kaupoista. Mini on ruvennut syömään liikaa kasvuhormoneja.
- Biokemisti
Tyhmimmän näköiset autot ovat ehdottomasti kaikki Audit. Led-valoilla pyöritään kuin hullut päivisin liikenteessä ja ohitellaan. Varsinainen muotoilullinen katastrofi ja epäsikiö kuitenkin löytyy ratin takaa Audeissa. Ei noissa autoissa mitään ihmeellistä ole, paitsi järkyttävän suuri kusen määrä kuskin pääkopassa verrattuna normaaliin sivistyneeseen ihmiseen.
- muototuomari
useimmat Renaultin pilaamat nyky-Nissanit.
Note ja uusi Micra on kuitenkin mielestäni asiallisen näköisiä.
Nissanin muotokieli on vaihdellut rajusti vuosien mittaan, esim. viimeinen Sunny ja ensimmäinen Almera olivat tylsyyden huipentumia mutta viimeinen Almera oli mielestäni tyylikäs, paitsi kojetaulusta en pitänyt. Viimeinen Primera oli myös mielenkiintoisen futuristinen. Sitten Nissanilla on ollut taas tylsyyden ajanjakso mutta Leaf näyttää jälleen tyylikkäältä minusta ja Noten seuraajan kuvatkin näyttävät hyvältä.
Audi 100 vm. 1982, Audi 80 vm. 1986 ja A6 n. vm. 2005 ovat mielestäni parhaimman näköiset Audit kautta aikojen mutta muut eivät paljon innosta.
Kaksi ensimmäistä Ford Focusta olivat tyylikkäitä mutta uusin Focus on tylsä. Ensimmäinen Ford Ka sekä viimeinen Ford Scorpio kilpailee rumuudessaan Nissan Juken kanssa. Ovaalimaskilla varustettua 90-luvun lopun Mondeotakaan ei voi kauniiksi kehua.
Mulkosilmäinen Toyota Corolla 1997-2000, tämä oli vielä mukamas eurooppalaisten makuun erityisesti suunniteltu! Alkuperäinen japsikeula olisi ollut huomattavasti tyylikkäämpi.
Samoin mulkosilmä Celica 90-luvun puolestavälistä oli ainakin keulaltaan ruma. Tätä edeltävä 90-luvun alkupuolen pyöreämuotoinen luukkulamppu Celica puolestaan oli mielestäni kauneimpia Celicoita koskaan. Näitä vastaava uusi GT86 taas ei oikein innosta.
Katumaasturit on lähes järjestään typerän näköisiä ja "maasturin" näköiseksi tehtyjä tavallisia autoja inhoan kun niissä on mustaa muovia suunnilleen puolet auton kyljistä ja päistä, Renault Megane Scenic taisi olla pahin esimerkki tällaisesta. - Jsaderh57
Onhan niitä
Nissan Primera (uusin malli)
Toyota Yaris Verso
Chrysler PT Cruiser
Skoda Suberb (uusin malli)
Skoda Felicia
Citroen C6
Kia Ceed
Kia Rio
Hyundai Getz- Kaikki autot ja juna
Pöhkö lista ilman perusteita. Nuoko näit liiterisi ikkunasta. Eikö päästetä välillä ulkoilmaan?
- DFSZOr
Kaikki autot ja juna kirjoitti:
Pöhkö lista ilman perusteita. Nuoko näit liiterisi ikkunasta. Eikö päästetä välillä ulkoilmaan?
No mitäs niitä perustelemaan. Kun ovat rumia, niin ovat rumia. That´s it.
Älä tosissaan väitä, että yksikään noista autoista on nykyautomuotoilun mittapuulla tyylinäyte.
-Primera, ihme sukkula avaruusalus
-yaris verso, mopoauton kokoinen "paketti"auto
-PT cruiser, maailman rumimmaksi autoksi tituleerattu
-Suberb, pappa-autojen esikuva
-Felicia, ajovalojen muotoilu konepelti ruma
-C6, muotoilu epäonnistunut, ihme valojen muotoilu ruma perse ja keula
-Ceed, köyhän näköinen
-Rio, köyhän näköinen vanhanaikainen muotoilu
-Getz, ihme koppakuoriainen, jolla ei voi edes ajaa yli 60 km/h turvallisesti pelkäämättä että kosla hajoaa tai lähtee tuulen mukana vittuun - kauas Boys
DFSZOr kirjoitti:
No mitäs niitä perustelemaan. Kun ovat rumia, niin ovat rumia. That´s it.
Älä tosissaan väitä, että yksikään noista autoista on nykyautomuotoilun mittapuulla tyylinäyte.
-Primera, ihme sukkula avaruusalus
-yaris verso, mopoauton kokoinen "paketti"auto
-PT cruiser, maailman rumimmaksi autoksi tituleerattu
-Suberb, pappa-autojen esikuva
-Felicia, ajovalojen muotoilu konepelti ruma
-C6, muotoilu epäonnistunut, ihme valojen muotoilu ruma perse ja keula
-Ceed, köyhän näköinen
-Rio, köyhän näköinen vanhanaikainen muotoilu
-Getz, ihme koppakuoriainen, jolla ei voi edes ajaa yli 60 km/h turvallisesti pelkäämättä että kosla hajoaa tai lähtee tuulen mukana vittuunNo ei ole mieltä väittää kaikkia mahdollisia autoja rumiksi. Auto on auton näköinen. Jos on auton luonteeseen liittyvää rumuutta tai kauneutta, niin siitä voi sitten kirjoitella.
En muuten pidä noista juuri mitään erikoisen "rumana". Muutama lajityypissään kauniskin siellä. Muutama tyylitön tötterö. Siinä se. - sdfgri
kauas Boys kirjoitti:
No ei ole mieltä väittää kaikkia mahdollisia autoja rumiksi. Auto on auton näköinen. Jos on auton luonteeseen liittyvää rumuutta tai kauneutta, niin siitä voi sitten kirjoitella.
En muuten pidä noista juuri mitään erikoisen "rumana". Muutama lajityypissään kauniskin siellä. Muutama tyylitön tötterö. Siinä se.Näinhän se menee. Makuja monia ja jokainen päättää itse mikä on ruma ja mikä ei. Kaikki ei kaikkia miellytä.
- Goliat
sdfgri kirjoitti:
Näinhän se menee. Makuja monia ja jokainen päättää itse mikä on ruma ja mikä ei. Kaikki ei kaikkia miellytä.
Olet oikeassa mutta eräs maailmanhistorian rumimpia autoja oli Tsekkiläinen
Tatraplan se jossa oli evä katolla, sitä valmistettiin 1930-50 luvuilla. - surkeaa!
pt cruiser ei ole tarpeeksi ''kaunis'' edes tälle listalle. kun vaan ajattelee sitä muotoa niin hrrrr....! oksettavan näkönen auto kaiken kaikkiaan
- Katsojan silmä?
surkeaa! kirjoitti:
pt cruiser ei ole tarpeeksi ''kaunis'' edes tälle listalle. kun vaan ajattelee sitä muotoa niin hrrrr....! oksettavan näkönen auto kaiken kaikkiaan
Voi siitä olla toistakin mieltä. PT-Cruiser on retroauto ja sen linjat miellyttävät tietysti enimmäkseen niitä, jotka arvostavat retroa. Omassa luokassaan PT-Cruiser on ihan fiksu, ei mikään muotopuoli. Päinvastoin kuin eräät uusimmat muotoiluyritelmät.
Sanotaan tähän sentään, että itselläni on silmää wanhalle automuotoilulle, mutta arvostan myös hyvää nykymuotoilua.
- idiootti ostaisi?
Tohjotan tietenkin oooo
- salvator
moi mitä voi tehdä kun neonin kauko säätö rapistuu käsiin kalle raumalta
- Bravissimolli
Joku tossa mainitsi Nissan Juke..niin minäkin aliksi ajattelin..mutta se on itse asiassa aika hieno.erilainen mutta omanlainen. itse sanoisin
Nissan Tiida ( epäsuhta, muodoton kokonaisuudessan ruma)
Nissan Primera 02-- ( itse asiassa pelkästään keula ja sisusta,muuten ihan menettelee)
Toyota Prius
Fiat Mutiplan keula
Lada 110 ja sukulaiset
Renault 14
Citroën BX
Renault Megane II vaati totuttelua,mutta se on selvästi muotoiltu joten ei mielestäni ruma, enkä sellainen hienosti ruma. Onhan se klisee että japanilaiset ovar rumia, mutta aika mitäänsanomattomia nämä nykyiset Mazdat ja Toyotat ovat. ei kokonaisuudessaa,muuta siinä keskiverto-autoilijan mielymuksiä jahdatessa ei ole uskallettu antaa muuten ehkä hienolle korille omaleimaisuutta. Pakko mainita että nykyinen Mitsubishi Lancer on mielestäni hienompia japsisedaneita tällä hetkellä, ja Honda tekee harvoin huteja- jkhgksdlfg
Kaikkien autojen ei pidä näyttää samalta. Olen oikeastaan tykästynyt Nissan Tiidan muotoiluun, koska se näyttää erilaiselta kuin useimmat muut, mutta ei ole ruma tai omituinen. Enemmänhän Qashqai näyttää tusinatuotteelta.
Renaultilla muotoilu on yleensä ollut ja on edelleenkin persoonallista ja pirteää verrattuna yleiseen linjaan, toisaalta Citroënilla on välillä ollut yllättävän tylsää muotoilua tuotannossa. Peugeot on perinteisesti liikkunut miedommilla linjoilla.
Citroën BX joko miellyttää tai ei. Design on Bertonen muotoilutoimiston suunnittelema, pohjana mm. muotoilututkielma Volvo Tundra. Minusta juuri erilaisuus tekee siitä upean. Plussana tietenkin hydrauliikkajärjestelmä.
Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi.
FIAT Multipla taas on tarkoituksenmukaisesti suunniteltu kuljetusominaisuuksien osalta. Ulkonäkökin perustuu tarkkaan suunnitteluun. Persoonallinenhan se on, rumaksikin voi mainita. Kyseessä on kuitenkin käyttötarkoitukseen tehty auto, ei näyttö-. - Vaativa muotoilu
jkhgksdlfg kirjoitti:
Kaikkien autojen ei pidä näyttää samalta. Olen oikeastaan tykästynyt Nissan Tiidan muotoiluun, koska se näyttää erilaiselta kuin useimmat muut, mutta ei ole ruma tai omituinen. Enemmänhän Qashqai näyttää tusinatuotteelta.
Renaultilla muotoilu on yleensä ollut ja on edelleenkin persoonallista ja pirteää verrattuna yleiseen linjaan, toisaalta Citroënilla on välillä ollut yllättävän tylsää muotoilua tuotannossa. Peugeot on perinteisesti liikkunut miedommilla linjoilla.
Citroën BX joko miellyttää tai ei. Design on Bertonen muotoilutoimiston suunnittelema, pohjana mm. muotoilututkielma Volvo Tundra. Minusta juuri erilaisuus tekee siitä upean. Plussana tietenkin hydrauliikkajärjestelmä.
Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi.
FIAT Multipla taas on tarkoituksenmukaisesti suunniteltu kuljetusominaisuuksien osalta. Ulkonäkökin perustuu tarkkaan suunnitteluun. Persoonallinenhan se on, rumaksikin voi mainita. Kyseessä on kuitenkin käyttötarkoitukseen tehty auto, ei näyttö-.Voi sitä sanoa niinkin, että kun vetää viivaa sikin sokin, niin se on mielenkiintoista muotoilua. Itse edustan koulukuntaa, että sillä tulee pikemminkin rumaa, tyylitöntä.
Enpä voi sanoa, että olisin samaa mieltä noista ajatuksistasi, juuri mistään. - Taitolaji...
Vaativa muotoilu kirjoitti:
Voi sitä sanoa niinkin, että kun vetää viivaa sikin sokin, niin se on mielenkiintoista muotoilua. Itse edustan koulukuntaa, että sillä tulee pikemminkin rumaa, tyylitöntä.
Enpä voi sanoa, että olisin samaa mieltä noista ajatuksistasi, juuri mistään."Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi."
Sama tavoite kaikilla muillakin. Mutta samoilla ilmanvastuskertoimilla on muitakin, toisaalta on samalla osattu muilla merkeillä myös piirtää auto, joka ei ulkomuodollaan itketä lapsia ja haukuta koiria. - Bertone - Gandini
Citroen BX on kaunis, Marcello Gandinin suunnittelema auto miellyttää edelleenkin minun ja monen muunkin silmää.
- Taulukossa hyvä
Taitolaji... kirjoitti:
"Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi."
Sama tavoite kaikilla muillakin. Mutta samoilla ilmanvastuskertoimilla on muitakin, toisaalta on samalla osattu muilla merkeillä myös piirtää auto, joka ei ulkomuodollaan itketä lapsia ja haukuta koiria."Toyota Prius on muotoiltu aerodynaamisesti mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti eli ilmanvastuksellisesti edulliseksi."
Miksi sitten muuta valmistajat saavat samat tai paremmat ilmanvastuskertoimet aikaan ja samalla myös nätin muotoilun.
Jos väittämilläsi periaatteilla olisi tehty Jaguarin E-Type, sitä ei olisi myyty ainoatakaan. Kyllä joku meininki pitää olla muukin kuin se, että on numeroissa ja jonkun hiton komitean mielestä hyvä. Haista Hiihtoliitto!
- opel pippeli
FORD SCORPION viimeiseksi jäänyt euromalli hirveän näköinen sammakon perslintta
- bibel obel
FORD SCORPION -mallista autoa ei tietääkseni ole olemassakaan ainakaan sarjatuotannossa 1970-luvun aikana tai jälkeen.
- Autollakin on luonne
Mitä? Kuka uskaltaa dissata laatikkovolvoja?" Nehän on kansanperinnettä ja maantiesymboleita :) Ja S80 on tyyliin maailman kaunein auto - Top 10:ssä. Saabitkin on ihan ykkösbiilejä, muttei sellaisia patarautoja kuin Volvot.
Jos haluat katu-uskottavuutta ja kunnioitusta, hanki niistä jompi kumpi!
Eiköhän niitä muotoilullisia seikkailuja ole ollut aika monella merkillä. Nyt sitä käyvät halki esimerkiksi Jaguar ja Mini. Mutta kauneus on katsojan silmässä. Joku voi vaatia eka sulateltavaa, mutta kun osaa katsoa yksityiskohdat niin se onkin menoa, etkä osaa muista autoista enää piitatakaan! Esimerkiksi Lancia ja Alfa Romeo on todella uniikisti muotoiltuja liikuttimia, ja niiden ystäväkunnan päätä et enää heilautakaan.- harmoniaa
Lerppahuulivolvo on ruma, vaikka siitä joku mäkitupalainen tykkäisikin. Itsellä ollut useita ja kulkeehan niillä vakaasti ja varmasti. Mutta muotoilu ei ole pelkästään Pebueelasta. Vaan nimenomaan Bysantin Pebueelasta. Ja se ei ole kehu!
- bivyxtze
"Ja S80 on tyyliin maailman kaunein auto"
Mikä vuosimalli?
Mitä mallia ja sen vuosikertaa tarkoitetaan seuraavilla:
- laatikkovolvo ?
- lerppahuulivolvo ?
- väyrysmersu ? - bivyxtze
bivyxtze kirjoitti:
"Ja S80 on tyyliin maailman kaunein auto"
Mikä vuosimalli?
Mitä mallia ja sen vuosikertaa tarkoitetaan seuraavilla:
- laatikkovolvo ?
- lerppahuulivolvo ?
- väyrysmersu ?Ykkösmallin S80 on tyylikäs ja persoonallinen, mutta kakkosmalli (v2006 ->) on hukannut kaiken persoonallisuuden.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_S80
- jeep compass ´12
Jos minulta kysytään, niin kyllä Fiat Multipla näyttää rumalta. No katsokaa vaikka itse...
http://www.galawallpapers.net/photo/71415/Fiat_Multipla_03.jpg- Sammakkovalot edessä
Muistuttaa kaljaa nautiskellutta kotimaan turistia, joka kannattelee vyölaukkua mukanaan ;)
Ei edusta niitä kauniimpien italoautojen sarjaa, vaan pikemminkin krapulakynäilyä.
- dodge and jeep
Kyllä se on näin että mitkään voortit ei ole auton näköisiä koska eihän niitä edes luokitella autoiksi.
Auton näköiset löytyy jenkeistä, Dodget ja Jeepit.- duck and cover
Dodge, joo. Jo nimi kehottaa välttämään.
- Dodge - Mopar!!!!!
Samaa mieltä kanssasi. OMASTA mielstä parhaimman näköiset autot tulee Dodgelta.... Tietenkin makukysymys :)
- ihviuytcy8rs
Jeep Patriot on omituinen pakkilaatikko
- työhaittamondeo
Ferrari FF ja Porche Cayenne.
Ovat kuin jonkun sivullisen lapsia omassa perheessään.- Botshtshe Soup
Mutta ei Porsche Panamera kuitenkaan? Porsche, ei Porche. Surkein pelle oli se, joka kertoi ostaneensa uuden Porche jotain. Tokihan ylikalliin auton ostaja tietäisi, mitä osti.
- ieugfvcsizb
Idiootti ostaisi sen, minkä sen on nähnyt jossain mainoksessa tai rallikisassa tai autonäyttelyssä pelkästään ulkonäön perusteella.
Ulkonäkö ei oikeasti ole järkevän autonostajan listalla Top3:ssa. Ainoastaan jälleenmyyntiarvoon ulkonäöllä voi olla jotain merkitystä, mutta vaikuttavia tekijöitä on paljon muitakin.
Ulkonäöllä on toki merkitystä auton, etenkin uuden, valinnassa, mutta silloin ostaja ajatteleekin tunteella, ei järjellä. Tarkoitan muotoilua, en pintapeltien kuntoa (käytetty auto).
Jo mainittu Citroën-mallien puolipeitteiset "fender skirt (US term)" -takalokasuojat olivat juuri se, joka erotti Sitikat useimmista muista merkeistä. Minusta ID/DS, 2CV, Dyane, Ami, SM, GS, CX, BX olivat hienoja osittain juuri noiden vuoksi. Yleisestikin juuri Citroën on ollut automuotoilussa edelläkävijä. Samaa ei todellakaan voi sanoa japanilaisista eikä useimmista eurooppalaisista, siis historiallisesti. Nykyäänhän kaikki normiautot näyttävät suunnilleen samoilta.
Mercedeksellä on kökkö muotoilu ollut enemmän sääntö kuin poikkeus. Pientä parannusta on havaittavissa.
Audi on aina vaan sämpylä.
Korealaisilla on ainakin yritystä.- ieugfvcsizb
Pakko lisätä, että Fordit ovat nykyään useimmiten aika kökköjä. Varsinkin Mondeo. Tavallaan kaikki on ihan kunnossa muotoilullisesti, mutta ei sitten todellakaan. Vähän niinkuin aerodynaaminen traktori, jokin perustava ristiriita siinä näyttää olevan.
- ieugfvcsizb
ieugfvcsizb kirjoitti:
Pakko lisätä, että Fordit ovat nykyään useimmiten aika kökköjä. Varsinkin Mondeo. Tavallaan kaikki on ihan kunnossa muotoilullisesti, mutta ei sitten todellakaan. Vähän niinkuin aerodynaaminen traktori, jokin perustava ristiriita siinä näyttää olevan.
Ensimmäisen sukupolven Yaris Verso menee samaan kategoriaan FIAT Multiplan kanssa. Kuten Renault Kangoon ja Citroën Berlingon/Peugeot Partnerin/tms ensimmäisen mallit. Vaikkei ne NIIN omituisia olekaan.
- ieugfvcsizb
ieugfvcsizb kirjoitti:
Ensimmäisen sukupolven Yaris Verso menee samaan kategoriaan FIAT Multiplan kanssa. Kuten Renault Kangoon ja Citroën Berlingon/Peugeot Partnerin/tms ensimmäisen mallit. Vaikkei ne NIIN omituisia olekaan.
Toisin kuin mutantti Skoda Roomster.
- sdsdw
Korealaiset tekee komeita autoja nykyään:
http://www.google.fi/search?hl=fi&cp=13&gs_id=1e&xhr=t&q=hyundai equus&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=948&bih=509&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=DVg4ULPoH4zN4QTW84GAAw - escortti 1981
ieugfvcsizb kirjoitti:
Pakko lisätä, että Fordit ovat nykyään useimmiten aika kökköjä. Varsinkin Mondeo. Tavallaan kaikki on ihan kunnossa muotoilullisesti, mutta ei sitten todellakaan. Vähän niinkuin aerodynaaminen traktori, jokin perustava ristiriita siinä näyttää olevan.
Minusta Modeo on hyvännäköinen................en kuitenkaan osta
- Hyundai Equus
sdsdw kirjoitti:
Korealaiset tekee komeita autoja nykyään:
http://www.google.fi/search?hl=fi&cp=13&gs_id=1e&xhr=t&q=hyundai equus&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=948&bih=509&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=DVg4ULPoH4zN4QTW84GAAwon kuin Lexus GS-mallit. Selkeä kopio laatuautosta. Ei sen puoleen, Hyundaikin saattaa olla niin hyvin tehty kuin on osattu. Esikuva on kuitenkin selkeästi ollut Lexus.
- Ooppelin kukkanen
Ensimmäistä sukupolvea oleva Opel Agila on kyllä sellainen hirvitys, että sillä ei kehtaisi liikkua. Mittasuhteet aivan oudot ja kolhot.
- ylivoimainen voitto!
Toyota Yaris Verso on sellainen epäsuhtainen sekasikiö ja monenlaista muotokieltä sisältävä hirvitys, että oksat pois! Kauheudessaan se ajaa jopa vanhan Fiat Doblon ohi. Verso on tämän lajin ylivoimainen voittaja. Onneksi niitä ei ole uusina enää näkynyt ja ruoste hoitaa vähitellen vanhatkin pois rumentamasta maisemaa.
- Anestic
Huh. Mulla on yksi suosikki tässä gategoriassa ja se on Citroen xsara picasso. Ei voi sivustaseuraaja tietää milloin pakitellaan ja milloin ei.
Sit tieten koppimopot kangoo ja kumppanit.... - Bertoni
Anestic kirjoitti:
Huh. Mulla on yksi suosikki tässä gategoriassa ja se on Citroen xsara picasso. Ei voi sivustaseuraaja tietää milloin pakitellaan ja milloin ei.
Sit tieten koppimopot kangoo ja kumppanit....Xsara Picasso on muodoltaan ja tyyliltään ehjä kokonaisuus. Hän, joka ei muka tajua etu- ja takapään eroa, on joko provoilija tai sokea. Tuon tyyppiseen autoon nimenomaan tarvitaan persoonallista muotoilua, mutta mielellään ei mutanttia a'la Roomster ja Yaris Verso eikä monsteria Multiplaa.
- Lupatin
Porsche Cayenne ja Panamera
Nissan Juke
Toyota Prius
BMW 100-sarja
Volvo C30
Dodge Journey
Audi A1- Kotona hyvin tehty
Prius. Kyllä!
- Mää tein ite
Kotona hyvin tehty kirjoitti:
Prius. Kyllä!
Ennenaikaan, itäblokin suuruuden aikoina, Auto, Motor&Sport-lehden vuosikatalogissa oli esiteltyinä "kaikki" maailman automallit. Katalogi taitaa ilmestyä edelleen. Ei kuitenkaan yhtä kiinnostavana, sillä joukosta puuttuvat nuo itäiset ihmeet. Voisin hyvin kuvitella Priuksen siihen mysteeriautojen joukkoon: Slovenian autoteollisuuden pitkään odotettu (jonotettu) uutuustuote.
Kenen sukulainen on pitänyt olla, että on saanut suunnitella Priuksen korin? - Mallia Masennus
Mää tein ite kirjoitti:
Ennenaikaan, itäblokin suuruuden aikoina, Auto, Motor&Sport-lehden vuosikatalogissa oli esiteltyinä "kaikki" maailman automallit. Katalogi taitaa ilmestyä edelleen. Ei kuitenkaan yhtä kiinnostavana, sillä joukosta puuttuvat nuo itäiset ihmeet. Voisin hyvin kuvitella Priuksen siihen mysteeriautojen joukkoon: Slovenian autoteollisuuden pitkään odotettu (jonotettu) uutuustuote.
Kenen sukulainen on pitänyt olla, että on saanut suunnitella Priuksen korin?Olen nyt hartaasti pureksinut noita uusia Toyotan muotoiluja. Uusien mallien pitäisi kantaa pitkälle huomispäivään. Kilpailijat kun kuitenkin julkaisevat päivityksiä omistaan minkä kerkiävät. Mutta ei kyllä Tojolla hyvältä näytä. Mihinkähän vanhapiikakuvastoon ovat siellä tehtaalla jumiutuneet. Kyllä jotain verenkiertoa pitäisi heidän saada muotoiluosastolle, että vehkeissä olisi edes vähän makua. Ei, ei tällä tavalla. Ettei olisi Tojon parhaat päivät eilisessä?
- kguftyry
Mallia Masennus kirjoitti:
Olen nyt hartaasti pureksinut noita uusia Toyotan muotoiluja. Uusien mallien pitäisi kantaa pitkälle huomispäivään. Kilpailijat kun kuitenkin julkaisevat päivityksiä omistaan minkä kerkiävät. Mutta ei kyllä Tojolla hyvältä näytä. Mihinkähän vanhapiikakuvastoon ovat siellä tehtaalla jumiutuneet. Kyllä jotain verenkiertoa pitäisi heidän saada muotoiluosastolle, että vehkeissä olisi edes vähän makua. Ei, ei tällä tavalla. Ettei olisi Tojon parhaat päivät eilisessä?
Ensimmäisen sukupolven Toyota Tercel sedan.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_Tercel_4d_nortchback.jpg
Renault 12
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Renault_12_in_green_1972.jpg - Arkikamaa
kguftyry kirjoitti:
Ensimmäisen sukupolven Toyota Tercel sedan.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_Tercel_4d_nortchback.jpg
Renault 12
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Renault_12_in_green_1972.jpgAika perusautoja minusta kumpikin. Miksi muka rumia?
- multipila
Fiat Multipla, järkyttävän ruma
- Nii,i
Tyhmä ihminen se on, ei auto. Ensin tarvitaan helevetin tyhmä ihminen, joka nyt yleensä pitää jotain hemmetin henkilöauton muotoa niin älyttömän tärkeänä asiana täällä maapallolla. Jos ei tosiaan ole muuta ihmisen kuupassa, kun henkilöauton muoto, niin suosittelisin kolmea vuotta yksin vaikkapa lähteessä tai kusiaispesässä istumista. Luulis perhana jonninjoutavuuvvet lähtevän.
- Meill parembi
"Jos ei tosiaan ole muuta ihmisen kuupassa, kun henkilöauton muoto, niin suosittelisin ..."
Kaikki muut täällä kyllä ymmärtävät, että muutakin on "kuupassa" kuin auton muoto. Mutta jos samaan hintaan saa tolkullisen näköisen auton, niin miksi ostaa sellaista, joka näyttää siltä kuin sinä olisit sen tehnyt? - että tuokin
Tämä on keskustelupalsta, jonka otsikkona on "Kertomuksia autoista", ei "Maailmantuska".
- Commedia dell'Arte
Suurta älykkyyttä tai viisautta sen sijaan osoittaa kirjoittajan nimimerkki "Nii,i", jolla ilmeisesti on tavoiteltu sanontaa "nii-in".
"Ensin tarvitaan helevetin tyhmä ihminen"
"Jos ei tosiaan ole muuta ihmisen kuupassa"
"Luulis perhana jonninjoutavuuvvet lähtevän"
Tuollainen on jo taidetta.
- Hoopli
Prius, Porsche Cayenne ja Panarema siinä nykyajan hirveimmät tekeleet.
- Tuliko multa toi
Prius on tosiaan hirveeeeeee
- tojotero1
Tuliko multa toi kirjoitti:
Prius on tosiaan hirveeeeeee
Nou, Prius on tyylikäs!!
- Silmillä näkisi
tojotero1 kirjoitti:
Nou, Prius on tyylikäs!!
Onko sinulla pistekirjoitusnäppäimistö? Mutta miten tiedät, mitä näytöllä lukee?
- Ei ikinä mulle.edes
Dotke kaliiperi ,sitä ei voita rumuudessa mikään.Etupää ,kun lehmän per..
ja takapää, kun boldogin turpa. - puutiaiska
Popeda on varmaan mainittu, olihan perjantai
- Tosion2
BMB 1sarja, äärettömän ruma auto, pitkä keula ja pieni hytintapainen sen jatkona, täysin epäonnistunut muotoilu. Tuollaisen kun näkee liikenteessä niin huomaa että vielä on todellisia myyjiä kun tuon hirvityksen on jollekkin onnettomalle saanut myytyä, jos vielä on änkyttämällä ostettu niin tiedossa on viiden vuoden vitutus, aina kun kottosen näkee ja tajuaa viimein mitä on tullut tehtyä.
- Tosion2
Korjataan tuo BMB BMW:SI
- Kardaaniton=homo
Jojopa Urban wanker ja Kia Söul, on piirretty suunnittelupöydälle kyllä aika vahvassa laskuhumalassa. Mitäpä jos asentaisin tuohon lasten leikkimökkiin 12 tuumaset alut alle, hmm....
- Silti kärjessä
"Jojopa Urban wanker"
Somastipa sanelet. Mutta mitä tohjoon tulee, niin ei ole Priuksen voittanutta. Tosi outo tekele.
- möhkö rumilus
das Audi
- laiska leppone
-Renault Kangoo
-Citroën Berlingo
-Nissan Note- laiska leppone
..ja luonnollisesti Skoda Yeti..
- Prius Perius
laiska leppone kirjoitti:
..ja luonnollisesti Skoda Yeti..
Uudessa Moottorilehdessä testattiin Tojon Priusta. Sai sielläkin erityismoitteet viime vuosituhannen muotoilusta. On tosiaan väärällä tavalla itäiset linjat. Kisaa tiukasti jonkin Lada Kalinan kanssa.
- turenginhurja
Laiskalla on tki ghettomersu;)
- tkihurja
turenginhurja kirjoitti:
Laiskalla on tki ghettomersu;)
Joka o siis fkin cool en tarkottanu et olis ruma :-D
- Skoda Superb
peräosastaan. Miksi tollaisia saa edes tehdä. Vai kuvaako surumielinen alaspäinroikkuva ilme omistajan tuntoja hankintansa jälkeen?
- xfgjdjdtykflkfulfjdt
ehdoton ykkönen rumuudessa: Fiat Multipla
toiseksi laittaisin: mazda 121 (vm 1991-)
muut onkin sitten kaikki saman näköisiä... - mitä näitä nyt on
- Farkku Fabia on yksi kauhistus. Näyttää vuokaleivältä, johon on laitettu pyörät alle. Ei auta edes RS versio.
- Juke. Kuvissa vielä menee, livenä ihan hirveä keksintö.
- Poistuva Auris. Joku sanoi että aivan kuin paskalla istuva sammakko. samaa mieltä. - erutkdjfhgmcxnbv
SsangYong Stavic, edellinen mallisukupolvi:
http://wiki.8891.com.tw/uploads/201201/1326879378ZKDorp3b.jpg- gs birotor
Rodius on kuvassa ja ei uusikaan ole juuri tuota kauniimpi.
- erutkdjfhgmcxnbv
gs birotor kirjoitti:
Rodius on kuvassa ja ei uusikaan ole juuri tuota kauniimpi.
Paa kuuklaten, kyllä siellä tuota mallia Staviciksikin nimitetään. Tai jos minä:
http://lmgtfy.com/?q=SsangYong Stavic
- neon
Entäs tyhmännäköiset autolla ajajat? Siis se on maailman tyhmännäkösintä kun joku läski ukko tai ämmä kännykkään puhuessaan yrittää vielä ajaa sitä ajoneuvoansa. Kyllä pitää olla tärkeitä ihmisiä. Läskiperseet pellet.
- Sepähän se on nii
Vilikase peilliin, pöljä.
- jbdsikgjhb
Pontiac Aztek
- skodat rumia
Se on kuulkaa kiistatta Skoda Fabia. Ainakin kun vuoden vanhaa katselee naapurin pihassa :)
- lexus plexus
Käveltiin kaupungilla tyttären kanssa. Tyttö huomasi Lexuksen, ja sanoi että onpa ruma auto, mikä se oikein on. Vastasin että se on tojon ylihintainen luxusmalli, vaikka sitä ei kuulemma saa sanoa tojoksi. Tyttö ihmetteli sitten, että eikö tojo ole ihan halpismerkki...
en tunne lexuksia joten en voi tarkentaa mikä malli oli kyseessä, mutta ihan uskomattoman ruma se joka tapauksessa oli. - lasten juttuja
No ensinnäkin auton ulkonäkö ei ole se tärkein kriteeri auton valinnassa, ei ainakaan aikuiselle ja järkevälle.
Teineille, lapsille ja jälkeenjääneille se voi olla se tärkein asia, joten turha keskutelu tämäkin ketju.- Ihan hyvä
kun teinipojut saavat purkautua täällä autojen kuvia katsellessaan. Mitä muutakaan ne osaisivat tehdä. Eniten heikosta itsetunnosta kertoo kuitenkin kommentit tyyliin Tojota on ruma ja muutenkin pska auto. En ottais vaikka ilmaiseksi saisin. Haluan Audin tai Bemarin ja Mersu on vanhusten auto.
- Mikä fiilis?
Ihan hyvä kirjoitti:
kun teinipojut saavat purkautua täällä autojen kuvia katsellessaan. Mitä muutakaan ne osaisivat tehdä. Eniten heikosta itsetunnosta kertoo kuitenkin kommentit tyyliin Tojota on ruma ja muutenkin pska auto. En ottais vaikka ilmaiseksi saisin. Haluan Audin tai Bemarin ja Mersu on vanhusten auto.
Ei auton ulkomuoto ole tärkein valintakriteeri useimmille. mutta yksi valintakriteeri.
Ruma muotoilu kertoo osaltaan siitä, miten valmistaja ottaa käyttäjiä huomioon. Siitä voi "ennustella", miten autossa muuallakin on otettu käyttäjiä huomioon. Moni ruma auto on ollut myös huono. Ei tietenkään aina.
Mielestään tyylikkäällä autolla ajava kuski on myös paremmassa tasapainossa ja liikenteessä turvallisempi liikkuja. Kuin sellainen, jolla on koko ajan joku outo kompensaatio päällä. Tästä on liikenneturvallisuustutkimuksen dataa ameriikoista useammalta vuosikymmeneltä. - Se on pojille
Ihan hyvä kirjoitti:
kun teinipojut saavat purkautua täällä autojen kuvia katsellessaan. Mitä muutakaan ne osaisivat tehdä. Eniten heikosta itsetunnosta kertoo kuitenkin kommentit tyyliin Tojota on ruma ja muutenkin pska auto. En ottais vaikka ilmaiseksi saisin. Haluan Audin tai Bemarin ja Mersu on vanhusten auto.
terapeuttista kun voivat haukkua edelläkävijä Priusta. Saavat lisäksi 150 peukutusta toisilta samanlaisilta heikolla itsetunnolla varustetuilta kolleilta. Kumma kun se Tojo on maailman eniten myytyjä autoja vaikka on niin susiruma ja muutenkin pska.
- jakke4
Kaikki skodat, Octavia etunenässä.
- Botox huulessa
kyllä huomaa miten autot on mieheille kuuma aihe.. tosin itsekkin huomautan aina ukolle..älä aja köyhien autojen viereen koskaan... kiitos kun asenteet ovat tarttuneet minuunkin akkaan näitä palstoja lukiessa.Kusipäisyys tarttuu vanhaan bemukka akkaankin .Minusta kuitenkaan rumia autoja ei olekkaan ..auto on käyttötarvike kun liikkumaan pitää päästä. Kauppaan, hakemaan lapset tarhasta,työhön..se on se tarkotus ei esitellä omaa erinomaisuuttaan.
- Tämmöiset
Prius on minusta susiruma.
Dodgen Nitro ihan kahjo.
Kumpaakaan en osta.
- rumamies1
Skoda fabia, audi a2, toyota yaris verso ja vuosituhannen lopun farkku corolla sekä 626 farkku, avensis 2 ja 3 kopat. Kaikki jotenki epäsopusuhtaisia möhköjä
- puntoparas mersuruma
kaikki mersut on rumia fiat punto hieno ja paras
- HUUTO YRJÖT !!!
Saksalaiset autot ovat mielestäni ällöttävän näköisiä . Sakut eivät vaan osaa tehdä hyvännäköisiä autoja. Etenkin mersut ovat niistä hirveimpiä.
- MB amg
Auto on kaunis kun se voittaa.
- kuga
Honda Civikki on kun jostain pääsiäismunasta saatu rihkamahely.Muutenkin nykyjapsien muotoilu on todella typerää
- Sokeallekin jotain?
Sanohan muuta!
Tarttui kouraan jostain marketista ilmaisautolehti. Siinä kannessa ja sisäsivulla uuden Lexuksen arvostelu. Ei siellä tekstissä autoa haukuttu, mutta voi pojat niitä kuvia!
Nyt vasta näin ekaa kertaa sopivan etuviistokuvan Lexusta. Hyvänen aika! Voiko tosiaan olla niin, että Tojon suunnitteluosastolla ei saa olla valoja päällä. Veikö Fukushima sähköt vai miten ei silmä erota, että milloin luodaan p-skaa.
Jäähdyttäjän maski on onneton ideakopio jostakin Audilookista. Mutta ikään kuin taitamattomasti muokattu omaleimaiseksi. Auton linjoissa voi muutenkin erottaa audeista tuttua koulukuntaa. Mutta toteutus on kuin sysmäläisten koulupoikien ja amerikkalaisen postimyyntikuvaston yhteistoiminnan seurausta. Näyttää siltä kuin jonkinlaiseen kroppaan olisi sopien tai sopimatta ympätty kaikenlaista muovitarvikeosaa ja härpäkettä, tarkoituksena saada aikaan sporttinen ulkoasu. Mutta lopputulos on karmea. Joku suunnittelija voisi ajatella, että tuo "lopputulos" olisi sopiva luonnos, josta vasta aletaan ulkoasua suunnitella. Mutta Tojollapa on ajateltu, että näinpä se onkin jo hyvä näin.
Se siinä vaan, että paljonko on sokeita autoilijoita. Kun ihmettelen, että näkevältä pitäisi saada rahaa tuosta...
Katsokaa se lehti ja ihmetelkää.
En epäile yhtään, että tämä teksti korpeaa jotakin tojotafania. Mutta etsikää itse se lehti. Hankintahinta ei ole karmea. Katsokaa kuvat. Onko hieno auto? - Tyyliä pliis
Sokeallekin jotain? kirjoitti:
Sanohan muuta!
Tarttui kouraan jostain marketista ilmaisautolehti. Siinä kannessa ja sisäsivulla uuden Lexuksen arvostelu. Ei siellä tekstissä autoa haukuttu, mutta voi pojat niitä kuvia!
Nyt vasta näin ekaa kertaa sopivan etuviistokuvan Lexusta. Hyvänen aika! Voiko tosiaan olla niin, että Tojon suunnitteluosastolla ei saa olla valoja päällä. Veikö Fukushima sähköt vai miten ei silmä erota, että milloin luodaan p-skaa.
Jäähdyttäjän maski on onneton ideakopio jostakin Audilookista. Mutta ikään kuin taitamattomasti muokattu omaleimaiseksi. Auton linjoissa voi muutenkin erottaa audeista tuttua koulukuntaa. Mutta toteutus on kuin sysmäläisten koulupoikien ja amerikkalaisen postimyyntikuvaston yhteistoiminnan seurausta. Näyttää siltä kuin jonkinlaiseen kroppaan olisi sopien tai sopimatta ympätty kaikenlaista muovitarvikeosaa ja härpäkettä, tarkoituksena saada aikaan sporttinen ulkoasu. Mutta lopputulos on karmea. Joku suunnittelija voisi ajatella, että tuo "lopputulos" olisi sopiva luonnos, josta vasta aletaan ulkoasua suunnitella. Mutta Tojollapa on ajateltu, että näinpä se onkin jo hyvä näin.
Se siinä vaan, että paljonko on sokeita autoilijoita. Kun ihmettelen, että näkevältä pitäisi saada rahaa tuosta...
Katsokaa se lehti ja ihmetelkää.
En epäile yhtään, että tämä teksti korpeaa jotakin tojotafania. Mutta etsikää itse se lehti. Hankintahinta ei ole karmea. Katsokaa kuvat. Onko hieno auto?Joo-oO! Karmee pyydys. Eikö ennen julkistamista tehdä mitään kyselyä oletetussa asiakasryhmässä. Vai onko oletetun ryhmän "kauneustaju" sitä luokkaa, että tuollainen pyydys on ihan OK. Vai ollaanko Japanissa tuota mieltä auton linjoista.
Kysymyksiä, kysymyksiä.
Mutta enpä välitä tuon näköisellä autolla ajaa, jos saa valita. En kyllä ajaisi Priuksellakaan. Se on saman tasoinen "muotoilumenestys". - kotona hyvin tehty
Tyyliä pliis kirjoitti:
Joo-oO! Karmee pyydys. Eikö ennen julkistamista tehdä mitään kyselyä oletetussa asiakasryhmässä. Vai onko oletetun ryhmän "kauneustaju" sitä luokkaa, että tuollainen pyydys on ihan OK. Vai ollaanko Japanissa tuota mieltä auton linjoista.
Kysymyksiä, kysymyksiä.
Mutta enpä välitä tuon näköisellä autolla ajaa, jos saa valita. En kyllä ajaisi Priuksellakaan. Se on saman tasoinen "muotoilumenestys".Uus Moottorilehti esitteli jotain Lexua. Tuli katottua tota muotoilua ja jees, ostaisin tuon enempi muotoilusta huolimatta mutten muotoilun takia. Outo olio.
Toimittaja ei haukkunut, mutta ei ollut ihastunutkaan. Ei juuri puhunut muotoilusta kyllä, mutta muusta.
- autoista joo
Ainaki Lexus gs on yksi rumimmista ja sit Se saakelin hybridi ct200h..priuksen kanssa samaa luokkaa..lexukset on Toyotan kanssa aina ollu rumimpia. Skodat tietysti erityisesti yeti, ocu ja fania...fabia jo nimenä on niin italialaisen neeekerin pascalta kuulostava että en ymmärrä miksi joku sen ostaa? Honda Civic..uusi malli täysin epäonnistunut. Se koppa oli paras mihin aikanaan tuli toi type R. Toyota prius saaa erityismaininnan sekä uusi rav4 joka on vitttumaisen ylihintanen laatuun ja muovinmäärään nähden. Mitäs vielä...no uusi bmw 3 sarja ilman m-pakettia ja kookkaita vanteita on sekä laadultaan että ulkonäöltään lähinnä corollan tasoa..auto jossa ei ole arvokkuutta. Porsse cayenne..varsinkin tuo uusi on sikaruma. Mercedes glk on rumin varmaan pikkumaastureista. Ja jos vielä lisätään tähän niin mielestäni hienoja ja tyylikkäitä autoja on esim Volvo XC60 2014 malli ja bmw 4-sarja.
- Nytten löytyi
Nyt kun on ollut tässä puhetta tuosta lexumuotoilun kummajaisesta, niin on vaivannut, että mitä se nokka muistuttaa.
Luonto-ohjelmien katseleminen näköjään auttaa tällaisissakin asioissa.
Se kummajaisnokkahan tuo muistuttaa selkeästi sellaisesta ravun naamavärkistä, jossa suuntiinsa sojottavat jotkut sakset, sitten on suut sun muut aukot, sitten on kummalliset väkäset, joilla ruokaa kauhotaan suuhun-tai-mikä-se-nyt -on. Samanlaisia sikinsokisia ja ristikkäisiä linjoja ja "suu" siinä keskellä on Lexussa.
Mutta olisiko muotoilijoille löytynyt joku esteettisempi idea. Jos oikein olisivat miettineet.
Nyt ollaan Audimaskin ja ravunlärvin kummallisessa välimaastossa. - Omalle nimelleen?
Nytten löytyi kirjoitti:
Nyt kun on ollut tässä puhetta tuosta lexumuotoilun kummajaisesta, niin on vaivannut, että mitä se nokka muistuttaa.
Luonto-ohjelmien katseleminen näköjään auttaa tällaisissakin asioissa.
Se kummajaisnokkahan tuo muistuttaa selkeästi sellaisesta ravun naamavärkistä, jossa suuntiinsa sojottavat jotkut sakset, sitten on suut sun muut aukot, sitten on kummalliset väkäset, joilla ruokaa kauhotaan suuhun-tai-mikä-se-nyt -on. Samanlaisia sikinsokisia ja ristikkäisiä linjoja ja "suu" siinä keskellä on Lexussa.
Mutta olisiko muotoilijoille löytynyt joku esteettisempi idea. Jos oikein olisivat miettineet.
Nyt ollaan Audimaskin ja ravunlärvin kummallisessa välimaastossa.Rapu. Kansankielessä myös muoto "krapu". Ja paikka jossa näitä on: tietysti krapula. Kun Tojon ingen göörit ovat nyt päätyneet tuohon muotoilun kukkaseen, niin jospa se määriteltäisiin omaksi tyylisuunnakseen. Eli jatkossa tunnistettaisiin erityinen krapulamuotoilun koulukunta.
Että jos semmoisen auton ostaa, niin tietää sitten että minkä koulukunnan muotoilua se edustaa. - iloliemen jälkeen
Omalle nimelleen? kirjoitti:
Rapu. Kansankielessä myös muoto "krapu". Ja paikka jossa näitä on: tietysti krapula. Kun Tojon ingen göörit ovat nyt päätyneet tuohon muotoilun kukkaseen, niin jospa se määriteltäisiin omaksi tyylisuunnakseen. Eli jatkossa tunnistettaisiin erityinen krapulamuotoilun koulukunta.
Että jos semmoisen auton ostaa, niin tietää sitten että minkä koulukunnan muotoilua se edustaa.helan går
- sotku on sotku
iloliemen jälkeen kirjoitti:
helan går
Sikäli kun on Audista kopioitu, niin Audi kyllä tuhannesti fiksumpi. Vaikkei sekään silmää miellytä.
- samaa sukua?
sotku on sotku kirjoitti:
Sikäli kun on Audista kopioitu, niin Audi kyllä tuhannesti fiksumpi. Vaikkei sekään silmää miellytä.
Jaahas. Katsotaanpas sitä sitten.
Tuossa ylemmässä Audin koulukunnan käsitys auton muotoilusta näillä peruslinjoilla.
http://www.nytimes.com/2010/11/14/automobiles/autoreviews/14audi-a8.html?pagewanted=all&_r=0
Olisivatko linjat miellyttäneet muitakin valmistajia. Mutta aika häkkyrä on pitänyt kuminauhoilla ja vietereillä tuohon nokalle virittää, ettei juuri Audilta näyttäisi. Vai miten on mennyt?
http://autos.msn.com/research/vip/overview.aspx?make=Lexus&model=LS 460 - eipä ihmeitä
samaa sukua? kirjoitti:
Jaahas. Katsotaanpas sitä sitten.
Tuossa ylemmässä Audin koulukunnan käsitys auton muotoilusta näillä peruslinjoilla.
http://www.nytimes.com/2010/11/14/automobiles/autoreviews/14audi-a8.html?pagewanted=all&_r=0
Olisivatko linjat miellyttäneet muitakin valmistajia. Mutta aika häkkyrä on pitänyt kuminauhoilla ja vietereillä tuohon nokalle virittää, ettei juuri Audilta näyttäisi. Vai miten on mennyt?
http://autos.msn.com/research/vip/overview.aspx?make=Lexus&model=LS 460Kummankaan nokasta en tykkää. Sivulinjat ja muu koppa n. OK.
Mutta kopsanderointi on syvältä. Ihan hyvä, jos kopioija vielä epäonnistuu!!! - Veke leipuri
eipä ihmeitä kirjoitti:
Kummankaan nokasta en tykkää. Sivulinjat ja muu koppa n. OK.
Mutta kopsanderointi on syvältä. Ihan hyvä, jos kopioija vielä epäonnistuu!!!Joku aiempi Lexu kun näkee liikenteessä, niin aattelee, että haloo, onks se Meken Ässä. Sitten näkee, että se on Lexu. Että kuinka onkin loikannut autosta toiseen ne samt linjat
- tämä muotoilusta
"Ainaki Lexus gs on yksi rumimmista "
Äskettäin ollut lehdissä ja netissä kuvia ihan uusimmista lexuista. Kummallinen nokkamuotoilu menee näköjään nyt vielä pidemmälle. Ikään kuin olisi päätetty tehdä osaamattomuudesta hyve. Eskaloimalla taitamatonta muotoilua ylettömyyksiin, ikäänkuin se sillä paranisi. No, muotoiluahan voi pitää mielipidekysymyksenä. Mutta oma mielipiteeni on kyllä, että noilla "linjoilla" varustettua autoa ei tarvitse näkyä meilläpäin. Niin kauan kuin kaupasta saa vaihtoehtoja.
- klonklonk
Volkkarit ja Audit kautta aikain, tai no olis edes rumia, mutta kun ovat mitättömän näköisiä harmaita hiirulaisia, kuten omistajansakin yleensä.
- VW-ryhmällä makua
Roskapuhetta. Kyllä volsuryhmän autoissa on ollut tyyliä. Ja on. Paitsi tuo nykyaudien musta ylikokoinen syylärinmaski, joka on aivan tyylitön. Ja joka näkyy kelvanneen japseille kopiotavaksi.
En muuten osta Audia niin kauan kuin tuo tyylisuunta pysyy.
- citrus C6
Citroen C6 ylivoimaisesti
- Kaunis C6
tarkoitit varmaan Volkswagen Tourania, kamalan näköinen autonkuvatus.
- sano ei mopoautoille
Kaikki pikkuautot on rumia esim.ford ka ja fiat punto.
- pthyi ja yök
myös pienimmät kaupunki"maasturit" ovat toinen toistaan rumempia, sama pätee tila-autoihin.
- JollasGOGO
Uusi Auris (varsinkin farmari) saa aikaan fyysisen pahan olon. Ruman vinosilmäisen finnikeulan nähtyään haluaa väkisin nähdä vielä auton perän, koska melkein toivoo, että äskeinen näky olisi ollut vain silmän verkkokalvolle palanut harha (ja mitään noin rumaa ei oikeasti olisi olemassa)... no eipä todellakaan ole, vaan takaapäin katsottuna auto näyttää vielä hirveämmältä.
Käsittämättömän muotoiset lyhdyt on istutettu käsittämättömän rumaan ja pystyssä olevaan konttiin.
Jos edellinen Auris näytti p*skovalta sammakolta, niin tämän nykyisen toivoisi näyttävän siltä.
Näitäkö kotteroita siellä vuokrakasarmien pihoissa nykyään sitten vertaillaan?- nähty juttu
Olisiko siis parempi noudattaa Golf-linjaa, samannäköinen joku 15 vuotta...
- paittiei kopiokynää
nähty juttu kirjoitti:
Olisiko siis parempi noudattaa Golf-linjaa, samannäköinen joku 15 vuotta...
Uuden Avenkin maski aika viutura kyhäelmä. Tiedä sitten onko tuon yllävitsaillun krapulastudion peruja vai mitä. Jotain suunnittelijoilta kyllä puuttuu.
- joku kalina
paittiei kopiokynää kirjoitti:
Uuden Avenkin maski aika viutura kyhäelmä. Tiedä sitten onko tuon yllävitsaillun krapulastudion peruja vai mitä. Jotain suunnittelijoilta kyllä puuttuu.
Aamuruuhkassa kattelin, että mikä se ladakalina painaa "nopeampien" kaistalla jääräpäisesti. Tientukkona. Mutta sehän oli Prius. On noilla itäautoilla sentään sukunäköä. Jos ei muuta näköä.
- Migä sengin tegee
joku kalina kirjoitti:
Aamuruuhkassa kattelin, että mikä se ladakalina painaa "nopeampien" kaistalla jääräpäisesti. Tientukkona. Mutta sehän oli Prius. On noilla itäautoilla sentään sukunäköä. Jos ei muuta näköä.
mix jenkkileffoissa, kun on auto jollain nössöporukalla, niin auto on Prius?
- h vihrlvhreghkl byh
Migä sengin tegee kirjoitti:
mix jenkkileffoissa, kun on auto jollain nössöporukalla, niin auto on Prius?
jos kerran pitää sitä nössöyttä alleviivata
- Uusi C-mersu
Että onkin joku osannut rakentaa kaikkien aikojen pappamaisimman auton, vain Superb sedan on edes samalla hehtaarilla.
- sulla joku daevoodoo
Mersuissa kieltämättä ollut monta pappamaista mallia. Mutta nämä nykyiset mallit ovat hyvin trendikkäitä ja urheilullisia. Jopa niin pitkälle, että luultavasti paikallista markkinointiosastoa hirvittää.
Mutta jos täytyy pitää patologista mersuvihaa, niin asiathan voi nähdä toisin. Tahallaan. - Aalio
sulla joku daevoodoo kirjoitti:
Mersuissa kieltämättä ollut monta pappamaista mallia. Mutta nämä nykyiset mallit ovat hyvin trendikkäitä ja urheilullisia. Jopa niin pitkälle, että luultavasti paikallista markkinointiosastoa hirvittää.
Mutta jos täytyy pitää patologista mersuvihaa, niin asiathan voi nähdä toisin. Tahallaan.Mulla on ainakin hellvetin tyhmännäkönen auto. Se on daewoo trax... eiku Chevrolet trax... eiku ooppel trax... eiku mocca... vai mikä se ny oli ?
- tai jotain sinne
Aalio kirjoitti:
Mulla on ainakin hellvetin tyhmännäkönen auto. Se on daewoo trax... eiku Chevrolet trax... eiku ooppel trax... eiku mocca... vai mikä se ny oli ?
Toy Perius
- mutta en ihastu
tai jotain sinne kirjoitti:
Toy Perius
Voihan tällänenkin mennä, jos on sisältä tolkullinen. Meinaa ettei itte tartte katella autoon ulkopuolelta kun ajaa.
- manaaja ajais
Dodge Nitro. On kaamea.
- -örkki-
Vai, että autokin voip olla tyhmän näköinen. Eipä sitä tiedä miten älykäs se loppujen lopuksi onkaan. -Pitäiskös aloittaa uusi ketju tyhmän näköisistä kuskeista? -Minusta ainakin tuo naapurin ukko on ihan tollon näköinen.
- -örkki-
Sen verran pitää vielä lisätä, että näkisittepä sen äijän eukon. Se vasta pöljän näköinen onkin.
- H.N. Günther
Skoda Yeti. Naurunsekainen itku tulee, vaikka katsoisi mistä kulmasta tahansa. Tasaisen tylsiä alkaa kaikki merkit olemaan, ei niinkään rumia, mutta tylsiä. Oma mersukin alkaa vituttamaan jo sen verran, että vaihtaa pitäisi, mutta mihin!??!?
- Kökkö muotoilu
Ei kyllä voita korkeakoppista Jarru-Yarista.
- se kököttää
Kökkö muotoilu kirjoitti:
Ei kyllä voita korkeakoppista Jarru-Yarista.
Uusi Yaris kuin kökön päällä istuva sammakko.
- arvopaikka
se kököttää kirjoitti:
Uusi Yaris kuin kökön päällä istuva sammakko.
Kökön päällimmäinen.
- Adenoid Hynkel
Ei välttämättä tyhmännäköisiä, mutta suunnattoman tylsiä ovat nykyhetken volkkarit.
Harmauden komitea saanut suunnitella toinen toistaan mitättömämmät ulkonäöt.
Kun vielä suomalainen uskaltaa ostaa vain harmaan eri sävyinä, marraskuun harmaa valo ja harmaa vw on masennuksen alku ja juuri. - Hyi hitto
Dodge Caliipperi on, kun seinästä revästy.
- Jonas886
Nissan Juke. Ylivoimaisesti koko tunnetun maailmankaikkeuden rumin auto kautta aikojen. Eihän siitä edes ota tolkkua mikä se oikeastaan edes on. Käsittämätön epäesteettinen kammottava möhkäle, jonka näkeminen saa minut konkreettisesti voimaan pahoin. Etupää olisi kyllin ruma jo ilman niitä järjenvastaisesti lokasuojien päälle värkättyjä lyhtyjäkin, mutta niiden kanssa eritoten. Pyöräkotelot näyttävät mielettömän isoilta, mikä ei välttämättä sinänsä ole huono asia maasturissa. Vaan kun Juke ei ole edes maasturi vaan jokin epämuodostunut sekasikiö. Niin läpeensä ruma auto on suorastaan ympäristörikos, loukkaus ihmisyyttä vastaan tai ainakin estetiikkaa vastaan. Olen puhunut.
- Tässä näitä
Ford Ka
Nissan Juke
Renault Kangoo
Renault Megane se töppöperäinen
Bmw se missä hirveän matala naama, liian lättänä ulkonäkö
Saabit yleisesti
Ladat yleisesti
Mersu, useimmat, tyyli pappamainen
Mini, liian outo
Fiat Multipla
Audien liian iso etumaski, ilman sitä Audi olis jees
Muiden kommentteja selatessa tuli vielä näistä mieleen:
Esim Pt Cruiser ei ole mun makuun muttei myöskään ruma, se on vanhan tyylinen ja that's it, ei se erikoisen ruma ole.
Sukkula-Primera...ei ruma muttei kauniskaan, se on vaan auton näkönen. Oikeastaan ihanan yksinkertainen, ei aina tarvi askarrella niihin kaikkea turhaa.
Skodat myöskin ihan tavallisia autoja, mikä niissä voi jotakuta ärsyttää?
Toyota Prius, tavallinen hillitty ulkonäkö, mitä vikaa? - ei voi mitään
En ole tyhmemmän näköista autoa nähny,kun Dodge Caliber.
Ehkä sen valmistus lopetettiin sen takia
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851