Cd-aseman tilalle voi kelkalla laittaa toisen kovalevyn.
Esim SSD:n jolla nopeuttaa kovalevytoimintoja.
Yleismalli
http://www.dealextreme.com/p/designer-s-2-5-sata-to-sata-hdd-ssd-caddy-for-12-7mm-optical-drive-122075?r=34774240
Designer's 2.5" SATA to SATA HDD / SSD Caddy for 12.7mm Optical Drive
Price: $11.90 EUR 9.95 (checkout by credit card)
Vanhempiin Delleihin
http://www.dealextreme.com/p/designer-s-2-5-sata-to-ide-hdd-caddy-for-dell-120993?r=34774240
pikkanen SSD
http://www.dealextreme.com/p/ssd-32gb-122581?r=34774240
Monta muutakin mallia siellä on.
substs ja mklink /j komentoja peliin niin ei tarvii asennella, laittaa vaan rinnalle.
Saa vanhalle kannettavalle uutta puhtia ja käyttöikää kun nopsa levy.
Lisälevy kannettavaan
3
212
Vastaukset
- 8+7
lopeta jo toi naurettava referrer spämmääminen..
- cbvamma...
Joo, mutta mistä saa tietää että käykö omaan koneeseen, vai onko dvd asemat samanlaisia eri merkeissä?
- käytössä2
On noi aika standardi kamaa, mutta pientä variointia on.
Varminta on irrottaa vanha dvd-asema ja mitata se. Samalla näkee että riittääkö yhden ruuvin irrotus, pikakiinnityksellä(Dell) vai tarviiko läppäriä purkaa enemmän.
Jos mahtuu vaan 9,5mm niin sitten tällänen laiha yleismalli:
http://www.dealextreme.com/p/sata-caddy-for-9-5mm-optical-drive-122119?r=34774240
Ja mahtuu aikas takuuvarmasti moneen muuhunkin, voi olla vaan väljä.
Toinen mikä pitää valita on ISA tai SATA, vanhemmissa isa ja uudemmissa poikkeuksetta SATA.
Vanhempiin isa/pata yleismalli
http://www.dealextreme.com/p/ide-caddy-12-7mm-optical-drive-122117?r=34774240
Jos vanhahko mutta muuten hyvä kannettava ja kovalevyn kilkattaa niin tää voi olla hyvä konsti pidentää käyttöikää aika vaivattomasti.
Macille oma
http://www.dealextreme.com/p/sata-caddy-mac-121002?r=34774240
Noi yleismallit sopii lähes kaikkiin,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439