Ihmettelin täs kun kaveri kertoi sen talossa asuvan paljon mamuja, pakolaisille tarkoitetuissa asunnoissa siis. Kaikilla on auto käytössä, naispuolisillekin hankittu ajokortti. On taulutelevisiota ja penskoilla kaikilla pyörät ja kännykät. Kahdella jopa iphonet. Nyt sinne yhteen on kannettu jonkinsorttiset kosketinsoittimet, ei ihan halvimmat. Itse kun yritin soskusta avustusta laseihin kun näkö on huonontunut, niin sanottiin et ne pitää itse säästää ajankuluessa! Ja noille mamuille hankitaan kaikkea kivaa ei niin välttämätöntä.
Tarkistetaanko noiden varallisuutta mitenkään, ties mitä miljardöörejä ovat lähtiessään, ja täällä sit maksetaan niille vuokrat ja kaikki!
Joo, ja olen töissä mut vaan osa-aikasessa kun ei muuta saa kun on noita ihan oikeita rajoitteita. Ei kukaan ota kunnon töihin
Tarkistetaanko noiden varallisuutta ollenkaan?
6
183
Vastaukset
- Anu Saagim
Tuskin niillä mitään varallisuutta on, mutta miksipä tarttiskaan, kun kaikki maksetaan puolesta. Kai niille halutaan kustantaa parempituloisen suomalaisen perheen elämä. Olihan tuo yksi ilta joku ajankohtais -ohjelma (en muista mikä), jossa kerrottiin virolaisista, jotka on mukamas töissä ja kirjoilla suomessa. Niitä asuu parikymmentä tyyppiä muka samassa osoitteessa, ja ne hakee toimeentulotukea. Oikeasti niillä pitäis olla toimeentulo, eli työpaikka suomessa, mutta ovat oikeutettuja tiukassa tilanteessa hakemaan toimeentulotukeakin, mutta eivät jatkuvasti vaan tilapäisesti. No nämä hakee jatkuvasti, kun tieto viranomaiselta toiselle ei mukamas jostain syystä kulje, ja todellisuudessa eivät edes asu suomessa, vaan virossa. EU:ssa kun ollaan, niin sitähän saa reissata maasta toiseen vapaasti. Kummasti suomen viranomaiset ei pysty tätä järjestelmämme ja veronmaksajien hyväksikäyttöä millään tavalla valvomaan ja estämään (haluavatko edes? Luulen että eivät), mutta tavallisen suomalaisen töistä kenkää saaneen ja sossun tai kelan luukulla rukoilevan köyhän perseenpyyhkimisetkin on paremmin tiedossa, kuin kansalaisella itsellään. Ei saa ostaa emboa, kun pirkka tai muu halpis -merkkinen paskapaperi passaa ihan hyvin.
- pöö, sanoi Paavo
kela
sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunta
vakuutusoikeus
Edellä olevat ovat minun elämääni tällä hetkellä ja hiukan tunnen kateutta muualta tulleita kohtaan.
- näin täällä
ei niitä kukaan tarkistele kun tietäävät mitä niillä on, itse on ne kaikki hankkineet niille, autot ostavat täälläpäin Suomea, jos ei malli miellytä niin ''ei huva' minä halua toise... ja taas sossun kassa käy...
- vanha totuus
kaikkein köyhimmät jäävät kotimaahansa, ei mitään mahdollisuutta päästä pois, vain niillä kenellä on varaa lähtevät pakolaisiksi, siis eivät ole niitä köyhimpiä, tämähän on vanha totuus.
- Näin on
Tottahan toi. Tänne ei köyhiä somaleja tulekaan ja kyllä niillä tulleilla on rahaa säästössä johon ei sossu pääse ja saavat kuitenkin valtion ja kunnan kaikki tuet vaikka eivät niitä tarvitsisikaan kaikkea.
- köyhä myös
Muslimit eivät käytä alkoholia, siinä on yksi hyvä keino säästää rahaa.
Itse en käy baareissa, en polta enkä juo alkoholia ollenkaan. Naapuria taas en ole koskaan selvin päin nähnyt. Häntäkin vituttaa, että minulla on iPhone (osamaksulla 20€/kk ostettu) ja 38" taulutelevisio (jonotin 4 tuntia avajaisiin, jotta saisin sen 190€:lla). Mutta kenen syytä sen on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780