Oikeusministerikin sen tietää. Arvonnousu on oikeus ja kohtuus

Nimellinenmerkki

Henriksson ja Haglund kertovat, että he tietävät Wallinin ja Åbo Akademin säätiön välisistä asuntokaupoista vain sen, mitä mediassa on kerrottu.

"Suomessa on laillista tehdä asuntokauppoja. Joka ikinen meistä asunnon joskus ostaneista tietää, että asunnon arvo yleensä nousee", oikeusministeri Henriksson kommentoi.

http://www.hs.fi/politiikka/Henriksson Wallinin kaupasta Asunnon arvo yleensä nousee/a1305559368561

Tätä ei taida vuokralaiset tietää. Jos ne sen tietäisi, niin kukapa enää vuokralla asuisi ja kuka sitten Läskiä Vuokraloordia lihottaisi?

3

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

Siinä on mukavuudet kaukana kun ei saa myytyä rivumiehille eli kansalle kun kukaan ei ostanut 2009 niin oli sitten pakko tumpata asunto sinnenmistä osti,yleensähän sitä ei myyjä enään osta varsinkaan kalliimmalla,taisivat pyöriä samoissa säätin hommissa ja tilannetta käytettiin molemmin puolen hyväksi.

Joten rillipäällä olisi kussu kaupat jos ei käyttänyt säätiötä taparttina,erikoista.

• eihän siinä kaupassa muuten olisikaan mitään ihmeellistä??mutta kun ko henkilö kuuluu niiden eli å-akademin hallitukseen. kyllä siinä jokin mättää että ens myydään sopivalla hintaa...sitte ostetaan takas markkinahintaan. siinä on kyllä todennäköisesti menossa lahjus. ota sinä tämä omena minä otan päärynät

• 77778888889999999999

No se on ilmeisesti nykyään aika yleinenkin tapa ottaa säätiöiltä itselleen rahaa juuri näin,että ensin ostaa säätiöltä asunnon sopuhintaan ja sitten myy sen takaisin samalle säätiölle hyvään hintaan. Tällaiset kaupat on helppo junailla jos itse on tällaisessa säätiössä näistä asioista päättämässä tai jos siellä on joku kaveri joka sen näin jäejestää. Itse asiassa tämä jälkimmäinen on vielä parempi, kun ei siitä silloin voi mitenkään kiinnikkään jäädä. Wallinin tapauksessa on juuri tämä vähän tökeröä, kun hän on itse ollut junailemassa säätiön edustajana näitä asuntokauppojaan. Jos vain hänen kaverinsa Taxell olisi k.o. säätiössä nämä hänen asuntokauppansa hänelle junaillut niin ei siihen pääsisi mitenkään kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3908
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1869
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1334
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1276
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1146
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      991
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      921
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      356
      878
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      861
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      861
    Aihe