kuinka tapahtuu..

äippä ja 3kk

seuraavat asiat :

vauva 3kk menee hoitoon, saan lypsettyä pakkaseen n.80ml yhteensä maitoa kahteen eri pulloon (ei riitä koko ajaksi) niin: ostanko esim.nannia ja sitä laitetaan äidinmaidon sekaan ja syötetään? vai jätänkö koko lypsyn väliin ja suoraan nannia? vauva ollut nyt pelkällä rintaruokinnalla. Hoitoon hän menee noin vuorokaudeksi.

Ja sitten jo etukäteen: ajattelin lopettaa imettämisen noin 6kk iässä tai ainakin vähennän, kuinkas se tapahtuu.. eli annetaanko esim. joka toinen syöttö nannia vai mitä?

En kaipaa vastauksiksi mitää "TÄYDELLISTEN" äitien moraalisaarnoja imetyksen tärkeydestä taikka hoitoon laittamisesta...

6

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän

vauvalle ei kelvannut lypsetty maito pullosta, pelkästään korvike.
      Vähän ajan päästä ei sekään kelvannut, joten oli "pakko" imettää.

Varaudu siihen että sinulla tulee olemaan todella kipeät rinnat, toivottavasti olet jossain missä pääset lypsylle=)
      Itse olin töissä ti (lapsi 8kk) ja jo neljän tunnin päästä (suurinpiirtein imetysvälimme) tuntui että rinnat räjähtää, ja oli pakko mennä vessaan pikaiselle käsilypsylle.

• testaa

Onhan vauva juonut korviketta ennenkin tai testaathan hyvissä ajoin, ettei se aiheuta esim. mahakipua tai allergiaoireita kuten oksentelua?

Mä pumppaisin vaikka sen 80 ml jos ei enempää ehdi kertyä varastoon.

• Pumppaa sen verran kun saat irti ja ensin syödään oma maito ja sitten korvike. Mutta kuten edellinen totesi, testaa korvikkeen sopivuus etukäteen.

• näin meillä

Jouduin lopettamaan imettämisen, koska jouduin sellaiselle lääkekuurille että ei saanut imettää. Meillä siis siirryttiin suoraan nanniin. Meillä ei ollut mikään ongelma. Kannattaa toki etukäteen kokeilla kuinka vauvasi suhtautuu korvikkeeseen.

Itse lopetin imettämisen niin että pumppasin maitoa aina kun tuntui siltä että oli pakko =) Sitten pikkuhiljaa tarvitsi pumpata vähemmän ja vähemmän kunnes maidontulo lopulta loppui kokonaan. Eli kannattaa siis esimerkiksi vähentää pikkuhiljaa imetyskertoja ja antaa välillä korviketta.

• vinkkejä

täällä vauva 4kk ja haluaisin lopettaa imetyksen, eli vauva syö 2h välein päivisin ja öisin ei yhtään niin annanko tissiä ensin ja sit 2h päästä korviketa ja sit 2h päästä tissiä taas.. ja maidonmäärä vähenee?
      kuinka opetan vauvan pullolle?

• qawsr

Lopetin imettämisen osittain kun vauva oli 6kk, ja kokonaan kun n. 7,5kk. Aluksi jätin päiväsyötöt (tissittelyt) pois, eli syötin vain illalla ennen nukkumaan menoa ja aamulla aikaisin. (samalla jätin yösyötöt kokonaan pois..)päivällä sitten nannia nokkamukista kun pullosta ei osannu juoda.. josain vaiheessa jätin sitte ne iltasyötöt pois ja tyttö oppi yhtäkkiä juomaan pullosta. siinä vaiheessa jätin aamutissittelytkin kokonaan ja nyt juo vain pullosta nannia.. mulla ei tullut maidon tulon kanssa ongelmaa kun jätin vaiheittain pois sen. eli ei tarvinut pumppailla välillä. eikä ollu tissit kipeänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe