seuraavat asiat :
vauva 3kk menee hoitoon, saan lypsettyä pakkaseen n.80ml yhteensä maitoa kahteen eri pulloon (ei riitä koko ajaksi) niin: ostanko esim.nannia ja sitä laitetaan äidinmaidon sekaan ja syötetään? vai jätänkö koko lypsyn väliin ja suoraan nannia? vauva ollut nyt pelkällä rintaruokinnalla. Hoitoon hän menee noin vuorokaudeksi.
Ja sitten jo etukäteen: ajattelin lopettaa imettämisen noin 6kk iässä tai ainakin vähennän, kuinkas se tapahtuu.. eli annetaanko esim. joka toinen syöttö nannia vai mitä?
En kaipaa vastauksiksi mitää "TÄYDELLISTEN" äitien moraalisaarnoja imetyksen tärkeydestä taikka hoitoon laittamisesta...
kuinka tapahtuu..
6
184
Vastaukset
- Meidän
vauvalle ei kelvannut lypsetty maito pullosta, pelkästään korvike.
Vähän ajan päästä ei sekään kelvannut, joten oli "pakko" imettää.
Varaudu siihen että sinulla tulee olemaan todella kipeät rinnat, toivottavasti olet jossain missä pääset lypsylle=)
Itse olin töissä ti (lapsi 8kk) ja jo neljän tunnin päästä (suurinpiirtein imetysvälimme) tuntui että rinnat räjähtää, ja oli pakko mennä vessaan pikaiselle käsilypsylle. - testaa
Onhan vauva juonut korviketta ennenkin tai testaathan hyvissä ajoin, ettei se aiheuta esim. mahakipua tai allergiaoireita kuten oksentelua?
Mä pumppaisin vaikka sen 80 ml jos ei enempää ehdi kertyä varastoon. Pumppaa sen verran kun saat irti ja ensin syödään oma maito ja sitten korvike. Mutta kuten edellinen totesi, testaa korvikkeen sopivuus etukäteen.
- näin meillä
Jouduin lopettamaan imettämisen, koska jouduin sellaiselle lääkekuurille että ei saanut imettää. Meillä siis siirryttiin suoraan nanniin. Meillä ei ollut mikään ongelma. Kannattaa toki etukäteen kokeilla kuinka vauvasi suhtautuu korvikkeeseen.
Itse lopetin imettämisen niin että pumppasin maitoa aina kun tuntui siltä että oli pakko =) Sitten pikkuhiljaa tarvitsi pumpata vähemmän ja vähemmän kunnes maidontulo lopulta loppui kokonaan. Eli kannattaa siis esimerkiksi vähentää pikkuhiljaa imetyskertoja ja antaa välillä korviketta. - vinkkejä
täällä vauva 4kk ja haluaisin lopettaa imetyksen, eli vauva syö 2h välein päivisin ja öisin ei yhtään niin annanko tissiä ensin ja sit 2h päästä korviketa ja sit 2h päästä tissiä taas.. ja maidonmäärä vähenee?
kuinka opetan vauvan pullolle? - qawsr
Lopetin imettämisen osittain kun vauva oli 6kk, ja kokonaan kun n. 7,5kk. Aluksi jätin päiväsyötöt (tissittelyt) pois, eli syötin vain illalla ennen nukkumaan menoa ja aamulla aikaisin. (samalla jätin yösyötöt kokonaan pois..)päivällä sitten nannia nokkamukista kun pullosta ei osannu juoda.. josain vaiheessa jätin sitte ne iltasyötöt pois ja tyttö oppi yhtäkkiä juomaan pullosta. siinä vaiheessa jätin aamutissittelytkin kokonaan ja nyt juo vain pullosta nannia.. mulla ei tullut maidon tulon kanssa ongelmaa kun jätin vaiheittain pois sen. eli ei tarvinut pumppailla välillä. eikä ollu tissit kipeänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693110Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."341982Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2801590Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1041554Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2611213Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki261118Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin871101Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201064En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711040- 981023