Kuopion Viinijuhlat eilen:
Tapani Kansan esitys oli niin surkea, että teki mieli pyytää rahat takaisin.
T.Kansan tapa käsitellä orkesteriaan on kiusallinen, orkesterin pitäisi arvata, mitä maestron pääsää liikkuu. Seurauksena yllättävistä päähänpistoista syntyy vaikutelma, ettei orkesteri ja T.Kansa ole aikaisemmin esiintyneet yhdessä, harjoituksista puhumattakaan.
Orkesteri soitti koko ajan varovasti kuin varpaisillaan, joten sinänsä erinomaisten muusikkojen suoritus jäi todella vajaaksi. Korjaamista oli tosin siinäkin: orkesterin koskettimista lähtevä syntikkaviulusoundi oli karmeaa kuultavaa.
Heti kättelyssä eka säkeistön jälkeen T.K. yllättäen pyöräytti rannettaan orkesterin suuntaan soolon merkiksi, seurauksena kosketinsoittajien ja puhaltajan välinen epäselvyys, palataanko Intro/välisoittoon vain soitetaanko A-osa instrumenttina ja molempiahan siinä sitten vedettiin päällekkäin.
Vaikutelma, ettei kappaleita oltu koskaan yhdessä yritetty aikaisemmin vahvistui, kun myöhemmin eräässä piisissä T.K. ehkä juuri keksimä ovulaatio (vai oliko se modu-) valjennut osalle orkesteria lainkaan.
Parissa piisissä orkesteri vain lopetti soittamisen, kun ei ymmärtänyt, mikä maestron aivoitus oli. Silloin kun orkesteri arvasi, että nyt loppuu ja osui oikeaan, olivat muusikot selvästi iloisia.
Kappalevalikoimasta ei myöskään ole mitään positiivista sanottavaa, kuka nyt olisi halunnut kuulla kansanlaulupotpuria, kun T.K:n esittäminä on kuultu paljon vauhdikkaampia tai koskettavampia kappaleita.
Varsinainen rimanalitus tuli, kun yritettiin jostain syystä esittää Georg Malmstenin hienoa kappaletta "Suuri Onni" melko hitaana beatina!
Ensi säkeistön jälkeen jonkun pokka petti ja uusi rytmi oli hidas foxi! - Todellinen katastrofi ...
Täytyy todella ihmetellä, kenen idea esittää piisi noin oli.
Jostain syystä, ei ainakaan aplodien kannustamana, T.K. palasi vielä pyytämättä esittämään Lavin "Laulajan testamentin".
Ei todella kukaan kaipaisi, vaikka lopettaisi.
Onneksi Paula Koivuniemi pelasti illan, orkesteri tiesi mitä teki, kaikki luisti, koska homma oli selvästi harjoiteltu ja siten hanskassa.
Kiitos Paula!
Tapani Kansa Yäk! Hyvä Paula!
28
1709
Vastaukset
- mä vaan
Tapani Kansa on paras suomalainen miesartisti ! Mahtavaääninen, karismaattinen ja monipuolinen ( tosin hieman ailahtelevainen ) Toivottavasti hän ei lopeta laulamista ja keikkailua vielä PIITKÄÄN aikaan !
Tsemppiä Tapsa !!!
Paula Koivuniemi on PLÄÄH! - Ellu
Paljon voivat näemmä mielipiteet erota toisistaan...
Tuttava pariskuntani oli nimittäin eilen myös tuolla Tapsa Kansan ja Paula Koivuniemen konsertissa Kuopion viinijuhlilla.
He pitivät kovasti Tapsasta ja niistä lauluista ,joita hän lauloi. Erityisesti Kansanlaulupotpuri teki heihin syvän vaikutuksen.
Mainitsivat kyllä ,että kaikissa lauluissa ,ei tapsalal ja bändillä tuntuneet menevän aivoitukset yksiin, mutta kokonaisuudessaan olivat tyyttyväisiä Tapsaan.
Paula Koivuniemestäkin tykkäsivät kyllä.
Noh, nämähän ovat niitä makuasioita. - kuulija
Aina on helppo valittaa. Minäpä nyt sitten sensijaan annan Tapsalle ansaitut kehut ja kiitokset.
Maanantaina 5.7 olin Haapamäellä Tapsan KESÄILTA SOI- konsertissa. Konsertti oli napakymppi. Todella sykähdyttäviä tulkintoja täynnä. Esim. Kauniit kansanlaulut saivat Tapsasta arvoisensa tulkitsijan tuossa konsertissa. Tapani Kansalla on uskomattoman hieno äänikapasiteetti : sävykäs, vahva ja kauniisti soiva.
Ilta oli ikimuistoinen musiikkielämys.
Tapani Kansa on niin hyvä laulaja ,että oikein sydäntä särkee, kun ajateelee ,että joskus hänkin lopettaa laulamisen. Tapsa on kuitenkin vasta 55-vuotias ( ja pirteä sellainen) , joten onneksi se lopettaminen ei ole edessä vielä moneen vuoteen , sillä hänellä jos kenellä on vielä paljon annettavaa suomalaiselle musiikille. Tapsa on yksi niistä onenllisista laulajista ,jotka ovat vuosienmyötä vaan tulleet paremmiksi. - Musica
Tapani Kansahan on ehkä näistä meidän kevyenmusiikin artisteistamme kaikista eniten sellainen taiteilijaluonne sanan varsinaisesa merkityksessä.
Sellaiset artistit ovat yleensä hyvin luovia ja heidän päässään liikkuu kokoajan erilaisia ideoita, joita eivät yleensä pysty pitämään sisällään, vaan heidän on niitä mitä yllättävimmissä ( ja usein väärissä) tilanteissa päästävä toteuttamaan. Tästä sitten johtuu mahdollisesti erillaiset sähläilyt ja kokeilut ( kuten tuossa edellämainitussa Tapsankin konsertissa Kuopiossa ), joista yleisö sitten joskus joutuu kärsimään.
Täälläisiä laulajia on muusikoiden yleensä hyvin vaikea säestää, sillä koskaan ei voi olla 100% varma siitä, että miten mikäkin laulu tulisi milloinkin säestää. Eikä artisti useinkaan voi sitä heille etukäteen kertoa, vaikka haluaisikin, koska ei tiedä sitä aina varmaan itsekkään. Harjoituksissa saatetaan soittaa ihan erilailla, kuin sitten itse konsertissa.
Nämä laulajat eivät tee sitä ilkeyttään, vaan se on vaan heidän käsityksensä taiteellisesta vapaudesta ja luovuudesta ja tulkinnan makuun päästessään on heitä vaikea pysäyttää.
Tälläiset laulajat haluavat myös usein tarjota kuulijoille jotain ihan uutta, erillaista sellaista, mitä ei ole ennen kuultu.
He ovat kuitenkin myös juuri se musiikin rikkaus. Keikoilla jälki saattaa olla joskus epätasaista ,mutta joukkoon mahtuu myös aina niitä todellisia helmiä.
Tapani Kansa on nimenomaan just tälläinen artisti. Pirun kova laulaja, jolla välillä tulee näitä lapsuksia ja ohilyöntejä, mutta sitten kun se natsaa kohdilleen, niin silloin jälki on sellaista, että musiikillinen elämys ei voisi enää kovin paljoa vaikuttavammaksi tulla.
Toivonkin, että saamme vielä pitkään nauttia Tapsan musiikillisesta repertuaarista. Hän on hieno laulaja. - Ärsyyntynyt
kirjoituksessasi ei ollut muuten mitään vikaa, mutta kohta : " Ei todella kukaan kaipaisi, vaikka lopettaisi sai otsasuonet pullistumaan päässäni".
Mistä tiedät miten paljon Tapsani Kansa ja Tapsan laulut merkitsevät , jos eivät esim. sinulle, niin joillekkin toisille ihmiselle ?
Tiedän ihmisiä, joille Tapsan näkeminen ja kuuleminen ovat niitä elämän piristysruiskeita ja kohokohtia. (Jollekkin toisille joku toinen laulaja saattaa olla sitä samaa).
Esim. Minä itse en tule koksaan unohtaan T.Kansan viimejouluista konserttia Hämeenlinnan kirkossa. se oli elämys vailla vertaa. Todellinen joulumielen ja herkkien tuntojen nostattaja.
Tuo Kuopion konsertti oli YKSI konsertti. Voiko/ täytyykö laulajan aina onnistua täydellisesti , jotta saa SINULTA luvan jatkaa uraansa ? - Molskis
Valita mitä valitat. Ei koskan voi tulla mitään luovaa ja erillaista, jos aina vaan tyytyy siihen tuttuun ja turvallisen. Okei, itse konsertti ei ole oikea paikka kokeilla näitä eri ideoita, mutta silti T.Kansa on laulaja, jota minä arvostan ja kunnioitan suuresti.
Paula Koivuniemi veti ilmeisesti omia tuttuja hittejään omalla tutulla kaavalla. Se oli tietysti fiksua, ettei lähde turhia taiteilemaan, mutta kuka voi kuunnella hänen kähinäänsä ? Tapani Kansalla on sentään lauluääntä. - fani
Millaisella tuulella Tapsa oli? Räyhäsikö bändille vai oliko hyvällä tuulella ? Vitsailiko mitään?
Lauloiko hän yhtään niitä Tapio Rautavaan tunnetuksi tekemiä lauluja ?
Tapsa on mun suosikkilaulajani numero yksi, nyt ja aina. Hänellä on vaan usein just se (paha) tapa , josta " Musica" mainitsikin, eli kun on niitä ideoita siellä päässään on niin valtavasti, niin kaikkea ei pysty pitämään millään sisällään. - Antti
Mielestäni Paula Koivuniemeltä pitäisi jalat sahata poikki, se vähentäisi hänen julkisuudenkipeyttään jonkin verran. Jos ei, niin sitten hakattakoon pää irti.
Inhoan tätä virnistelevää ämmää lähes yhtä paljon kuin muitakin pohjanmaalaisia paskapäitä, Jätemäkeä ja Raija Pelliä, kepun äänitorvia.
Iskelmämusiikin harrastajat ja esittäjät tulisi kaikki lahdata, mutta siinä menisi liikaa aikaa.
Ehdotan siis, että poistetaan kaikki eniten itseään täynnä olevat iskelmälaulajat muonavahvuudesta ja annetaan tilaa tasokkaammille esiintyjille.- Late
Paula Koivuniemi meni kerran eräällä keikallaan nokkapystyssä tanssipaikan kahvioon ja tokaisi siellä ,että : " Takahuoneeseen tarvitaann lisää leipää ja juomia " Siihen paikan järkkäri ärähti : " Saatanan ämmä! Hommaa tuonne lippulkuukulle ensin 20m jono ja tule sitten vasta jotain leibii pyytämään."
- Paula fani
Paula on yksi maamme ykkösartisteista. Hän osaa laulaa ja ääni on mitä upein. Paulasta on muutamassa vuodessa tullut aina vaan rokkaavampi. Paula uskaltaa rikkoa rajoja. Rajat paukahtivat rikki silloin kun Paula hyppäsi ylipormestarin konsertissa lavalle ja lauloi: "Anna mulle piiskaa" -kappaleen. Jostain syystä jotkin henkilöt vihaavat paulaa, mutta hän on todella hyvä laulaja ja mukava ihminen. Hän osaa kunnioittaa sekä itseään että yleisöään. Se taito puuttuu monilta ykkösrivin artisteilta. Yleisö täytyy ottaa huomioon. Paula laulaa popahtavaa iskelmää, joka sopii hänelle hyvin. Paula is pop!
- Oili
Paula fani kirjoitti:
Paula on yksi maamme ykkösartisteista. Hän osaa laulaa ja ääni on mitä upein. Paulasta on muutamassa vuodessa tullut aina vaan rokkaavampi. Paula uskaltaa rikkoa rajoja. Rajat paukahtivat rikki silloin kun Paula hyppäsi ylipormestarin konsertissa lavalle ja lauloi: "Anna mulle piiskaa" -kappaleen. Jostain syystä jotkin henkilöt vihaavat paulaa, mutta hän on todella hyvä laulaja ja mukava ihminen. Hän osaa kunnioittaa sekä itseään että yleisöään. Se taito puuttuu monilta ykkösrivin artisteilta. Yleisö täytyy ottaa huomioon. Paula laulaa popahtavaa iskelmää, joka sopii hänelle hyvin. Paula is pop!
Olen inhonnut paula koivuniemeä koko ikäni. Hänen tapansa hakea itselleen julkisuutta kaikin tavoin juorumediassa on häpeällistä, vaikka iskelmälaulajat joutuvat tekemään itsestään markkinapellejä saadakseen leipää.
paula koivuniemen ärsyttävyys on sitä luokkaa, että jos hänet näkisin elävänä jossain, löisin häntä teräaseella kylkeen ja sanoisin: "terveisiä kokoomuksen johdolta". - mä vaan...
Oili kirjoitti:
Olen inhonnut paula koivuniemeä koko ikäni. Hänen tapansa hakea itselleen julkisuutta kaikin tavoin juorumediassa on häpeällistä, vaikka iskelmälaulajat joutuvat tekemään itsestään markkinapellejä saadakseen leipää.
paula koivuniemen ärsyttävyys on sitä luokkaa, että jos hänet näkisin elävänä jossain, löisin häntä teräaseella kylkeen ja sanoisin: "terveisiä kokoomuksen johdolta".Ei nyt sentään ihan niin paljon saa ketään inhota ,että teräaseen kanssa menisi heilumaan hänen kimppuunsa.
- Late
Sinä voit aina jättää menemättä sellaisen artistin keikalle ,josta et pidä. Niin yksinkertaista se on. Säästyt silloin samalla turhalta valittamisen vaivalta.
Olen kuullut eräässä konsertissa, kun Tapsa lauloi tuon Georg Malmstenin "Suurin onni" sävelmän beat- versiona. Minusta se oli hyvä, sellainen jännä ,erillainen , mutta ei missään nimessä mauton versio .( Tietääkseni se on Tessa Virran sovitus) - _oi
näköjään siirtyä asian sivuun ja herjata Paulaa yms.
Kun menee kenen tahansa konserttiin, on lupa odottaa täyspainoista esitystä sekä artistilta että orkesterilta.
Näin ei ollut ko konsertissa ja syyllinen siihen oli T.K.
Jos artisti ja bändi ovat eri linjoilla kappaleen esittämisestä, on heillä velvollisuus selvittää homma etukäteen, eikä lavalla.
Ne, jotka haluavat seurata riitelyä, voivat mennä vaikka nyrkkeilyotteluun.
Nimim. Laten jälkiviisaus on älyttömyydessään vertaansa vailla: "Älä mene niihin konsertteihin, joissa esiintyjät esiintyvät tavallista huonommin vaan mene niihin, joissa he ovat parhaimmillaan."
Suurin onni-piisistä: Jos orkesteri olisi edes itse kestänyt sen beat-version, olisivat kai he jatkaneet sitä enemmän kuin yhden säkeistön.- a-ha
Sä varmaan huomaat näitä mielipiteitä lukiessasi ,että T. Kansa on hyvin rakastettu ja arvostettu laulaja ( mielipiteitä jakavasta persoonastaan huolimatta). Joten oma kommenttisi " Ei kukaan todellakaan kaipaa, vaikka lopettaisi" on täysin perätön.
Tapani Kansa on huippulaulaja. Huippulaulajillekkin sattuu myös niitä huonompia iltoja. Aina ei natsaa myöskään bändin kanssa.
Itse n. kolme viikkoa sitten Tapsan keikalla Oulussa ( Hietasaaressa) olleena voi sanoa, että eipä olisi voinut hienompaa keikkaa olla. Välispiikit venähtivät joissakin kohtaa vähän pitkiksi, mutta mitään muuta "valitettavaa" ei todellakaan ollut.
En tiedä oletko sinä ennen käynyt muilla Tapsan tanssikeikoilla/konserteissa ? - Lorelai
En usko ,että tässä mitään Paulan syyksi koiteta vierittää.
Mä en halua Tapsaa sen paremmin puolustella. Se oli hänen mokansa, kun oli ollut sitä sählinkiä bändin kanssa siellä konsertissa. Konserttitilanne ei ole enää mikään harjoittelupaikka jossa testataan erillaisia rytmikuvioita tms. Kyllä ne asiat olisi jo treeneissä harjoiteltava yhteismitallisiksi ja sovittava niistä, jottei sitten tositilanteessa tule mitään epäselvyyksiä. Mutta kuten täälä onkin jo mainittu, niin joillakin laulajilla (kuten Tapsalla) niitä ideoita vaan putkahtaa yllättäen , ehkä hetken mielijohteesta mieleen ja niitä on päästävä HETI testaamaan.
Jos olet aikaisemminkin käynyt Tapsan keikoilla olet varmasti huomannut, että hänellä on aina sellaista jotain "jujua" niissä lauluissaan. Siinä on omat riskinsä munata, mutta jos aina pelaa varmanpäälle ja menee yli siitä mistä aita on matalin ,ei koskaan voi saada mitään mainittavaakaan aikaiseksi.
Jos taas et ole aikaisemmin ollut Tapsan keikoilla et voi tietää miten paljon hän ja hänen musiikkinsa monille ihmisille merkitsee. Sinuna olisinkin jättänyt sen yhden lauseen kirjoittamatta. Siis sen jossa toivoit hänen lopettavan ( täälläistä kalapaliikkia ei olisi siten varmasti noussut ) .
Yhden konsertin perusteella ei voi kukaan mennä laulajaa täysin tuomitsemaan.
Olen minäkin ollut useasti eri laulajien konserteissa. keikat ovat olleet välillä hyvä välillä huonoja, mutta koskaan mun ei ole tullut mieleeni, sanoa ,että lopettaisipa tuo laulaja uransa, koska tämä keikka oli huono ja minä en pitänyt siitä.
Mä lyön pääni pantiksi siitä ,että jokaiselle laulajalle sattuu keikkoja , joissa ei oikein mikään tunen menevän niinkuin pitäisi. Ei se tee heistä huonoa laulajaa silti. He ovat erehtyväisiä ihmisiä vaan. Eivät suinkaan mitään lavalla seisovia jukeboxia, jotka aina esittävät kaikki laulunsa samallalailla ja aina yhtä virheettömästi. - _oi
Lorelai kirjoitti:
En usko ,että tässä mitään Paulan syyksi koiteta vierittää.
Mä en halua Tapsaa sen paremmin puolustella. Se oli hänen mokansa, kun oli ollut sitä sählinkiä bändin kanssa siellä konsertissa. Konserttitilanne ei ole enää mikään harjoittelupaikka jossa testataan erillaisia rytmikuvioita tms. Kyllä ne asiat olisi jo treeneissä harjoiteltava yhteismitallisiksi ja sovittava niistä, jottei sitten tositilanteessa tule mitään epäselvyyksiä. Mutta kuten täälä onkin jo mainittu, niin joillakin laulajilla (kuten Tapsalla) niitä ideoita vaan putkahtaa yllättäen , ehkä hetken mielijohteesta mieleen ja niitä on päästävä HETI testaamaan.
Jos olet aikaisemminkin käynyt Tapsan keikoilla olet varmasti huomannut, että hänellä on aina sellaista jotain "jujua" niissä lauluissaan. Siinä on omat riskinsä munata, mutta jos aina pelaa varmanpäälle ja menee yli siitä mistä aita on matalin ,ei koskaan voi saada mitään mainittavaakaan aikaiseksi.
Jos taas et ole aikaisemmin ollut Tapsan keikoilla et voi tietää miten paljon hän ja hänen musiikkinsa monille ihmisille merkitsee. Sinuna olisinkin jättänyt sen yhden lauseen kirjoittamatta. Siis sen jossa toivoit hänen lopettavan ( täälläistä kalapaliikkia ei olisi siten varmasti noussut ) .
Yhden konsertin perusteella ei voi kukaan mennä laulajaa täysin tuomitsemaan.
Olen minäkin ollut useasti eri laulajien konserteissa. keikat ovat olleet välillä hyvä välillä huonoja, mutta koskaan mun ei ole tullut mieleeni, sanoa ,että lopettaisipa tuo laulaja uransa, koska tämä keikka oli huono ja minä en pitänyt siitä.
Mä lyön pääni pantiksi siitä ,että jokaiselle laulajalle sattuu keikkoja , joissa ei oikein mikään tunen menevän niinkuin pitäisi. Ei se tee heistä huonoa laulajaa silti. He ovat erehtyväisiä ihmisiä vaan. Eivät suinkaan mitään lavalla seisovia jukeboxia, jotka aina esittävät kaikki laulunsa samallalailla ja aina yhtä virheettömästi.Olen ensi kerran ollut Tapsaa kuuntelemassa joskus -60 luvulla. Tunnen Tapsan kappaleet ja tiedän hänen taitonsa.
Olen myös itse tehnyt satoja keikkoja toisinaaan säestäen vierailevia artisteja, joten on käsitystä siitäkin puolesta.
Osaamisestahan tässä ei olekaan kysymys vaan siitä, miten valmistautuneena tullaan esittämään konserttia. En missään ole väittänyt ettei T.K. olisi erinomainen laulaja, vaan että ke-illan konsertti oli fiasko.
Jos jotain piti jättä avaukstani pois, oli se Paulaa koskeva kiitos, tyhmät eivät näköjään kiitosta sulata. - mä vaan
_oi kirjoitti:
Olen ensi kerran ollut Tapsaa kuuntelemassa joskus -60 luvulla. Tunnen Tapsan kappaleet ja tiedän hänen taitonsa.
Olen myös itse tehnyt satoja keikkoja toisinaaan säestäen vierailevia artisteja, joten on käsitystä siitäkin puolesta.
Osaamisestahan tässä ei olekaan kysymys vaan siitä, miten valmistautuneena tullaan esittämään konserttia. En missään ole väittänyt ettei T.K. olisi erinomainen laulaja, vaan että ke-illan konsertti oli fiasko.
Jos jotain piti jättä avaukstani pois, oli se Paulaa koskeva kiitos, tyhmät eivät näköjään kiitosta sulata.Montakohan loistavaa keikkaa Tapsa on jo tänäkesänä ja keväänä tehnyt ? Itse olen ollut kolmella erinomaisella keikalla ( Mäntsälässä, Ämyrillä ja Helsingin Rautatientorilla), jotka ovat olleet ensiluokkaista katseltavaa ja kuunneltavaa. Bändin kanssakaan ei Tapsalla ole noilla keikoilla ollut mitään sählinkiä ,vaan heillä on näyttänyt synkkaavan ihan kiitettävästi.
Lisäksi olen tuttaviltani kuullut ainakin viidestä Tapsan keikasta , jotka ovat olleet maanmainioita ,mutta kai se siten on niin ,että yksi "fiasko" keikka lyö laudalta monta loistavaa keikkaa. - _oi
mä vaan kirjoitti:
Montakohan loistavaa keikkaa Tapsa on jo tänäkesänä ja keväänä tehnyt ? Itse olen ollut kolmella erinomaisella keikalla ( Mäntsälässä, Ämyrillä ja Helsingin Rautatientorilla), jotka ovat olleet ensiluokkaista katseltavaa ja kuunneltavaa. Bändin kanssakaan ei Tapsalla ole noilla keikoilla ollut mitään sählinkiä ,vaan heillä on näyttänyt synkkaavan ihan kiitettävästi.
Lisäksi olen tuttaviltani kuullut ainakin viidestä Tapsan keikasta , jotka ovat olleet maanmainioita ,mutta kai se siten on niin ,että yksi "fiasko" keikka lyö laudalta monta loistavaa keikkaa.että joku voi nauttia niistä loistavista keikoista, joita ei itse edes ole ollut seuraamassa.
Itse en kyllä moiseen kykene, vaan joudun tyytymään siihen, mitä itse näen ja kuulen. - tanssija
_oi kirjoitti:
että joku voi nauttia niistä loistavista keikoista, joita ei itse edes ole ollut seuraamassa.
Itse en kyllä moiseen kykene, vaan joudun tyytymään siihen, mitä itse näen ja kuulen.Harmi ,että sun kohdalle osui huonompi keikka :( Meillä oli oikein upeat ja nautinnolliset tanssit Tapsan tahdissa Syvälahdessa tässä taannoin :)
- täh?
Missä pirun välissä niitä juttuja sitten kuhunkin konserttiin treenata , kun esim.tuollakin viikolla, Kansalla oli perjantaina keikka(Pyhtäällä), Lauantaina keikka (Mäntsälässä),maanantaina konsertti Haapamäen Veturipuistossa ja taas tiistaina toinen konsertti Haapamäen Veturipuistossa, sekä sitten keskiviikkona se keikka siellä Kuopiossa ?
- häh
keikkailla niin paljon että laatu kärsii? Kai sillä sama bändi on koko ajan
- malttamaton
Asiasta kolmanteen...Mä odotan jo ihan malttamatomana niitä Tapsan " Tapsa ja Rautavaara"- konsertteja ( ja myös sitä levyä ). Sain jo vähän niistä lauluista esimakua ,kun Tapsa yhdellä keikalla tulkitsi " Isoisän olkihatun " se oli hienosti laulettu ! Sovitus oli myös hieno.
- J.R
Mitä enemmän minä olen tässä nyt taas tässä näitä tämänvuoden tangokuninkaallisia kuunnellut ja katsellut ( varsinkin miespuolisia) , niin sitä enemmän minä toivon Tapsan urallle pitkää ja menestykästä jatkoa , sillä ei p...kele tuollaisia mitäänsanomattomia toistensa klooneja olevia laulajia kukaan kaipaa ,jota tangomarkkinat taas tänäkin vuonna ulostaa.
Laulajalla on oltava särmää, karismaa, charmia ja mahtava ääni... ja sitä kaikkea Tapsalla on. - musa-fani
Tapani Kansa on upea laulaja, mutta armottoman tempperamenttinen ja myös aika oikukas välillä.
Tästä johtuen joskus saattaa käydä, niinkuin tuossa edellä mainitussa jutussa. Tekevälle sattuu ja kun sataa, niin sitä kastuu.
Tapsalta on lupa odottaa vielä lukemattomia mahtavia tulkintoja. Hänessä on kapasiteettia vaikka mihin. - Amppari
Tapani Kansasta mun täytyy sanoa sen verran ,että mielestäni hän on verraton laulaja. Olin Tapsan keikalla kolme viikkoa sitten ja oli se ainutlaatuisen upeaa kuultavaa, kun hän kajautti ilmoille mahtavalla äänellään sellaisia lauluja, kuin esim. Sinitaivas, Delilah, Anniina, Kulkurin valssi, Hopeinen kuu ym.
Tapsalla on usein myös aivan huippu välispiikit. Hänen juttujaan saa nauraa kippurassa, kun hän oikein innostuu vitsailemaan ja hulluttelemaan. :)
Paula Koivuniemi on ihan hyvä laulaja myös. Lauluääni on aika erikoinen, jotkut sanovat että seksikäskin... minä en tiedä siihen sanoa mitään , mutta kyllä hän osaa ainakin esiintyä ihan hyvin ja viihdyttävästi. - rita
Molemmat on ärsyttäviä joikujia.Sen lisäksi ettei kummallakaan ole ääntä eikä ulkonäköä Kansan tuittuilu on aivan naurettavaa.
- Kikka
T. Kansa taitaa olla sellainen ikuinen oikutteleva pikkupoika. Mahtaako koskaan oikein aikuistua ? Epäilen.
Lauluääni sillä on mielestäni kyllä hieno ,samoin ulkonäkö on ihan jees.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648