Ostin viime kesänä kuvan mukaisen Monark 440 vanhan veneen. Vuosimalli on varmaan jotain 1960-1970 lukua.
Paatti on ihan asiallinen ja siisti. Tuulilasi on hieman himmentynyt. Sen voin uusia taivuttamalla vaikkapa acrylista.
Kuka voisi kertoa, millainen kate tuossa on aikoinaan ollut? Katteen kiinnittimet ovat jäljellä laidoilla ja tuulilasin yläkehikossa. Vasemmalla (ja oikealla) sivulla on etureunassa nivelkiinnike. Varmaan siinä on ollut joku putkikehikko, joka on korottanut katteen etuosaa ajamista varten. Millainen kate on ollut takaosasta?
Mitä värejä katteessa on ollut?
Millaiset etuistuimet ovat olleet? Nythän ne ovat eriparia kuin ennenvanhaan kirjaston yleisönosastolla.
Tietääkö tai muistaako joku paatin. Venettä on valmistettu Suomessa Kokkolassa. Arvokilpi on näkyvillä veneessä. Haluaisin saada veneen alkuperäiseen kuntoonsa.
Minusta vene on kaunislinjainen, väritys on hyvä.
Aiempi omistaja on pitänyt hyvin venettään.
file:///C:/Documents and Settings/Pentti/Omat tiedostot/Monark 440.htm
Entisöintiä
3
810
Vastaukset
- Monarkkimies.....
Linkki ei toiminut koneelleni, mutta tässä tämä vanha nettivenelinkki. Sitä ei oltukaan poistettu.
http://www.nettivene.com/moottorivene/muu-merkki/420442Hienon projektin olet hankkinut, oikein hyväkuntoinen ja palkitseva projekti. Koitappa Guuglettaa: www.juvekim.fi. Se on aktikvariaattiliike joka myy vanhoja venemyyntiesitteitä. Niillä oli yksi esite Monark veneet (eril.) mm 440 oli mainittu.
Hinta 7€.
Jos tuolta ei löydy kuvaa katteesta joudut teetättämään, mikäli tuulilasin kanssa tulee ongelmia sen pystyy hiomaan uudenveroiseksi.
- Anonyymi
Moi, miten projekti eteni?. Minulla ilmeisesti samanlainen projekti alkuvaiheessa, penkit ja kuomu hävinnyt, muuten yllättävän kovakuntoinen. Tarkoitus lähelle alkuperäistää vene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701489
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361116- 46936
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html175812- 39759
- 49710
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530595- 116578
- 52571
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44541