ihottumaa (vaikka on rasvat)

ritva.

Eli kohta lähes 7kk tyttöni sai kahden kuukauden iässä reseptin kortisooniin ja ceridal rasvaan. Ihottuma lähti heti. Iho silti ollut vähän karhea mut ei ole punoittanut tai mitään. Nyt kuitenki jo pari viikkoa on ollut taas iho kuiva, ja punaisia läiskiä ja näppyjä joka puolella. Eikö rasva enää toinna? Neuvolasta kysyin niin sanoivat että pitää kokeilla rasvaisempaa rasvaa. Vai voiko johtua sitten ihan katupölystä? joku siitepöly allergia?

Kiinteitä syö vain muutamaa merkkiä, eli peruna-porkkanaa mistä ei oo ikin tullu mitään. Samoin hedelmät. Niistäkään ei oo tullu mitää ikinä.
Saa myös Semperin aamu ja iltavelliä. Ne jätin nyt pois jos johtuu siitä, vaikka en usko. Mutta kun en ole varma milloin aloin noita antamaan ja tuliko ihottuma samoihin aikoihin.

Voiko aamupuuroa antaa? Kun tuossa semperin aamuvellissä on kauraa niin eikö tuo puurokin pidä jättää pois et tietää josko se aiheuttaa jotakin.
Vaikka puuroa on kyllä maistellut jo 4kk asti (ei oo oikein ikinä uponu) ja mielestäni ei tullu silloinkaan mitään.

8

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku neiti

etkö anna lapselles ollenkaa liha ruokia?? pitäs tuon ikäinen jo semmosia saaha että saa lihasta hyviä proteeneita.. meillä nyt 5kk tyttö ja saa joka päivä ainaki 2-3 lihasosetta ja 2 hedelmä sosetta.. pitäää olla vähä monipuolisempi ruoka valio..!! koitappa bepantteenia niihin ihottumii, meillä se toimii ku rasvaa sen 2-3 kertaa päivässä..

• Aloititko..

siis voiteet nyt uudelleen kun ihottuma palasi eikä ole auttanut? Kuinka kauan olet voiteita nyt käyttänyt? Eikö edes kortisonikuuri ole vienyt ihottumaa pois?

• ap-

Saa toki lihaakin (mutta tuo peruna-porkkana uppoo parhaiten) mutta kyllä siis saan menemään pari lusikallista lihaa myös päivisin :)
      Niin ja rasva on ollut jatkuvasti käytössä. Silloin kun rasvat sai piti rasvata neljä kertaa päivässä ja siitä sitten siirryttiin kahteen kertaan päivässä ja sillä ollaan jatkettu tähän ikään asti.
      Ja kortisoonia en oo nyt ottanu kun resepti uusittiin kun silloin kahden kuukauden iässä sanottiin että ei kannata käyttää kortisoonia ellei ole aivan pakko(apteekkari). Sitä laitoin silloin taipeisiin kun ne punoitti. Mutta siis kuurina voisi rasvata kortisoonilla koko kropan? Täytyy varmaan sitten ensi viikolla hakea se kortisooni myös.

• Siis..

kortisonia saa käyttää iholle vain kuureina, ei jatkuvasti. Esim. viikko kortisonia - viikko ilman tai 2viikkoa kortisonia - 2viikkoa ilman jne. Tuskin se ihottuma pelkällä perusrasvalla lähtee, hae ihmeessä kortisonia ja laita vaikka viikon kuurina (tai vähemmänkin riittää jos ihottuma lähtee nopeammin). Ja kortisonia vain siihen ihottumaan, ei koko kropalle.

Jos ihottuma kokonaan taas paranee pidemmäksi ajaksi niin tuskin sitä perusrasvaakaan tarvitsee päivittäin laittaa silloin kun iho on kunnossa.

• 11+13

Voi olla atopiaa. Meidän tytöllä lehahti myös parin kk:n iässä iho tosi pahaksi. Epäiltiin maitoallergiaa ja olin imetysdieetillä, ei mitään vaikutusta ihoon. Nyt on parivuotias ja iho oireilee edelleen varsinkin talviaikaan, kesää kohden oireet helpottavat. Mitään ruoka-aineallergioita ei meidän muksulla ole, vaikka toki teidän tilanteessa se vaihtoehto pitää vielä sulkea pois. Kokeile Orionin Ceralan-voidetta, on juuri atooppiselle iholle tarkoitettu rasva. Tietysti ihottuma pitää hoitaa kuntoon kortisonivoiteella. Minä syötän tytölle lisäksi mustaherukansiemenöljyä, sen pitäisi myös vahvistaa ihoa. Ja jos on todella kyse atooppisesta ihosta, kannattaa ehdottomasti rasvata ihoa päivittäin silloinkin kun ihottumaa ei ole, varsinkin talvella.

• ap..

Nyt on haettu kortisoonia. Viikon kuuri. Iho näyttää jo pikkasen paremmalta. Rasvaus on siis ollut kokoajan. En ole pitänyt taukoa, rasvana juurikin tuo Orionin Ceralan rasva. Mutta nyt apteekista suositeltiin rasvaisempaa rasvaa (en nyt juuri muista merkkiä).
      Itse olen atoopikko. Tosin nyt aikuisiällä ei ole enää ihottumaa mutta ihan vauvasta tuonne ala-aste aikoihin olin talvisin ihan ihottumalla. Siis ihan verisellä, nahkaa irtosi yms. Että luultavasti minulta tyttö perinyt. Minä taas perin äidiltäni. Kesät minulla oli aina sellaista aikaa että ihottumaa ei ollut. Toivon mukaan kesään mennessä tytöltäkin lähtisi.

• Näin meillä

Poitsu on atoopikko ja samat rasvat käytössä, kun teillä. Kostealla ja pakkasella ihottuma pahenee. Me rasvamme lähes jokavaipan yhteydessä ceralanin kanssa ja välillä liberon öljy se hajuton mauton yms. Usko tuntuu välillä loppuvan, mutta kyllä tuo on atopiaa.

• miilumäki87

helosan on hyvää ja rasvaista rasvaa! auttaa moneen koska on antiseptinenkin! auttaa mulla kaikkeen myös halkeileviin kantapäihin ja kikinpunoitukseen! vauvan pyllyäkin sillä on voideltu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4862
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3523
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      40
      1413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1312
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1108
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1027
    Aihe