Karsein mainos?

noi-taakka

Elämää on pääsiäisenäkin, mutta mikä mainos ihastuttaa/vihastuttaa?
Specsaversin mainos saa minulta säälinaurun aikaan, ja kammottaa, kummastuttaa, ei ainakaan ostamaan innosta.

Sama aloitus on varmasti tehty useinkin, mutta mainoksia media, uusia sellaisia, tuottaa liukuhihnalta.

45

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Tarkalleen ottaen media on väline, missä näytetään mainoksiakin. Mainokset on suurin tulonlähde monelle medialle, tätät portaalia ei olisi olemassakaan ilman mainoksia ja etenkin sanomalehdet on nykyään helisemässä mainostulojen romahdettua, koska levikki on laskenut internetin myötä, eikä printtimedia ole vieläkään onnistunut häävisti valtaamaan markkinoita netitä, verkkolehdet ei käy kaupaksi niinkuin printtilehdet. Ja se nyt kannattaa muistaa, kuluttaja ne mainokset aina maksaa, ei mikään telkkarikanava, reklaamibyroo tai ukko ylijumala.

Reklaamit tehdään kyllä matemaattisen tarkasti. Milloin kukaan nähyt sinistä kusta vauvanvaipoissa? Vaan, muunväristä ei mainoksissa näy. Itteä jotenkin huvittaa nykyään nämät terveysmaitovalmisteet. Toinen toistaan seksikkäämpi pimatsu kehuu jotain jukurttia ja kehuu, että vatsa toimii hienosti. Sellaisille tuotteille on markkinoita kun ihmiset ei tee enää ruumiillisia töitä ja syövät mitä sattuu. Ihmejuttu, keskaria ei saa mainostaa vastaavaan tarkoitukseen, vaikka kaikki tietävät, se yksi parhaista laksatiiveista....

=DW=

• noi-taakka

Joops, itsekin peruin vasta sanomalehtitilauksemme, yli kolmekymmenen vuoden ajan tilatun. Kun senkin sanoma alkoi liikaa muistuttaa eilisten iltalehtien antamaa, en ole kiinnostunut.

Kelle mainokset tehdään? Ilmapalloaivoilleko?

Monesti muikeillen luen tekstejäsi, sanavarastosi on suuri, sanottavaa on. Monesti olen eri mieltä, mutta kiva lukea sanaista ihmistä.

Naurettavaa katsella jonkun viinamainoksen kauniita ja rohkeita.
        Juo siideriä, nouset kattoon.
        Paremminkin läskistyt mattoon.

• meeriamanda

Niistä puhelinyhtiön mainoksista, oliko DNA nautin, ´melko kallista´ , ja mikä ärtsää on noi uskomattomat rintaliivi mainokset, kanavalta toisella... ne samat.

Joskus vuosikymmeniä sitten oli mainos Hartwallin Jaffasta... ja se oletko tulossa vai menossa... osui minuun , joskaan monikaan ei tajunnut miksi se minua nauratti.

• noi-taakka

• meeriamanda

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Entä tää... jonotetaan... http://www.youtube.com/watch?v=EPJY3PoVWKw

:)) Minä varmaan liukastuisin hikikarpaloihini, niiata niksauttaen, kuten ei kuulu tehdä, polvet pettäisivät, ja olisin rähmälläni pressan edessä.
        Tai takeltelisin sanoja, joita suomen kieleemme ei ole kukaan kuullut kuuluvan.

Jos ei muu auttaisi, niin kumauttaisin kalloni, kuin Mr. Bean taannoin.

http://www.youtube.com/watch?v=JizFAhEpiEc

• meeriamanda
        noi-taakka kirjoitti:

:)) Minä varmaan liukastuisin hikikarpaloihini, niiata niksauttaen, kuten ei kuulu tehdä, polvet pettäisivät, ja olisin rähmälläni pressan edessä.
        Tai takeltelisin sanoja, joita suomen kieleemme ei ole kukaan kuullut kuuluvan.

Jos ei muu auttaisi, niin kumauttaisin kalloni, kuin Mr. Bean taannoin.

http://www.youtube.com/watch?v=JizFAhEpiEc

Niinpä, mut mainoksista viereen... naisten logiikka on parhautta...

http://www.youtube.com/watch?v=Gq6Nl-tQKSU

• noi-taakka

• meeriamanda
        noi-taakka kirjoitti:

Sinulle täsmävideo, kyllä kisulit ovat ihania.
        Moni on tuossa jo varmaan tuttu, mutta moni juttu on ihana ja suloinen.
        Lähden yölennolle Kyöpelinvuorelle, otsavalo on jo sytytetty, luuta jo käynnistyy.
        Hyvää Pääsiäistä!

Funny Cats http://www.youtube.com/watch?v=IytNBm8WA1c&feature=related

Talonpäädyn ilmoitustaulussa oli myytävänä kaksi puolirotuista kissun pentua, kaveri jo et otetaan molemmat... näin jo silmissäni ne pienet karvapallerot, vaan ei käy. Se pysyy.
        Onhan tuo hauska video, mitä sitten jos jo on katsellutkin.

Laitanpa lisää....
        http://www.youtube.com/watch?v=3lZnpxaGIlI

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Talonpäädyn ilmoitustaulussa oli myytävänä kaksi puolirotuista kissun pentua, kaveri jo et otetaan molemmat... näin jo silmissäni ne pienet karvapallerot, vaan ei käy. Se pysyy.
        Onhan tuo hauska video, mitä sitten jos jo on katsellutkin.

Laitanpa lisää....
        http://www.youtube.com/watch?v=3lZnpxaGIlI

Parempi, ettei mene katsomaankaan. Voisivat lähteä mukaan. :))
        Mikä suloisempi, kuin kissanpoikanen.

• t.l.

Kyllä nuo liivimainokset pistää miettimään. Nimittäin, kun nuoret naiset alta kaksikymppiset mainostaa liivejä joissa selluliitit jää piiloon ja silottaa. Laitettaisi joskus meikäläinen niihin mainoksiin niin sitten näkis onko niillä liiveillä hyväkin vaikutusta, heh.

• meeriamanda

Justiinsa, ja sitten siihen on muka otettu hyvin huonosti istuvia rintsikoita.... eihän kukaan nainen sellaisia pidä?

Urheiluliiviä minullakin oli nuorena, mut nyt en huolisi tuollaisi mitä liki kymmenen kanavaa päivässä jauhaa.

Huomasin maksukortti 3 rajoittaneen katseluaikojaan aikaisempaan, kuin paluuta kahdenvuoden taakke...samaa siä pyörii edelleen... vaihdan korttia välittömästi kunhan sopimus päättyy.

• noi-taakka

Sasse, ihan kuin jokin luikku, olikohan rumasti sanottu, pannaan mainostamaan lihottavia alkoholijuomia.
        "Liivit pois Lyyli".
        Onhan myyty laihduttavia saippuoita ja kengänpohjallisia.

Ihmetyttää tänä päivänä, miten muka kaikkea tarkkaavan mediatietoisuuden aikana, kuinka ääliömäisiä mainoksia viljellään?
        Ans mun kaikki kestää.
        Pitäisiköhän, liekö jo on myytävänä, verenpainetta alentavia kaulakoruja?

• meeriamanda
        noi-taakka kirjoitti:

Sasse, ihan kuin jokin luikku, olikohan rumasti sanottu, pannaan mainostamaan lihottavia alkoholijuomia.
        "Liivit pois Lyyli".
        Onhan myyty laihduttavia saippuoita ja kengänpohjallisia.

Ihmetyttää tänä päivänä, miten muka kaikkea tarkkaavan mediatietoisuuden aikana, kuinka ääliömäisiä mainoksia viljellään?
        Ans mun kaikki kestää.
        Pitäisiköhän, liekö jo on myytävänä, verenpainetta alentavia kaulakoruja?

Kaverini aina ´hermostuu´ noista pikkuside mainoksista,,, tai peräaukon kutinoista... niinkuin ei niistä nykypäivänä tiedettäisi ja apua osattavan hakea.

Mut se Jaffa mainos... helemat paukkuu huvittaa minua..

http://www.youtube.com/watch?v=XsxfC7rqkEs

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Kaverini aina ´hermostuu´ noista pikkuside mainoksista,,, tai peräaukon kutinoista... niinkuin ei niistä nykypäivänä tiedettäisi ja apua osattavan hakea.

Mut se Jaffa mainos... helemat paukkuu huvittaa minua..

http://www.youtube.com/watch?v=XsxfC7rqkEs

Killin poikia, ihania, kaikkia osaavatkin mainostajat hyväksikäyttää.
        Suloisia.

Happy Inside - IKEA cats advert http://www.youtube.com/watch?v=Z7vXP3tHzhA

Helemoja paukuttaa mukavan näköinen nainen, ja paukutusta ihailee ihan melkeinrakastamani näköinen ukkeli.

• virva-tuulia**

Harvemmin katselen mainoksia mutta illan aikana ainakin Samarin mainoksessa maito kiehui kattilan yli ja jogurtti purkin mukana oli kuulema siemeniä joista voi kasvattaa kukkia, tai mitä liekin ollut.

Saas nähdä auttaneeko Samarin kaikenlaiseen kuohumiseen.:)

Multaa ainakin pitää jostakin saada yrteille jos aikoo ne kasvattaa.

Ilmaisia puheluja ei ainakaan ole vaikka niitäkin mainostetaan, jonkunhan nekin on maksettava.

• noi-taakka

Siemenistä minäkin innostuin, en niinkään jogurtista.
        Minä voisin pyytää Samarinia kieltämään oman ylikuohumiseni, silleen väliajottain.

Musta kun tuntuu, että oikeesteen puhelut ovat ihan ilmaisia.
        Kunhan jotkut kehtovaavat niistäkin rahnaa perimään?

• ... ....

Tämän päivän ärsyttävin mainos on se Sipsi mainos jossa hölläillään.
      Laulun nimellä kulkeva mölyäminen vois mennä huumoristakin, mutta kun sen monta kertaa illassa kuulee niin pattiinhan se alkaa ottaa.

• Samaa mieltä --- ----
        Siksi tallennan kaikki mainost tv:n ohjelmat niin ei tartte katella ärsyttäviä mainoksia.
        Toisekseen mainokset vie hirveän ison ajan, kun poistan ne niin kerkiän katsoa useamman ohjelman tai toisaalta voin tehdä jotain muuta ohjelman jälkeen.
        Tosi käteviä noi tallentavat koneet, niin kauan kun ne on kunnossa.
        Voi myös valita itse ajankohdan kun katsoo jotain ohjelmaa.

• noi-taakka
        tulisilla kirjoitti:

Samaa mieltä --- ----
        Siksi tallennan kaikki mainost tv:n ohjelmat niin ei tartte katella ärsyttäviä mainoksia.
        Toisekseen mainokset vie hirveän ison ajan, kun poistan ne niin kerkiän katsoa useamman ohjelman tai toisaalta voin tehdä jotain muuta ohjelman jälkeen.
        Tosi käteviä noi tallentavat koneet, niin kauan kun ne on kunnossa.
        Voi myös valita itse ajankohdan kun katsoo jotain ohjelmaa.

Puolen tunnin ohjelmassahan itse asiaa on korkeintaan 20 minuuttia. Tallennus on nopea katsoa, kun pikakelaa pois mainokset.
        Itseäni on syystä tai toisesta jäänyt kaihertamaan mainos, jossa vanhemmat otsa säihkyen kehuvat, kuinka fiksuja lapsia heillä on, jotka eivät syö leivän kuoria.

• noi-taakka

... ....

Tuon hölläily-sanonnan muistin, vasta tänään osasin yhdistää sen kuviin.
        Moni mainos patittaa, ja useinkaan ei hetken päästä muista mitä siinä mainostettiin.
        Varsinkin mainosten möly.
        Kaukosäädin on kovilla.

• noi-taakka kirjoitti:

Puolen tunnin ohjelmassahan itse asiaa on korkeintaan 20 minuuttia. Tallennus on nopea katsoa, kun pikakelaa pois mainokset.
        Itseäni on syystä tai toisesta jäänyt kaihertamaan mainos, jossa vanhemmat otsa säihkyen kehuvat, kuinka fiksuja lapsia heillä on, jotka eivät syö leivän kuoria.

Olikohan salkkareissa nyt kaksi mainos pätkää.
        En ole katsonut sitä vuosiin, mutta nyt kun tätä jaksoa on hehkutettu täyty se katsoa.
        Tosin ihan vähän aikaa sitten kuulin yhden tutun itsemurha yrityksestä, joka ei onnistunut. Mutta loppuelämä on pilalla.

Jäin jotenkin kylmäksi tolle jaksolle kun edes loppujen lopuksi ei tiedä saako ne vielä Sepon henkiin.

• En seuraa mainoksia, touhuan jotain muuta sillä aikaa, sen harvan kerran, kun mainoskanavien ohjelmia katselen.
      Laulunlollotukset mainosten yhteydessä ovat useimmiten naurettavia ja typeriä.

• noi-taakka

Minun korvaani sangen koskee mainosten kovaääninen taso.
        Tiedän, että se on tarkoituksellista.
        Silti se potuttaa.

• meeriamanda
        noi-taakka kirjoitti:

Minun korvaani sangen koskee mainosten kovaääninen taso.
        Tiedän, että se on tarkoituksellista.
        Silti se potuttaa.

Vallankin iltamyöhään kun katsoo telkkua ja on ns. hiljaisuus... tuo rävähtävä mainoskatko suorastaan pelästyttää... olenkin kaukosäätimen pitänyt lähelläni, yhtä heevetin säätelyä se on.

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Vallankin iltamyöhään kun katsoo telkkua ja on ns. hiljaisuus... tuo rävähtävä mainoskatko suorastaan pelästyttää... olenkin kaukosäätimen pitänyt lähelläni, yhtä heevetin säätelyä se on.

Ylen kanavauudistuksen myötä sielläkin ohjelmien välillä olevissa esittelypätkissä ääni on paljon voimakkaampi, kuin varsinaisissa ohjelmissa.
        Taas tuli kaukosäätimelle töitä.

• meeriamanda
        noi-taakka kirjoitti:

Ylen kanavauudistuksen myötä sielläkin ohjelmien välillä olevissa esittelypätkissä ääni on paljon voimakkaampi, kuin varsinaisissa ohjelmissa.
        Taas tuli kaukosäätimelle töitä.

Luin juurikin kuinka ylen kakkoskanavan katsojamäärä on romahtanut. He kakevat nuoria naisia mieluimmin ikähaarukalla 15 - 30v väliltä :))

Kuvitteeleko he että nuoret seuraisi telkkua, ja jos seuraavatkin kyllä ne musapalstalla ovat. TV 5 on myös nuorille suunnattu, ja tulee usein hyviä elluja.
        Kakkonen oli sellainen iäkkäimpien kanava, jossa he viihtyivät...jossa puhuttiin suomea.

Minulle ihan sama, en tarvi yleä... mut vanhuksille ei ole oikein mitään kanavaa, se surettaa.

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Luin juurikin kuinka ylen kakkoskanavan katsojamäärä on romahtanut. He kakevat nuoria naisia mieluimmin ikähaarukalla 15 - 30v väliltä :))

Kuvitteeleko he että nuoret seuraisi telkkua, ja jos seuraavatkin kyllä ne musapalstalla ovat. TV 5 on myös nuorille suunnattu, ja tulee usein hyviä elluja.
        Kakkonen oli sellainen iäkkäimpien kanava, jossa he viihtyivät...jossa puhuttiin suomea.

Minulle ihan sama, en tarvi yleä... mut vanhuksille ei ole oikein mitään kanavaa, se surettaa.

Taas kerran ihan samaa mieltä.
        Muistan, kuinka Ylellä hehkutettiin, kuinka kakkosesta tehdään nuorten aikuisten kanava.
        Niinpä esim. vanhat Suomi-leffat on siirretty ykköselle.

Eivät varmasti nuoret kovin katsele Ylen ohjelmia, kun ihan vakikanavia on heille mieleisempiä.

• meeriamanda kirjoitti:

Mulla on täällä kotona koneiden kapina..
        Ykkönen ja kakkonen ja muut ylen kanavat ei suostu näyttämään mulle tekstitystä.
        Ihan kiva, lähden huomenna Järvenpäähän systerin kaveriksi. Sen mies lähtee ukkojen kanssa mökille.

Voice of finland nyt sitten mulla tossa taustalla soi ja kyllä taas ihailen kuinka upeita laulajia suomesta löytyy.
        Kerrankin on osattu tehdä kilpailu mitä tykkään seurata.

• meeriamanda
        tulisilla kirjoitti:

Mulla on täällä kotona koneiden kapina..
        Ykkönen ja kakkonen ja muut ylen kanavat ei suostu näyttämään mulle tekstitystä.
        Ihan kiva, lähden huomenna Järvenpäähän systerin kaveriksi. Sen mies lähtee ukkojen kanssa mökille.

Voice of finland nyt sitten mulla tossa taustalla soi ja kyllä taas ihailen kuinka upeita laulajia suomesta löytyy.
        Kerrankin on osattu tehdä kilpailu mitä tykkään seurata.

tulisilla... auttaisiko jos palauttaisit tehdasasetukset ja ohjeiden mukaan etenesit?
        Minulle tuollainen on usein auttanut.

• meeriamanda kirjoitti:

tulisilla... auttaisiko jos palauttaisit tehdasasetukset ja ohjeiden mukaan etenesit?

Sitä en kyllä kokeillut.
        Kun tallennukset on ohi niin voisin etsiäkin sen.
        Katselin vaan että tekstitykset oli ajan tasalla.
        Kiitti vinkistä :)

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Minen tajua, kun varsinkin Teemalta tallennetuista elokuvista nykyisin usein puuttuu teksti, siis minulta.
        Harmittaa.

Voice of Finlad on syvällisempi (?) ohjelma, kuin Idolsin äykkäröinti.

• noi-taakka kirjoitti:

Minen tajua, kun varsinkin Teemalta tallennetuista elokuvista nykyisin usein puuttuu teksti, siis minulta.
        Harmittaa.

Voice of Finlad on syvällisempi (?) ohjelma, kuin Idolsin äykkäröinti.

Tykkään Voicesta juuri sen myönteisyyden takia.
        Nytkin kaksi aivan ihanaa esitystä.
        Olis mulla vaikee olla tiputtajana, mutta ammattilaiset osaa senkin kehumalla.

• tepi

Hölläillään on ehdottomasti ärsyttävin mainos ikinä. Jumalauta kun sen eka kerran kuulin, niin se soi koko illan päässä. Sadistista touhua tuollaiset mainokset.

Välistä tuntuu että noissa mainoksissa ei ole kuin kaksi ääntä. Miehille suunnatuissa mainoksissa ähisee se juippi, joka aina lopussa alentaa ääntä ja sanoo äääh.

Naisille suunnatuissa on se imelä ääni, joka kuulostaa siltä kuin se hymyilisi koko ajan ja puhe on sellaista ihme naukumista.

Sillä lailla- mainos menettelee. "hain marketista mättöä, kalleinta mitä löytyi. Rahaa on!" Sillä lailla sanoo naapuri ja heiluttelee varpaitaan aurinkotuolissa.

• noi-taakka

Itse olen huolestunut mättömiehen ruokavaliosta, jos hän syö pelkkää maksalaatikkoa.
        Meillä kuluu pari rasiaa vuodessa.

Sillälailla-mies surettaa, asuuko hän tiepuolessa, kun siinä katselee ikivanhaa matkatelkkariaankin.

Korvan perusteella paljon käytetäänkin samoja ääniä. Minusta vaikkapa Suppo-rukka ääntelee useassa.

• tepi
        noi-taakka kirjoitti:

Itse olen huolestunut mättömiehen ruokavaliosta, jos hän syö pelkkää maksalaatikkoa.
        Meillä kuluu pari rasiaa vuodessa.

Sillälailla-mies surettaa, asuuko hän tiepuolessa, kun siinä katselee ikivanhaa matkatelkkariaankin.

Korvan perusteella paljon käytetäänkin samoja ääniä. Minusta vaikkapa Suppo-rukka ääntelee useassa.

Eikös nyt ollut kyse ihastuttavista/vihastuttavista mainoksista? Näin minä ainakin asian ymmärsin.

Miten vaan, jos ei kommentti kelpaa. Jatka sinä terveellisestä ruokavaliosta ja asunnottomuudesta.

• ...

Sivusta.

Mun tavallaan on pakko vastata, mainosmiehenuraa kolkyt vuotta.

Alalla on eettiset sääntönsä, julkisensanan neuvostonsa, tiukat lainsäädäntönsä.. ja etenkin pisnes. Money talks, poorman walks.

Mutta just mainitsemasi reklaami, se on peruskamaa. Sen idea on tietenkin nostaa myyntiä. Mainontaa kun ei mitata muulla, kuin rahalla, mitä se tuottaa voittoa. Tässä tapauksessa ei kyse ole kertakampanjasta, jolla lanseerataan uutuustuotetta. Tarkoitus on painaa kuluttajan mieleen tavaramerkki. Siis brändimainontaa. Sitä ei voi paikallinen putkimies tehdä, mutta joku Coca Cola on tehnyt jotain sata vuotta. Kun kuluttaja menee kauppaan, sillä ehkä soi "korvamato"- piisi päässä, muttta se ostaa sen merkin pottulastuja, kuin on tarkoituskin. Siitä kyse.

Näitä klassikoita tulee sillointällöin. Kaikki riippuu mainonnanostajan motiiveista, toisekseen tekijöistä. Mutta sä, kuluttaja niitä varten net kulutusmainokset tehdään. B&B mainonta tietenkin sama asia, mutta sillä on täsmällisemmin seklemoitu kulutusryhmä kuin massamainonnalla. Massoista pitää kaapia se suurin määärä haaviin, myydään määrää. Joku suklaapatukka on eri asia kuin atomivoimala.

Iteasiassa, meitin ammattilaisten mielestä liika markkinointitutkimus on vähän pahastakin. uudet ideat ja strategiat ei pääse esille, koska asiakkaat, eliikä mainosten tiaajat ei halua laajentua tai ottaa riskejä suurempien voittojen takia. Suurin osa haluaa takuuvarmaa mättöä, millä saa lisää kauppaa ja sitämyöten lisää osinkoja jaettavaksi.

Piristävä poikkeus oli DNA. Se väänsi uutena operaattorina markkinoille, jotka oli täynnä. Muutamakin loistava mainoskampanja ja firma on suomessa kolmanneksi suurin. Sitä ei tehnyt mainostoimisto, mutta se todellakin teki suomalaisen markkinoinnin historiaa, olemassa mukana luomassa ihan poliittisestikin merkittävää brändiä suomeen. Ja lisäksi tekemässä rahaa asiakkaan omistajille, se aina pääasia.

Mä voisin paapattaa asiasta raamatun paksuisen pamfletin. Mutta lyhyesti. Milloin ostitte pottulastuja viimeksi tai söitte "rypsiporsasta" tai ostitte vessapaperia, tai auton, tai mitä tahansa, tai kävit K- kaupassa tai R- kioskilla?

Et sä mitään päätä, pojat päättää sun käyttäytymisestä.

=DW=

• noi-taakka
        tepi kirjoitti:

Eikös nyt ollut kyse ihastuttavista/vihastuttavista mainoksista? Näin minä ainakin asian ymmärsin.

Miten vaan, jos ei kommentti kelpaa. Jatka sinä terveellisestä ruokavaliosta ja asunnottomuudesta.

Älä nyt leikistä suutu, hyvä kommenttisi oli. Hyvä, kun palautit minut ruotuun.
        Älä käsitä minua väärin, yritin vitsiä vääntää pääsiäisen kunniaksi.
        Monenlaisia mielikuvia mainokset voivat herättää, ja se lie niiden tarkoituskin.

• noi-taakka
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Mun tavallaan on pakko vastata, mainosmiehenuraa kolkyt vuotta.

Alalla on eettiset sääntönsä, julkisensanan neuvostonsa, tiukat lainsäädäntönsä.. ja etenkin pisnes. Money talks, poorman walks.

Mutta just mainitsemasi reklaami, se on peruskamaa. Sen idea on tietenkin nostaa myyntiä. Mainontaa kun ei mitata muulla, kuin rahalla, mitä se tuottaa voittoa. Tässä tapauksessa ei kyse ole kertakampanjasta, jolla lanseerataan uutuustuotetta. Tarkoitus on painaa kuluttajan mieleen tavaramerkki. Siis brändimainontaa. Sitä ei voi paikallinen putkimies tehdä, mutta joku Coca Cola on tehnyt jotain sata vuotta. Kun kuluttaja menee kauppaan, sillä ehkä soi "korvamato"- piisi päässä, muttta se ostaa sen merkin pottulastuja, kuin on tarkoituskin. Siitä kyse.

Näitä klassikoita tulee sillointällöin. Kaikki riippuu mainonnanostajan motiiveista, toisekseen tekijöistä. Mutta sä, kuluttaja niitä varten net kulutusmainokset tehdään. B&B mainonta tietenkin sama asia, mutta sillä on täsmällisemmin seklemoitu kulutusryhmä kuin massamainonnalla. Massoista pitää kaapia se suurin määärä haaviin, myydään määrää. Joku suklaapatukka on eri asia kuin atomivoimala.

Iteasiassa, meitin ammattilaisten mielestä liika markkinointitutkimus on vähän pahastakin. uudet ideat ja strategiat ei pääse esille, koska asiakkaat, eliikä mainosten tiaajat ei halua laajentua tai ottaa riskejä suurempien voittojen takia. Suurin osa haluaa takuuvarmaa mättöä, millä saa lisää kauppaa ja sitämyöten lisää osinkoja jaettavaksi.

Piristävä poikkeus oli DNA. Se väänsi uutena operaattorina markkinoille, jotka oli täynnä. Muutamakin loistava mainoskampanja ja firma on suomessa kolmanneksi suurin. Sitä ei tehnyt mainostoimisto, mutta se todellakin teki suomalaisen markkinoinnin historiaa, olemassa mukana luomassa ihan poliittisestikin merkittävää brändiä suomeen. Ja lisäksi tekemässä rahaa asiakkaan omistajille, se aina pääasia.

Mä voisin paapattaa asiasta raamatun paksuisen pamfletin. Mutta lyhyesti. Milloin ostitte pottulastuja viimeksi tai söitte "rypsiporsasta" tai ostitte vessapaperia, tai auton, tai mitä tahansa, tai kävit K- kaupassa tai R- kioskilla?

Et sä mitään päätä, pojat päättää sun käyttäytymisestä.

=DW=

Olet sinä melkoinen sanaseppo. Siitä on varmaan ollut apua urallasi, uskon?

Vaikken itse olekaan mainosalan ammattilainen, älyän toki sen, että mainos on kuin julkun omatunto.
        Puhutaan, mitä puhutaan, kunhan puhutaan.
        Huomataan negatiivisesti tai positiivisesti, ihastuttaa, tai paremmin vaikka vihastuttaa, kunhan korvamato möyrii. Ja mainos jää mieleen.

Usein silmät suurena luen viestejäsi. Paukutteletko ihan extempore, mitä tajunnanvirta tuo? Itse käännän ja väännän, ja usein saan aikaan vain pari riviä.
        Tämäkin rönsysi aloituksesta.

"Mutta lyhyesti." :))
        Pojathan ne ovat tämänkin asian takana, ketkä muut?

Emmää mittään, mutta L-kaupassa olisi epsanjalaisia mansikoita huomenna. Pitänee ostaa, vaikka mausta voikin useinmiten olla montaa mieltä.

• meeriamanda
        noi-taakka kirjoitti:

Olet sinä melkoinen sanaseppo. Siitä on varmaan ollut apua urallasi, uskon?

Vaikken itse olekaan mainosalan ammattilainen, älyän toki sen, että mainos on kuin julkun omatunto.
        Puhutaan, mitä puhutaan, kunhan puhutaan.
        Huomataan negatiivisesti tai positiivisesti, ihastuttaa, tai paremmin vaikka vihastuttaa, kunhan korvamato möyrii. Ja mainos jää mieleen.

Usein silmät suurena luen viestejäsi. Paukutteletko ihan extempore, mitä tajunnanvirta tuo? Itse käännän ja väännän, ja usein saan aikaan vain pari riviä.
        Tämäkin rönsysi aloituksesta.

"Mutta lyhyesti." :))
        Pojathan ne ovat tämänkin asian takana, ketkä muut?

Emmää mittään, mutta L-kaupassa olisi epsanjalaisia mansikoita huomenna. Pitänee ostaa, vaikka mausta voikin useinmiten olla montaa mieltä.

Niin, ostan weskipaperin vain ja ainoastaan tarjouksen mukaan, kuin kaiken muunkin... ihan sama mitä telkku mainostaa. Tarpeeseen ja nuukana.
        Pojat eivät aivopese minua nyt eikä milloinkaan.

Esim. telkkuohjelman liiallinen mainostaminen ennakkoon saa reaktion etten tule ainuttakaan katsomaan.

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Niin, ostan weskipaperin vain ja ainoastaan tarjouksen mukaan, kuin kaiken muunkin... ihan sama mitä telkku mainostaa. Tarpeeseen ja nuukana.
        Pojat eivät aivopese minua nyt eikä milloinkaan.

Esim. telkkuohjelman liiallinen mainostaminen ennakkoon saa reaktion etten tule ainuttakaan katsomaan.

Yleensä samaa peräpeilin puhdistajaa ostamme tarjouksesta, ja kerralla paljon, ettei lopu kesken. Samoin kahvia ja talouspaperia.
        Köyhästä kodistani jo opin, että tusinoittain saa halvemmalla.
        Sitten joskus tekeekin kodissa mielenkiintoisia löytöjä, ainakin isännän tallettamia.

• meeriamanda
        noi-taakka kirjoitti:

Yleensä samaa peräpeilin puhdistajaa ostamme tarjouksesta, ja kerralla paljon, ettei lopu kesken. Samoin kahvia ja talouspaperia.
        Köyhästä kodistani jo opin, että tusinoittain saa halvemmalla.
        Sitten joskus tekeekin kodissa mielenkiintoisia löytöjä, ainakin isännän tallettamia.

Minulle on nuukuus varmaan sisäsyntyistä :)) ihan pienenä kun jouduimme jakamaan karkkipussin veljeni appoi kaiken heti eikä melekeen ;) mää jemmailin ja laskin montako päivää kestää kun nuukailen. Voi sitä *elvettiä kun velipoika oli kätköistäni käynyt näpistämässä... äitini mielestä siinä nyt mitään, mut isi suuttui epärehellisyydestä veljelleni.

Talouspaperin kulutuksen saa pienemmäksi kun kaivaa kangaspyyheliinat takaisin, onhan pyykkikoneet.
        On vain istahdettava jokukerta, ja mietìttävä mihin tästä huushollista ´valuu´ rahaa ?

• noi-taakka
        meeriamanda kirjoitti:

Minulle on nuukuus varmaan sisäsyntyistä :)) ihan pienenä kun jouduimme jakamaan karkkipussin veljeni appoi kaiken heti eikä melekeen ;) mää jemmailin ja laskin montako päivää kestää kun nuukailen. Voi sitä *elvettiä kun velipoika oli kätköistäni käynyt näpistämässä... äitini mielestä siinä nyt mitään, mut isi suuttui epärehellisyydestä veljelleni.

Talouspaperin kulutuksen saa pienemmäksi kun kaivaa kangaspyyheliinat takaisin, onhan pyykkikoneet.
        On vain istahdettava jokukerta, ja mietìttävä mihin tästä huushollista ´valuu´ rahaa ?

Nuukuus on suuri osa minuakin.
        Mutta, jos jotain tekee mieli, ostan, koska pienissä nuukailemalla saa rahnaa talteen ostaa isojakin hankintoja.

Äsken kätkin kananmunia lihamurekkeeseen.
        Ja pian, ei kun syömään.
        Jostain mainoksesta sekin lause oli. :))

Voihan raahkana, sinun veljeäsi.

• henrjii
      • noi-taakka

Kuihan Hissu tommottisseen mainokseen alako? :/
        On mullakin lato täynnä heinäseipäitä, mutten osaa niille muuta tehdä, kuin polttaa saunassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      146
      1100
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1092
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1055
    4. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      44
      807
    5. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      788
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      69
      785
    7. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      735
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      720
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      701
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      652
    Aihe