Miten saada Mac app store?

Tulokaass

Ostin itselleni juuri netistä 2009 vuoden macbookin. Aloin etsimään, että onko mac tietokoneille samanlainen kauppa kuin iphoneille. Ja kyllä on, mutta en saa mitenkään tätä ohjelmaa koneelleni. Kun menen applen sivuille se sanoo, että saadaksesi Mac apple storen sinun pitää asentaa uusin lion joka maksaa. Maksaminen ei siis ole ongelma ja mielellään ottaisinkin sen uudemman käyttöjärjestelmän. Sitten kun yritän sitä ladata, on sivussa palkki missä sen voisi ladata ja siinä lukee wiev mac app store. Näyttäminen macin app storessa on siis mahdotonta, koska en omista koko kauppaa konellaani. Eli mistä sen saisi ladattua, ja miten?

Auttakaa mactulokasta hädässä


Kiitos jo etukäteen!

12

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      1) Omena alta valikosta, Tietoja tästä Macista. Mikä käyttisversio, 10.5.x? Vai 10.6.x
      2) Jos 10.5.x, osta 10.6 (29 €). Jos 10.6.x mutta ei 10.6.8, Ohjemiston päivitys kunnes 10.6.8. Siinä on mukana MacAppStore.
      (3) Osta se 10.7, 23 €. Tämä siis suositus, ei pakollinen.

      • sdkljg

        Mistä pitäisi ostaa tuo 10.6, kun ei oikein löydy mistään?

        Kiitos jo etukäteen


      • 1stMacFinn

      • ssaffa
        1stMacFinn kirjoitti:

        Tossahan toi:
        http://store.apple.com/fi/product/MC573K/A?fnode=MTY1NDAzOA

        Eikö tuota voisi mitenkään asentaa suoraan koneelle, eli pitääkö se tilata kuljetuksen kera kotiin saakka?


      • 1stMacFinn
        ssaffa kirjoitti:

        Eikö tuota voisi mitenkään asentaa suoraan koneelle, eli pitääkö se tilata kuljetuksen kera kotiin saakka?

        10.6. on ostettava fyysisenä tuotteena. 10.7 on sen sijaan ostettava MacAppStoresta latauksena.

        OS X.6 tulee postissa kotiin, ilmaiseksi. Ei iso vaiva.


      • kusetuksen makua
        1stMacFinn kirjoitti:

        10.6. on ostettava fyysisenä tuotteena. 10.7 on sen sijaan ostettava MacAppStoresta latauksena.

        OS X.6 tulee postissa kotiin, ilmaiseksi. Ei iso vaiva.

        Ei vit*u mitä rahastusta, ensi pitää ostaa Snow Leopard, jotta voisi ostaa Lionin.

        Sama kuin että pakotettaisiin ostamaan Windows Vista jotta voisi ostaa Windows seiskan. Kun ei mee muuten kaupaksi, niin pakotetaan ihmiset väkisin ostamaan kaikki vanhatkin versiot.

        Ainoastaan Applella tuollainen on mahdollista!


      • 1stMacFinn
        kusetuksen makua kirjoitti:

        Ei vit*u mitä rahastusta, ensi pitää ostaa Snow Leopard, jotta voisi ostaa Lionin.

        Sama kuin että pakotettaisiin ostamaan Windows Vista jotta voisi ostaa Windows seiskan. Kun ei mee muuten kaupaksi, niin pakotetaan ihmiset väkisin ostamaan kaikki vanhatkin versiot.

        Ainoastaan Applella tuollainen on mahdollista!

        SnowLeopard maksaa 29 €, Lion 23 €, mitäs se seiska maksoikaan?


      • sori vaan
        1stMacFinn kirjoitti:

        SnowLeopard maksaa 29 €, Lion 23 €, mitäs se seiska maksoikaan?

        Ihan sama mitä se maksaa, mutta aivan älytön homma, on ensin ostaa ja asentaa vanha versio jotta voisi sitten ostaa uuden.


      • heheha
        sori vaan kirjoitti:

        Ihan sama mitä se maksaa, mutta aivan älytön homma, on ensin ostaa ja asentaa vanha versio jotta voisi sitten ostaa uuden.

        hahaha


    • hohoo!

      tyypillinen macin käyttäjä, maksaminen ei ole ongelma mutta mistään ei mitään tiedetä eikä tajuta :D

    • pentti9

      Itse ainakin ostin suoraan Lionin enkä joutunut tilaamaan Snow Leopardia. Ehdotti kyllä ettei hyppäisi yhdenkään version yli, mutta turha maksaa 2 käyttiksestä.

      • vcxfdsfcvcxvxc

        Minä latasin piratti snow leopardin ja sitten ostin mountain lionin. Toinen vaihtoehto on ostaa suoraa uusi käyttis kaverin koneella ja omilla tunnuksilla ja tehdä asennustikku. Täysin järjetöntä maksaa myös välissä olevasta versiosta ja selvää rahastustahan tuo on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe