Olen 30 jannu. Elämässä ollut monenmoista solmua ja mutkaa, kaikki sisälleni padonnut. Ulkoisesti kaikki ok, työt asunnot, muksut jne. Avioliitto on, tai ainakin siksi sitä sanotaan, itsensä pettämistä sekin.ja petettyä kännissä tulee muutenkin.. Alkoa menee, koppa joskus pari viikossa, duunit hoidan ok. Esimies olen.. Kysymys: Olen alkanut pohtimaan helvetisti kuolemaa, täällä iällä. Vaivaa minua, en oikein pysty kiintymään mihinkään, millään ei tunnu olevan mitään väliä, käymässähän täällä vaan ollaan , aivan sama mitä teen puhun sanon, kirjoitan niin kuin tässäkin, mitä väliä. Pois me täältä mennään kuitenkin. Katselen ihania lapsiani, en osaa niistäkään nauttia, mietin että jonain päivänä nekin menetän jne jne... Jotain häikkää kun pää täynnä negaatioita. Vietin tipattoman tammikuun, oli ihan jees, Onko nää kuoleman miettimiset jokin oire jostain.... alan sitä epäillä....
Normaalia vai ei.
7
165
Vastaukset
- kjjpopo
Oot ihan selvästi masentunu. Ei siinä muuta. Nyt lääkäriin ja alota masennuslääkitys ja jos ei riitä nii terapiaa lisäks. Älä oottele ja yritä yksikseks selvitä.. menee vaa paskemmaks.
- h
joo,mee lääkäriin kyl toi masennukseen viittaa.siihen saa apuu ja kyl se elämä sitten rupee taas maistuu.alko kandeis kyl pitää vähissä tai vaik lopettaa toistaseks.
kerrot vaa siellä noista mietteistäs ja pahasta olosta.ilon häviiminen kuuluu just kuvioon masennukses.sairaudet pitää todeta ja niihin saa hoitoo ei tää sen kummempaa oo. - ALKOHOLI MASENTAA
Silkkaa faktaa:
Alkoholi on depressantti, se masentaa kemiallisesti varsinkin säännöllisesti käytettynä.
Ihmisen masentuneisuutta ei oikein voi diagnosoidakaan luotettavasti ilman, että potilas on ollut viitisen viikkoa juomatta. Vasta silloin voidaan päätellä, mikä on muusta kuin alkoholista johtuvaa masennusta.
Itse olet hyvä esimerkki edellisestä: Vietit tipattoman tammikuun ja oli ihan jees.
Mitäpä jos pyrkisit sitä alkoa vähentämään, ainakin pääsemään pois RUTIINIJUOMISESTA. Pitäisit ensin taukoa ja käyttäisit alkoholia vain juhlan tai erityisen tilaisuuden vuoksi, ei niin, että sitä nyt vaan tulee otettua. - kiikb
Asiahan on niin, että juominen voi olla oire masennuksesta tai sitten toisin päin. Asia selvittämään asiantuntijoiden kans!
- EI KESTÄ ELÄMÄÄÄÄÄÄ
Niin, tämän perusteella masennus olisi Suomessa siis tooosi yleistä. Ajatelkaa kaikkia noita ihmisiä, jotka retuuttavat mäyräkoiriaan tai kaljakorejaan (ne kulkevat nykyään niin kätevästi mukana) joka kerta, kun yleensäkin vaivautuvat edes kauppaan! Pääsevät sitten kotiin kaljojensa, masennuksensa ja läskiensä kanssa katsomaan maikkarilta jotain Suurinta pudottajaa!
- Rullapelle
Hei taas, kiitos vastauksista. Taas tuli käytyä kaupungin yöelämässä ja hässittyä.. Masentavaa. Samaa tehnyt muijakin, ainakin nauttinut alkoa iltaisin. Itse ollut 5pv. kuivin suin ja urheillut. Jotenkin vaan jämähtänyt tähän nykytilanteeseen, jossa kaikki ulkoisesti hyvin. Ei uskalla hypätä mihinkään etä-isin rooliin. Kun en tiedä missä ongelmani, onko se parisuhteessa, alkossa, vai menneisyyden haamuissa. Ehkä kaikissa, helppoja vastauksia kun ei ole. Itse tämä kaikki kestettävä ja selvitettäävä, ei oikotietä
- Löydä Elämä!
Elämä tyylillä -hälläväliä, ei mitään tarkoitusta millään, ajelehtiminen ilman alkua ja päämäärää, ilman Jumalaa? Pysähdy, mieti mistä olen, miksi olen aj minne olen matkalla? Elät myös ilman vastuuta pettäen läheisiäsi ja ennenkaikkea itseäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3905Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763