Romanit suurimpia rasisteja

totuus

Kyllä se niin vain on, että kyllä se romanikansa on kaikken rasistisinta porukkaa. Aina jaksavat valittaa, miten heitä sorretaan ja puhutaan pahaa seläntakana, mutta mitä itse tekevät;

Omassa keskuudessaan haukkuuvat valtaväestöä ihan yhtälailla kuin valtaväestö heitä. Sitten jos joku romani on yhtään keskivertoa fiksumpi, niin johan tätä ollaan heti tuomitsemassa "talonpoikamaiseksi", kaajeeksi, puolikkaaksi, jeeroksi jne.

Mitä tulee sitten homoseksuaaleihin; niitä ei tyyliin pidetä romaneiden keskuudessa edes ihmisenä. Romani homot ne vasta rasistisuuden kohteena ovatkin. Näitä ollaan heti tuomitsemassa, vaikka samaan aikaan julistetaan, kuinka Jumala yksin pystyy tuomitsemaan. Kuvitelkaa mitä teette näiden ihmisten psyykkeille, kun ette anna olla oma itsensä.

Ja kun kerran tänne uskon puolelle eksyttiin, niin romanit ovat yleisesti ottaen niin uskovaisia, mutta pelkästään jo niiden "kulttuuri" on jo niin raamatun vastaista. Laitoin tuon kulttuuri-sanan heittomerkkeihin sen takia, koska mitään romanikulttuuria ei nykypäivänä edes ole olemassa. Kaikki keksivät omia sääntöjä oman mielen- ja hyödyn mukaan.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tässä tältä erää. Tiivistettynä; elkää odottako valtaväestön hyväksyvän teitä, kun itsekin olette niin ahdasmielisiä.

"Kohtele toisia siten, miten toivoisit itseäsi kohdeltavan", näinpä. Aloittakaa parannus omasta keskuudesta ja itsestämme ennenkuin vaaditte sitä muilta, kiitos.

T: Sivistynyt (kaajeenmoinen) homo romani

8

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muñeca

Hyvä hyvä!!!! Siinä tuli tuutin täydeltä totuutta! Jatka hyvä ihminen tällä valitsemallasi linjalla! Tarkotan, että säilytä itsetuntosi ja lähinnä itsekunnioituksesi, rinta rottingilla, mutta nöyränä- niinkuin teetkin, tekstistä päätellen. Toivon sulle "ajasaavo" -kulta kaikkea hyvää elämässä- kuten myös kaikille muille ajojahdin uhreille (syystä tai toisesta kiusatuille).

Kiusaaja-kaaleet (en siis yleistä), hankkikaa itsellenne joku harrastus. Tehkää sudokuja, kuntoilkaa, istuttakaa kukkia tai olkaa lastenne ilona ts. leikkikää....älkää murehtiko muiden elämää, tutustukaa naapureihinne....Siunausta jokaiselle!

• werewf

nimimerkillä totuus, kirjoittaa aika ristiriitaisesti, valheita totuuden nimissä.

romaneissa on rasisteja, heitä jotka inhoavat kaajeita ja kuvittelevat olevansa parempia kuin muut mutta ei me kaikki olla samanlaisia, yleensä sellaiset jotka on joutuneet rasismin kohteeksi liian paljon elämässään on muuttunut itsekin samanlaiseksi rasistiksi.

homouden vastustaminen, inhoaminen tms ei ole rasismia, homous ei ole etnisyys, rotu tms.

romaneissa on aitoja uskovaisia ja myös sellaisia jotka langeevat uskostaan tuon tuosta, niitä nyt on kaikissa meissä ihmisissä.

romanikulttuuri on elävä kulttuuri, se kehittyy koko ajan eikä ole olemassa mitään lakia että kulttuuri ei saa kehittyä, kuitenkin on tärkeimät asiat kuten kunnioitus, perhekeskeisyys jne pysyviä mutta taas pätee sama että ei kaikki romanit kunnioita kulttuuriaan.

jotkin romanit taas on sellasia että ne on taipuneet rasistien tahtoon, eli alkavat rasistiksi omaa kansaa kohtaan, sehän on vasta ahdasmielistä, käytännössä rasismia itseään kohtaan. kuten sinun kohdallasi näyttää olevan näin.

• eretetate

ymmärrän tuskasi, jos ei omat vanhemmat tai sukulaiset hyväksy sinua homoudesi takia se laittaa varmasti katkeraksi mutta ei sinun tarvitse sitä vihaa purkaa kaikkien romaneiden päälle.
      minä en ole homo mutta minulla ei ole heitä vastaan mitään kunhan ovat kunniakkaita itseään ja muita kohtaan,tiedän pari romani homoo ja nään että niillä on vaikeeta just sen takii kun niite suku jopa vanhemat on lähes hylänneet heidät homouden takia,ymmärrän kyllä myös heitä tavallaan,se on jonkinlaista pelkoa homoutta kohtaan,vanhemmat ihmiset saattaa katsoa ns vanhoilisella uskonnolliselta kannalta että homous ei ole luonnolista tai on demonista yms ja miehet on niin miehiä niin he eivät voi ns laskea itseän siihen että hyväksyisivät sellaista joka on poikennut miehen polultaan ja myös voi olla että miehet pelkää homoja tavallaan,ajattelevat sitä likaisuutena yms eli eivät halua olla tekemisissä ja jopa avoimesti vastustavat sitä. naiset luulisin että ne on paljon ymmärtäväisempiä homoja kohtaan.

eihän kaikki suomalaisetkaan hyväksy homoja ja on paljon sitä vastustavia, tiedän kokemuksella että homoja vastustetaan suomalaistenkin taholta hyvin paljon ja on paljon väkivaltaa käytetty homoja vastaan.
      mutta suomessa on lain mukaan homoilla oikeuksia joten pitäis noudattaa ihmisten lakia sen verran että antaa jokaiselle rauhan elämään

• totuus..

Werewf: Olet aivan oikeassa. Homous ei ole rotu tai etnisyys, se on vähemmistö. Tässä tapauksessa voidaan puhua siis ihmisoikeuksista, jotka ovat suomessa jo sillä mallilla, että ihmisten pitäisi saada olla juuria sellaisia kuin ovat.

Miten määrittelet aidon uskovaisen, onko sellaista edes olemassa? Jotkut sanovat, että homous on synti pahimmasta päästä. Minä rohkenen olla eri mieltä. Muut synnit ovat ULKOISIA ja niihin voi itse vaikuttaa. Murhaaja ei ole varmastikaan ollut murhaaja syntyessään, vaan tietoinen valinta se on ollut. Luuletko että olisin homo, jos saisin siihen itse vaikuttaa? Täällä netissä kun lukee näitä juttuja, niin tulee sellainen olo, että murhaajat on ihan ok. Ihmisen elämä on erittäin pyhä asia, eikä mielestäni kellään ole oikeutta riistää sitä toiselta, oli tilanne millainen tahansa.

Sama pätee myös muihin rötöksiin. Varkaus, valehtelu, raiskaus, lapsiin sekaantuminen jne, ovat kaikki tietoisia valintoja, joihin itse voi vaikuttaa.
      Olen itse ollut paikalla todistamassa, kun vanha romanipariskunta möivät lapsille huumeita ja jäivät siitä kiinni. Uskossa olivat olleet kuulemma jo 25 vuotta.

En ole rasisti omaan kansakuntaani kohtaan, olen vain realisti. Kaikki romanit tietävät aivan varmasti, että romanikulttuuri on täynnä aukkoja ja vikoja, joista ei ääneen puhuta. Jos joku uskaltautuu niistä puhumaan, niin muut romanit ihmettelevät, että miksi yleisellä palstalla kerrotaan valtaväestölle omat mätäkohdat. On tullut huomattua noista muista keskusteluista. Onko romaneiden periaatteena siis "kaikkea voi tehdä, kunhan siitä vaietaan ja sitä peitellään"

Eretetate: Jos joku mies tuntee olevansa nainen ja pukeutuu ja käyttäytyy kuin naiset, niin silloin puhutaan transseksuaaleista, ei homoista. Kyllähän suurin osa transeksuaaleista tuntee romanttista- ja seksuaalista kiintymystä miehiä kohtaan, mutta voi olla transseksuaali ilman että on homo.
      Itse olen mies, tiedän olevani mies ja haluan olla mies.

En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, mutta jotain tässä on tehtävä. Itse ajattelin lähteä ulkomaille asumaan, kunhan olen saanut kaikki asiat suomessa siihen kuntoon, että olen valmis lähtemään. Aijon jättää kaiken tämän ahdasmielisyyden taaksepäin ja alkaa elämää oikeata elämää, jonka me kaikki ollaan ansaittu. Ihminen elää vain kerran...

• waniwatsiyeloateomak

Ihmisoikeudet on paperilla yhteinen asia mutta käytännössä se ei toimi niin, ainakaan aina. olet kyllä oikeassa siitä että ihmisten tulisi saada olla omia itteään. (varsinkin jos ei ole vahinkollinen muille)

Aito uskavainen, mielestäni sellainen on jo löytänyt Jumalan ja kykenee kulkemaan Jumalan kanssa lankeematta maailman houkutuksiin ja toteuttaa Jumalan tahtoa.
        En usko että homous olisi pahimmasta päästä synneistä, en ole edes varma onko se synti, en kykene ymmärtämään homoutta tavalla että pystyisin määrittelemään onko se synti vai siunaus. En ymmärrä mikä on homouden tarkoitus, niin kuin heterolla on selvä yhteys elämän tarkoituksessa.
        Uskon että ihmiset syntyy ns. nolla pisteeseen ja elämässä valinnat, tapahtumat jne määrää ihmisen kasvun suuntaan tai toiseen, en usko että synnytään tappajiks, homoiks tai vaikka muurariks.

Elämiä on niin moneen lähtöön ja kaikki eivät edes kykene vaikuttamaan tietoisesti tekoihinsa, joskus elämä vie sellaisiin paikkoihin joissa ihminen toimii ns. autonomisesti. Jokin murhaaja voi tehdä tekojaan esimerkiksi lapsuudessa koetun trauman takia ja hän voi kuvitella että tekee täysin oikein, toinen taas tuntee että joutuu tyydyttämään murhan himonsa jne. Varkaitakin voi olla ns. kleptomaani joka ei välttämättä kykene päättämään itse haluaako varastaa vai ei, vaan se on jokin pakon-omainen tarve varastaa. Raiskaus ja lapsiin sekaantuminen on mielestäni niitä pahimpia yksittäisiä rikoksia tai syntejä mutta luultavasti niissäkin on erilaisia elämän kertoja, esim lapsiin sekaantujaan on hänen lapsuudessaan häntä käytetty hyväksi ja se minkälaiset traumat se jättää ihmiseen voi purkautua erittäin huonolla tavalla, ehkä jotain samaa on kuin hieman erilaisessa tilanteessa esim tarpeeks kauan kiusatusta voi tulla tietyn pisteen ylittäessä kiusaajansa jälkien seuraaja.

Tottakai kaikissa kulttuureissa jne on aukkoja ja vikoja, se on inhimillistä, me ei kyetä täydellisyyteen, ei edes lähelle sitä ja kun seuraa maailman tilannetta voi nähdä selvästi ettemme edes pyri täydellisyyteen, vaan on ihan muut motiivit takana. Tiedän että meissä romaneissa on sellaisia jotka haluaa vaieta kaikista huonoista ja vääristä asioista ja myös sellaisia jotka tiedostavat selkeästi näitä epäkohtia mutta ei halua setviä niitä julkisesti, meillä on porukoissa tapana esim keskustella paljonkin näistä epäkohdista ja koettaa ymmärtää mistä ne johtuu yms. Tiedän ettei kaikkien kanssa pysty näistä keskustelemaan edes mutta on hyvä muistaa että romanitkin on vain ihmisiä, meitä on kaikenlaisia ja kokoisia.

Kaikkialla meitä on jos jonkinlaista kulkijaa ja vaikka järkevästi tai inhimillisesti ajateltuna meidän pitäisi suoda jokaiselle oikeus elämän polkuunsa (jos ei ole siis vahingollinen muille) niin kuitenkin tulisi muistaa myös se että aina löytyy jokin joka vastustaa tai jopa tuomihtee toisen tien, niin silti meidän tulee itsekin taistella omasta oikeudesta olla ja elää vapaana juuri sellaisenaan kuin kukin on! Ehkä vielä jonain päivänä olemme ihmiskuntana saavuttaneet sellaisen henkisentason että kykenemme hieman kollektiivisempaan ymmärtämiseen mutta meillä on eessä vielä monta "kuoppaa".

• NiinpäNiin

Älä pakene, itseäsi et voi juosta karkuun.. Maailmassa ei ole suvaitsevaista suvantoa, eikä rauhan satamaa. Ongelmia on ulkomaillakin. Ehkä erilaisia kuin suomessa, ehkä jopa hullumpia. Kun ensi-ihastus ulkomailla asumisesta on ohi, joudut kohtaamaan maailman, eikä se ole sen suloisempi kuin suomessakaan. Ahdasmielisyyttä on suomen rajojen ulkopuolellakin. Jopa niin vahvaa, että ihminen pääsee hengestään.

Haluat elää "oikeaa elämää" Mitä se on?
        Onko oikeaa elämää homoseksuaalille elämä pienellä saarella Atlannin valtameressa miesten kesken. Naisilla ei ole tähän paratiisiin asiaa.Hallinto, kauppa, viihde kaikki on miesten käsissä. Mies saa tasan sitä mitä tilaa.

Mitä jos sinun "oikea elämäsi" onkin tarkoitettu olemaan kylmässä pohjolassa. Tallaat kaupungin katuja, huokaat maailman mielettömyyttä ja ilahdutat kanssa matkaajiasi olemalla sinä.

Ja vielä: kukaan meistä ei ole ansainnut oikeaa elämää. Se on mieletön lahja. Ilman omaa ansiotamme. Joskus se tuntuu tympeältä, vaikealta, haastelliselta. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että oikean elämän ei kuulukaan olla helppoa.
        Katso pajunkissoja, katso nousevaa aurinkoa, ihmettele kevättä.
        Suomen kevät on ainutlaatuinen. Sellainen on myös ihminen. Kaikessa monimuotoisuudessaan.

Pakkaa lentolaukkusi, uusi passisi, katsele maailmaa.
        Koko maailma voi olla leikkikenttäsi.
        Mutta muista mistä olet kotoisin.

• ajattelutapaseontuok

tuota minä en ymmärrä justii kaaleissa tuolla ylempänä on jossai kohti joku sanonu se on kauhistus jumalan silmissä joo on se totta se on kauhistus jumalan silmissä mutta eihä mustalaiset mitää jumalia oo ja kuinka se on huonompi se toisen synti ku omakaa kaikki on jumalalle samalla viivalla huorasit,homostelit tai vaikka varastit pitää muistaa se että se joka ittensä ylentää sen jumala alentaa ja semmone sananparsi ei ilmeisesti oo jäänny mustalaisille mielee että ota ensin roska pois omasta silmästä ja sitte vasta toisen
      kaaleet ei osaa ajatella suopeesti ku ittiää kohtaa se mikä niissä on vikana ni se on suotavaa novvatettais sitte jokaista jaetta nii hyvi ku tiettyjä jakeita mutta mustalaine on semmone elukka että jos minä en oo semmone ni ei saa olla toinenkaa raamattuaki ajatellessa ei mustalaiset ajatelle jumalaa vaa sen mikä niille itellee passaa onko se sitte oikei?

antaa vaa jokaisen tehä omat tempunsa tavallaa enemmä pitäis keskittyy siihe itteesä meijän kenenkää tehtävä ei oo tuomita toisiamme päi vasto jokaine joutuu tilille teoistaa aikanaa teit mitä teit mutta samalla viivalla ollaan jokaine

että on turha vetoo tuommosia asiaoita että se on kauhistus jumalan silmissä mutta olennaista tässä on se niin on varkaat, murhaajat,aviorikkojatki yhtä kauhistuksia kaikki jumalan eessä se on 2 eri asiaa jos ei tykkää näistä ihmisistä mutta sen voi sanoo suoraa ja raikkaasti että en tykkää ei saa vetoo aikasempaa koska ite oot yhtä kauhia jumalan silmissä.

ajatelkaa!!!!!!!

• totuus

Se mitä tarkoitan oikealla elämällä on sitä, että saa olla aidosti oma itsensä. Ilman naamareita, esiintymisasuja tai muutakaan rekvisiittaa.

Ei tarvitsisi elätä pelossa.
        Olisi normaali arki, juhlia unohtamatta. Unelmia, haaveita, toiveita ja niiden toteuttamista. Työtä ja lomaa kumpaakin kohtuudella. Saisi sanoa oman mielipiteensä ilman, että joutuu henkiseen hirttosilmukkaan.

Elämän ei tarvitse olla ruusuilla tanssimista, eikä se sellaista saakaan olla. Arkeen kuuluu ilot ja surut, se on jokapäiväistä elämää, mutta surujen laatuun voi jollain tasolla vaikuttaa. Täällä minä olen surullinen, sitä olen varmaan jossain muuallakin, mutta en välttämättä samojen asioiden takia.

Ennenkaikkiea oikea elämä on henkinen vapaus!

Kuvailemasi "oikea elämä" oli täysin vastainen minun näkemyksestä oikeasta elämästä. Minä olen tasa-arvon kannattaja, joten naisia en syrjisi. Suurimmalla osalla romaneista on mielestäni järkyttävä ajattelutapa naisia kohtaan. "Nyrkin ja hellan välissä, siinä on naisen paikka."

Vähän on kyllä ketjun aihepiiri riistäytynyt otsikosta, mutta olen iloinen, että aiheesta ollaan saatu järkevää keskustelua aikaiseksi!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe