Ensimmäinen auto keski-ikäisenä

päätös syntyi

olen reilu nelikymppinen äijä ja hommasin vanhoilla päivilläni kortin. Kokemusta ei ole mistään automerkistä tai no autokoulun autosta joka oli Corolla. Nyt olisi tarkoitus ostaa ns normaali auto ja aloitin tutkielmat TM:n ja Tuulilasin testeistä, mutta jotenkin jäi ontto kuva mikä on hyvä ja mikä on huono.
Siirryin tutkimaan Suomi24:sen keskustelupalstaa ja täältä löysinkin aitoja kokemuksia. Olen tehnyt valinnan ja laittanut tilauksen menemään ja se löytyy alempaa, mutta alla oma yhteenvetoni lukemastani

Citroen --> paljon vikoja mutta mukava. Palastalla puolustellaan paljon Citroenia, mutta toisaalta toisten merkkien omistajat käy varoittamassa ihmisiä.

Ford --> paljon vakavia ongelmia ja sama juttu toisten merkkiset käy varoittamassa ostopäätöstä miettiviä.

Opel --> ei oikein mitään kuvaa kokonaisuudesta, ilmeisesti jotain ruoste ongelmia

Peugeot --> Paljon ongelmia ja sama kuin yllä ihmiset varoittavat ongelmista.

Renault --> sama kuin yllä.

Nissan --> ei mitään kuvaa laadusta, ilmeisesti hiukan jälkeenjäänyt tekniikka.

VW --> paljon vakavia ongelmia ja sielläkin toisten merkkien omistajat varoittavat ja oman merkin kannattajat puolustavat

Toyota --> kokonaisuudessaan laadukkain ja en löytänyt mitään vakavia ongelmia ja lisäksi omistajat ovat erittäin tyytyväisiä. Tämän merkin omistajat myös varoittavat muiden merkkien ostopäätöstä miettiviä joten se on plussaa ja automyyjä vielä oli ylläolevista mielipiteistäni yhtä mieltä, joten uusi autoni on Avensis.

13

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typerä trolli!

      Aivan uskomattoman typerä ja läpinäkyvä tojopeelon trolli. Sopii hyvin pääsiäiseen.
      Taitaa tojokauppiaan tilauskirja ammottaa tyhjyyttään autoveromuutoksen jälkeen kun tuollaiseen ryhtyy.

    • Aurisman

      Toyota jyrää kokonaisladuussa ja tyytyväisyydessä. Onnea ainoalle oikealle valinnalle.

      Älä välitä negatiivisista kirjoitteluista se on se kateus.

      • päätös syntyi

        Kiitos. rehellisyyden niemssä täytyy kyllä sanoa, että olisin ostanut Volkkarin, jos rahani olisivat riittäneet.


    • melua..

      Minä en ole tyytyväinen hiaseeni, myyn sen heti pois, kunhan vaan joku ostaa!

    • päätös syntyi

      Mielenkiintoisia kommentteja, mikä ajaa ihmiset kommenoimaan nän. Keskustelupalstoilla on aitoja ihmisten kommentteja ja ei ole minun vika jos joku merkki on huonompi toista laadultaan. Olen tehnyt yhteenvedon kokemuksista ja sillä perusteella tehnyt valinnan, olisiko ollut parempi tehdä valinta esim. Tuulilasin vertailun pohjalta? Toyota on ylivoimaisesti paras käyttäjä kokemuksiltaan ja kaiken lisäksi välittävät myös toisten merkkien ihmisistä tuomalla varoituksen sanaa jos on tiedossa jotain vakavia ongelmia. en huomannut muiden merkkien käyttäjillä samaa ominaisuutta joka kertoo itsekkyydesytä tai sitten ylivoimaisesta Toyotan laadusta.

      • Hyvin läpinäkyvää!

        Yhdyn täysin nimim. "typerä trolli" käsitykseen keskustelun avauksen tarkoituksesta. Mitkään vakuuttelut muista motiiveista eivät toimi, koska jos keskusteluja lukee mahdollisimman objektiivisella mielellä, suodattaen sieltä pois kaikkein räikeimmät provot ja valheet, ei valinta ole Toyota. Selviä valheita keskusteluista löytyy sekä merkkien puolesta, että vastaan.
        Valinta autolehtien vertailujen, erilaisten luotettavuutta kuvaavien tiellejättötilastojen ja katsastustilastojen pohjalta on todellista viisautta. Todellisia käytäjän kokemuksia löytyy myös Tuulilasi-lehden pistokoeajojen ja Tekniikan Maailman käyttötestien yhteydestä.

        "Toyota on ylivoimaisesti paras käyttäjä kokemuksiltaan ja kaiken lisäksi välittävät myös toisten merkkien ihmisistä tuomalla varoituksen sanaa jos on tiedossa jotain vakavia ongelmia. en huomannut muiden merkkien käyttäjillä samaa ominaisuutta joka kertoo itsekkyydesytä tai sitten ylivoimaisesta Toyotan laadusta."
        Viimeistään tuon viimeisen perustelusi kohdalla vain täysi idiootti on vakuuttunut vilpittömyydestäsi. Tuollainen kommentti saa aikaan inhoreaktion kaikissa muissa kuin tojolaseilla varustetuissa henkilöissä. Ajatuskin siitä, että Toyotan käyttäjä/omista välittäisi (olisi empaattinen, huolehtisi) muiden merkkien käyttäjistä niin paljon ja vielä että hänellä olisi jotain perusteltua varoituksen sanaa kerrottavanaankin muiden automerkkien omistajille on suorastaan naurettava ja puistattava ja silkkaa jeesustelua. Mistä he kokemuksensa olisivat ammentaneet elleivät toisilleen kertomistaan valheista?

        Olet siis 100% varmuudella keskustelupalstan lukijoita vähä-älyisenä pitävä, Toyotiin täysin hurahtanut fanaatikko, joka haluaa jakaa ilosanomaansa kunnon hihhulihengessä tai Toyotan palkkalistoilla oleva hopottaja. Epäily tilauskirjan tyhjyyttä säikähtäneestä tojokauppiaasta ei myöskään ole kaukaa haettu. Se on kuitenkin varmaa, että et ole se joka väität avauksessa olevasi.


      • komppaan
        Hyvin läpinäkyvää! kirjoitti:

        Yhdyn täysin nimim. "typerä trolli" käsitykseen keskustelun avauksen tarkoituksesta. Mitkään vakuuttelut muista motiiveista eivät toimi, koska jos keskusteluja lukee mahdollisimman objektiivisella mielellä, suodattaen sieltä pois kaikkein räikeimmät provot ja valheet, ei valinta ole Toyota. Selviä valheita keskusteluista löytyy sekä merkkien puolesta, että vastaan.
        Valinta autolehtien vertailujen, erilaisten luotettavuutta kuvaavien tiellejättötilastojen ja katsastustilastojen pohjalta on todellista viisautta. Todellisia käytäjän kokemuksia löytyy myös Tuulilasi-lehden pistokoeajojen ja Tekniikan Maailman käyttötestien yhteydestä.

        "Toyota on ylivoimaisesti paras käyttäjä kokemuksiltaan ja kaiken lisäksi välittävät myös toisten merkkien ihmisistä tuomalla varoituksen sanaa jos on tiedossa jotain vakavia ongelmia. en huomannut muiden merkkien käyttäjillä samaa ominaisuutta joka kertoo itsekkyydesytä tai sitten ylivoimaisesta Toyotan laadusta."
        Viimeistään tuon viimeisen perustelusi kohdalla vain täysi idiootti on vakuuttunut vilpittömyydestäsi. Tuollainen kommentti saa aikaan inhoreaktion kaikissa muissa kuin tojolaseilla varustetuissa henkilöissä. Ajatuskin siitä, että Toyotan käyttäjä/omista välittäisi (olisi empaattinen, huolehtisi) muiden merkkien käyttäjistä niin paljon ja vielä että hänellä olisi jotain perusteltua varoituksen sanaa kerrottavanaankin muiden automerkkien omistajille on suorastaan naurettava ja puistattava ja silkkaa jeesustelua. Mistä he kokemuksensa olisivat ammentaneet elleivät toisilleen kertomistaan valheista?

        Olet siis 100% varmuudella keskustelupalstan lukijoita vähä-älyisenä pitävä, Toyotiin täysin hurahtanut fanaatikko, joka haluaa jakaa ilosanomaansa kunnon hihhulihengessä tai Toyotan palkkalistoilla oleva hopottaja. Epäily tilauskirjan tyhjyyttä säikähtäneestä tojokauppiaasta ei myöskään ole kaukaa haettu. Se on kuitenkin varmaa, että et ole se joka väität avauksessa olevasi.

        Täysin samaa mieltä. Tyyppi tekeytyy siksi mikä väittää olevansa. Jäljet johtaa sylttytehtaalle joka täsää tapauksessa on Toyota Finland.


      • Päätös syntyi
        Hyvin läpinäkyvää! kirjoitti:

        Yhdyn täysin nimim. "typerä trolli" käsitykseen keskustelun avauksen tarkoituksesta. Mitkään vakuuttelut muista motiiveista eivät toimi, koska jos keskusteluja lukee mahdollisimman objektiivisella mielellä, suodattaen sieltä pois kaikkein räikeimmät provot ja valheet, ei valinta ole Toyota. Selviä valheita keskusteluista löytyy sekä merkkien puolesta, että vastaan.
        Valinta autolehtien vertailujen, erilaisten luotettavuutta kuvaavien tiellejättötilastojen ja katsastustilastojen pohjalta on todellista viisautta. Todellisia käytäjän kokemuksia löytyy myös Tuulilasi-lehden pistokoeajojen ja Tekniikan Maailman käyttötestien yhteydestä.

        "Toyota on ylivoimaisesti paras käyttäjä kokemuksiltaan ja kaiken lisäksi välittävät myös toisten merkkien ihmisistä tuomalla varoituksen sanaa jos on tiedossa jotain vakavia ongelmia. en huomannut muiden merkkien käyttäjillä samaa ominaisuutta joka kertoo itsekkyydesytä tai sitten ylivoimaisesta Toyotan laadusta."
        Viimeistään tuon viimeisen perustelusi kohdalla vain täysi idiootti on vakuuttunut vilpittömyydestäsi. Tuollainen kommentti saa aikaan inhoreaktion kaikissa muissa kuin tojolaseilla varustetuissa henkilöissä. Ajatuskin siitä, että Toyotan käyttäjä/omista välittäisi (olisi empaattinen, huolehtisi) muiden merkkien käyttäjistä niin paljon ja vielä että hänellä olisi jotain perusteltua varoituksen sanaa kerrottavanaankin muiden automerkkien omistajille on suorastaan naurettava ja puistattava ja silkkaa jeesustelua. Mistä he kokemuksensa olisivat ammentaneet elleivät toisilleen kertomistaan valheista?

        Olet siis 100% varmuudella keskustelupalstan lukijoita vähä-älyisenä pitävä, Toyotiin täysin hurahtanut fanaatikko, joka haluaa jakaa ilosanomaansa kunnon hihhulihengessä tai Toyotan palkkalistoilla oleva hopottaja. Epäily tilauskirjan tyhjyyttä säikähtäneestä tojokauppiaasta ei myöskään ole kaukaa haettu. Se on kuitenkin varmaa, että et ole se joka väität avauksessa olevasi.

        Aika uskomatonta paatosta. Uskoakseni olet jonkin euromerkin omistaja / haltija ja olet nähnyt käytännössä sen minkä minä olen lukenut täältä kirjoituksista. Minulla ei ole kokemusta mistään merkistä joten lähden puhtaalta pöydältä ja sen takia objektiivinen palstan lukeminen on tuottanut yllä mainitsemani yhteenvedon. Toyota palstalla ei puhuta vioista ja aika moni Toyotan omista kantaa yhteiskuntavastuuta välittämällä muilla merkeillä ajavista tai osto päätösä miettiviä.

        Tuollaisten kirjoittelujen jälkeen olen entistä onnellisempi omasta päätöksestäni.


      • Hei lopeta jo!
        Päätös syntyi kirjoitti:

        Aika uskomatonta paatosta. Uskoakseni olet jonkin euromerkin omistaja / haltija ja olet nähnyt käytännössä sen minkä minä olen lukenut täältä kirjoituksista. Minulla ei ole kokemusta mistään merkistä joten lähden puhtaalta pöydältä ja sen takia objektiivinen palstan lukeminen on tuottanut yllä mainitsemani yhteenvedon. Toyota palstalla ei puhuta vioista ja aika moni Toyotan omista kantaa yhteiskuntavastuuta välittämällä muilla merkeillä ajavista tai osto päätösä miettiviä.

        Tuollaisten kirjoittelujen jälkeen olen entistä onnellisempi omasta päätöksestäni.

        Sinut paljastettu jo tuhannen prosentin varmuudella. Mitkään selyttelyt eivät muuta sitä tosiasiaa, että olet säälittävä tojohihhuli!


    • kaikkeasitä

      heh ylivoimainen tohotan laatu...

      • Vaikea laji

        Ironia on vaativa huumorin laji, kuten sitä totisempi sarkasmikin. Aloittaja taisi tehdä taitavaa ironiaa autopalstojen keskustelusta ja niiden kiertymisestä usein ja vääjäämättä "osta Toyota" -kiekaisuun. Toyotafanaatikothan tuossa aloituksessa olivat huumorin kohteena! Aloitus oli mielestäni oikein hauskasti kirjoitettu juttu, aivan kuten muutamat "koeajoraportitkin" viime kuukausilta.


    • 21

      Mitähän lajia tämä "Vaikea laji" edustaa ?

      Veikkaan kuuluvan "Toyotafanaatikkoihin", nimittäin fanaattisiin Toyotan vihaajiin... joko työn puolesta, tai muuten

      • Vaikea laji

        En kuulu minkään automerkin vihaajiin enkä työskentele automyynnin parissakaan. Autot ovat minulle tuotteita, joista olen yleisellä tasolla kiinnostunut. Uskonlahkon kaltainen paatos minkä automerkin puolesta tahansa on minusta huvittavaa. Aika monessa keskustelussa tällainen paatos näkyy liittyvän Toyotan mainostamiseen, mutta mielestäni sellainen ei tee kyseistä merkkiä huonommaksi eikä paremmaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe