onko mitään seltystä sille, miksi kersat hihkuu ja kijuu niin että pitäjä raikuu esim leikkiessää hiekkalaatikolla, juostessaan ympyrää, hetellessään palloa? Päiväkodinkin kuulee kolmen krottelin päähän ja ohi kulkiessa tulee milee, että onko hoitajilla (sietis olla) kuulosuojaimet sillä desipeilimäärä sisällä varmaan ylittää 100, kun uloskin kuuluu melkoinen huuto. Ei itkua van silkaa kirkunaa. Naapurin kakaroita katsellessa on tullut mileen, ettei mitään järkisyytä moiseen ole, vain kurinpuute!
penskat kiljuu
11
189
Vastaukset
- Korvatulpat
Olen ainoa lapsi ja muistan,kun menin kylään kaverini ja hänen pikkuveljen luokse.HAUSKAA oli,kunnes heidän hieman stressaantunut isänsä tuli äkäisenä sanomaan,että keneltä täällä päätä leikataan.
Itselläni vain yksi lapsi,eikä juuri huuda tai kilju,edes muiden kanssa,vaikkei ole kielletty.
Kiljuminen on lasten tapa ilmaista iloa,varsinkin jos monta lasta pitää hauskaa keskenään,vaikkapa on hippasilla.Vaikea siitä on rangaista. - dertt
Et oo tainnu koskaan ite olla lapsi?
Että voi ihminen olla TYHMÄ.- lapseton
varmaan olen ollut, on kuva, että lypsän lehmää ja kitken kasvimaat n 4-6 v. Ja sen tiedän että tukkapällyä olis tullu ja luunapit napusuneet jos olisin ääntä korottanut. Muistan sen kun kerroin pikkuveljelle satua ja siinä vähn naurettiin. niin heti jyristiin että pennut hiljaa tai kellariin! Kyllä sitä siinä osasi pitää äänensä hiljaisempana kuin vanhempien ääni. Onha sanonta että lapset saa näkyä. vaan ei kuulua.
- ..........
lapseton kirjoitti:
varmaan olen ollut, on kuva, että lypsän lehmää ja kitken kasvimaat n 4-6 v. Ja sen tiedän että tukkapällyä olis tullu ja luunapit napusuneet jos olisin ääntä korottanut. Muistan sen kun kerroin pikkuveljelle satua ja siinä vähn naurettiin. niin heti jyristiin että pennut hiljaa tai kellariin! Kyllä sitä siinä osasi pitää äänensä hiljaisempana kuin vanhempien ääni. Onha sanonta että lapset saa näkyä. vaan ei kuulua.
Itsekin olen saanut kasvatuken, jossa lapset eivät ole saaneet kuulua. Tietäen mitä se on, olen ehdottomasti antanut omieni olla lapsia ja niinpä he ovat onnellisia, toisin kuin minä koskaan. Nyt aikuisenakin, kun kavereiden kanssa joskus riehaannutaan ja on oikein hauskaa, niin äänenvoimakkuus kummasti kasvaa. Ihmiset on sellaisia. Ymmärrän kyllä, että se saattaa häiritä niitä, joilla ei koskaan ole hauskaa.
Oliko oma lapsuutesi onnellinen lehmien ja rikkaruohojen seurassa ja kellarissa, luunappien ja tukkapöllyjen pelossa?
- !!!
Lapset oppii uusia ääniä, erilaisia äänteitä ja erilaisia tapoja tuottaa niitä, niin tottakai he sit kokeilevat niitä juttuja innoissaan. Ja kiljuvathan aikuisetkin mm. huvipuistolaitteissa ja päästelevät erinäisiä ääniä kun pitävät hauskaa vällyjen välissä!
Kyl maailmaan ääntä mahtuu. Ja leikki on lapsen työ! Ja siitä saa lähteä ääntä. Mutta kyllä määkin turhanpäiväisen kiekumisen kiellän kaupassa, illalla rauhoittumisen aikaan ja muissa virallisemmissa tilaisuuksissa... - htrh34
En tiiä, mikähän noita aikusia vaivaa, kun niillä alkaa olemaan tosi hauskaa, niin niilläkin ääni nousee ja metakka kantautuu usein naapuriin ja jopa toiseen kortteliin asti. Lapset vaan osaa vielä pitää hauskaa ilman sitä viinaspuolta, kaikilta aikusilta se ei onnistu.
- ansu-v
Ja lapset tekevät sen yleensä säädylliseen aikaan :) Ainakin isommat lapset!
- Se on suhteellista..
Lapset ovat lapsia, ja heillä on oikeus olla sitä...Ennen ei niin ollut, mutta ajat ovat kaikessa muussakin muuttuneet, miksei siis siinä suhteessa? Ja kyllähän maailman ääntä mahtuu. Karmeammalle humalaisen örvellys tai rajut perheriidat kuullostavat...
- 15+13
Ja minkähän vitun takia aikuiset ihmiset huutaa ja kiljuu kännissä?!
- lapsellinen ,,,,,
Rasvaa köysi ja käytä sitä, jos elämä noin häiritsee...
- Kuka? Mitä? Häh?????
Päiväkodissa pitäisi kaikilla olla kuulosuojaimet, sillä melutaso ylittää siellä ihmiskorvan vahingoittumattomana sietävän lukeman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646225Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813896Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242851- 232400
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452282Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61709Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy851332- 341291
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201266