Painon nousu vähäinen

Noora

Mietityttää, kun laskettuun aikaan on enää kolme viikkoa, ja paino on noussut vasta kolme kiloa. Tuskin se tästä enää kauheasti nousee. Olen "normaalikokoinen". Synnytyslaitokselle jää ainakin 7 kiloa, jolloin painoni tulee olemaan jopa neljä kiloa normaalia alhaisempi. Ei ihan alipainoa merkitse vielä, mutta katoaako voimia liikaa...Kokemuksia?

14

2801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä..

neuvolassa on painosta sanottu? Mistä päättelet, että synnärille jää 7kg?

• semmottist

No normaalikokoinen on aika laaja käsite. Mitkä sun pituus ja paino oli ennen raskautta? Minulle on tullut kahdeksan kiloa (laskettuun aikaan nyt neljä viikkoa) ja itselläni painoindeksi ennen raskautta oli vähän alle 21. Enemmänkin olisi siis saanut tulla, mutta olen ihan tyytyväinen. Jos neuvolassa ei ole erityisemmin huolestuttu, niin eipä sinullakaan ole syytä huoleen. Painonnousu on tosi yksilöllistä, tosin sinähän olet tuolla painonnousulla selvästi laihtunut raskausaikana. Mutta jos et ollut ennen raskautta normaalipainon alarajoilla, niin tuskin siitä mitään haittaa on.

• Noora

Synnärille jäi viime raskaudessa 8 kiloa.

nyt oli pituus ja paino ennen raskautta 167cm ja 61 kiloa. En ole sen hoikempi ollutkaan.

Eivät ole sanoneet asiasta neuvolassa mitään, kun lapsi on kasvanut mahassa normaalisti.

Turha kai tätä on hirveästi miettiä, lepään ja syön nyt vaan. Mutta jos mielipiteitä ilmaantuu, luen niitä mielelläni!

• **^¨**

Minä olin ennen esikoisen syntymää 51kiloinen 165 senttinen. Viimeisilläni painoin 57 kiloa ja synnytin kaiken kaikkiaan 8-9 kiloa tavaraa ja painoin 49kiloa kotiutuessani. Ei hyvä juttu painaa näin vähää, sillä imetykseen ei jäänyt lainkaan energiaa ja se loppuikin lyhyeen... imetin vain 3kk ja maito loppui.

Seuraavasta lihoin 10 kiloa ja saa nähdä minkäverran kolmas tuo tullessaan, toivottavasti vähän enemmän!

• Vähän täälläkin

Mulla tullut 5-6 kg ja saman verran aikaa jäljellä. Bmi oli 19 ennen raskautta.Eikö se ole parempi näin päin...

• ei hyvä juttu

Jos sulla on noin alhainen painoindeksi ennen raskautta ollut, niin ei se itse asiassa mitenkään hyvä juttu ole, että olet laihtunut raskausaikana.

• samainen
        ei hyvä juttu kirjoitti:

Jos sulla on noin alhainen painoindeksi ennen raskautta ollut, niin ei se itse asiassa mitenkään hyvä juttu ole, että olet laihtunut raskausaikana.

No, lapsi ainakin normaalikokoinen arvion mukaan, se pääasia.

• djdjdkdldj
        samainen kirjoitti:

No, lapsi ainakin normaalikokoinen arvion mukaan, se pääasia.

No lapsihan ottaa omansa, sulle siitä enemmän haittaa on. Ja maidontuotanto saattaa kärsiä. Ja ennen kuin joku tulee kirjoittamaan, että ei minulla kärsinyt, vaikka olen kamalan laiha, niin huom. saattaa. Ei välttämättä, mutta riski on olemassa.

• adele<3

Mä olen kans miettinyt tuota painoa...mä olen nyt rv 21 ja painoa on tullut viime punnituksessa tähän mennessä vain 400g... En ole tosin ennen raskautta (enkä nytkään) kooltani mikään pieni, vaan käytän L:n vaatteita, joten painoa on jo omasta takaa...Silti asia mietityttää.
      Neuvolassa tästä ei ole vielä kamalasti huolestuttu, mutta mua alkaa vähitellen huolestuttamaan että saako vauva kaiken tarvitsemansa ym. koska painoni laskee edelleen. En ole käynyt puntarilla, mutta ihmiset huomauttelevat, että olen hoikistunut esim. kasvoista. Onneksi vauvamasu on kasvanut tasaisesti (vaikka pieni onkin) kaikesta huolimatta ja kovasti vauva ainakin liikkuu ja sydänäänet ovat olleet mittauksissa tasaiset, joten ei varmaan vauva kamalasti kärsi. Vähäinen painonnousu saattaa suurimmaksi osaksi toki johtua siitä, että kärsin vieläkin raskauspahoinvoinnista ja oksentelen.

• just....

Mistä voit tietää että synnytyslaitokselle jää neljä kiloa??!

• just...

siis seitsemän kiloa piti kirjoittaa..

• ap.
        just... kirjoitti:

siis seitsemän kiloa piti kirjoittaa..

Suurinpiirtein seitsemän. Kerroin tarkennuksessa, että edellisellä kerralla jäi 8.

En tiedä, oletko koskaan synnyttänyt, mutta aika helposti jo sikiön ja istukan painosta kertyy lähemmäs seitsemän kiloa. Että just.

• no hätä

jos ei ole ylimääräisi' turvotuksia niin "normaali" painonnousu raskaudessa (lapsi, lapsivesi, lisääntynyt verimäärä jne) on noin 6-8kg. Eli olet käytännössä laihtunut pari kiloa... ei mitään merkitystä..

• ap.

Kiitti vastauksesta no hätä! Vauva voi vatsassa hyvin, ja itsekin olen hyvävointinen. Ensi viikolla on neuvolalääkäri, joten siellä voi vielä jutella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      99
      2065
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      288
      1876
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      327
      1696
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1555
    5. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      91
      1231
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1227
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1103
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      65
      1052
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1028
    Aihe