Isälläni on keuhkoahtaumatauti jo siinä vaiheessa, että elämä käy vaikeaksi.
Olen hieman selaillut nettiä, ja näyttää siltä, että nykyaikaisilla laitteilla kotihappihoito on varsin turvallista, ja elinikänodotusta oleellisesti kasvattavaa. Käsittääkseni tällaisen laitteen käyttöön tarvitaan kuitenkin lääkärin määräys. Olisimme valmiit itse maksamaan (ja minä isäni ylipuhumaan sen käyttöön) laitteen oston/vuokran, mikäli julkinen terveydenhuolto suhtautuu nihkeästi (haluavat tietenkin odottaa terminaalivaiheeseen, ennen kuin verovaroin happiviikset antavat viimeisiksi kuukausiksi).
Miten tulisi asiassa edetä?
kotihappihoito
tupakoijanpoika
2
357
Vastaukset
- Rikastan sua
Keuhkoahtaumatautipotilaan kotihappihoidon aloittamiselle on olemassa tarkat kriteerit, jonka mukaan mennään. Happi on lääke ja väärin käytettynä etenkin keuhkoahtaumapotilaalle jopa hengenvaarallinen.
Kannattaa hakeutua asian suhteen keuhkolääkärille, joka arvioi kotihappihoidon tarpeen, on muitakin laitteita, joilla keuhkoahtaumapotilaan keuhkotuuletusta voidaan kothoidossa parantaa, mutta näiden soveltuvuus tulee aina harkita potilaskohtaisesti ja myös ateria-astruparvoja seuraten.- Tsihihih
Ateria-astrup, anna mun kaikki kestää :-))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855010- 473302
- 1003230
- 1992463
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj312318- 1332029
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️171723- 201656
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51629- 1801624