Luteaalivaihe

Keväpilvi

Hei,

Minulla on ensimmäinen clomikierto takana ja tein positiivisen ovulaatiotestin kp 18, joka oli keskiviikko (verikoe tulokset vahvistivat sen että ovuloin, s-prog oli 46.4). Kuukautiset alkoivat vajaan kahden viikon (kp 30) päästä tästä ovulaatioplussasta maanantaina, eli luteaalivaihe jäi 10-12 päiväiseksi, riippuen irtosiko munasolu keskiviikkona, torstaina vai perjantaina. Onko luteaalivaihe liian lyhyt jos se on 10-12 päivää? Onko siinä riittävästi aikaa munasolulla kiinnittyä kohdunseinämään? Olen ymmärtänyt että olisi optimaalista jos luteaalivaihe olisi 14 päivää.

Sitten olisi vielä toinenkin kysymys.. Nyt siis napsin toista clomikiertoa ja minulla on niitä ollut yhteensä neljälle kierrolle, eli tämän jälkeen vielä kahdelle kierrolle. Onko mielestäsi haittaa jos pidän välikierron tämän clomikierron jälkeen ja jatkan kuukauden tauon jälkeen ne loput kaksi clomikiertoa? Ajattelin vaan sitä kun jos kuukautiset ei tulekaan ilman clomeja (kun en ilman niitä ovuloi lainkaan) ja joudun syömään primolut kuuriin aloittaakseen kuukautiset jotta voin aloittaa kolmannen clomikierron. Onko siitä välikuukaudesta haittaa? Tai siitä että kierto venyy pitkäksi ja menee sekaisin ja joudun syömään primoluteja? Onko jotain haittaa siitä että en syö noita neljää clomikiertoa yhteen putkeen? Minulla on 1 clomi päivässä kierron 3-7 pvä.

Kiitos kovasti avusta!

1

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ja kiitos kysymyksestäsi.

Luteaalivaiheesi on aivan riittävän pitkä, 10 - 14 päivää on ihan normaali. Progesteronitasosi oli oikein hyvä!
      Voit hyvin pitää välikierron klomifeenikiertojen välissä. Eikä haittaa vaikka joudut ottamaan Primolut kuurin kuukautisten saamiseksi. On hyvä kuunnella omaa kehoasi ja elämääsi.

Paljon onnea yrityksellenne!

Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22