Miten hoitaa tämä tilanne?

sovinisti(ko?)

Meillä on pieni ongelma, mutta ongelma kuitenkin. Pyytäisin heti alkuun, että en kaipaa epäasiallisia vastauksia vaan ihan asiallista keskustelua, kiitos.

Käydäänkö teillä koskaan viihteellä? En tarkoita välttämättä baarissa käymistä, vaan vaikka illan istumista ystävien kanssa niin yhdessä kuin erikseen (miehen kanssa)?
Meillä molemmat on käyty pari kertaa, muttei kumpikaan baarissa. Mies on käynyt veljensä luona ja minä ystävien.
Kuitenkin miehen on todella, todella vaikea "päästää" minua illan viettoon.
Ei hän minua voi tietenkään kieltää, mutta suutahtaa asiasta jos menen vaikkei hän haluaisi. En siis todellakaan käy usein, mutta huomenna olisi tarkoitus mennä. Monta kertaa olen kieltäytynyt lähtemästä vain jotta välttyisin turhalta riitelemiseltä miehen kanssa. Huomisesta reissusta ei oo mies ilahtunut, vaikka tulisin yöksi kotiin ja baariin menoa ei ole tiedossa.
Baariin menosta hän nimittäin on jyrkästi sitä mieltä että se ei ole naisten paikka. Siellä kuulemma käy vain pettäjät ja sinkut- ja luulen että hänen mielestää miehet voivat käydä olivatpa sinkkuja taikka eivät (just :D).
Itselläni ei ole mitään sitä vastaan, jos mies haluaa mennä vaikka sitten veljensä luokse vähän olutta ottamaan. Hänestä vain jostain syystä se ei ole sama asia. Siis että se on kuulemma eri asia jos hän käy. Pientä sovinistin vikaa siis havaittavissa.

Miten saisin miehen ymmärtään, että minulla on oikeus käydä ystävieni luona?
Hänellä ei ole mitään sitä vastaan että jää muksun kanssa kotiin, että kyse ei ole ainakaa siitä ettteikö hän haluaisi olla kahestaan muksun kanssa.
Hän on vain niin omistuksenhaluinen muutenkin.

Vielä huomautan, että kyseessä ei ole mitään kamalat ryyppäjäiset.

2

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgsajalkjhiuagja

Kysyisin suoraan, etkö luota minuun? Jos vastaus on ei niin kysyisin, miksi olet sitten mun kanssa. Luottamus on parisuhteen perusta ja tiedoksi, että mustasukkaisimmat ja omistushaluiset tyypit ovat niitä kaikkein alttiimpia itse karkaamaan vieraisiin.

• 17+18

Pidä puolesi.Ei toista ihmistä voi omistaa.On luonnollista tavata omia ystäviään yksinkin.Meillä on ok käydä baarissakin,mutta se on mielestäni jokaisen sovittava yhdessä,että joko ei käydä ollenkaan tai kumpikin voi käydä,jos haluaa.
      Jos mies suutahtaa siitä,että käyt joskus ystävien luona,älä välitä miehestä.Mustasukkainen mies tahtoo ajanoloon alkaa rajoittaa yhä enemmän naisensa elämää,jos nainen antaa siihen mahdollisuuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      56
      4234
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      289
      4127
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      163
      3645
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3545
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      84
      3101
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      31
      2467
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1875
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1773
    9. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      16
      1763
    10. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1680
    Aihe